חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אסטרטגיה חדשנית (פרוגרסיבית) במיתוג מאת ענב גנד גלילי

אסטרטגיה חדשנית (פרוגרסיבית) במיתוג מאת ענב גנד גלילי

א. ארגונים ופרוגרסיביות - כיצד נשארים ארגונים בכוננות מתמדת תוך יריבות בין ארגונים על חדשנות?

ב. איך מגיבים הצרכנים לפרוגרסיביות במותג? ומהו מצב הקדמה של הצרכן.

ג. איך לומדים ארגונים להמציא את עצמם מחדש בתוך התחרות הטכנולוגית האינסופית עם ארגונים אחרים?

ד. כיצד משפיעה הפרוגרסיביות של מוצר על תפיסת הצרכן את עצמו? המשמעות כאן היא של: "אם אני קונה את המותג הזה – מה זה אומר עליי?

ה. כיצד מתגמל השוק מוצרים חדשניים? "מוצר/מותג חדשני אינו נמדד על ידי הצרכן בעלויות בלבד"

מהי פרוגרסיביות במיתוג?

פרוגרסיביות היא אחת הסוגיות החשובות ביותר הנדונות במחקרים העסקיים המתבצעים כיום. פרוגרסיביות אחראית על הגדלת האיכות ועל הורדת מחירים של מוצרים ושירות באמצעות המצאת פתרונות חדשים לבעיות. פרוגרסיביות מחסלת שווקים קיימים, משנה שווקים ישנים, או יוצרת חדשים. פרוגרסיביות נותנת בסיס חשוב לכלכלה הלאומית והמקומית כדי להתחרות בשוק הגלובלי. (Hauser; Tellis & Griffin, 2006)

מטרתה של פרוגרסיביות היא פיתוח מוצרים חדשים לצורך העלאת הרווחיות. מרכיב חיוני ברווחיות הוא ההכנסה, והכנסה נסמכת על סיפוק צורכי הלקוח באופן טוב יותר מהמתחרים.

בעזרת מחקרי שוק ניתן למקד את המידע על הלקוח ועל המתחרים. לפיכך, פרוגרסיביות מוצלחת עושה שימוש מושכל במידע שנאסף ומציבה בראש סדר העדיפויות את מילוי צורכי הלקוח. בעקבות כך, הפרוגרסיביות מפתחת בהתאמה מוצרים העונים על צורכי הלקוח. לחילופין, פרוגרסיביות יכולה להמציא צורך חדש ולחנך את ציבור הצרכנים לצרוך אותו. פרוגרסיביות מסוג זה מושגת בעזרת פרסום כמובן.

כיצד מגיב הלקוח לחדשנות

האוזר, טליס וגריפין (2006) מצאו שלושה נושאים משניים, שמציעים יותר מכל אפליקציות ניהוליות ומחקריות לעתיד: פרוגרסיביות הלקוח; הבנת אימוץ ברמת האינדיבידואל או ברמת התרבות דוגמאות של גידול המוצר החדש; הבנת אימוץ הפרוגרסיביות ברמת הקבוצה חיצוניות הרשת; כלומר הבנת הקשר בין אימוץ ברמת האינדיבידואל ותבניות של אימוץ קבוצתי של פרוגרסיביות במותג.

פרוגרסיביות הלקוח. מחקרים עדכניים עוסקים בעיקר בפרוגרסיביות הלקוח ומתמקדים במאפיינים המבדילים בין המהירות או מידת הנִלְהָבוּת שלקוח מאמץ מוצר חדש.

נזהה שתי סקאלות לשימוש מידת נלהבות האימוץ של הצרכן את המותג החדש:

1. סקאלה של פרוגרסיביות בחיים – פוקוס על הנטייה לפרוגרסיביות ברמה ההתנהגותית הכללית, המתארת משיכה לדברים חדשים.

2. סקאלה של פרוגרסיביות מאמצת ספציפית – פוקוס מיוחד על קבלת מוצרים חדשים.


מדידה. מדידות של פרוגרסיביות אמורות לזהות את הלקוחות שיקבלו מוצר חדש, באופן שפירמה תוכל לכוון את מאמצי השיווק שלה בקרב ציבור זה ולשפר תחזיות.

וריאציות מעבר לתרבויות – פרוגרסיביות משתנה באופן שיטתי ממדינה למדינה, על אף שפרוגרסיביות מראה גם מאפיינים משותפים דמוגרפיים. מדינת ישראל לדוגמה, נחשבת מדינה המאמצת פרוגרסיביות טכנולוגית והיא מדורגת במקום השלישי בעולם (רז, 2004) בענין זה. תרבות מאמצת טכנולוגיה תלויה במידת הנכונות של הציבור שלה ללמוד טכנולוגיות חדשות ולצרוך מותגים חדשים. זאת, על מנת להזדהות עם המותגים החדשים וכלקוח אינדיבידואלי שנחשב "מאמץ חדשנות".

גידול של מוצרים חדשים. פרוגרסיביות הלקוח משפיעה באופן קריטי על אימוץ מוצרים חדשים ועל הגידול בהם. פרוגרסיביות לקוח נאמדת בשלושה פרמטרים; קצב החדשנות, קצב החיקוי ופוטנציאל השוק. למרות שיש מחקר על גידול מוצרים חדשים, מחקר שהתרחש לאחרונה מציע כיוונים חדשים; יש קטגוריות מוצר שיש להן תבנית שונה של אימוץ.

קשר למבנים אחרים: ממחקרים אחדים נראה, כי צרכנים חדשנים הינם משכילים יותר, עשירים יותר וצעירים יותר. מחקרים אחרים עומדים על הקשר שבין פרוגרסיביות הלקוח למאפיינים שניתן להבחין בו. בתרגול של אנאליזות השוק נעשה מיזוג בין מדידות המעבדה ל"נורמות" שמבוססות על ניסיון העבר.

חיצוניות הרשת. חיצוניות הרשת יכולה להשפיע על מידת הקבלה של הלקוח למוצרים חדשים והגידול שלהם בשוק. חיצוניות הרשת נקשרת להגדלת הערך של מוצר למשתמש, מבוסס על מספר המשתמשים של אותו מוצר, או זמינות של מוצרים קשורים. כלכלנים חקרו אם חברות טכנולוגיות הופכות למונופולים, או שהן גדלות ונשארות דומיננטיות בשוק רק בגלל חיצוניות הרשת.

מניעים סטרוקטורלים והקשרים של חדשנות. חוקרים בדקו כמה מאפיינים חזקים, כפי שהם מתקשרים לפוטנציאל החדשנות. נמצא שיש כמה קטגוריות של משתנים מקשרים עם היכולת של פירמה לחדשנות: סביבה, דמוגרפיה, בנייה, ומתודות של משתנים.

ארגונים חדשניים. פקטור מבני שמראה כי הפירמה יכולה לשלוט בו ואיך הוא מארגן חדשנות. למרות שמבנה ארגון ותרבות הוא קשה לשינוי, חברות טכנולוגיות יכולות להשפיע על אספקטים רבים של הארגון כדי לשפר חדשנות:

1. התבנית הכללית של הארגון – מכניזם לארגון פרויקטים להתפתחות המוצר.

2. בנייה של הצוותים חשובה. צוותים חוצה-תפקידים מתחברים עם הצלחה יותר גבוהה לפירמה.

3. ארגון פרוגרסיביות חוצת-גבולות – פרוגרסיביות המאורגנת מעבר לרשתות קבוצתיות או תרבותיות.

4. התחייבות – הנטייה של צוות לאזן את הסכנות ולהקטין את עוצמתן ופרסים של חדשנות.

http://tvk.blogix.co.il/about/

 



תגיות המאמר: ענב גנד גלילי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענב גנד גלילי

מאמרים נוספים בנושא פרסום באינטרנט

מאת: nirפרסום באינטרנט01/11/213478 צפיות
אין נוסחא קבועה עבור ניהול מוניטין ומעולם לא היתה. כל עסק פועל בסביבה עיסקית אחרת מתחרה באתרים שונים ומנסה להשיג מטרות עיסקיות שונות. ועדיין הגישה הבסיסית שמלווה את תחום ניהול המוניטין מספר שנים לא השתנתה בהרבה. מה כן השתנה – היחס של גוגל לפופלאריות.

מאת: משה סויסהפרסום באינטרנט04/12/202202 צפיות
יש ברשותכם עסק פעיל או חדש והינכם מעוניינים לפרסם אותו למכירה באינטרנט, מה עליכם לעשות על מנת למכור את העסק במהירות.

מאת: אמורפרסום באינטרנט01/07/172777 צפיות
פלטפורמת הרשת החברתית מאפשרת לעסקים ולחברות להגיע לקהל יעד רחב, והאפשרויות החינמיות של שיווק דרך פייסבוק מלהיבות ואפקטיביות כשלעצמן. יחד עם זאת, אם אתה בעל עסק המעוניין בקמפיין שיווקי שיקפיץ את העסק שלך לרמות פעילות וחשיפה חדשות במהירות

מאת: אמורפרסום באינטרנט28/06/172698 צפיות
מה היתרונות של שיווק בפייסבוק, ומדוע כדאי גם לעסק שלך להיכנס לרשת החברתית הגדולה ביותר? עבור אלו שעדיין לא קפצו על עגלת הפרסום של הרשתות החברתיות, הנה מדריך קצר בנושא פרסום בפייסבוק באדיבות טרגט, חברה לשיווק באינטרנט.

מאת: שרון צרפתיפרסום באינטרנט30/11/162273 צפיות
איך בדיוק יודעים למקד את הפניות של הלקוחות שהתבצעו מאותם אפיקים מסוימים בלבד ולנטר את הפעילות לפרסום שחוסך משאבים פיננסיים לבית העסק? ניתן למקד את הפניות בעזרת מספרים וירטואליים פשוטים לביצוע, בין היתר. קראו הלאה ותגלו מידע חשוב לפרסום ממוקד.

מאת: רועי כץפרסום באינטרנט08/09/162841 צפיות
חברת בניית אתרים יוצרת עבורך, בעל עסק קטן או גדול, בין אם אתה נגר, מטפל, אמן או חנות, וזקוק לכל הסיוע שתוכל לקבל. הקמת אתר אינטרנט בחינם מאפשרת לך לבנות את אתר האינטרנט שלך כך שלקוחותיך יוכלו למצוא אותך.

מאת: רועי כץפרסום באינטרנט15/08/162744 צפיות
חושב על יצירת אתר אינטרנט בחינם? צור קשר עם חברת בניית אתרים. אתר בחינם מאפשר לך להשיק בלוג, לקבל לידים באמצעות דואר אלקטרוני, ולקבל דומיין אישי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica