חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גורמי סיכון לסרטן העור

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/20142945 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם גורמי סיכון לסרטן העור, גורמים ידועים אשר בעזרת הבנתם והפנמתם תוכלו להוריד את הסיכון, ולהפחית את הסיכויים שלכם לחלות במחלה זו. דעו כי סרטן העור הינה מחלה קטלנית, ומכאן שהידע שמובא כאן חשוב במיוחד.

לדעת ולהימנע: גורמי סיכון לסרטן העור

להלן רשימה מסודרת של גורמים מעלי סיכון ללקות בסרטן העור:

1. חשיפה לשמש - הגורם המיידי, הישיר והידוע ביותר ברשימה הוא כמובן החשיפה לקרינה מהשמש. בשנים האחרונות ישנה עלייה ברורה במקרים של סרטן העור הנגרמים עקב חשיפה לשמש, בעיקר חשיפה באינטרוואלים, כלומר חשיפה המשפיעה על העור, ולאחר מכן הימנעות מחשיפה, וחוזר חלילה.

2. סרטן עור במשפחה - סרטן במשפחה וסרטן עור בפרט במשפחה בדרגת קרבה ראשונה הוא גורם מוביל ברשימה. יש מספר גורמי סיכון לסרטן העור, אך גורם זה הוא גורם מפתח, המחייב אתכם לפעול למניעה ע"י ביקורת תקופתית אצל רופא העור שלכם.

3. עור בהיר - לא רק עור בהיר, אלא גם עיניים בהירות, צבע שיער בהיר, כל אלו, ובייחוד כשהם משולבים, מהווים גורמי סיכון ידועים לסרטן עור על סוגיו השונים. אנשים אלו צריכים לפתח ערנות מוגברת לכל הנושא, למען בריאותם.

מניעה של סרטן העור

כמו שיש גורמי סיכון לסרטן העור, כך יש גורמי מפתח להורדת הסיכון, פעולות מנע המאפשרות לנו להוריד את הסיכויים לחלות במחלה. טוב לדעת שאנו לא ברולטה גדולה אשר חושפת אותנו לסיכונים רבים, וכי יש בידינו מה לעשות.

בדקו את עצמכם מדי חודש, על ידי בדיקת ראיה ומישוש קפדנית. בדקו את כל הגוף, וחפשו נקודות חן מתגבשות, חדשות או ישנות, בייחוד אם הן גדלות. זהו נמשים ושינויים של הצבע או התפשטותם. תופעות עוריות כמו שינוי במרקם, פצעים או תופעות תת-עוריות, התגבשות של שומות, כולל שומות מלידה, כל אלו מהווים גורמים מעלי סיכון של סרטן העור והתפתחות מלנומה ודורשים לגשת לרופא לבדיקה, לצורך מניעה.

 



תגיות המאמר: סרטן העור, מלנומה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר נתנזון

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171816 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153391 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142418 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: Shiraסרטן17/06/145021 צפיות
מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148952 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138771 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

מאת: eli levyסרטן27/10/138402 צפיות
סרטן זה נפוץ יותר בקרב גברים בני 50 ומעלה וניתן לאתרו כבר בשלב מוקדם ע"י בדיקה רקטאלית תקופתית של אחת לשנה. בבדיקה זו ממשש הרופא את בלוטת הערמונית ואומד את גודלה. בהתאם לממצאים הללו הוא מקבל החלטה בנוגע להמשך התהליך. חשוב לציין כי באופן טבעי בלוטת הערמונית מוגדלת יותר בקרב גברים בני 50 ומעלה מאשר בקרב גברים צעירים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica