חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח לאומי

מאת: ניצןביטוח לאומי10/12/20091373 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הינו המוסד המייצג את המדיניות הסוציאלית והחברתית של מדינת ישראל. ביטוח לאומי קיים ופועל בעקבות החוק לביטוח לאומי שהתקבל כחוק בכנסת בנובמבר 1953. מטרת ביטוח לאומי להבטיח קיומם של שכבות חלשות או אוכלוסיות שנקלעו לקשיים כלכליים באופן זמני או מתמשך על ידי מתן קצבאות חודשיות בהתאם למצבם הכלכלי והמשפחתי. כיום ביטוח לאומי מאפשר מתן קצבאות חודשיות או מענקים חד פעמיים לביטוחים שונים כדוגמת: אימהות, זקנה ושארים, נכות כללית, ילדים, נפגעי עבודה, פשיטת רגל, סיעוד, פירוק תאגיד, ואבטלה.

ביטוח לאומי מעניק גם סיוע בשירותי יעוץ לקשיש, שיקום והכשרה מקצועית לאלמנות, לנכים ולנפגעי פעולות איבה.  בנוסף מופקד ביטוח לאומי לאכיפת חוקים סוציאליים כדוגמת חוק הבטחת הכנסה שמטרתו הבטחת קיום בסיסי של אוכלוסיות חלשות במדינת ישראל.

ביטוח לאומי וחוק חופש המידע:

חוק זה מגדיר באופן חד משמעי את הזכות של כל אזרח או תושב במדינת ישראל לקבלת מידע מרשות ציבורית כלשהי. מכאן ניתן להבין כי החוק מאפשר לכל אזרחי ישראל לקבל מביטוח לאומי מידע על פעילותו בתחומים שונים: מידע על סניפים, עיון במסמכים, מידע בנושאי גמלאות וגבייה ונתונים סטטיסטיים.   חשוב לדעת כי אזרח הרוצה לדעת כל דבר שהוא אינו צריך להסביר את הסיבה לכך לביטוח לאומי.

תשלום דמי ביטוח לאומי:

תשלום דמי ביטוח לאומי מאפשרים לאזרח מדינת ישראל קבלת זכויות לקצבאות וגמלאות ביטוח לאומי. כל תושב במדינת ישראל החל מגיל 18 ומעלה חייב בתשלום דמי ביטוח לאומי על פי חוק (למעט אישה עקרת בית נשואה או עולה חדש שעלה לישראל בגיל 62 ומעלה). דמי ביטוח לאומי ודמי בריאות נקבעים על פי סך ההכנסות שיש לאזרח מעבודה או שלא מעבודה, ובנוסף גם על פי מצבו הביטוחי, כלומר: עובד עצמאי, עובד שכיר או מובטל.

מי פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי:

המקרים בהם המבוטח פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי הם:

1.    אישה נשואה למבוטח המשלם דמי ביטוח לאומי והיא עקרת בית.

2.    אדם שאינו עובד ואין לו כלל הכנסות או שהכנסתיו אינן עולות על 5 אחוז מהשכר הממוצע במשק:

3.    עציר או אסיר השוהים בכלא לתקופה של שנה לפחות.

4.    עולה חדש בתקופה של השנה הראשונה מיום עלייתו לארץ.

5.    תושב בן 18 שטרם התגייס לצבא זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי למשך שנה בתנאי שמתגייס לפני גיל 21.

6.    תלמיד בן 18 שעדיין לומד במוסד חינוכי או בהכשרה מקצועית זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי בתקופת לימודיו במשך שנה אחת בלבד.  בתנאי שמתגייס עד הגיעו לגיל 21.

7.    אסיר או עציר הנמצאים בכלא במשך יותר משנה גם אם יש לו הכנסות זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי.

8.    חייל בשירות סדיר בתנאי שאינו שכיר או עצמאי.

 



תגיות המאמר: ביטוח לאומי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניצן

מאת: ניצןלימודים אקדמאיים07/01/101246 צפיות
מכון לנדר, הוא מרכז אקדמי להשכלה גבוהה בישראל. לנדר, מוסמך על ידי המועצה להשכלה גבוהה להעניק תארים ראשונים במנהל עסקים וכן תארים שנים ביהדות. המכון ממוקם בעיר הקודש ירושלים ונושא עימו אווירה לימודית בהתאם.

מאת: ניצןיהדות06/01/104488 צפיות
כל אישה במהלך ההיריון, חושבת על שמות רבים שתעניק לילדה כאשר יגיח אל אוויר העולם. חלק מן השמות העולים בדעתה של האישה במהלך ההיריון, יבואו בחשבון לאחר שתלד ואילו שמות אחרים לא יעלו על דל שפתיה, רגע לאחר הלידה.

מאת: ניצןביטוח - כללי06/01/101571 צפיות
ביטוח ישיר הוא ביטוח הנעשה דרך הטלפון או דרך האינטרנט ללא הצורך בתיווכו של סוכן הביטוח. בעבר, שיטת ביטוח ישיר היוותה מהפכה בעולם הביטוחים, שכן עד אותו שלב כל הביטוחים נעשו בתיווכו של סוכן הביטוח והצריכו את בואו של הסוכן אל ביתכם וחתימתכם על פוליסת הביטוח על מנת לאשר את רכישת הפוליסה הביטוחית, עם כניסת ביטוח ישיר, הכל השתנה.

מאת: ניצןלימודים אקדמאיים28/12/091298 צפיות
אוניברסיטת תל אביב אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטה ללא הפסקה ומקור גאוותה של העיר תל אביב. אוניברסיטת תל אביב ידועה כאוניברסיטת המחקר הגדולה ביותר בארץ והמוסד היהודי הגדול ביותר ברחבי העולם.

מאת: ניצןיהדות23/12/095192 צפיות
שמות לפי הקבלה הפך לדבר פופולארי. על מנת להבין על מה מדובר חשוב שנבין מהי הקבלה ומה משמעות האותיות הבונות את פירוש שמות שאנשים בוחרים לילדיהם ולעצמם בהיוולד הילד או כאשר ישנו מפנה מסוים בחייהם.

מאת: ניצןרפואה23/12/091379 צפיות
מידה והגעת להחלטה לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, עלייך לשאול את עצמך מהי שיטת הטיפול המועדפת בשבילך לניתוח הסרת משקפיים בלייזר. קיימות שתי שיטות לניתוח: האחת באמצעות חיתוך הקרנית והאחרת ללא צורך בחיתוך הקרנית. שיטת הניתוח תיקבע על ידי המטופל ובייעוץ עם הרופא על פי השיקולים הבאים

מאת: ניצןתיירות ונופש - כללי11/12/091412 צפיות
סקי מים הוא אחד מענפי הספורט הנעשים במים, וכן משמש גם כפעילות פנאי ונופש. סקי המים הפך לנפוץ ופופולארי במדינות בהם קיימים תנאים מתאימים עבורו, דהיינו מקורות מים שקטים, כמעט ללא גלים, כגון אגמים או קטעים בים אשר מוגנים מהתנפצות הגלים.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח לאומי

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי17/02/164398 צפיות
1. כללי סעיף 246 לחוק הביטוח הלאומי עוסק בתקופת אכשרה לגבי קצבת זקנה וקובע לאמור: "246. תקופת אכשרה (א) תקופת האכשרה המזכה לקצבת זקנה היא אחת מאלה: (1) 60 חודשים, בין שהם רצופים ובין שאינם רצופים, שבהם היה אדם מבוטח תוך עשר השנים האחרונות שקדמו לגיל המזכה אותו בקצבת הזקנה; (2) 144 חודשים שבהם היה אדם מבוטח, בין שתקופה זו רצופה ובין שאינה רצופה;

מאת: sharondan80ביטוח לאומי01/03/153120 צפיות
הפגישה עם הועדה הרפואית בביטוח הלאומי תכלול צוות רופאים מתחום הפציעה לצד אנשי מפתח אשר ישאלו שאלות בגין הנכות ויבקשו הדגמה של פעולות יום, יומיות על מנת לקבוע את דרגת הקושי ואחוזי הנכות המגיעים.

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי25/08/142984 צפיות
פרק ו' לחוק הביטוח הלאומי (נוסח חדש), התשנ"ה-1995 (להלן - החוק), שבנספח מזכה בגמלה את מי שנפגע בתאונה וכתוצאה ממנה איבד את כושר התפקוד. הביטוח חל על תושב ישראל שמלאו לו 18 שנים וטרם הגיע לגיל הפרישה. "גיל הפרישה" מוגדר בסעיף 1 לחוק כ"הגיל הקבוע לגבר ולאשה, בהתאם לחודש לידתם, בחלק א' בלוח א'1" . גיל הפרישה לאשה תלוי בתאריך הלידה והוא עומד כיום על גיל 62. גיל הפרישה לגבר היה תלוי בתאריך הלידה וכיום הוא עומד על גיל 67. כלומר, מי שנפגע וגילו מעל גיל הפרישה לא יהיה זכאי לקצבת נפגעי תאונות לפי פרק ו'

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי21/08/143575 צפיות
תיקון 159 לחוק הביטוח הלאומי

מאת: ארז כהןביטוח לאומי26/08/132330 צפיות
מהי מחלת מקצוע? האם רשימת המחלות היא רשימה סגורה? מהי תורת המיקרוטראומה? כיצד עליי לפעול למימוש זכויותיי?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי13/08/132536 צפיות
לא פעם, משרדנו נתקל במקרים בהם הוועדה הרפואית בחרה להעניק לחולים במחלה זו נכות שאינה משקפת את מצבם האמיתי, או התאימה להם דרגת נכות רפואית מפריט ליקוי אחר בשיעור מופחת בהרבה. אז מה כדאי לכם לעשות ?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי30/07/129688 צפיות
תפקידו של התיעוד הרפואי לא מצטמצם רק להוכחת הנזק והטיפול הרפואי לו נזקק הניזוק. אומנם, קיימת חשיבות לכך שהמסמכים הרפואיים יכללו תיעוד רפואי רב ככל שניתן. אך בל נשכח, כי יש בכוחם גם לשפוך אור על המקרה בכללותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica