חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כבר לא אותו הדבר

כבר לא אותו הדבר

כתיבה: דניאלה מזרחי

עריכה: חגית רוטשטיין

בנה של דניאלה מזרחי נפצע קשה בתאונת דרכים זמן קצר לפני שמלאו לו 13, עת שחצה כביש סואן שלא במעבר חצייה. יום־יום תיעדה דניאלה ביומנה את סיפור פציעתו ושיקומו של הבן, אשר נותר פגוע ראש, ובמקביל - את סיפור המשפחה, שעברה טלטלה קשה וטראומתית.

תוך חשיפה אמיצה ומרגשת, מתארת דניאלה כיצד במסירות אין קץ ובחוזק נפשי בלתי נתפס היא מעניקה טיפול מסור, אוהב ובלתי מתפשר לבנה הפגוע, ובד בבד, נאחזת בחיים בציפורניה, מתעקשת על אחדות המשפחה ומנסה בכל כוחותיה לשמר את שיגרת חייהם ואת בריאותם הנפשית.

"בני מלפני התאונה ובני שאחרי התאונה - שמיים וארץ. השוני הזה עושה לי את החיים כל־כך קשים, ולאנשים מבחוץ קשה להבין את הבעיה. קשה לחיות עם המצב החדש, קשה עוד יותר להשלים עימו. שאלת ה'מה יהיה?' חותכת באוויר כל העת. הכאב קשה מנשוא. מה יהא גורלך? מה יהא על עתידך? אני שואלת, ואין מענה.

הקושי האמיתי שלנו היום ממוקד באותן ציפיות ותקוות שיש לנו לראותך כפי שהיית קודם. אנו חיים בסרט שלא רצינו להיות בו או לצפות בו, מעולם לא קנינו כרטיס כניסה אליו ובוודאי שלא ציפינו שניראה גם הצגה שנייה. מאחר שהוכנסנו אל ליהוק הסרט הזה בכוח, אנו חיים בציפייה לשינוי בתסריט הלא כל־כך נעים הזה.

קשה לתאר את הסבל הרב שעובר עלינו מיום התאונה. אין מילים לתאר את עוצמות הכאב שאנו חשים מאז אותו יום ארור. מתוך הכאב העמוק הזה כתבתי את היומן. איני רואה את עצמי כשליחה, איני מתיימרת להיות כזו, אך אני רואה לעצמי חובה מוסרית לשתף אחרים ביומני, שכן אולי בדרך זו אצליח להגיע לאותם אלו שחושבים ש- 'לי זה לא יקרה'. ואולי יום אחד, לפני שתעלו על הכביש, לפני שתרצו לחצות שלא במעבר חצייה, לפני שתנהגו אחרי שתשתו, לפני שתאיצו מעל מאה קמ"ש, לפני ולפני ולפני, כמה שניות לפני, תזכרו בשורות שכתבתי ביומני זה, ואז תחשבו שוב ותפעלו אחרת. הלוואי.

אם דרך הכתיבה אצליח להגיע אליכם, הרי שעשיתי את שלי".

הספר "כבר לא אותו הדבר", שנפל בחלקי הכבוד לערוך אותו, נכתב בזמן אמת כיומן חושפני המבטא רגשות ללא עכבות, הפותח את מחבוא הלב, המקיים שיח עצמי אינטימי ומשחרר. בתוך השבר, היווה היומן מקום לגילוי תושייה, דרך למציאת פתרונות ונתיב שיבה למסלול חיים משפחתי, יציב ונורמאלי.

הספר יצא לאור כחלק מהמלחמה בתאונות הדרכים, אליה נרתמה מזרחי, ומשמש ככלי מחזק ותומך עבור אלו שעברו ועדיין עוברים התמודדות קשה עם שיקום יקיריהם.

הספר "כבר לא אותו הדבר" מוצב על מדפי חנויות "צומת ספרים" ו"סטימצקי". דיסק שירים מתוכו, פרי עטה של מזרחי, עושה את צעדיו הראשונים על גלי האתר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עריכה לשונית וכתיבה עיתונאית - חגית רוטשטיין www.editor4u.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עריכה לשונית וכתיבה עיתונאית - חגית רוטשטיין

האם קיימות שתי שפות של עברית? מסתבר שכן. האם "חשכו עיניו" יפה יותר מ"נהיה לו חושך בעיניים"? לאו דווקא. הישראלית היא השפה המדוברת ואף אחד לא צריך ללמוד אותה כי היא נרכשת באופן אוטומטי. לעומתה קיימת השפה הכתובה, שהיא המיתוס, הקונבנציה החברתית, שפת הספרות.

המציאות שלה היא כמו סרט. עולה על כל דמיון. היא למדה ועבדה בסין הקומוניסטית כשזרים היו בה אורחים בלתי רצויים, ובמסגרת מחקר שערכה לעבודת הדוקטורט, חיה במשך שנתיים בתנאי מחיה קשים עם שבט הצ'יטינו האינדיאני. כישופים, רוחות ואלים היו חלק מאורח החיים שחוותה. בעודה מצוידת בסכין עברה ברגל מכפר לכפר, סבלה מתחלואי עור שונים ומשונים, ועם כל זאת - לא ויתרה.

מאחורי תומס למאי ילדות מרתקת במישיגן. כבן למשפחה קתולית גדולה שהתגיירה, כזו שחיה ונשמה תרבות, חריגה בנוף האפרו-אמריקני המקומי, הוא הפך עד מהרה לאמן ברזל עם סגנון פיסול ייחודי שיצירותיו מוצגות בגלריות במישיגן ובארץ. לאבא ולאימא של תומס היה חשוב שכל 15 ילדיהם יספגו כמה שיותר תרבות. מכונית לא חנתה ליד ביתם, אבל פסנתר כנף נמצא בתוך הבית. אמנות, תרבות, עמידה על עקרונות, חיי רוח – אלו הדברים שדרגת חשיבותם אצל הזוג למאי הייתה עליונה, ואת זאת הנחילו לכל ילדיהם.

אז זהו, שאם אכתוב לכם בקיצורים ובסלנג של השפה העברית ולא הבנתם - זב"שכם (=זו הבעיה שלכם). גם אם תגידו שזה סתם בבל"ת (=בלבולי ביצים) - אז"ש (=אז זהו שלא). סלחו לי אם אחפור לכם במוח. בטח תגידו: "עאלק, חבל"ז (=חבל על הזמן), ילצ"מ (=יש לי צרות משלי)! אבל, זה למל"מ (=לא מועיל, לא מזיק) לשמוע. בין סק"ס (=סדורים, קניות וספונג'ה) לגלח"צ (=גילוח, צחצוח), אקרא מה שכתוב פה, ואחר כך - חזל"ש (=חזרה לשגרה). זה יהיה סתם בשביל הכסת"ח (=כיסוי תחת) שלי". עכשיו, קבלו ח"ח (חיזוק חיובי) ויאללה, עאב"ש (=עזבו אותי, באימא שלכם)!

יכול להיות שכבר ראיתם אותו בתכנית שנעשתה עליו בערוץ הראשון, אבל אני זכיתי לפגוש אישית את האיש המקסים הזה, שריתק אותי בסיפוריו ובהשקפת עולמו המשתרעים על פני מאה שנותיו. אליהו עמיצור מכפר יהושוע. מלח הארץ.

ילדה בת עשר לבושה בשני זוגות גרביונים ובשתי שמלות, האחת על השנייה, בליל קיץ לוהט, אוחזת בידו של אחיה בן ה 12, ושניהם בורחים, נסים על נפשם. לילה. נביחות כלבים מפריעות את השקט ומעוררות אימה בלבבות הצעירים. מורי הדרך הסתלקו זה מכבר מפחד מפני החיילים, שאר הילדים התפזרו לכל עבר והשניים רצים קדימה, נשרטים, מועדים על סלעים, קמים וממשיכים לרוץ בתוך האפלה, מחפשים מקום מסתור ולא יודעים להיכן לפנות.

בהיותה בקורס מפקדים של האצ"ל היא נתפסה בידי הבריטים יחד עם חבריה. שלוש שנים ישבה דבורה רותם מקרית טבעון בכלא בתנאים קשים, חזקה ואמיצה. את סיפור גיוסה לאצ"ל, תפיסתה ושנות כליאתה היא מספרת כאילו כל זה קרה אתמול ועל מנת שמחר לא נשכח מה היה כאן. מנחם בגין עודד וגם גאולה כהן הייתה שם איתה.

מאמרים נוספים בנושא תאונות דרכים

מאת: אור ורדיתאונות דרכים14/07/152333 צפיות
אני לא פיזיקאי, אבל אני כן יודע שלכל חפץ יש מרכז כובד וככל שמרכז הכובד קרוב יותר לקרקע – אותו גוף יהיה יותר יציב. ובשביל לפשט את העניינים – נמיר את המונח "מרכז כובד" ל"משקל".

מאת: אור ורדיתאונות דרכים07/07/151644 צפיות
אני מתעורר בבוקר, מתלבש, שותה כוס קפה, לוקח את חוליו (הכלב) לטיול. חוזר זריז לסגור דברים אחרונים ואז... עולה על אפוד, חובש את הקסדה, סכין בין השיניים ולוקח את המפתחות של הטויוטה.

מאת: אור ורדיתאונות דרכים30/06/151569 צפיות
מה קורה לנו כאשר אנחנו מוסחים תוך כדי נהיגה? ומה הם הפתרונות?

מאת: אור ורדיתאונות דרכים16/06/151554 צפיות
זה היה כשהייתי במשרד, בערך בשעות הצהרים – ממש אחרי שחזרתי מהרצאה שהעברתי לעמותת "אור ירוק".

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142700 צפיות
ברגע שצריך לחקור תאונת דרכים יש לבצע מספר רב של פעולות שרק איש מקצוע מהתחום יכול לבצע אותן

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142666 צפיות
מומחיות היא דבר חשוב שיש לו ערך רב בין אם עוסקים בתחום מוכר מאוד ובין אם מדובר בתחום ממוקד כלשהו.

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142532 צפיות
לא קשה להבחין בקיומו של בוחן תנועה במשפטי תעבורה רבים בישראל. למרבה הצער לא מעט תאונות קורות ברחבי ישראל מדי שנה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica