חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכת הנשימה והדם בצלילה בצלילה

מאת: איציק זילברמןתחביבים28/12/2014743 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
מערכת הנשימה והדם בצלילה. מבנה מערכת הנשימה  והדם בצלילה ואופן הפעולה. ידע בנושא זה הוא בעל חשיבות לכל צולל ולכל סוג צלילה.
מערכת הנשימה העליונה כוללת את האף, הפה, הלוע והגרון. מערכת הנשימה התחתונה כוללת את הקנה, סמפונות, נאדיות הריאה, קרום הפלאורה, שרירי הצלעות והסרעפת.
גוף האדם זקוק לחמצן לקיום המערכות השונות, החמצן הוא "הדלק" של הגוף ומגיע אלינו כחלק מהרכב האוויר הנו תערובת גזים המורכבת מחמצן (78.084%) ואחוז אחד של גזים אינרטיים אחרים (ארגון, פחמן דו חמצני, ניאון, הליום, קריפטון, קסנון). הרצון לנשום (רפלקס), נובע מכמה גורמים, גירוי הנשימה נוצר בעיקר עם העלייה ברמת הפחמן הו חמצני שנמדד ע"י חיישנים הנקראים כימורצפטורים. כאשר חיישנים אלו מודדים רמה גבוהה של  פחמן דו חמצני ורמת החמצן יורדת, ניתנת הפקודה לנשום, לכן גם רמות גבוהות של גז זה יגרמו לגירוי יתר ולרצון לנשום כל הזמן, מצב שעלול להוביל לנשמת ולהרעלת CO2.

במערכת הנשימה  והדם בצלילה, רמת הפחמן הדו חמצני באוויר הנשאף היא בערך של 0.03% ולעומת זאת בעת הנשיפה הוא מגיע לרמה של 3.5% לערך. כאשר מתקבלת הפקודה לנשום מהמוח, הסרעפת יורדת כלפי מטה, שרירי הצלעות נמתחים ובית החזה מתרחב, פעולה זו גורמת לקרום הפלאורה המקיף את  הריאות להתרחב עם בית החזה  ומכיוון שבין הקרום לריאה שורר ריק, בפעולה זו יתרחבו נאדיות הריאה, תת הלחץ יוביל לשאיפה של אויר מבחוץ אל הריאות, בפעולה הפוכה, יתכווץ בית החזה והסרעפת תעלה ובלחצה זו על הריאות תתבצע הנשיפה. האוויר הנכנס, לנאדיות, עובר דרך דופן הנאדית הדק ע"י תהליך הנקרא פעפוע (דיפוזיה) אל מערכת הדם ומשם מובלים הגזים ע"י הדם אל רקמות הגוף. חילוף הגזים מתבצע ע"י השוואה בלחצים החלקיים של הגזים השונים, תמיד תהיה שאיפה להשוואת לחצים של כל גז במעבר בין הריאות לדם ובכיוון ההפוך מהדם לריאות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי: www.prodiveisrael.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק זילברמן

מאמרים נוספים בנושא תחביבים

מאת: רוני הכהןתחביבים20/12/161861 צפיות
מאז שגילה אותו האדם. עבור הכנת בירה ביתית מדריך אפשר למצוא ללא כל בעיה, השאלה הנשאלת היא מדוע בכלל ירצה אדם לגשת אל תהליך שכזה בבית הפרטי שלו.

מאת: אבי דוידיתחביבים03/08/162892 צפיות
הדפסה על קרמיקה לעיצוב מיוחד של אריחי ריצוף וחיפוי לבית ולגינה.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162472 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162282 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: שרון צרפתיתחביבים13/01/162289 צפיות
אפשר ליהנות מטיולים ארוכים בלב ים גם אם אין לכם יאכטה על ידי השקעה כספית שאינה כה בשמיים עבור השתייכות אל מועדון שייט שבו אפשר לצאת אל הפלגות עם אחד מכלי השייט שקיימים במועדון מתוקף היותכם חברים שם

מאת: יוניתחביבים15/12/152459 צפיות
ישנם מספר סוגים של אוזניות אליהן מחובר מיקרופון, כאשר כל סוג יספק מענה על דרישות אחרות. אוזניות יכולות להיות מותאמות למכשיר טלפון, הן יכולות להיות מותאמות למחשב והן יכולות להיות משולבות ומתאימות למגוון סוגי מכשירים שונים

מאת: אבי דוידיתחביבים27/10/152477 צפיות
אחד ממשחקי החשיבה המוכרים והאהובים ביותר, בארץ ובעולם, הוא משחק התשחץ. ודאי נתקלתם בו באחד מהעמודים האחרונים של העיתון, באתרי אינטרנט ייעודיים ובחוברות שנמכרות רק לצורך זה. הסיבה העיקרית לכך שאנשים כה אוהבים דווקא את המשחק הזה, ללא עוררין, כבר כל כך הרבה שנים, היא משום שניתן לפתור אותו לבד - או ביחד, וכן משום שהוא מפתח מאוד את כל מה שאנו יודעים על העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica