חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אקנה - דברים שחשוב לדעת

על פי ההערכות, קרוב ל-90% מבני הנוער סובלים במהלך ההתבגרות מאקנה. זוהי אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקרב בני נוער וצעירים וההתמודדות איתה יכולה להיות לא פשוטה ולגרום לסבל רב לסובלים ממנה.

מהי בעצם אקנה? מדובר בתופעה שמתרחשת כאשר בלוטות החלב בעור מייצרות הפרשה מוגזמת. ההפרשה הזו גורמת לנקבוביות העור להיחסם ודבר זה יוצר על העור בליטות. בדרך כלל זוהי תופעה שקשורה לגיל התבגרות וכאשר מתבגרים היא חולפת, אבל לעתים יש אנשים שסובלים ממנה גם בגיל מאוחר יותר. ברוב המקרים מדובר בתופעה קלה יחסית שבאה והולכת ואין לה נזקים ממשיים, אבל בחלק מהמקרים התופעה מחריפה וגורמת לסבל רב ולא רק לבעיה אסתטית, והסובלים ממנה זקוקים גם לטיפול רפואי ותרופתי.

הגורם לתופעה הוא הורמון שנקרא טסטוסטרון, ההורמון הגברי בגוף, שנמצא בעיקר אצל גברים כמובן אך גם אצל נשים. כאשר יש עלייה ברמת ההורמון, מה שמתרחש בזמן ההתבגרות, נוצרת ההפרשה שעשויה להיות מוגזמת. התוצאה היא זקיק השערה הופך לחסום וחיידקים באזור מתרבים בקלות. במקום נוצר תהליך דלקתי וזיהומי שיוצר את הבעיה המוכרת כאקנה.

אם אתם סובלים מבעיות של אקנה במצב חריף, חשוב וכדאי להתייעץ עם רופא שיכול להמליץ על הטיפול הכדאי, שעשוי להיות תרופתי כאמור. אם אתם סובלים מבעיות של אקנה ברמה נמוכה, אפשר להיעזר במיני קרמים ומשחות וכן בטיפולים מסוג IPL, שעוזרים להילחם בתופעות ובצלקות שגורמת הבעיה.

בכל מקרה - מומלץ גם להתייעץ עם רופא המשפחה על תופעות וגורמים שיכולים להשפיע על האקנה כמו תזונה, ניקיון והיגיינה ועוד. על פי ההערכות והמחקרים, יש מזונות שגורמים לחלק מהאוכלוסייה להגברת התופעה. כמו כן, לחץ נפשי, עלול לגרום להחמרה. חשוב מאוד שלא לנסות "לפוצץ" פצעים לבד, והדבר עלול להזיק.

 



תגיות המאמר: אקנה, פצעים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עופו איתנו על תוכן שיווקי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סנונית - שירותי תוכן

מאת: סנונית - שירותי תוכןלימודי תעודה ומקצוע16/06/141052 צפיות
אם אתם מחפשים בימים אלה מסלול לימודים שיפתח לכם פתח לקריירה משתלמת וארוכה, ואם יש לכם משיכה אל עולמות הטכנולוגיה, כדאי לכם לשקול לימודים במסגרת של מסלול לתואר הנדסאי מכשור ובקרה.

מאת: סנונית - שירותי תוכןבריאות ורפואה כללי02/10/131116 צפיות
אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בעולם המערבי בשנים האחרונות, בעיה שהולכת והופכת למשמעותית יותר ויותר גם במדינות העולם השלישי, היא מחלות לב שנגרמות בשל אורח חיים לא בריא.

מאת: סנונית - שירותי תוכןביטוח - כללי29/07/131288 צפיות
אם יש לכם ראש למספרים, אם מתימתיקה לא מפחידה אתכם – ואם אתם מתלבטים בימים אלה באיזה מסלול לימודים כדאי לכם לבחור – שווה לכם לשקול להירשם למסלול של לימודי ביטוח.

מאת: סנונית - שירותי תוכןלימודי תעודה ומקצוע29/07/131123 צפיות
מחפשים בימים אלה מסלול לימודים ומתלבטים באיזה מסלול כדאי לכם לבחור? שווה לכם לשקול להירשם ללימודים לתואר של הנדסאי חשמל.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132538 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןתכשיטים28/07/131402 צפיות
אם אתן מחפשות דרך למצוא תכשיטים מקוריים ומיוחדים שיהלמו את הלבוש שלכן ויאפשרו לכן להתבלט בשטח, שווה לכן לשקול לחפש מעצבי או מעצבות תכשיטים מקוריים שעובדים באופן עצמאי ומוכרים את מרכולתם ישירות דרך האינטרנט.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים28/07/132292 צפיות
אם אתם אוהבים בעלי חיים ואם אתם מחפשים בימים אלו מקצוע מעניין שיכול לפתוח לכם פתח לקריירה עתידית, שווה לכם לשקול להירשם אל קורס של לימודי אילוף כלבים.

מאמרים נוספים בנושא טיפול בעור

מאת: שי כהןטיפול בעור17/09/187534 צפיות
מכשיר סקין קיור לטיפול בצלוליט פועל בטכנולוגיית אולטראסאונד מתקדמת המכשיר יעיל לטיפול בצלוליט אנטי אייג'ינג, שיקום הרקמות, הצרת היקפים וחיטוב הגוף.

מאת: רוני הכהןטיפול בעור21/11/172296 צפיות
זקנה היא לא מראה יותר מידי מחמיא בעולם שמקדש עד בלי די את מושג הצעירות. זו הסיבה שטיפולים כמו הזרקת חומצה היאלורונית כה פו פולארים בארץ ובעולם כולו. מה זה חומצה היאלורונית? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןטיפול בעור08/11/162025 צפיות
עבור כל אלה גם יחד קיים מכשיר אחד אשר בשיטת המזותרפיה מאפשר לבצע העלמת צלוליט מעיק, צלקות ושאר מפגעי עור שפשוט לא מרגישים הכי נעימים למגע ולמבט.

מאת: שרון צרפתיטיפול בעור08/01/162061 צפיות
חשוב לבצע פעולות שמסייעות לעור להיראות במיטבו כמו למרוח קרם הגנה בשעה בה נחשפים לקרני השמש, מפסיקים לעשן, שותים הרבה מים ומורחים קרמים שמסייעים לעור לשמור על רמה טובה של לחות וגמישות, לפי הצורך והגיל.

מאת: שרון צרפתיטיפול בעור20/08/152328 צפיות
שיטה זו קיימת כבר שנים רבות ומשתמשים בה בסלוני יופי בעזרת מכשיר דרמה רולר לשימוש מקצועי בכל רחבי העולם, יש לה הוכחות של מחקרים רבים שמצאו את השיפור במראה של העור מתרחש עבור סוגים רבים של פגמים.

מאת: שרון צרפתיטיפול בעור17/08/151831 צפיות
בעוד אנשים רבים מתכננים את הטיפול אצל כירורג פלסטי, דעו לכם כי ישנו טיפול שמאפשר שמירה על עור בעל מראה חלק וצעיר בצורה פשוטה שאינה מצריכה התערבות כירורגית. בעזרת שימוש במכשיר ביתי קטן בשם דרמה רולר, ניתן לטפל בצלקות, קמטוטים, סימני מתיחה ואפילו בצלקות אשר נוצרו כתוצאה מאותם פצעי אקנה אשר הותירו את סימניהם אצל רבים מאיתנו.

מאת: הכותבטיפול בעור30/06/151627 צפיות
הטכניקה, השיטה, המוכרת ביותר בתחום הקוסמטיקה הפלסטית, לטיפולי אנטי אייג'ינג או הצערת עור הפנים, היא הטכניקה של מזותרפיה והיא כוללת גם שימוש במזרקים ובהזרקות שטחיות של חומרים פעילים, בריאים וטבעיים ישירות אל האזורים הדורשים תשומת לב וטיפול להחלקת העור, למילוי קמטים ולהענקת מראה צעיר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica