חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תביעות נגד בנקים

מאת: אייל כהןבנקאות28/11/20142382 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רובנו מכירים את הבנקים בתור נותני שירות לצרכינו השונים: משיכת כסף,הפקדות, מסגרת אשראי, משכנתאות ועוד. עם זאת, קורה לא פעם שאנחנו כלקוחותהבנק חשים שזכויותינו מופרות על ידי הבנק ונגרם לנו נזק.
לרוב, כאשר מדובר בנזקים מינוריים יחסית, רוב הלקוחות לא ימהרו להגיש תביעות נגד הבנק, לטרוח בכל מיני פרוצדורות ולהתמודד מול טענות הבנקים.אולם, ישנם מקרים בהם הנזק שנגרם על-ידי הבנקים הוא עצום והמוצא היחיד הוא נקיטת צעדים משפטיים נגד הבנק, על מנת להשיב ללקוח את המגיע לו בזכות ולתקןאת העוול הכלכלי שנגרם לו.
הליכה לכיוון צעד כזה דורשת מיומנות וניסיון. לכן נדרש ייעוץ וליווי משפטי מצד עורך דין המתמחה בדיני בנקאות.

קיימים מספר נושאים מרכזיים בגינם מגישים תביעות נגד בנקים. לרוב יהיו אלה בעיקר בנושאי עמלות, מסגרת אשראי, החזרת שיקים, מימוש משכנתא וניהול שגוישל ניירות ערך.
כיום, לאחר שחוקקו מספר חוקים בנושא ובייחוד לאחר כניסת הרפורמה בעמלות,הבנק מחויב לספק לנו מידע ברור ושקוף על העמלות הכרוכות בכל פעולה טרם ביצועה ולדווח לנו על סכומי העמלות הכוללים שניגבו מחשבוננו לפחות פעמיים בשנה. מידע זה מאפשר לנו לפקח על התנהלותו של הבנק ולוודא שלא נגבות מאיתנו עמלות מוגזמות, לעשות שימוש נבון יותר בשירותים בנקאיים, לקיים שימוש מושכל בכרטיסי אשראי ועוד.
ברם, אם הבנק גבה מחשבון לקוחותיו עמלות בסכומים לא נכונים ולאחר פנייתכםאליו הוא מסרב להחזיר לכם את כספכם, אזי רצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין ולבסוף אף לשקול תביעה משפטית נגד הבנק. מאז שנאסרה החריגה ממסגרת האשראי על ידי המפקח על הבנקים הופך הבנק כל חשבון שחרג מקו האשראי שניתן לו -לחשבון הקרוי "חשבון מוגבל" ולעיתים להגיע למצב של "מוגבל חמור". למעשה נוצרת הקפאה של החשבון הגורמת להחזרה של שיקים באופן חד צדדי ללא מסירת הודעה ללקוח, להגבלת הסכומים הניתנים למשיכה ולהפסקה של העברת תשלומים מחשבון הבנק. עקב המקרים הרבים של הקפאת קו אשראי שלא כדין ישנן עילותלהגשת תביעות נגד בנקים.

קיימים עוד מצבים שונים להגשת תביעות נגד בנקים אך יש לזכור שבכל מקרה שבונראה לכם שהתנהגותו של הבנק מנוגדת לחוק, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחהבנושא. התוצאות שיכולות להגרם ללקוחות עקב הפרת זכויותיהם עלולות להיות חמורות ולכן יש לדאוג לעקוב אחר ניהול החשבון ולפנות בכל חריגה אל הבנק על מנת להבין את השינוי שנוצר במצבכם. כאמור, ברגע שאתם רואים שנגרם לכם עוול מצד הבנק, אין להסס אלא להתייעץ עם עורך דין מומחה בדיני בנקאות בכדי שיוכל לייעץ, לכוון וללוות אתכם לעבר הצעד הנכון עבורכם.

עו"ד אייל כהן עוסק במשפט אזרחי-מסחרי ומייצג חברות וגופים פרטיים ולקוחות עסקיים מכל הקשת העסקית. בנוסף עוסק המשרד בייצוג חייבים מול בנקים ובהגשת תביעות עסקיות ומלווה את לקוחותיו לאורך כל התהליך. המשרד עוסק גם בעסקאות מכר בנדל``ן.
מידע נוסף ניתן למצוא באתר
www.eyalcohenlaw.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד ונוטריון אייל כהן מגדל שלום (קומה 4 מזרח), רח' אחד העם 9, ת"א.

www.eyalcohenlaw.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל כהן

מאת: אייל כהןסדר דין אזרחי28/11/142089 צפיות
תהליך פירוק חברות הינו תהליך ממושך ולכן רצוי להקדים ולבצעו על מנת להימנע מהצטברות חובות או מביצועו תחת לחץ בזמן שמוטלים על החברה והדירקטורים עיצומים כספיים. לפיכך קיימת חשיבות רבה להתנהלות משפטית נכונה ומומלץ לפני שנוקטים בפעולה, למצוא עורך דין מנוסה שילווה את התהליך כולו.

מאמרים נוספים בנושא בנקאות

מאת: דניאל מלמדבנקאות17/05/201247 צפיות
כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא כבר לא יכול לעמוד בהוצאות החודשיות שלו והוא מתמוטט כלכלית – הוא צריך להכריז על חדלות פירעון ולפתוח צו פשיטת רגל בבית המשפט. להמשך קריאה כנסו לפוסט >>

מאת: רוי ורלבנקאות23/10/171442 צפיות
Does thinking about your credit report give you awake? The sound advice above will help you fix your credit and be proud that you are financially responsible again.

מאת: רוי ורלבנקאות16/10/171537 צפיות
Now is the best time to start taking charge of your personal financial issues. Use the tips and techniques from this article to learn some sound personal finance tips. You do not need to take classes or years of training to start seeing big savings by improving your financial management skills. Every single knowledge you learn will help.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןבנקאות01/06/171824 צפיות
הבנקים מחוייבים בחובת גילוי מוגברת כלפי לקוחותיהם, מהי חובת הגילוי של הבנק כלפי הערבים של לקוחותיהם ?

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןבנקאות01/06/171533 צפיות
האם בנק יכול לסרב לתת שירות ללקוחות מסויימים ? מהם התנאים לחוקיות סירוב הבנק לתת שירות ללקוח

מאת: איילתבנקאות20/01/162030 צפיות
טיפים - איך לא להיכנס למינוס מאת עו"ד רוני ברוש: על רקע מציאות כלכלית לא פשוטה ולעיתים אפילו סבוכה מאוד קל להתפתות לקחת עוד הלוואה או להיכנס למינוס בבנק. למעשה, יותר מידי הלוואות או משיכת יתר

מאת: ירון כהןבנקאות30/07/1510851 צפיות
יש לא מעט מוסדות ומשרדים שמבקשים אישורים נוטריונים עבור מסמכים שונים שמגיעים בשפות זרות. מסמכים כגון מסמכי לידה, תצהירים, דרכונים, תעודות, תעודות פטירה, תעודות נישואין או גירושין, מסמכי בעלות על רכוש והרשימה עוד ארוכה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica