חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חדר המיון בשרון

המחלקה לרפואה דחופה בבית חולים השרון                                 

 בעוד כשעתיים נחגוג הדלקת נר של חנוכה.נר שלישי לחנוכה. זו תהיה מסיבה מעט שונה עבורי.יגיעו אלינו הביתה  כשלושים אנשים.אלו, לטעמי, אנשים מאוד מיוחדים.הצוות הרפואי של המחלקה לרפואה דחופה (חדר המיון) של בית חולים השרון.בית החולים שבו סימה זוגתי לחיים עובדת כחלק מצוות האחיות.

 יגיעו אלינו אנשים צנועים,אנשים מצילי חיים שאינם מודעים בשגרת היום יום לחשיבות עבודתם,לערך העליון הטמון בפועלם.יגיעו: ד"ר סנדובסקי מנהל המחלקה וד"ר רוטמן סגנו. ד"ר רפקין ,ד"ר לובה יגיען עוד רופאים,יגיעו אחים ואחיות מבית החולים: בתי שטיפמן האחות האחראית וסגניתה שושי שוורץ.יגעו הצוות המופלא של האחים והאחיות :סמדר,גלילה, גלינה, שושי ,מוחמד, כוכי, עופרה,מורד, יפה ואחרים.יגיעו האנשים הנהדרים מצוות המינהל: ברכה, ניאהד, יהודה, בטי ,יצחק ששי ואחרים.

 לא בכדי כתבתי את שמותיהם.מציין את שמם בגאווה רבה עבורם.ייתכן ונשמט מזיכרוני שם או שניים.סביר להניח שכך קרה ומתנצל מראש.כותב את שמותיהם כי מבחינתנו ההדיוטות, קהל הפונים הם אנשי החלוק הלבן/כחול.הם שם כדי לרפא אותנו.זו ההתייחסות שלנו לרפואה בדרך כלל ועל אחת כמה וכמה בעת הגיענו לחדר מיון.אנו מגיעים לשם כואבים, פצועים, חסרי נשימה.אנו מגיעים לשם כאשר כלו כל הקיצין.כאשר הכאב או החולשה מכריעים אותנו.לעתים אנו מגיעים לשם בהתערבות של אחרים: צוותי מד"א, שכנים דואגים, בני משפחה נסערים.מגיעים למיון ומקבלים טיפול. טיפול ענייני,מקצועי, רגוע ומיידי.טיפול מציל חיים,מייצב, מרגיע ומסיר חששות ואימה.

 אלה הם אנשים שלמדו.למדו שנים רבות כדי להבין איך ניתן לשקם, לסייע, להציל ולרפא.אלו אנשים הנותנים שעות רבות מחייהם כדי לשרת את האחרים.להיות שם עבורם.עבורנו.אנשים ענווים המודעים לחשיבות תפקידם אך אינם "מנפנפים" בזה.מבחינתי הם "מלח הארץ" במובן העמוק והמשמעותי ביותר של הגדרה זו.

  ד"ר אבי זלבה  (Ph.D)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111740 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112239 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112064 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111868 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111757 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119199 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112540 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223134 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213637 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201742 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201513 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201784 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201501 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191977 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica