חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נהיגת קיץ ועיפות בנהיגה

מאת: שלמה מזרחיתאונות דרכים20/04/20149031 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
עייפות בנהיגה עייפות בנהיגה גורם משפיע ביותר על נהג הרכב , נהוג לרענן את הנהגים לפני בא הקיץ בנושאי בטיחות בנהיגה "נהיגת קיץ" המושג תנאי נהיגה בקיץ מרוכז במשפט מקביל ומוביל המסתכם ב עייפות בנהיגה.נהיגת רכב בעייפות משפיעה על : ריכוז הנהג , אומדן מרחקים , הארכת זמן התגובה , אדישות ולעיתים אובדן חלקי של זכרון והתמצאות בדרך. נהגי משא, מובילימטענים, מפוקחים בבטיחות הרכב על ידי קצין הבטיחות בתעבורה, מודרכים, לתשומת לב מוגברת לנושאי הובלת משא בטוח , בטיחות בשינוע המטען ובסיכוני הגורם האנושי בנהיגה. הרכב הכבד מוביל ציוד מכני הנדסי וציוד צמ"ה.מהווה סיכון גדול לעוברי הדרך כאשר נהג הרכב עייף. נהגים אלה מפוקחים ע"י קצין הבטיחות , המשטרה ומכשיר הטכוגרף המותקן ברכב ובו נרשמים שעות הנהיגה וההפסקות בהן חייב נהג הרכב.הנוהגים בחצרות ובאזור תפעולי שההינו מתחם סגור ומפוקח ע"י מפקח אזור תפעולי חשופים גם הם לסכנות הנהיגה תחת עיפות.סכנה זו אינה פוסחת על אף נהג ובכל מקום בו הוא נוהג.בקורסים להכשרת נהגים לטרקטור,מכונה ניידת,מלגזות וצמ"ה לומדים פרק חשוב זה המתייחס למגבלות הגורם האנושי,משא בטוח, ועיפות בנהיגה.עייפות מובילה בסופה להרדמות שאינה נשלטת ולא ניתן למונעה אלא בשינה נדרשת לצורך רענון וחזרה לשליטה כנדרש. האם אתה באמת יודע מתי תירדם?קרוב לודאי שתשיב כן, אך התשובה היא ממש לא.אדם נוטה להאמין שהוא שולט בשינה שלו, אולם שינה לא מתוכננת מתרחשת באופן בלתי רצוני.אם אתה מנומנם – אתה עלול להירדם בלי לדעת שנרדמת וכמה זמן ישנת.הרדמות בנהיגה, אפילו לכמה שניות, עשויה להסתיים במוות.להזכירך! במהירות 80 קמ"ש עובר הרכב 22 מטרים בשניה 3 שניות הרדמות שוות ל 66 מטרים נהיגה בעיניים עצומות.הסיבות העקריות לעייפות בנהיגה מובאות בקצרה1. חוסר שעות שינה מספיקות, כאשר הסיבות לכך אינן נעוצות באי בילוי זמן מספק בשינה, התופעה המלווה רבים נעוצה באיכות השינה הנפגעת מייקיצות בלתי נשלטות הפוגעות ברצף השינה . תופעה שכדאי לזהותה ולטפל בה. כדאי להיבדקבמכון לרפואת שינה או לקבל טיפול רפואי בעזרת רופא המשפחה.2.צמא ורעב הופכים לגורם מתיש המדרבן את תחושת הגוף לתנומה.3. נהיגה מונוטונית ומשעממת לאורך דרך ארוכה גורמת לחוסר ענין ותחושת עייפות4. סינוור שמש , מעייף את העניים ומגביר את תחושת העיפות.הסימנים לעייפות ברורים וניתנים לזיהוי מוקדם. אם מופיע ולו סימן אחד – אתה נמצא בסכנת הרדמות:1. עינייך נעצמות בלי שליטה או ראייתך מטושטשת.2. קשה לך לשמור על ראש זקוף.3. אתה מפהק ומפהק.4. מחשבותייך "רצות" לכל עבר ובלי קשר.5. אינך זוכר את הקילומטרים האחרונים שנהגת.ולא זוכר את מיקומך בדרך.6. החמצת פניה בנסיעתך.7. אתה סוטה מהנתיב שלך שוב ושוב.8. מהירות נסיעתך משתנה, עולה ויורדת.המפתח לנהיגה ערנית, בידייך ,אם אתה מרגיש עייף – הטוב ביותר ,אל תנהג. עצור במקום בטוח, התרחק מהכביש ותפוסתנומה קלה. אחר כך חזור לנהוג.היה מודע לתחושת עייפות הגורמת לנמנום, במיוחד משתיים בלילה עד שש בבוקר ומשתיים עד חמש אחר הצהריים.יוצא לנסיעה ארוכה? תכנן הפסקה מדי שעתיים , או כאשר אתה חש עייפות.הרבה בשתיה.פתח חלון לאוויר צח, גם כשיש מזגן.שינה למשך זמן קצר של כ 20 דקות היא המרענן הטוב ביותר להקלה בתחושת העיפותנהיגה בטוחהעו"ד שלמה מזרחי
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורך דין,מומחה בתחום התעבורה והרכב,בעל כתבי הסמכה לניהול מוסכים,קצין בטיחות בכיר בתעבורה,מורה ומנהל בית ספר לנהיגה לכל סוגי הרכב,ממונה בטיחות בעבודה,יועץ בטיחות ומפקח איזור תפעולי,ועודץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלמה מזרחי

מאת: שלמה מזרחיתחבורה ורכב - כללי20/04/14951 צפיות
נהיגה בקיץ מלווה פעמים רבות בתנאים המכבידים על נהג הרכב , התנאי המכביד ביות הוא "נהיגה בעייפות" גורם המשפיע מאוד ומסכן את נהג הרכב ומשתמשי הדרך האחרים. נהיגה בעייפות גורמת למגבלות הבאות לידי ביטוי ב הארכת זמן תגובת הנהג,פגיעה באומדנים כמו רוחב הרכב גובה ועוד. מודעות הנהג לסכנות האורבות בנהיגת רכב בעייפות יובילו להתנהגות נכונה והתיחסות מקדימה לסימני הסכנה.

מאת: שלמה מזרחיתחבורה ורכב - כללי22/11/1111304 צפיות
תקנות התעבורה עוסקות בפרק המתייחס לשעות הנהיגה והמנוחה המחייבות את נהגי הרכב. תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה ואחריותו של בעל הרכב מוגדרת בחוק ומחייבות פיקוח והקפדה על שעות נהיגה ומנוחה. המשטרה אוכפת תקנות אלה ומערכת בתי המשפט מענישה את נהג הרכב ואת בעל הרכב . בהדרכות הנהגים המתקיימות מעת לעת באמצעות "משא בטוח הדרכות ובטיחות" מועבר תוכן החוק ופרשנותו המחייבת. נהגי רכב משא מסחרי,רכב עבודה ורכב ציבורי חייבים לפעול על פי התקנה וכל חריגה בשעות הנהיגה תוביל לרישום דו"ח תנועה ע"י השוטר והזמנה לדין.

מאת: שלמה מזרחיתחבורה ורכב - כללי22/11/111515 צפיות
נהיגת רכב על פי החוק מחייבת את נהג הרכב וגם את בעל הרכב להקפיד על רישיון נהיגה בתוקף ודרגת הרישיון מותאמת לסוג הרכב, תקנות התעבורה משתנות מעת לעת וזה תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה, בחברה או בארגון להעביר מידע זה לכלל הנהגים ולבעל הרכב. עבירת תעבורה, הנרשמת כנגד נהג ע"י השוטר בדרך בגין נהיגה ברכב שדרגת הרישיון אינה תואמת מתבררת בבתי המשפט וגוררת קנסות כבדים כנגד נהג הרכב וגם כנגד בעל הרכב הוא המעסיק. לאחרונה פורסמו תקנות העוסקות בנהיגת מכונה ניידת הנדסית וחקלאית המחייבת היתר ברישיון הנהיגה,

מאת: שלמה מזרחיתחבורה ורכב - כללי20/09/112036 צפיות
נהיגת מכונה ניידת על פי התקנה החדשה, מחייבת את נהג הרכב והמפעיל ברישיון נהיגה המתאים לנהיגת ציוד זה וזאת על פי דרישת החוק והתקנות החדשות.תחולת התקנה למעשה החלה בחלקה ומתירה נהיגת מכונה ניידת במגבלות משקל וזאת בהתאם לדרגת רישיון הנהיגה של הנוהג.המשטרה אוכפת תקנה זווחברות הביטוח מקפידות על דרגת רישיון מתאימה בכל מקרה של תביעת נזק. במאמר זה אקיף את נושא נהיגת מכונה ניידת כולל הסבר ופרשנות לתקנה זו.

מאת: שלמה מזרחיתאונות דרכים04/12/102164 צפיות
נהיגת רכב בליה אינה דומה כלל וכלל לנהיגה ביום,לנהיגת הליה מתלוות מגבלות המכבידות מאוד על יכות הצפיה וקבלת הנתונים החיוניים למהלך הנהיגה הבטוח , מודעות לסכנות והסיכונים בנהיגת לילה יסיעו לנו הנהגים להקטין את אפשרויות הסיכונים ויפתחו התמודדות טובה יותר עם הסכנות הצפויות.

מאת: שלמה מזרחיתחבורה ורכב - כללי04/12/102185 צפיות
נהיגת רכב ללא רישיון נהיגה המתאים לסוג הרכב הינה עבירת תעבורה חמורה הגוררת ענישה מכבידה לנהג הרכב ולבעל הרכב.מעת לעת מתפרסמות תקנות תעבורה חדשות ואי ידיעתן אינה פותרת מענישה.תקנה חדשה שפורסמה לאחרונה ,מחייבת רישיון נהיגה מיוחד למפעילי מכונות ניידות הנדסיות וחקלאיות.

מאמרים נוספים בנושא תאונות דרכים

מאת: אור ורדיתאונות דרכים14/07/152325 צפיות
אני לא פיזיקאי, אבל אני כן יודע שלכל חפץ יש מרכז כובד וככל שמרכז הכובד קרוב יותר לקרקע – אותו גוף יהיה יותר יציב. ובשביל לפשט את העניינים – נמיר את המונח "מרכז כובד" ל"משקל".

מאת: אור ורדיתאונות דרכים07/07/151637 צפיות
אני מתעורר בבוקר, מתלבש, שותה כוס קפה, לוקח את חוליו (הכלב) לטיול. חוזר זריז לסגור דברים אחרונים ואז... עולה על אפוד, חובש את הקסדה, סכין בין השיניים ולוקח את המפתחות של הטויוטה.

מאת: אור ורדיתאונות דרכים30/06/151562 צפיות
מה קורה לנו כאשר אנחנו מוסחים תוך כדי נהיגה? ומה הם הפתרונות?

מאת: אור ורדיתאונות דרכים16/06/151550 צפיות
זה היה כשהייתי במשרד, בערך בשעות הצהרים – ממש אחרי שחזרתי מהרצאה שהעברתי לעמותת "אור ירוק".

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142693 צפיות
ברגע שצריך לחקור תאונת דרכים יש לבצע מספר רב של פעולות שרק איש מקצוע מהתחום יכול לבצע אותן

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142657 צפיות
מומחיות היא דבר חשוב שיש לו ערך רב בין אם עוסקים בתחום מוכר מאוד ובין אם מדובר בתחום ממוקד כלשהו.

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142528 צפיות
לא קשה להבחין בקיומו של בוחן תנועה במשפטי תעבורה רבים בישראל. למרבה הצער לא מעט תאונות קורות ברחבי ישראל מדי שנה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica