חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהם 4 עקרונות הזהב להצלחה עסקית?

מאת: דני בן-יעקבניהול27/04/20142427 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

כשאתה נוסע ברכב שלך, האם אתה מוודא כי כל 4 הגלגלים מחוברים לכביש?

האם אתה יודע כי שטח המגע של הצמיג עם הכביש- קובע את יציבות הרכב שלך, למשל בפניות ובסיבובים חדים...

האם אתה יודע כי שטח המגע של הגלגל עם  הכביש יוצר את החיכוך עם הכביש וגורם לרכב שלך לנסוע, רק שחיכוך גבוה מדי גורם לחימום יתר ובלאי גדול של הצמיג?

טוב, לא באנו לדבר על רכב וצמיגים.

בוא נדבר קצת על העסק שלך, על הארגון שלך ונכון לרגע זה – וזה לא משנה מה גודל העסק. זו שיחה עקרונית.

מהם אותם 4 (גלגלים)המרכיבים החשובים ביותר בעסק שלך, שגורמים לו לנוע,

ויחד עם זאת, שטח המגע שלהם (החיכוך) צריך להיות במינון הנכון על מנת למנוע חיכוך,

בלאי ושחיקה. גם שלך גם של העובדים.

1.יעדים. יעד הוא מטרה/כיוון/מגמה/כוונה, רק שהיעד צריך להיות מאוד מאוד ברור! יעד צריך להיות מוגד בשלושה פרמטרים: כמות, זמן והגדרת פעולה. רק שילוב של 3 המרכיבים יכול להוות יעד, אליו מתחבר האדם בארגון או קבוצת אנשים, כאשר כל אחד מהם מגדיר לעצמו את יעדי המשנה , כולל הגדרות פעולה אישיות בתוך הקבוצה.

2. חזון. אין קשר ליעדים. טעות נפוצה היא לחשוב כי יעד הוא חזון ולהיפך. חזון זה ה"דגל" אליו מתחבר כל הארגון. חזון הוא ה"סמן הימני" אליו מתיישרים כל העובדים בארגון. תחת החזון אפשר לקבוע את סלוגן החברה ואת הגדרת היעדים שלה.

3. בקרה. רבים נוטים לחשוב כי בקרה פרושה ביקורת. לא לזה הכוונה. בקרה היא היכולת שלי לראות כי הכיוון הוא נכון –  למרות שעדיין לא הגעתי למטרה. אם מטרתי לנסוע  מתל אביב לחיפה, אני יוצא מת"א ורואה שלטים של ראשון לציון, חולון, יבנה –  סימן שאני לא בכיוון. חייבים לעצור ולעשות בקרה (לא ביקורת) על הדרך שלי. רק כך אני יכול להגיע למטרה הראשונית שלי

4.רתימה , גיבוש, שת"פ. לדעת לגייס את כל העובדים / השותפים / בני המשפחה שבארגון למטרה המשותפת שלנו. לראות מה תפקידו של כל אחד בתוך המכלול. לבקר ולראות אם הוא מכוון ליעדים ולחזון הארגוני

כל מרכיב פה חשוב מאוד. אין לוותר על מרכיב כלשהו.

בדיוק כמו שרכב עם 3 גלגלים לא ינוע.

אשמח ליצירת קשר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דני בן-יעקב  –  קצת אודותיי,

מאמן עסקי מנטור, מוביל ומנהיג מנהלי חברות וארגונים, עצמאיים ובעלי מקצוע חופשי. פועל בעולם האימון מזה  17 שנה, מתוכם כ 14 שנה בחברת תות – תקשורת ותוצאות, ועובד כשותף עסקי של אלון גל, מנכ"ל תות.

· תמצאו אותי

מרצה במכללות ומוסדות אקדמיים (תפנית - האוניברסיטה הפתוחה, המרכז ללימודים אקדמיים, הטכניון, וכד' ), מאמן בחברות וארגונים עסקיים במשק, מוביל קבוצות מנהיגות (סופרוויזר) למאמנים..

במסגרת הפעילות העסקית שלי בחברות וארגונים , אני מאמן, מלווה, מוביל, ומנחה ליצירת גידול בתוצאות מעבר לסביר.

אני פועל במספר מרחבים וענפים במשק הישראלי ועוסק בעיקר בהעצמת אנשים באותן חברות וארגונים דרך טיפוח הנכס היקר ביותר בהן - ההון האנושי.

במסגרת זו מאמן בחברות גדולות ובחברות קטנות, עסקים משפחתיים, וארגונים בהם אנשי הניהול "צמחו" מהשטח, עם הזמן ועם העסק.

· המקום שהגעתי ממנו

במשך שנים רבות עסקתי בהדרכה: בצופים, בצבא, בעיקר בעולם העיסקי, עד שהבנתי כי הדרכה זה נחמד, רק ש...... פעמים רבות, אנשים לא באמת מצליחים להטמיע את החומר החשוב, ולא יוצרים שינוי אמיתי.

הגעתי לתובנה כי צריך משהו אחר / שונה. הבנתי כי על מנת ליצור פריצת דרך ושינוי אמיתי בתוצאות שלנו – צריך ליצור תהליך אימון בהרגלים שלנו. ממש להתאמן כמו שמפתחים שרירים בחדר הכושר. אימון.

· עיצוב התובנה

שיטת האימון והליווי שפיתחתי, עובדת בעיקר עם ההון האנושי שבארגון ועוברת דרך אותן נקודות ציון החשובות ביותר בכל ארגון, החל מביצוע סקר ארגוני מקיף הכולל התנהלות והרגלים של המנהלים והעובדים, דרך הגדרת תפקידים מדויקת שלהם, הגדרת היעדים והגדרות הפעולות הפיזיות למימוש היעדים, הגדרת חזון ארגוני וחזון אישי, והכל על-פי הצורך הרלוונטי

רוב בני האדם – בהיותם שונים האחד מהשני, יוצרים לעיתים חיבורים והשלמות ע"י שיתוף-פעולה  אך לעיתים נוצרות התנגדויות לשינויים ,או חסמים שמעכבים ויוצרים קשיים בתהליכי חידוש וצמיחה בארגון, ומפתחים מלחמות אגו אינסופיות.

· מה אני עושה

בדיוק לתוך הנישה הזו אני נכנס, ובעזרת כלים תקשורתיים אפקטיביים של האדם עם עצמו ושל האדם עם סביבתו – יוצר תהליכי שינוי/שיתוף פעולה, ומטמיע יכולות לתקשורת איכותית ארוכת טווח , במטרה ליצור מינוף וזינוק בתוצאות הארגון.

המומחיות שלי היא באימון חברות וארגונים, מנהלים ואנשים השואפים ליצור תהליך התפתחות מתוך מציאות חדשה וצמיחה.

· איך?

אשמח לענות , להכיר, לשוחח, ולעזור גם לך, בכל מה שחשוב לך ולארגון !                            אל תהסס להתקשר כעת !

דני בן-יעקב  0522553533 dannyby@tut-coach.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני בן-יעקב

מאת: דני בן-יעקבניהול12/07/142062 צפיות
מצב חירום- אין קונים. מה עושים כאשר המשק נעצר? מה הפעולות התלויות בי ומה אני יכול לעשות למען העסק שלי?

מאת: דני בן-יעקבאימון עסקי17/04/142557 צפיות
מהם 4 הכלים הבסיסיים למינוף עסקי

מאת: דני בן-יעקבייעוץ עסקי13/04/141522 צפיות
אגדה לפסח או יצירת מציאות חדשה? למה מצב השוק כל כך גרוע, למה קשה בשוק, למה לעסק קשה כל כך....., בדרך כלל אפשר למצוא חבורת מסבירנים / פרשנים / יודעי סוד,

מאת: דני בן-יעקבייעוץ עסקי07/04/14767 צפיות
4 קושיות למנהל - שיעיפו לך את העסק למעלה

מאת: דני בן-יעקבאימון עסקי29/03/143071 צפיות
כיצד הופכים עסק משפחתי , מסיר לחץ שמאיים להתפוצץ - לחיי רווחה ושפע

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201617 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201338 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201287 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica