חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אתאיזם - כיצד לענות ל- "אתאיסט לשעבר"

מאת: danikדתות04/02/20148356 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל כך הרבה פעמים שאני מתווכח עם מישהו על דת, הוא או היא אומרים שהם פעם היו אתאיסטים בדיוק כמוני. דיברתי עם מישהו שאפילו כנה את עצמו "אתאיסט לשעבר". ממאז ומתמיד מצאתי את האמירה הזו מוזר עקב כך שכל היהודים ( ואף כל המאמינים לצורך העניין) נופלים בהגדרה של "אתאיסטים לשעבר".

מה שרוב הדתיים לא קולטים זה שאנו נולדים ללא אמונה באלוהות... כל אלוהות. עוללים לא מאמינים באלים ודתות, כי הם תינוקות. המוחות שלהם עדיין לא מפותחים, והם אפילו לא יכולים לזהות את עצמם במראה. הם לא מאמינים בפירוש חלומות או עולם הבא, וגם אינם מאמינים פיית השיניים, או באלים. הם כמו לוח חלק ללא אף אמונה. הם פועלים על אינסטינקטים, בעצם, אנשים נולדים ללא אמונה באלים. כולנו נולדים אתאיסטים.


עם זאת, ההטפה הדתית מתחילה בשלב מוקדם מאוד ברוב המשפחות וזאת על ידי שטיפת מוח דתית עוד שהתינוק לא יכול לחשוב באופן ביקורתי כלל. זו עובדה עצובה שהדתיים לא יכולות אפילו לחכות עד שהילד יהיה בגיל מסוים ויוכל לחשוב בעצמו.
אז למה חלק הדתיים שולפים את ג'וקר של "אתאיסט לשעבר"? ובכן, באומנות השכנוע היא להזדהות עם האדם אותו אתה מנסה לשכנע. הבעיה כאן היא שהדרישה היחידה כדי להיות מוגדר בתור אתאיסט זה חוסר אמונה באלוהות. במילים אחרות, אדם שמעולם לא חשב על דת הוא אתאיסט באותה מידה של מישהו שחקר את טענותיהם של היהדות, הנצרות והאיסלם, התנ"ך והקוראן ומצא כי מערכות האמונה הללו הן מטופשות.


מצד שני, לא מעט אתאיסטים היו פעם מאמינים, אפילו דתיים אדוקים. אתאיסטים אלא בפרט לעתים קרובות הם בעלי ידע רב יותר על הכת הדתית המסוימת שלהם ולכן כאשר הם משנים את דעתם זה באמת אומר משהו. במילים אחרות, הטענה של המאמינים לשעבר היא בעלת משקל פילוסופי רב יותר מהטענה של האתאיסטים לשעבר שבדרך כלל פשוט ללא משמעות. 
לכן, כאשר דנים בדת עם מישהו שזורק את הקלף של "אתאיסט לשעבר", חשוב לשאול אותם על האתאיזם שלהם. כיצד הוא ידע שהוא אתאיסט? האם הוא קרא והבין את הטיעונים נגד האמונה הדתית?

אז - איכה נוצר היקום?

השאלה הראשונה שאנשים דתיים נוטים לשאול היא "הסיבה הראשונית". דתיים רבים שואלים, "אם אתאיסטים אינם מאמינים באלוהים, מי יצר את היקום?" אני תמיד מוצא את השאלה הזאתטיפשית. פעמים רבות תאיסטים גם מנסים לטעון שהמדע מציג הוכחות לכך שלא מדובר במניע אדיש אלא באלוהים ומכניסים את הטיעון של העיצוב כהתגלות חדשה בעולם הפילוסופי המודרני.


לא נראה שמי שמנסה להשתמש במדע בשביל להוכיח את האל באמת מבין טוב את המדע. הוא מתחיל עם המסקנה המוקדמת שאלוהים קיים ולאחר מכן מנסה למצוא ראיות שיתמכו במסקנה שכבר נקבע מבחינתו כעובדה, זה פשוט לא הולך ככה במדע. המדע מתחיל ב תצפיות וראיות ולאחר מכן מסתיים במסקנה. כמו כן, מומלץ לציין שהמדע פתוח למסקנות חדשות בכל עת ומדענים מוזמנים לעשות זאת אם יש ממצאים חדשים לגבי תאוריות של עמיתיהם. בדרך זו, מדענים שונים יכולים לבדוק את המסקנה ולראות אם היא מתאימה לחיזוי.


שימוש במדע לאישוש טיעון הסיבה הראשונית לא הופך את זה למדעי או אמיתי. לעתים קרובות תאיסטים אפילו נותנים ציטטות של מדענים מפורסמים כמו סטיבן הוקינג ואלברט אינשטיין כסוג של הוכחה לקיומו של אלוהים.
כאשר תצפית מדעית גילתה את המפץ הגדול, הרבה אנשים דתיים לא ממש ידעו מה לומר. ובכל זאת, היום, יש הרבה תאיסטים שפשוט לא יכולים לקבל את המפץ הגדול כמודל המדויק לתחילת היקום משום שהם רואים בו התנגשות עם המסקה הדוגמטית שאלוהים יצר את היקום. מצד שני, רבים קיבלו את ההוכחות החותכות של המפץ הגדול, אבל שואלים את השאלה ההגיונית הבאה, מה בא לפני המפץ הגדול.


מומלץ לציין, שבאלפיים ושבע, סטיבן הוקינג נתן הרצאה בפיזיקה העוסקת לשאלה זו. ההרצאה של הוקינג התחילה במיתוס הבריאה הקדום. די מוקדם בהרצאה, הוקינג הציג ש, "זה מגוחך לדבר על המושג 'זמן' לפני תחילתו של היקום. הוקינג מבהיר את הצהרה זו בשלב מאוחר יותר בהרצאה.


אז מה היה לפני היקום? אם קווי הרוחב של המרחב והזמן צמודים (ראו תורת היחסות של איינשטיין), לא היה זמן. לכן המילה "לפני" שמציינת זמן, בעצם אינה רלוונטית שכן לא היה כלל זמן.


בעוד הרעיון של הזמן הוא בדר"כ קשה להבנה, זה די מתסכל עבור אנשים מסוימים להתמודד עם הרעיון של יקום ללא זמן. נראה שלאנשים עדיין יש את הצורך להסביר מה היה לפני תחילת היקום. מה הייתה העילה הראשונית או הסיבה? אבל יכול להיות ש אין סיבה כזו. אולי הוקינג צודק, והשאלה עצמה היא חסרת משמעות. זה לא בהכרח אומר שאנחנו צריכים להפסיק לשאול את השאלה, אך אולי אנחנו לא צריכים לדרוש לתשובה.

 



תגיות המאמר: אתאיזם, אתאיסטים, אתאיסט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המיתולוגיה המצרית, הבבלית, ההודית, היוונית, הרומאית, הנורדית, אגדות המלך ארתור.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת danik

מאת: danikחלומות27/12/138533 צפיות
אני יודע מה אתם חושבים: אני לא בנאדם קטן וקירח בגלימה כתומה, אז למה אני צריך לעשות מדיטציה? אם אתה רוצה שיכולת החלימה הצלולה שלך תרקיע שחקים, אז אתה צריך. סליחה.החדשות הטובות הם - שזה בעצם די כיף. הרבה דברים מגניבים יכולים לקרות במהלך מדיטציה שאתה כנראה לא יודע. זה יכול להרגיש כאילו אתה בהשפעת משככי כאבים חזקים מאוד. והעולם מסתובב בזמן שאתה תוהה מה בעצם קורה.

מאת: danikרהיטים16/03/131384 צפיות
מחפש ספה מודולרית שמתאימה לתקציב שלך? ובכן, הדבר הפשוט ביותר שתוכל לעשות הוא לבחור את הטעם והעדפה האישית שלך. כמובן, מה שקשה הוא להתאים את הריהוט לתקציב בכיס שלך. איך ניתן לקנות ריהוט שמתאים גם לכיס וגם לרצון שלך?

מאת: danikרהיטים13/03/131245 צפיות
מציאת ריהוט חדר שינה זול עבור הבית שלך יכול להיות ציד אוצר של ממש. בטח, שתוכל ללכת לצלול במזבלה, אבל ישנם דרכים אחרות להשיג רהיטים בזול.

מאת: danikרהיטים13/03/131324 צפיות
בימי הביניים והרנסנס, רהיטים היו מוגבלים לפריטים בעלי שימוש מעשי. כיום, בשוק שמייצר מעל 3.6 מליארד דולרים של חומרים למטרות ביתיות בלבד. בשנת 2000 לפני הספירה, קטיפות קשטו את הארמונות והבתים של בני האצולה והמשפחות המלכותיות. וילונות קטיפה כעת נמצאים בשימוש על ידי כמעט כל אחד ומוסיפים יוקרה לביתך. בתים מרוהטים היטב עם ספות קטיפה, שטיחי קיר מוזרים ומיטות מפוארות הפכו לדרך החיים של כולנו. אם אתם מחפש רהיטים בזול, באקס שופ יש לכם אפשרויות בחירה מרשימות.

מאת: danikרהיטים13/03/131055 צפיות
חדר שינה גדול הוא חדר שינה שמעודד את הזרימה ההרמונית של האנרגיה ומעוררת חושניות. חדר שינה טוב צריך להיות מזמין, ואף מפתה עד כדי כך שזה יהיה מרגש ומרגיעה באותו הזמן כאשר אתה נכנס פנימה. חדר שינה צריך להיות כיפי ומהנה להיות בו, זהלא משנה אם אתה שם רק לשינה חטופה, או על מנת לעשות אהבה לוהטת! אז מהו הצעד הראשון? מעצבי פנים רבים ומומחים ממלצים להשתמש בסט חדר שינה שחור מכמה סיבות פשוטות שאפרט כאן..

מאת: danikרהיטים12/03/131157 צפיות
הסלון משחק תפקיד מרכזי בבית שלך. חדר זה משמש לעתים קרובות לאירוח ולמנוחה אחרי יום ארוך וקשה במשרד. חדר זה מייצג את הבית שלך וזקוק לרהיטים באיכות טובה כדי לעמוד בשחיקה היומיומית.

מאת: danikרהיטים11/03/131092 צפיות
לפני שאתה קונה כיסאות אוכל, שקול זאת: אתה צריך שהכיסא יהיה גם נוח וגם מסונגן. נוח, כי זה המקום בו אנשים מתכנסים לאכול, ולעבוד ולנהל שיחות. אופנתי, כי אתה רוצה שהוא יראה טוב וישקף את הסגנון שלך. זכור שהבחירה תהיה מתוך מגוון מסחרר של סגנונות, חומרים, צבעים ומותגים.

מאמרים נוספים בנושא דתות

מאת: דודישדתות02/05/182456 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאת: אבי בכרדתות19/12/173092 צפיות
האסלאם תמך גם בכל מה שקשור לקידום מעמדה של האישה ובשוויונה המוחלט אל מול הגבר, מה קרה אם כך? מה השתבש? מדוע מעמדה של האישה הורע עד כדי הפיכתה עם השנים ל"חפץ" והשפלתה ונחיתותה ברוב מדינות האסלאם?

מאת: יובל ברדתות23/05/171820 צפיות
אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה מזוזה אז כדאי שתקראו את המאמר הבא שיעזור לכם לבחור את המזוזה המתאימה לכם

מאת: ברסלב מאירדתות09/06/167404 צפיות
ואלו המכונים נוער נושר נוער בסיכון, שבבניקים , פצועים , חוזרים ב... והנה חלק גדול מהם נושרים מכוח גודל הלחץ , בעיקר לחץ הלימודי שמפעילים עליהם. שהרבה פעמים הוא מעל ומעבר ליכולתם. חלק אחר נושר משום תחושת בדידות ואפסיות וחוסר חום ואהבה - לפעמים מצד ההורים, לפעמים מצד המלמדים, וק"ו כשהדבר מכל הצדדים. חלק אחר נושר מחוסר מסגרת מתאימה, דהיינו שההורים דחפו אותם בישיבה שלא מתאימה להם, מצד הרמה הלימודית, ובפרט בדור שלנו שהרבה מאד נערים הם ילדים טובים ונפלאים, אלא שסובלים שלא באשמתם מחוסר קשב וריכוז..

מאת: ברסלב מאירדתות21/01/162432 צפיות
פרשת השבוע בשלח | לעמוד במבחנים של החיים, כל אחד עובר נסיונות בין עני בין עשיר בין בפרנסה בין בחינוך הילדים כל אחד נתקע במהלך החיים וכשהם נתקעים לא יודע מה לעשות... אז איך מצליחים במבחן ? איך עוברים את הנסיונות ? בכלל איך חיים את החיים ? ראש ישיבת ברסלב מאיר יאיר לכם כמה נקודות למחשבה והתחזקות על פי דעת רבי נחמן מ- ברסלב...

מאת: רוני הכהןדתות02/06/152806 צפיות
למרות כל הקדמה שמביאה שפע של ספרי יהדות אל פתח דלתינו, לאנשים דתיים רבים אין אינטרנט בבית מטעמי שמירה עח צניעות והישמרות מטומאה שקיימת לרוב ברחבי האינטרנט. יהודים רבים עדיין מעדיפים ללמוד ולקרוא מספרים של תלמוד ומשנה או ספרי הגות ומחשבה בצורה המסורתית, ולא מול מחשב.

מאת: ענת אמרדתות12/04/152161 צפיות
במאמר שכאן נעשה לכם סדר עם סידורי קבורה והלוויה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica