חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כישוריו של עו"ד תעבורה ותפקידו בהסדרי טיעון

מאת: עו"ד גל אביהודדיני תעבורה14/03/20148458 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בדיון בבית המשפט בנושאי תעבורה, הקונספט של כפירה באשמה לא תמיד ייטיב עם נאשם. מובן שבית המשפט עלול שלא לקבל את הגרסה הכופרת באשמה, ולהטיל על הנאשם את מלוא האחריות הפלילית לביצוע העבירה. בנסיבות מסוימות יעדיף עורך דין תעבורה המייצג לקוח לוותר על "ההליכה על כל הקופה", ולהגיע לעסקת טיעון מול התביעה, בה נקבע מראש במה יואשם מרשו ובמה לא, ובדרך כלל תתייחס העסקה אף למידת העונש אותה תבקש התביעה להטיל.

סוג זה של הסכם הוא פשרה בין הרצון לזיכוי מלא לבין הסיכון שבהרשעה או בחומרת העונש. זה נקרא "קניית סיכון", על שום הפחתת הסיכון במחיר של הרשעה חלקית, או עונש מוסכם מראש. קניית הסיכון מהווה אחד משבעת סוגי פשרה המקובלים במשפט העברי.

בהמליצו לעשות כן, מוטב שיסתמך המייצג על בדיקה איכותית ומדויקת של מפת הסיכויים, לנוכח הנסיבות הספציפיות. רק כשיזהה עורך הדין במשפט התעבורה, לאור אלה, כי הסיכון ללא ההסכם גבוה במידה שלא כדאי לשאתו, הוא יחתור להגיע להסדר במסגרתו ישאף להפחית במידת האפשר את העונש.

העיקרון אמנם פשוט וברור, אולם היישום מורכב בהרבה. הן לא מדובר בחישובים מתמטיים שתוצאתם ברורה וחד ערכית. הנסיבות עשויות לזמן אין- ספור תרחישים, כך שלא די להסתמך על מקרי עבר כדי להעריך את הסיכויים בתיק. הקביעה לגבי האסטרטגיה המשפטית שתיטיב עם הנאשם, חייבת, אמנם, לנבוע מהיכרות מעמיקה של החוק ושל פסקי דין קודמים, בוודאי של פסקי דין תקדימיים, אך גם על ניתוח מושכל של המשמעות וההשלכות שלהם לנוכח הנסיבות הקיימות.

לאחר הקביעה אם כדאי בכלל להגיע להסדר טיעון, מגיע השלב של קביעת תוכנו. גם כאן נדרש שיקול דעת מקצועי וזהיר. ידע, ניסיון ויכולת מקצועית של עורך הדין יסייעו בקביעה על מה רצוי להתפשר ועל מה לא. הגורמים עליהם צריך להסתמך שיקול הדעת הם מה נכון, סובייקטיבית, מבחינת הנאשם, ובעיקר – אובייקטיבית, מה הסיכויים, מה המחיר שכדאי לשלם, מהן נקודות החולשה והלחץ של התביעה, ומהו, בשורה התחתונה, הנזק המינימלי לנאשם אליו ניתן להגיע, אשר הסבירות להשיג פחות ממנו תהיה נמוכה מאוד.

מדובר למעשה ביכולות לנהל משא ומתן ולמכור רעיון. מכאן שלאישיותו של עו"ד דיני תעבורה ולכשרון התקשורת הבין- אישית שלו, יש בהחלט משקל בסוגיית ההגעה להסכם מיטבי. גם וותק וניסיון מגוונים, עשויים להציג יתרון שאין לזלזל בו. עורך דין, תובע תעבורה בעברו, למשל, במשטרה או בצבא, אשר מכיר מקרוב את שיקולי המערכת, ידע לערוך הצעה להסדר, אותה יוכל "לשווק" לתביעה בקלות יחסית.

תכונות רבות משפיעות על איכותו של עורך הדין. כשעולה הצורך לבחור איש מקצוע לשם ייצוג בהליך משפטי, חשוב לתת משקל הולם לאפשרות שיעלה הצורך לבחון את נושא הסדר הטיעון, האם לחתור להשגתו, ואם כן, מה הוא יכלול. הכישורים הרלבנטיים של איש המקצוע יבואו כאן לידי ביטוי, ותהיינה להם השלכות משמעותיות על גורל התיק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גל אביהוד - עורכת דין תעבורה ונזיקין. שירתה במשטרת ישראל כתובעת תעבורה. לאחר שיצאה לאזרחות כיהנה כבכירה במשרד עורכי דין מהמובילים בירושלים. לאחר מכן הקימה באשדוד משרד בבעלותה. בזכות נסיונה ומיומנותה של אביהוד, ובזכות הצוות המקצועי שעובד עימה, משרדה הינו המוביל באזורי הדרום והשפלה בתחומי דיני התעבורה ונזקי גוף.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד גל אביהוד

מאמרים נוספים בנושא דיני תעבורה

מאת: דניאל מלמדדיני תעבורה11/07/182186 צפיות
שאלת ההזדקקות לשירותיו של עורך דין תעבורה היא אינה שאלה שניתן לענות עליה באופן אובייקטיבי, שכן כל מי שמרגיש שהוא אינו מוכן לקבל את הדין שנגזר עליו, זקוק לעורך דין תעבורה שיאפשר לו להתמודד מול רשויות החוק והערכאות המשפטיות

מאת: עו"ד גיל נדלדיני תעבורה28/11/171602 צפיות
שימוש במצלמות מעקב במקום העבודה ובמסגרת יחסי עבודה

מאת: amirdadon90דיני תעבורה16/11/161639 צפיות
בין אם אתם בצד הנפגע או בצד הפוגע, חשוב שתדעו כיצד להתמודד מבחינה משפטית עם תאונות דרכים!

מאת: orya peryדיני תעבורה29/11/152369 צפיות
עורכי דין לתעבורה, יכולים לבדוק את ההאשמות העומדות נגד הנאשם בדבר עבירות תנועה חמורות ואף לזכות את מרשיהם. ההתמחות של עורך דין תעבורה, הינה לנתח את העבירות נגד הנאשם בעסקת טיעון בפני השופט ייתכן והנאשם, יתבקש מעורך דינו, לאסוף כמה שיותר ראיות. בכדי להקל על חומרת עונשו או אפילו להגיע לזיכוי מוחלט.

מאת: sharondan80דיני תעבורה28/04/152459 צפיות
קיימים מספר גורמים המובלים לתאונות דרכים. אלה מתחלקים לגורם המכני, הגורם התשתייתי והגורם האנושי. כל תאונה ניתן לסווג לפי אחד מהגורמים האלה.

מאת: אסי לינקרדיני תעבורה07/04/151959 צפיות
עורך דין תעבורה הוא עורך דין אשר עוסק בכל מה שקשור לתעבורה, כלומר בכל מה שנוגע לדרכים, לכבישים, לרכבים, לחוקי תנועה וכדומה. תחומים שבהם עוסק עורך דין תעבורה הם, למשל, עבירה על חוקי תעבורה כמו אי ציות לרמזור, חניה במקום אסור וכדומה; נהיגה ללא רישיון; מעורבות בתאונת דרכים, עם או בלי נפגעים; נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים; וכן הלאה. ישנן עבירות תעבורה קלות, שנידונות במסגרת אזרחית, וישנן עבירות תנועה אשר הופכות להיות האשמות פליליות, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים, ועוד.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152550 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica