חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אז כמה אתם שווים ?

מאת: עו"ד יצחק קרטדיני משפחה11/12/20091070 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתי בפעם האחרונה נשאלתם כמה אתם שווים ? אם מישהו היה קונה אתכם ? את הכישרון שלכם? את הפוטנציאל שלכם ? את המותג שבכם שטרם פרץ החוצה ?
בקיצור את הון אנושי שלכם – נכסי הקריירה שלכם ?
בדרך כלל כתבות מעין אלה מופיעות בעיתונים כלכליים לגבי סלבס זה או אחד, ולגבי אנשי עסקים אמידים מאוד.
בשנים אחרונות גם בבתי המשפט לענייני משפחה בעת חלוקת רכוש בין בני זוג בהליך גירושין דנים בשווי של נכסי הקריירה של כל בן זוג או במילים אחרות כמה שווה כל אחד מבן הזוג – הון אנושי (ראו את התפתחות הפסיקה בנושא חלוקת נכסי קריירה שנים אחרונות).
נכסי קריירה או מוניטין עסקי הוכרו בפסיקה כסוג של נכס. נכס בעל שווי כלכלי ששווה לפעמים ממון רב, אשר ניתן לאומדו בכלים מקובלים במהלך הליכי גירושין.
הרציונל שעומד מאחורי הפסיקה בנושא נכסי קריירה וחלוקתם הוא כי לרוב ההתפתחות המקצועית של כל אחד מבני-זוג קשורה זו בזו. בני זוג עשויים לוותר על השכלה או על משרה, לעבוד או ללמוד שעות מעטות יותר, להקריב פוטנציאל לקידום ואף לוותר לחלוטין על קריירה, כל זאת כדי שיוכל בן הזוג האחר להתפתח בעצמו למען טובתו-שלו, למען טובתו של הקשר הזוגי ולמען טובתה של המשפחה כולה.
הסיבה העיקרית שעומד לנגד עיני בית המשפט בעד חלוקתם של נכסי קריירה נובעת מסיבות של צדק ושוויון. סוג של פיצוי עבור הפסדי קריירה של בן הזוג השני או מזונות שיקומיים עבור הון אנושי. בעצם התשלום (עיתיים או חד פעמי עבור פיצוי נכסי קריירה) מאפשרים לבן הזוג השני להיות בעמדת מוצא שווה, ולהתחיל חיים חדשים מנקודה בה היה ולא מאפס שוב פעם.
כאמור התפתחות הפסיקה בסוגיית נכסי קריירה מעמיד את בית המשפט בפני אתגרים לא פשוטים כגון:
•    כיצד יש לשלם את הפיצוי עבור הפסדי קריירה של בן הזוג השני ? – תשלומים עיתיים או תשלום חד פעמי.
•    כיצד מחשבים מוניטין עסקי ?
•    איך מעריכים בדיוק את שווי נכסי הקריירה או כושר השתכרות עתידי ?
•    מהם השומה וההערכה הנכונים הכרוכים בכימות נכסי הקריירה לערכים כספיים ?
•    האם הכרה בשיתוף של נכסי קריירה מעניקה לבן הזוג השני "זכות" באדם אחר באופן שפוגע באוטונומיה ובחירות שלו, לא גורמת מעין שיעבוד אישי של נכסי קריירה שלו לבן הזוג  ?
•    האם המשך הקשר בין בני זוג כתוצאה מה"זכות" שיש לבן הזוג בנכסי הקריירה של השני לא תפגע בחשיבות סופיות הדיון והרי ידוע שבנסיבות של גירושין קיימת חשיבות רבה להפרדה הסופית בין בני הזוג.

על כל זה יש להזכיר את המתח והשוני הקיים בין בתי הדין הרבניים לבין בתי המשפט (מרוץ סמכויות המפורסם) בסוגיית הגנה על נכסי קריירה ומוניטין עסקי תוך ניצול מרוץ סמכויות.
הסיבה לכך היא שבתי דין רבניים פוסקים על פי הלכה היהודית (דין תורה) השונה מן החוק האזרחי של פי דנים בבתי המשפט לענייני משפחה בעת חלוקת רכוש בהליך גירושין.
הרב שלמה דיכובסקי כתב: "בתי הדין הרבניים דנים, כידוע, לפי דין תורה. לפי התורה, סמכותם של בתי הדין היא בלתי מוגבלת, בהיותה נובעת מן המחוקק האלוקי, ולא מן המחוקק האנושי."
אדגיש למען הגינות כי בתי הדין הרבניים מכבדים את חוקי מדינת ישראל ובכלל זה חוק יחסי ממון, אך מפרשים אותו על פי ההלכה היהודית בעת חלוקת רכוש בהליך גירושין. הלכה מבחינתם היא: "דינא דמלכותא דינא".

על כל זה יש להוסיף את התיקון לחוק יחסי ממון (תיקון מספר 4 – תשס"ט 2008), המאפשר תחת סעיף 8 לחוק לאזן את המשאבים בין בני הזוג לפי יחס שונה מחצי חצי, אלא לפי ראות בית המשפט או בית הדין כאשר הוא לוקח בחשבון נכסים עתידיים, לרבות כושר השתכרות של כל אחד מבני הזוג.

עוד צפויים לנו תקדימיים ופסקי דין מעניינים בתחום חשוב זה של נכסי קריירה.

עו"ד יצחק קרט
קרט ושות' – עורכי דין גירושין ודני משפחה

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד יצחק קרט

מאת: עו"ד יצחק קרטדיני משפחה24/03/12961 צפיות
עורך דין מגשר ידע להביא לפתרון הסכסוך המשפטי ביעילות ומהירות יחסית כל זאת תוך כדי שהוא חוסך לבני הזוג את טירחת בית המשפט, ולא פחות חשוב את מפח הנפש שנגרם להם כתוצאה מויכוחים מיותרים בנוגע למציאת פתרונות משפטיים. כל זאת והחסכון הוא גם ללא ספק כלכלי יותר. מגשר גירושין שהוא עורך דין מביא עימו את המעלות שלו בכך שיש לו ידע משפטי שהוא כמובן קביל בבית המשפט, כך שכשהתהליך מסתיים הזוג יכול להיות סמוך ובטוח שאכן ההסכם אליו הם הגיעו בסופו של דבר בהסכמה הדדית אכן תהיה קבילה בבית המשפט.

מאת: עו"ד יצחק קרטדיני משפחה17/03/121181 צפיות
גירושים עלולים לגרור שברון לב לילדים, טראומות נפשיות ופגיעות רגשיות אצל בני הזוג הנפרדים, ופגיעה כלכלית נרחבת בכל אחד מהצדדים, ולכן בכל מקרה, גירושים הם הצעד האחרון. במידה וניסיתם הכל ובכל זאת החלטתם להתגרש, מגיע שלב ההחלטות והשאלות – איך להתגרש נכון?

מאת: עו"ד יצחק קרטזוגיות ואהבה03/11/11948 צפיות
כשהשאלה נוגעת לאהבה, לזוגיות או בטיפול זוגי, מתחילות החששות מהרשת הקרה, מכיוון שמדובר בנושא מורכב ורגיש הרבה יותר. ובכל זאת, לאתר אינטרנט יש יתרונות רבים בעזרה בטיפול זוגי, שלפעמים הם עולים על תמיכה פיזית וממשית של פנים מול פנים.

מאת: עו"ד יצחק קרטדיני משפחה20/10/111013 צפיות
עורך דין יצחק-ארז קרט שנחשב כיום כמנהל משא ומתן מן השורה הראשונה המשלב דרך קבע חשיבה מחוץ הקופסה בעת משא ומתן מבהיר כי האינטרסים של בני הזוג חייבים לבוא לידי ביטוי לאורך כל הליך גישור גירושין. האינטרסים הם הצרכים, החששות והפחדים של כל אחד מבני הזוג העומדים בפני סיום קשר הנישואים שלהם ויציאה לדרך חדשה.

מאת: עו"ד יצחק קרטדיני משפחה17/09/111426 צפיות
באיזה מהירות ניתן להתגרש בצורה היעילה והמהירה ביותר, תוך הגעה להסכם גירושין מקיף ומלאה המגן על המתגרש וילדיו בצורה הטובה ביותר.

מאת: עו"ד יצחק קרטייעוץ משפטי17/09/111292 צפיות
רוצה להתגרש חושב לדעת בפני מה אתה עומד. האם קיימת דרך אידאלית להתגרש קיום בישראל ? מהי הדרך וכיצד יש לפעול.

מאת: עו"ד יצחק קרטדיני משפחה05/12/091371 צפיות
האם יש הבדל בין בקשה להפחתת מזונות לבקשה להגדלת מזונות.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211509 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211304 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201619 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181694 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171802 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica