חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח לאומי ומערכת השלטון

מאת: אלוני שחר- יועץ מסהחזרי מס15/09/20142489 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
מאמר זה מתחלק בתוכנו לשני מאמרים שונים- המאמר הראשון יהיה בנושא- ביטוח לאומי: "ביטוח לאומי או חלמתי חלום" המאמר השני יהיה בנושא-מערכות השלטון, הנקרא בשם: "בייניש כאחד האדם?" קריאה מהנה! מאת כותב המאמר- שחר אלוני, יועץ מס ומייצג.ביטוח לאומי או חלמתי חלוםנכתב על ידי שחר אלוני, יועץ מס מייצג (ייעוץ מס)חזרה למאמרים ועדכוני חקיקה בנושא ביטוח לאומי ביטוח לאומי - כדאי לשלם יותר באופן וולונטרילמוסד לביטוח לאומי, כמו לכל גוף ציבורי אחר, ישנן לא אחת מגרעות ובעיות. אך בניגוד לדעה הפופולארית לפיה אנו משלמים ומשלמים ולא מקבלים דבריש למוסד גם יתרונות רבים אפילו ביחס לחברות הביטוח הפרטיות. לדוגמא: מבוטח עצמאי משלם בשנה השוטפת מקדמות למוסד בסכום הגבוה משמעותית מהסכום אותו צריך היה לשלם בהתחשב ברווחיו העסקיים. לאחר הגשת הדו"ח השנתי למס הכנסה לאותה שנת מס, מתעדכן גם המוסד בנתונים ומשיב למבוטח העצמאי את כספו ששולם ביתר בחזרה וזאת בתוספת ריבית והצמדה. אם כך, מה הועילו חכמים בתקנתם? במשך כל אותה שנה בה שולמו (בעקבות חיוב ולא וולונטרית) המקדמות ביתר, היה המבוטח מבוטח בביטוחתאונת עבודה בסכומים גבוהים מאלה שהרוויח בפועל. ובעת מקרה ביטוחי יהיה המבוטח העצמאי זכאי לקבל את תקבוליו מהמוסד עפ"י הסכום שהיה מבוטח בעת האירוע ולא עפ"י רווחיו האמיתיים (גמלה חוסמת בלשון המקצועית). היכן עוד ניתן יהיה למצוא חברת ביטוח פרטית שתסכים לבטח אדם בביטוח אבדן כושר עבודה, וכשלא יקרה מקרה ביטוחי תחזיר למבוטח את כספו צמוד מדד ונושא ריבית נאה?בייניש כאחד האדם? מאת: שחר אלוני, יועץ מס מייצג (ייעוץ מס)--------------------------------------------------------------------------------לא אחת אנו שואלים את עצמנו האם העומדים בראש מערכות השלטון מקבלים יחס זהה לאדם הפשוט. להלן פרטי מקרה (שכמובן לא פורסם בכותרות הראשיות): בראש עמותת התזמורת הסמפונית שבירושלים עמד מנהלה, לא אחר ממר בייניש. נכון, בעלה של נשיאת בית - המשפט העליון השופטת דורית בייניש. במשך תקופה ארוכה לא העביר מנהלה של התזמורת, מר בייניש, את כספי הניכויים ממשכורתם של חברי התזמורת למס הכנסה כמתחייב בחוק. יש לציין כי אי העברת כספי ניכויים מהווה עבירה פלילית שדינה מאסר. לזכותו של מר בייניש יאמר כי במשך כל אותה התקופה, לא משך לעצמו משכורת ובעצם פעל בהתנדבות. עוד טען מר בייניש כי לא יכול היה לשלם את כספי הניכויים מאחר וכספים כאלו ואחרים שאמורים היו להגיע לתזמורת לא הגיעו. מר בייניש זומן לשימוע אצל היועץ המשפטי לממשלה מר מני מזוז שהחליט לסגור את התיק. בהתבסס על תקדימים מן העבר, תמוהה החלטתו של מר מזוז לסגור את התיק. תמוהה אף יותר החלטתו של מר מזוז לקבל את מר בייניש לשימוע אצלו. וכי ישנו הליך שימוע לכל אדם בספר החוקים? בוודאי שלא. תקין? -אולי... מסריח? -בוודאי!!!אי העברת כספי ניכויים מהווה עבירה פלילית ואינה מומלצת. אבל, אם העבירה בכל זאת נעברה, מומלץ לשנות את שם המשפחה לבייניש.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שחר אלוני ושות'- הנהלת חשבונות ויעוץ מס.יו"ר מרחב תל אביב בלשכת יועצי המס.* הנהלת חשבונות * משכורות * דו"חות למס הכנסה * מאזנים * הצהרות הון * ביטוחי חיים * ביטוח מנהלים * פנסיה * ביטוחי בריאות *יועצי מס וביטוחים, ת"א, חולון, גדרה, כפר סבא, כוכב יאיר.ליצירת קשר: טלפון- 09-7733770 / 050-8822330.אי-מייל- tax@nomas.co.ilלאתר שלי: www.nomas.co.il
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלוני שחר- יועץ מס

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמס הכנסה15/09/142934 צפיות
בעת פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה צצות, בדרך כלל, שאלות רבות בנושא. להלן הסבר קצר, מתוך אתר מס הכנסה, לעצמאי החדש.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמיסים - כללי15/09/141807 צפיות
תכנון מס או תחמון מס? ובנוסף, כיצד לחשב נכון פיצויים עם סעיף 14

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמיסים - כללי15/09/141904 צפיות
רשימת מסמכים לדו"ח 2013

מאת: אלוני שחר- יועץ מסהנהלת חשבונות15/09/143719 צפיות
דוגמא לדף נוכחות יומי לעובד/ת

מאת: אלוני שחר- יועץ מסדיני מיסים15/09/141024 צפיות
קופות הגמל והפנסיה החל מ 01.01.2008

מאת: אלוני שחר- יועץ מסהנהלת חשבונות15/09/142773 צפיות
הוצאות פרסום בעסק כהוצאה מוכרת ולא לטופס פחת בנוסף- הערה לגבי השוואה בין שתי הפנסיות

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמס ערך מוסף15/09/143282 צפיות
כל מה שרציתם לדעת בעת פתיחת תיק במס ערך מוסף ועל מס ערך מוסף.

מאמרים נוספים בנושא החזרי מס

מאת: רוני הכהןהחזרי מס03/01/181521 צפיות
מה שצריכים להבין הוא כי ישנן סיבות רבות שמאפשרת גם לקבל מאותה רשות מס הכנסה החזר מס שמגיע בסדרי גודל די משמעותיים גם כן

מאת: נטלי הרוש החזרי מס29/01/172217 צפיות
המרכז להחזרי מס הכנסה מטרתו לסייע לציבור השכירים ולציבור העצמאיים בבירור שאלת השאלות האם גם לי מגיע החזרי מס??

מאת: נטלי הרוש החזרי מס01/01/172343 צפיות
המרכז להחזרי מס הוקם על מנת לעזור לכם להשיב כספי החזרים. קראו את המאמר שלפניכם.

מאת: נטלי הרוש החזרי מס02/11/162441 צפיות
החזרי מס הכנסה, למי יגיעו? למה יגיעו? כל זאת ועוד במאמר הבא!

מאת: נטלי הרוש החזרי מס31/08/162767 צפיות
החזרי מס לחיילים משוחררים ויוצאי שירות לאומי. לכאלה שמעסיקיהם לא דווח על שירותם במסמכים הרלוונטים וחויבו במס מיותר במהלך השנים. פרטים נוספים והכוונה במאמר הבא.

מאת: דוד בכרהחזרי מס01/05/162202 צפיות
מדוע ישנה זכאות להחזרי מס אצל השכירים? מה הסיבות לכך וכיצד לקבל החזרי מס אלה. במאמר זה נסביר על הסיבות להיווצרות החזרי מס, על אילו שנים ניתן להגיש בקשה להחזר מס וכיצד ניתן לקבל החזרי מס אלה חזרה.

מאת: רוני הכהןהחזרי מס12/01/152537 צפיות
חתירה לקראת איתור כספים אבודים השייכים לכם היא זכות בסיסית של כל אדם, זה הזמן לנצל את הכוח של האינטרנט להשלמת איתור הכספים להם אתם זכאים במהרה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica