חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אמרי שפר כ"ו ניסן ה'תשע"ה

מאת: דוד דרומריהדות15/04/2015637 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

''אל תבכה שזה נגמר, תחייך שזה קרה''

אמר הגאון מווילנא: "בכל רגע שאדם חוסם פיו מלדבר דיבור אסור, הוא זוכה לאור הגנוז שאין כל מלאך ובריה יכולים לשער

זאת תהיה תורת המצורע ביום טהרתו, והובא אל הכהן", ה"חפץ חיים" חיבר ספרים על לשון הרע, אומרים רמז: הרוצה לעשות תשובה מלשון הרע, והובא אל הכהן ילמד ספרי ר' ישראל מאיר הכהן, ויתרפא.

''זכר" בגמטריא "ברכה" )בעל הטורים(.

הברכה צמחה מתוך האפר (עונג שבת גיליון 1636)

מטע הזיתים של חיים המשתרע על דונמים רבים, משוה לנוף מראה קסום ומושך מטיילים רבים השוחרים לצל. הזיתים הגדולים שהכבידו על העצים, כופפו את ענפיהם עקב משקלם,  קיררו את המטע ולא נתנו לקרני השמש לחדור בעדם. המטע של החקלאי חיים שמש כתחנה על אם הדרך. חיים היה מקבל את המטיילים שומרי המצוות בחפץ לב.

חלפה תקופת אלול,  החום היה עדין מורגש באוויר, חיים החקלאי ששהה באותה עת בבית הכנסת של המושב, מביט השמימה ומתבלבל, הרואה אני נכונה.! שואל את עצמו. לפתע פתאום, חשכו השמים והתקדרו, ובאחת, באו ענני עשן שחורים, שכאילו כיוונו את דרכם אל מטע הזיתים של חיים. חשד התגנב ללבו הפועם של חיים, עת גילה כי ענני שרפה הוא רואה בעד חלון בית הכנסת. יום כפור היום, נזכר חיים, לא ניתן לעשות דבר כדי להציל את המטע העולה באש. בודאי הערבים מהאזור נצלו את היום הקדוש הזה לבצע זמנם, חלפה מחשבה במוחו של חיים. לפתע התעשת החקלאי וחשב לעצמו, הרי אין אפשרות לעשות דבר,  לא להזמין מכבי אש ולא להתיז מים מצנורות, הן שבת שבתון היום. חיים בחר לעמוד בנסיון ולקבלו בשלוה עילאית. בגבורה עצומה נותר חיים החקלאי להתפלל מתוך רגיעת אמת, וחש את עצמו תלוי ברבונו של עולם.

למחרת יום הכיפורים פנה חיים לאמוד את הנזק, פנה אל מטע הזיתים, ומה רואות עיניו. שרידי עצים חרוכים שנותרו כמו לאחר מדורה של ל"ג בעומר.  אגרונומים הוזעקו למקום בהציעם לו לעקור את כל שרידי העצים כדי שהשורשים החרוכים שירקבו בקרקע לא יגרמו לרעלה. באם לא תנהג כעצתנו, עשרים שנה לא תוכל להשתמש בקרקע, פסקו המומחים. עשרים שנה, כלומר שלוש שמיטות פירש חיים את הנזק. קרן השביעית שהיתה בקשר עם חיים החקלאי פסקו לו על פי פסקו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל,  לא לעקור את הנטעיות. המומחים שכמובן לא הסכימו עם תשובת הרבנים חשבו, ח"ו, שהרבנים, כביכול, לא מבינים את גודל הנזק העצום שיהיה לאדמה. החקלאי חיים אמר בנחרצות לאגרונומים: "הרבנים פסקו, ואני נוהג על פיהם".

חיים שהיה יהודי חרדי, ידע שהתורה מצווה עלינו לא לסור ימין ושמאל מדברי החכמים. כך עשה, והנה לא אחר לבוא, בשנת השמיטה הקב"ה הביא קרה נוראה, עד שהיה צריך לפתוח את הברזים ולא לסגרם, כדי שהמים יוכלו לזרום בצנורות לא יקפאו. אף בירושלים, בזמן הקרה, השאירו את ברזי המים פתוחים כל העת. מספר שבועות לאחר הקרה, פנה חיים לשדה לחוש את גודל הנזק. והפלא ופלא, מתוך העצים המפוחמים, בקעו ענפים ירוקים חדשים וזעירים שהעידו על כך שהגזעים לא נשרפו מבפנים כלל. לבו של חיים התמלא שמחה. הוא חש ששמירת שמיטה פועלת נגד ההגיון והיא ששמרה אותו מכל נזק אפשרי נוסף.

לאחר כמה חדשים בעת מסיק הזיתים, קבל חיים את שכרו בנס בל יתואר. בדרך כלל, עץ זית בריא מניב ארגז ענק, כטון זיתים. ואילו העצים השרופים שגדלו, הניבו מכל עץ שלושה ארגזים, שלוש טונות של זיתים הניב כל עץ. חיים החקלאי באמונתו הצרופה, משמש דוגמא ליהודי מאמין החי באמונה תמימה, הוא, הראוי שדרכו יתחולל נסי נסים במטע.

חוויית השבוע שלי

www.h-y.xwx.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל ארגון "אורי עוז-הפקות"חבר בעמותות "רוח טובה" "החוויה היהודית"מנהל קשרי חברה וקהילה ב"קמפוס מופת למדעים",אחראי על מיזמים חינוכיים ,קשרי קהילה ומשימות לאומיות בפרוייקט "מצליח" -מצויינות לימודית חברתית, מנהל אתר "תורה" http://www.torah.in/he1

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד דרומר

מאת: דוד דרומריהדות26/11/181621 צפיות
הגמ' מביאה סגולה להצלחה בלימוד:ללמוד ליד נהר - סימן טוב הוא - כשם שמי הנהר שופעים ואינם פוסקים, כך לא יפסק לימודכם ויצליח. (כריתות ו.(

מאת: דוד דרומריהדות12/11/181552 צפיות
אין ספק שתמימות מעלה נשגבה היא, אבל אין לה ערך אצל הרמאים ...

מאת: דוד דרומריהדות06/11/181581 צפיות
בסוף, הכול יהיה טוב. אז אם זה לא טוב, זה לא הסוף !!

מאת: דוד דרומריהדות04/11/181512 צפיות
אדם צריך להאמין שאפילו קש המונח על הארץ הוא בגזירת השם יתברך שגזר להיות מונח שם. ויש השגחה פרטית איך תהא מונחת עם הקצוות לכאן או לכאן. (אמרי פינחס).

מאת: דוד דרומריהדות31/10/181378 צפיות
דבר גדול זה להיות בשמחה - כל ההישג של היצר הרע הוא לא רק עצם העבירה, אלא העצבות שאחר כך "... (שמש ינון)

מאת: דוד דרומריהדות29/10/181436 צפיות
הגאון החסיד רבי הילל מפריטש אמר: כשמתרגלים לחושך, מתחילים לחשוב שהחושך הוא אור.

מאת: דוד דרומריהדות22/10/181244 צפיות
אם אין לאדם אישה, אין לו במה לתרץ את מעשיו; אבל כשיש לו אישה, היא משמשת בעבורו 'עזר כנגדו' ומעתה יש לו תירוץ נוח לכל מה שאין הוא רוצה לעשות, בטענה שהאישה אינה מסכימה לכך.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102627 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195559 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195625 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195643 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195598 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195625 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195618 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica