חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לחסוך ולמה

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/20142644 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני כשנה נסעתי לי באוטו וכשעצרתי באחד הרמזורים, האוטו פשוט כבה ולא נדלק יותר. איזה באסה, מה עושים?. ניסינו לדחוף, ניסינו להניע עם כבלים, שום דבר האוטו מת. קראנו לגרר והכנסנו את האוטו למוסך. למחרת קיבלנו את הבשורה המרה: "הלך ראש המנוע, עלות התיקון כ-5,000 ש"ח". נורא מעצבן נכון? הרבה כסף. אבל מה, לא לקחתי את זה יותר מדי קשה, יודעים למה? כי יש לי כסף שעומד ומחכה שדברים כאלה יקרו. רוצים לדעת איך? נתחיל בעובדות: סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו.
ומה איתך? אתה תוכל לעמוד בהוצאה פתאומית כזו? והרי אנחנו יודעים כי הבלתי צפוי הוא כמעט הדבר הכי צפוי שיש. אם זה לא האוטו אז זה דליפה מהגג ואם לא זה אז טיפול שיניים דרמטי לילד או מכונת כביסה שעשתה כבר את שלה. תמיד יהיה משהו. אז אפשר להתעצבן לקלל ולהאשים אבל כל אלה לא יקדמו אותך לשום מקום. ואפשר פשוט להתכונן, פשוט להכין את השטח כי משהו בוודאות יקרה השאלה היא רק מתי. אז איך עושים את זה? פותחים פיקדון בבנק ועושים הוראת קבע מחשבון הבנק. למתי? לא לסוף החודש אלא ליום אחרי שהמשכורת נכנסת.
באופן קבוע שמים משהו בצד כל חודש. כמה?

ההמלצה היא על 10% מההכנסות נטו בחשבון. מרגיש שגדול עליך כרגע? הפקד 100 ש"ח, 200 ש"ח. בהמשך כשתראה שזה לא נורא, תגדיל. אנשים אומרים לי: " אני לא רוצה בהוראת קבע, זה מפחיד אותי, אני אפקיד בעצמי כל פעם מה שיישאר בסוף החודש". אז זהו שזה לא קורה, אף פעם לא נשאר כסף בחשבון בסוף החודש, ואם יישאר בטוח תמצא משהו לעשות איתו. ברגע שזה בהוראת קבע זה פשוט קורה בעצמו. לאט לאט יצטבר שם סכום ואז כשתצטרך אותו הוא יהיה שם בשבילך. אנשים גם אומרים: "בשביל מה לחסוך? הריביות היום אפסיות. אז נכון הריביות אפסיות אבל המטרה כאן היא החיסכון לעת צרה ולא הרווח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רו"ח מיכל אהרוני  מאמנת לכלכלת המשפחה ויועצת משכנתאות


רוצה לקבל באופן שוטף עדכונים, מאמרים, טיפים וסודות קטנים על כל מה שבין כסף ומשפחה?
הכנס פרטייך כאן והצטרף אלי למסע אל הרווחה הכלכלית שלך.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל אהרוני

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית05/08/142427 צפיות
איך יוצאים מהמינוס? הרבה אנשים שמגיעים לקצה המסגרת בוחרים בפתרון הקל והזמין ולוקחים הלוואה לסגירת המינוס. בפועל בצעד זה הם רק מחמירים את המצב במקום לטפל בו. רוצים לדעת למה?

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161596 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161475 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161447 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142448 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142698 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142648 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית13/08/142903 צפיות
בשנים האחרונות, השתרש בארץ התחום העוסק בייעוץ כלכלי למשפחה, העונה לשם ניהול כלכלת המשפחה. תחום זה נועד לספק למשפחות וליחידים את הדרך לצאת מהמינוס ולהתחיל לנהל את התקציב שלהם בצורה מחושבת ומתוכננת, הלוקחת בחשבון את העתיד ואת החלומות אותם היינו רוצים להגשים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica