חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לצחוק, לבכות , להשתגע , לשנוא , לאהוב לחבק ולנוח ...

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה08/12/20091029 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זהו זה , סופית איבדתי את זה הודעתי לעצמי חגיגית מצאתי את עצמי עומדת יחד עם עוד קרוב ל300 איש באחד הפסטיבלים לחוף הים והמנחה רק התחיל את ההסברים ואני הבטתי עליו במבט שהלך והתעקם כל מילה עוד קצת יותר...מה רוצה האיש הזה ומה ייצא לי מזה?

לשנוא , לאהוב ,להתאמץ , להתנער , להשתגע , לרקוד, לבכות , לצחוק ,להיות סקסי וחושני , להתרכז , לשתוק , לברך ולהתחבק וכל זה ב4 שעות???

הגעתי למדיטציה אחרי שהשארתי את בן זוגי עם צעקה אחת חדה פוגעת והייתי חייבת ללכת קצת לאוורר את עצמי לפני שהמצב יחמיר,...פסטיבל אמרתי לעצמי פשוט לכי קצת על החוף ותירגעי דבר ראשון תירגעי.

בזמן שהילכתי על החוף בכדי למצוא קצת שלווה בתוכי שמעתי מהצד השני את ההזמנה למדיטציית האום

שמעתי על אום , ראיתי אום מהצד , שמעתי על וירש ( תלמידו של אושו ) שהמציא אותה וידעתי שהיא חברתית כזו שהאנשים מסביב הם חלק מכלי המדיטציה עצמה.

לא ניגשתי אף פעם ותמיד היו בדרכי אלפי הזדמנויות , עם אושו והמדיטציות שלו הסתדרתי מצוין , אומנם מבצעים אותה בקבוצה של אנשים אבל זהו תהליך מאוד אישי , באום?פשוט היה נראה לי שלאבד שליטה ככה מול עוד 300-400 איש שאני לא מכירה מה פתאום?! אני ממש לא ! ומה הם יחשבו עליי כל האנשים האלו בדיוק?

רק מה היקום תמיד מסדר הכול בצורה כל כך מדייקת , בן זוגי דאז כל כך הכעיס אותי שאני בבעתי כמו

שמן רותח על מחבת ברזל עבה , הוא אמנם הוזנח באוהל ואני ניסיתי לנשום בכלזאת באנו לבלות אז הלכתי רק בשביל להשקיט את עצמי והנה הזדמנות... אני אהיה רק בשלב הראשון מתאים דווקא, ניהלתי דיון עם עצמי בשלב הראשון פשוט עומדים וצועקיםעלהאדם שעומד מולך " אני שונא אותך" התאים לי ... נצעק איזה 15 דקות על מישהו נוציא את הקריזה ונחזור לשלב האהבה לבד באוהל ,לא עם כל כך הרבה אנשים.

התחלתי ופתאום שמתי לב שאחרי 3 דקות כבר לא היה לי כוח לכעוס, בכלל שבא מישהו והתחיל לצרוח עליי התכווצתי במקום לאיזה רגע ואז השבתי מלחמה בסערה , אני צרחתי רק על גברים בכל אחד מהם ראיתי את בן זוגי וזה היה משחרר לחלוטין ...

נשארתי גם בשלב השני לתת ידיים ולומר אני אוהב אותך לסתם אנשים נחמד, לא ממש נורא , ככה עברו להם שלב אחר שלב סוג של טירוף כל 15 שעה בסיטואציה אחרת , צוחקת , מסיימת לצחוק בוכה אחר כך מתלטפת רוקדת , רצה במקום... אחרי כל הטירוף פתאום שקט דממה אז מזדחלת לה אותה תחושת מדיטציה מופלאה אותו קסם שמתרחש לפחות בשבילי רק במדיטציות האקטיביות.

מבלי בכלל שהתכוונתי נשארתי שם את כל 12 השלבים מהתחלה ועד הסוף , 3 וחצי שעות של כל הרגשות שהיו בתוכי יצאו , 3 וחצי שעות שאחריהן אין סיכויי ללכת לישון השעה הייתה כבר אחרי 4 לפנות בוקר ואחרי כל הכאוס הזה שקט גדול עטף אותי.

השקט שאחרי הסערה נשארתי שם לשבת עם כמה אנשים סתם לקשקש על החוף ומאז אותו אום אני משתדלת להיות בכל פעם שמזדמן לי , זו בין המדיטציות היחידות שהן לא של אושו ואני מחוברת אליהן ויודעת שהן מהוות מראה מאוד חזקה לעצמנו.

כמעט בכל שלב ניתן להקביל אותו לחיים , ישנו שלב בו יש את ריקוד האוהבים בו אפשר לבחור מישהו לריקוד כל אחד , אומנם יש סכנה שיידחו אותנו והרבה אנשים פשוט עומדים בצד מבוהלים מהאפשרות לבחור או שחס וחלילה נבוא למישהו והוא יגיד לנו לא !

השלב המעמת ביותר הוא בית המשוגעים היה לפחות בשבילי מה יחשבו ? מה יגידו איך אני אעשה פרצופים אולי אני אצא מדעתי? וזהו אחד הפחדים הכי גדולים שלנו בתור בני אדם שנשתגע , זהו פחד כל כך מושרש שזהו השלב שבו אתה רואה את עצמך " עושה כאלו" רק לצאת לידי חובה ואיזה כייף זה שמרשים לעצמנו לעשות שטויות להשתטות ולגלות שכלום אבל ממש כלום לא קרה ואפילו הייתה בזה הנאה.

זוהי מדיטציה חברתית ששמה לנו מראה מאוד ברורה על ההתנהלות שלנו בחיים , על היכולת שלנו להכיל ולחוות רגשות בצורה טוטאלית , כן טוטאלית עד הסוף.

בחיים, אנחנו שונאים כועסים ואחרי יום זה עובר ואנחנו מפנים מקום לאהבה , לעיתים אנחנו נמצאים על סף השיגעון ומתחילים לצחוק או לבכות מעומס רגשות בדיוק ככה אנחנו מעבירים את חיינו הרגשות המתחלפים מצב הרוח מתחלף ממש כמו אותן רוחות סוערות בים שלפתע שוככות ומלטפות בנועם את פנינו על שפת הים.

היכולת להיות טוטאליים בכל דבר שאנחנו עושים היא יכולת מופלאה, להיות טוטאלי לא אומר לאבד את עצמך להיות טוטאלי להוויה שלך זה בדיוק ההפך זה להיות הכי מחובר שאפשר .

אום ומדיטציה אקטיבית היא במה מדהימה לאמן את הטוטאליות שלנו את הכאן ועכשיו בכל מובן המילה וזוהי דרכה של מדיטציה היא רוצה שתצחק עד שהצוחק ייעלם ויישאר רק הצחוק , היא רוצה שתרקוד עד שהרקדן ייעלם ויישאר רק הריקוד והיא רוצה שתהיה נוכח ב100% מבלי לחשוב מה תעשה עוד שעה , מבלי לחשוב מה יש לי לעשות בעוד יומיים היא רוצה אותך כאן! והחיים הם תמיד קורים ברגע זה הם לעולם לא ייקרו מחר כ י אין לנו מושג מה יהיה עוד שעה , הם לא יכולים לקרות אתמול כי זה רק זיכרון הם רק כאן ועכשיו!

זוהי מדיטציה! להיות כאן ועכשיו , מדיטציה אפשר לעשות מול המחשב בבית אם אתה כל כולך מרוכז רק בה , מדיטציה אפשר לעשות בסקס וזוהי המנטרה , מדיטציה אפשר לעשות בתור לסופר בכל מקום בו אתה נוכח מדיטציה היא נוכחות מלאה בחיים לגמרי נוכחת ושלמה , אז למה לא כולם עושים מדיטציה אתם שואלים? אהה... הסיבה מאוד פשוטה מדיטציה מאלצת אותך לאבד שליטה להבין שלחיים יש דרך משלהם והם לא ממש מקשיבים להגיון שלך...מדיטציה מזכירה לך שתמיד יהיו בך רגשות ועדיף להרגיש אותם עד הסוף בטוטאליות ולהיות טבעי מאשר להדחיק ולכווץ את מה שנראה לנו "פחות יפה או טוב"

ומדיטציה מזכירה לנו שככל שנתאמץ יותר להיות בשליטה ולא נאפשר לחיים לזרום דרכנו ככה נקבל פחות שפע ומתנות מהחיים זה דורש אמון עצום בעצמנו כבני אדם ובמסתורין הזה שקרוי חיים.

אתם מוזמנים לסופשבוע 18-19.12.09 של מדיטציות ומדיטציית אום לתוך הלילה בהנחיית ויקאס וג'יוואן בנווה שלום

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לילה בן הרוש - מפיקה ויח"צנית, בעלת רקע אקדמאי בפסיכולוגיה ויוצרת בתחומי ציור,צילום כתיבה.
כותבת במעריב-nrg ומסקרת סדנאות ופסטיבלים מעולם המודעות והצמיחה האישית.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לילה בן הרוש

מאת: לילה בן הרוש הודעות לעיתונות - כללי10/10/21528 צפיות
כנס מארג מתקיים הסתיו הקרוב בפעם השישית בכפר הנופש של קיבוץ כפר רופין . במהלך שלושת ימי הכנס מתרכזים טובי מנחי הטנטרה של מארג בהובלת סוג'יי ומורן מייסדי מארג. בסופשבוע קסום מציע הכנס מגוון רחב של סדנאות בתחומי הטנטרה ומיניות המועברים על ידי מנחים מקצועיים ובעלי ניסיון רב בתחום, תוך כדי שמירה על בריאות המשתתפים והחלת התו הירוק על כל באי הכנס.

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/213692 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/213657 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211337 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: לילה בן הרוש העצמת נשים16/07/204841 צפיות
אני מזמינה אותך לגלות יחד איתי, איך אפשר לחוות חיבור ועוצמה פנימית גם בימים אלה, כשהאפשרות להיפגש מאתגרת יותר מהרגיל. אנחנו בשאקטי בי, יצרנו ספריית תכנים עשירה ומרתקת שתוציא אותך למסע עמוק ומשמעותי דרך מגוון סדנאות ומפגשים עם נשים מעוררות השראה, בנושאים שנוגעים לחיי ולחייך: זוגיות, הורות, תקשורת, עסקים, מודעות, פריון, התפתחות אישית ועוד.

מאת: לילה בן הרוש הודעות לעיתונות - כללי25/10/191289 צפיות
תכנסות נשים ,תהליך עומק בן שלושה ימים בכפר מצוקי דרגות המשקיף לנופי ים המלח. סופשבוע של טקסים ומופעים, מגוון רחב של סדנאות ב-5 מרחבי מעל לל 50מנחות ואמניות מעולות ועוד הפתעות! 3ימים ו-2 לילות, במרחב נשי ייחודי, קסום ומאפשר. מרחב של ריפוי והעצמה, תנועה ויצירה, התבוננות ומודעות, בריאות ובריאה, פעילות ומנוחה...

מאת: לילה בן הרוש הודעות לעיתונות - כללי24/02/192306 צפיות
הזדמנות להפגש , לחוות, להיות למדוט, לרקוד, לנוע לנשום, לגעת בלב… סופשבוע מלא בסדנאות ואנשים בריקודים ומפגשים בהנחיית מנחים מובילים מצוות “מארג” וכמובן עם סוג’יי ומורן במשך 3 ימים נצעד יחד בנבכיה של הטנטרה והתרפיה נכיר עוד את עצמנו, נלמד את פעימות הלב ,סופשבוע שכולו חוויה טנטרית רכה ומלאת קסם בואו לחגוג את החיים – למצוא בית לאהבה

מאמרים נוספים בנושא מדיטציה

מאת: SEOMANמדיטציה27/02/181333 צפיות
מרגישים תקיעות בחיים? מרגישים לחוצים בעבודה? ייתכן ותרצו לדעת איך לזמן שפע אל חייכם אשר יוכל למלא אתכם באור ושמחה לאורך זמן?

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה15/06/171562 צפיות
כולנו מחפשים שקט , חופש מהמיינד , חופש מהמחשבות שבאות והולכות בעירות וגם בשינה בדמות חלומות. החיים המערביים לא נותנים לנו הנחות ונדמה שרכבת המחשבות הזו רק הולכת וגוברת ולפעמים כל מה שאנחנו רוצים זה רגע אחד של שקט.

מאת: אשרם במדברמדיטציה05/08/152573 צפיות
ההזדמנות ללמוד איך להנחות מדיטציות אושו 10 ימים, 13 - 22 באוגוסט 2015 זו השנה החמישית ב"אשרם במדבר" שאנו פותחים מרחב של תרגול ולימוד המדיטציות לעומקן. ללמוד מה הפילוסופיה של המדיטציה בכלל ושל המדיטציות של אושו בפרט. איך להסביר את המדיטציה, איך להעביר אותה לקהל אחר ואף להתנסות בעניין. גם תיאוריה וגם פרקטיקה. וכל זאת משולב בשני סופ"שים שלמחנה מדיטציות אושו.

מאת: אשרם במדברמדיטציה26/01/151618 צפיות
להיות באהבה ארבעה ימים, 4 - 7 בפבואר סדנת "התעוררות הלב המואר" נוצרה בשבילך לעזור לך להעיר את הלב. כאשר אנו זוכרים כיצד לחיות מהמרחב המקודש של הלב, אנחנו יכולים להפעיל את גוף האור שלנו – המרכבה. הסדנה יכולה לסייע לפתיחת העין השלישית דרך תרגול טנטרה של הלב. אנו נתחבר לתהליך היצירה בתרגילים שונים אותם נתרגל במהלך הסדנה.

מאת: אשרם במדברמדיטציה26/01/151843 צפיות
אושו אינטנסיב Osho meditation camp - מחנה מדיטציות אושו 12-14 במרץ אשרם במדבר מזמין אתכם לחווית מדיטציות מדברית - סוף שבוע שכולו תרגול ולימוד מדיטציות אשר אושו יצר עבורנו. מחנה מדיטציות אושו, הוא אירוע המתקיים בכל רחבי העולם. המשתתפים מוזמנים לחוות באופן פעיל את איכות המדיטציות האקטיביות, אשר המורה אושו הביא עבורנו. המדיטציות האקטיביות מותאמות לאדם המודרני החושב, ועוזרות לו להתקרב אל העולם הפנימי ואל המודעות מתוך התבוננות אשר נוצרת באופן טבעי עקב האקטיביות שבמדיטציה. זהו סופ"ש שכולו מדיטציו

מאת: סוגנדהומדיטציה23/12/141669 צפיות
על אף אורח החיים המודרני והקידמה הטכנולוגית המביאים לחיי נוחות כביכול, החיים שלנו נהיו קדחתנים ותובעניים יותר ויותר. משפחה ומערכות יחסים הפכו לעבודה במשרה מלאה. התפתחות של מחלות לב, לחץ דם גבוהה וחרדה הם דבר שכיח עקב אורח החיים זה. הלחץ בו אנשים נתונים גורם לעומס רגשי, הלב שלנו פשוט נשחק.

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה26/06/144054 צפיות
נחנו רוצים להזמין אתכם להזדמנות, הזדמנות לצאת מתוך המירוץ של היומיום ולחוות תהליך עמוק של גילוי ששינה חיים של אנשים רבים ב"מסע 21" - תהליך אינטרנטי עוצמתי מצרפים לכם לינק לפרטים והרשמה אם אתם מתפללים לאיזון לריפוי, לבהירות, להתפתחות... אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע עוצמתי שיקח אתכם לצעד הבא שלכם...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica