חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בתי הבד של הגליל

מאת: שמואל עטיהעסקי מזון03/02/20141233 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בתי הבד של הגליל

ענף הזית בגליל, מעבר להיותו אחד מענפי התעשייה והמסחר הגדולים ביותר של האזור, הוא גם ענף תיירות בפני עצמו, המושך אליו אלפי מבקרים המגיעים במיוחד אל הגליל על מנת להכיר מקרוב את תהליך הפקתו של שמן הזית הגלילי.

מדי שנה מתקיים בגליל פסטיבל "ימי ענף הזית" המסמל את סיום ימות המסיק ואת תחילת הפקתו של שמן הזית הגלילי. במהלך ימות הפסטיבל המתפרס על פני כשבועיים, מתקיימים מגוון נרחב של פעילויות, טעימות ומופעים לכל המשפחה סביב נושא עץ הזית ותוצרתו. בתי בד בגליל מקיימים לאורך כל ימות השנה ובמהלך הפסטיבל בפרט, מגוון נרחב של פעילויות וסדנאות, סדנאות חינוכיות המאפשרות לציבור הרחב את התהליך המורכב של הפקת שמן זית מפרי הזית, כפי שהוא מתבצע כיום בעזרת מכשור חדיש ומודרני וכפי שהתבצע מימים ימים בשיטות מסורתיות. זוהי חוויה מרתקת ומאלפת, ועצם קיומו של פסטיבל ענף הזית השנתי, תורם רבות להגברת תנועת התיירים באזור הגליל.

לאורך כל אורכו ורוחבו של הגליל, תמצאו בתי בד הפועלים בשיטות מסורתיות ומודרניות כאחד? השיטה המסורתית בה השתמשו תושבי הגליל לעצור שמן זית מפרותיו של עץ הזית מורכבת משלב ראשוני של מעיכת הפרי בין אבני ריחיים כבדות, המרסקות את הפרי ומתחילות את תהליך הפרדת השמן מן הפרי. לאחר מכן, עוברת התערובת המרוסקת לסלילים המכונים "עקלים" אשר נערמים בערימה גבוהה אל תוך מכבש הלוחץ את כל הנוזלים מרסק הפרי. השלב האחרון נעזר בחוק פיזיקלי פשוט - בשל משקלו הסגולי הנמוך, השמן חייב לצוף על-פני המים! התערובת הנוזלית המכילה שמן מעורבב עם נוזלים אחרים שנסחטו מן הפרי, מוכנסת לכלי אליו מוזרמים מים, והשמן שצף על פני המים, נאסף אל מכלי השמן. גם התהליך המודרני עוקב אחרי אותם עקרונות אך עם מכשור חשמלי מודרני. מדי שנה, עם תום תקופת מסיק הזיתים, בתי בד בגליל נכנסים "לכוננות" שמן זית, המביאה אחריה לא רק שמן מובחר ומזוקק היטב, אלא גם המוני ישראליים המגיעים לטעום, להריח ולהכיר מקרוב את ענף הזית בגליל.

בתי בד פתוחים לקהל הרחב

גם מחוץ לימות פסטיבל "ימי ענף הזית", בתי בד בגליל מקפידים לקיים מתכונת של ביקורים פתוחים לקהל הרחב. בתיאום מראש תוכלו לקיים במגוון נרחב של בתי בד הפועלים באזור הגליל, מגוון נרחב של פעילויות המותאמות לכל גיל, דבר המאפשר לכם לבקר בבתי הבד השונים הן במסגרת טיול בית הספר, הן במסגרת יום גיבוש לעובדי החברה וגם במסגרת טיול משפחות לגליל.

בין יתר הפעילויות המתקיימות במקום תמצאו: הרצאות מרתקות אודות ענף שמן הזית, סדנאות מסיק עצמאי, טעימות של שמן זית בליווי לחמים, גבינות ורטבים ועוד מגוון נרחב של פעילויות המותאמות לאופי הקבוצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שמואל עטיה

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמואל עטיה

מאת: שמואל עטיהקידום אתרים22/12/13907 צפיות
קידום אתרים הינה פעולה המיושמת על ידי מומחה לקידום אתרים, והיא נועדה להוביל את האתר המקודם אל ראש רשימת תוצאות החיפוש האורגניות (טבעיות) במנועי החיפוש הגדולים והחשובים ביותר ברשת. פעולת הקידום מתבססת על מספר רב של טכניקות ושיטות קידום המנסות "לפצח" את סוד הופעת סדר האתרים בתוצאות החיפוש.

מאת: שמואל עטיהתיירות ונופש - כללי01/12/13929 צפיות
מושב אמירים, הממוקם על הכביש העולה מכרמיאל לצפת, הוקם בשנת 1958 על ידי תנועת המושבים, ומראשית דרכו הוא נחשב ליישוב הצמחוני- טבעוני הראשון מסוגו בארץ, בו כלל תושביו דוגלים בקידום נושאים כגון: חקלאות אורגנית, תזונה בריאה, הימנעות מעישון ומריסוסים כימיים לצרכי חקלאות.

מאת: שמואל עטיהספא01/12/138563 צפיות
מתחמי ספא בצפון הארץ, ממוקמים במקומות רבים, יפים, ולעיתים גם בלתי צפויים בכל רחבי הגליל. בכל אחד ואחד ממתחמי ספא אלה, תוכלו ליהנות מהיצע נרחב של פינוקים שכולנו אוהבים. כמו בכל מקום אחר בארץ, גם באזור הצפון תוכלו ליהנות ממתקני ספא המיועדים לאירוח זוגות, משפחות וקבוצות, וכמו כל ספא יוקרתי בכל מקום אחר בארץ, גם באזור הצפון תוכלו ליהנות ממגוון נרחב של מתקני בריאות הכוללים בין היתר: מתקני ג'קוזי וסאונה יבשה, בריכות מחוממות, חדרי טיפולים אינטימיים, מלתחות מהודרות, מסעדות ובתי קפה.

מאת: שמואל עטיהאטרקציות01/12/13822 צפיות
הגליל, חבל הארץ ההררי של ארצנו הקטנה והיפה, הוא ללא ספק אחד האזורים הפופולאריים והאהובים ביותר על מרבית הישראלים. הגליל, שגבולותיו הדרומיים הם עמק בית שאן ועמק יזרעאל, וגבולותיו הצפוניים הם פאתי לבנון, נחלק לשני אזורים גיאוגרפיים המכונים: הגליל העליון והגליל התחתון.

מאת: שמואל עטיהצימרים30/11/13819 צפיות
אמירים, כפר הנופש הצמחוני-טבעוני, הממוקם בלב הגליל, מאפשר לכם ליהנות מהיצע של למעלה מ-150 צימרים וחדרי אירוח הפועלים במקום. ההיצע העשיר והמגוון של הצימרים באמירים, מאפשר לכל אחד ואחת מכם, ליהנות מסגנונות אירוח שונים ומגוונים, המותאמים לכל שכבות האוכלוסייה ולכל כיס.

מאמרים נוספים בנושא עסקי מזון

מאת: עופר שלועסקי מזון18/07/213639 צפיות
תנור אפייה תעשייתי

מאת: עופר שלועסקי מזון26/02/214040 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: דניאל מלמדעסקי מזון16/02/205505 צפיות
מסעדת NG נווה צדק הינה מסעדת בשרים הותיקה והאיכותית מאז שנת 2003. הבשרים הכי איכותיים. קראו מה הלקוחות ממליצים על המסעדה.

מאת: רועי כץעסקי מזון16/12/1810478 צפיות
מעוניינים באוכל מוכן לשבת? מתגעגעים לטעמים של בית? את ארוחת השבת הקרובה שלכם כבר תרכיבו מאוכל ביתי מוכן, טעים להפליא, אוכל עם טעם של בית. את התחושה החמימה הממלאת את הלב עם כל ביס בארוחה המתבססת על אוכל ביתי קשה לתאר במילים. גם כאשר ישנן עשרות מסעדות גורמה המציעות מנות מודרנית מעוצבות, רוב האנשים עדיין מתגעגעים יותר מכל לאוכל של בית כי אחרי הכל מאין כמו אוכל של בית.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183351 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: הדסהעסקי מזון17/09/173146 צפיות
מאז ומתמיד פיצה הייתה נחשבת למאכל פופולרי ונחשק בקרב האוכלוסייה בעולם. ארץ ישראל גם היא נחשבת לאחת המדינות שאוהבות מאכל זה. ניתן למצוא פיצריות רבות ברחבי הארץ ובכלל זאת גם פיצריות בירושלים. ההבדל המשמעותי ביותר בין פיצריות בירושלים לפיצות בערים האחרות הוא הסגנון ההכנה של הפיצה ומבחר הרב שניתן למצוא.

מאת: שרון צרפתיעסקי מזון13/08/173510 צפיות
בהחלט לא חייבים לצאת מן הבית כדי לקבל ארוחה שהיא גורמה, ובדיוק לפי הטעם האישי של הסועדים. בלי לקום מהכסא, בלי לאחר, בלי לחכות למלצרית ועם כל הפרטיות של הבית האישי של כל אחד ואחד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica