חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עישון בשר - אין עשן בלי אש... כל מה שרצית לדעת על עישון בשר

מאת: ירון קרינגלמתכוני בשר17/02/200912227 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עישון בשר – יש עשן בלי אש...      

מי שטעם בשר מעושן יודע שזה משהו אחר. הטעמים, הניחוחות והארומות של בשר מעושן, שיצא מתנור העישון הביתי, הן לא של בשר "על האש" או כל צורת צלייה אחרת.

אפילו נתח פשוט של שוק עוף, הופך למעדן משובח לאחר שעבר עישון. שלא להזכיר נתח אנטריקוט או חזה אווז או צלעות טלה....   בקיצור – ביס אחד שווה אלף מילים.

עישון הוא תהליך בו הבשר נצלה בחום הנוצר מבעירת עץ (או פחמים או נסורת), הבוער במצב של גחלים לוחשות (ללא אש), וסופג היטב את כל הארומות של העשן. העיקרון  של עישון בשר הוא  צלייה בחום נמוך, למשך זמן ארוך. הטמפרטורה המקובלת לעישון היא 90 – 100 מעלות, כאשר זמן העישון הממוצע הוא בין 3 ל- 5 שעות. שיטת עישון זו נקראת  "עישון חם", וזו השיטה הנפוצה ביותר, לעישון ביתי, באמצעות תנור עישון הנמצא בחצר או במרפסת.

מי שמשתמש בעץ לצורך העישון, יכול לעשות זאת באמצעות  עץ הדר, דובדבן, זית, אבוקדו, חרוב ועוד,  ומי שמשתמש בפחמים, עושה זאת באמצעות פחמי הדרים, שהם הפחמים הנפוצים בשוק.

ישנה שיטת עישון נוספת, הנקראת "עישון קר". בשיטה זו, מקור העשן (מבעירת עץ או פחמים או נסורת) נמצא במרחק של מספר מטרים מתא הבשר, ושרוול מחבר ביניהם. כתוצאה מהמרחק, העשן המגיע לבשר הינו עשן קר. תהליך עישון זה עשוי לקחת מספר ימים, ודורש תהליך של כבישת הבשר לפני שלב העישון, על מנת לשמר את הבשר. שיטה זו נפוצה "בארצות הקור", אולם הן בארץ והן בחו"ל, שיטת העישון המקובלת יותר היא שיטת העישון החם.

מה ניתן מעשנים? אנטריקוט, צלעות (בקר, כבש, לבן), עוף, אווז (חזה או שוק), דגים, בעיקר סלמון, מקרל, פלמידה.  אפילו גבינות ניתן לעשן.

על מנת להשביח את הטעם, מכניסים את הבשר למרינדה, למשך יום או מספר ימים לפני העישון. שיטות נוספות להשבחת טעמי הבשר המעושן הן פיזור עשבי תיבול על העץ הבוער, בשלבים האחרונים של התהליך. גם פיזור דומה של בצל קצוץ יתרום לתוצאה הסופית. ניתן להוסיף לתא הבשר כלי עם יין או בירה או סיידר, והנוזל יתאדה ויוסיף ארומות מעניינות לבשר.

 מסתבר, שישנה בישראל קהילה גדולה של מעשני בשר, שמוכנים להמתין 3 שעות ויותר ליד מתקן העישון הפרטי שלהם, בחצר, עד לקבלת בשר מעושן חם מהתנור לצלחתם.  קהילת המעשנים הולכת וגדלה בשנים האחרונות, ובדרך כלל, המצטרפים הם כאלו שהחליטו לשדרג ממנגל למשהו מעט יותר גורמה...  , ומוכנים להקדיש לבשר מעט יותר מאשר 10 דקות צלייה במנגל...

ישנם שני סוגי מתקני עישון מקובלים לעישון ביתי. הסוג הפשוט מורכב מיחידה אחת, מעין חבית, כאשר למטה בוער העץ ולמעלה מונח הבשר. הסוג המשוכלל יותר מורכב משני תאים, כאשר התא התחתון הינו תא הבעירה, והתא העליון הינו תא הבשר. בדרך כלל, בין התאים קיים ווסת, לשליטה על כמות החום והעשן המגיעים לבשר (חשוב מאוד למניעת צליית יתר בחום גבוה מידי, או עודף עשן שיכניס מרירות לבשר).  ההפרדה בין התאים מונעת בעירת השומן , שבוודאי אינה תורמת לטעם הבשר המעושן.

אז בפעם הבאה שתראו מישהו עומד בחצר ליד מתקן מוזר עם ארובה קטנה, למשך יותר מעשר דקות, כשניחוחות מעוררי תאבון של בשר, שלא ניתן לעמוד בפניהם, עולים משם, תדעו שהוא מעשן בשר...

מקורות מידע בנושא עישון בשר:

למידע מקיף בנושא עישון בשר, רכישת תנורי עישון, מתכונים ועוד :

 www.meat-smoker.co.il

להזמנת תנורי עישון: סדנת ברזל, טל. 1-800-222-678

להזמנת תנורי עישון: ברשתות "עשה זאת בעצמך" בישראל.

אוסף מתכונים גדול בנושא עישון בשר.

מתכון להכנת אווז מעושן 

החלקים המומלצים של האווז : חזה או שוקיים .

רצוי להשאיר את השומן , להגברת העסיסיות .

להכין תערובת תיבול:

כמויות לפי כמות הבשר ולפי הטעם)

שמן

פפריקה חריפה

פפריקה מתוקה

שום כתוש

מלח

פלפל שחור גרוס / טחון

ניתן להוסיף דבש או סוכר חום

למרוח היטב את התערובת על הנתחים , ולהשאיר במקרר ל- 5 שעות .

זמן עישון:  כשלוש - שלוש וחצי שעות  .

טמפרטורה מומלצת 100 מעלות

בתאבון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון קרינגל

מאמרים נוספים בנושא מתכוני בשר

מאת: amirdadon90מתכוני בשר17/01/173685 צפיות
ניתן לומר כי אפשרי למצוא היום מנגל גז אשר יגיע במגוון רחב של תצורות שונות. בין אם תהיו מעוניינים במנגל קטן ופשוט ובין אם באחד עוצמתי אשר יהיה רחב היקף, דעו לכם כי עקב הביקוש הרב שקיים היום בשוק ניתן למצוא את כל סוגי המנגלים שתוכלו לדמיין ובמחירים יוצאי דופן.

מאת: נ.אמתכוני בשר23/12/143437 צפיות
עישון בשר הינה שיטה ייחודית ועתיקה, אשר בסופה מתקבל בשר נימוח וטעים, אשר בושל בטמפרטורה נמוכה בסיבה מעושנת בתוך מעשנת. בין חלק מן האפשרויות הנהדרות לעישון: אסאדו בקר, אסאדו טלה, חזה בקר, עופות, דגים. קיימות שתי שיטות של עישון: יבשה ורטובה. במאמר זה תמצאו הסבר על בשר ודרך העישון במעשנת ותקבלו טיפים למעשן הבשר המתחיל.

מאת: shlomy mutzafiמתכוני בשר10/12/141845 צפיות
כשמדובר על קייטרינג לאירועים לרוב מדובר על קייטרינג בשרי, מגוון בחירה רחב של מנות בשריות נבחר לככב ברוב הזמנות הקייטרינג, וכשהקייטרינג מהווה את אחד הדברים המרכזיים באירוע מומלץ לבצע מספר בדיקות טרם בחירת חברת הקייטרינג לאירוע שלכם, בייחוד לעבודה שיש כיום עסקים רבים בתחום שחלקם מקצועיים יותר וחלקם פחות

מאת: דניאל מוריץמתכוני בשר28/10/145615 צפיות
אחד הימים בהם עם ישראל נוהר לחנויות על מנת לקנות מוצרי בשר שונים הוא כמובן יום העצמאות. מדובר לא רק בחג למדינת ישראל אלא גם בחג לתפארת הבשר, כאשר המוני בית ישראל פושטים על רשתות המזון שמספקות מוצרי בשר קפואים ועל הקצביות והאטליזים שמאפשרות גישה לבשר טרי.

מאת: רונן וינברגמתכוני בשר18/04/146224 צפיות
קייטרינג בשרי עם כהגשה יכולה להיות בעד או נגד, תלוי את מי שואלים. היתרונות הם יותר מרובים. ניתן ליהנות משירות הגשה בכל מקום ובכל עת. אפשר לקיים אירוע בחיק הטבע ולקחת אתכם את האוכל שהוכן מבעוד מועד ואם זה אפשרי מבחינה לוגיסטית, לתאם עם חברת ההסעדה את האופן שבו יגיע המזון החם אל הנקודה שבה אתם מתכננים לאכול והגשתו חם אל השולחנות אשר מבקשים ומביאים אל המקום.

מאת: ישראל פלדמןמתכוני בשר23/02/148447 צפיות
ישראל פלדמן בשר מגיש לכם מתכון בשר קל להכנה. מדובר ברוסטביף מפילה בקר, בשילוב מנצח של חרדל ודבש. הכמויות במתכון מיועדות לשלושה עד חמישה סועדים.

מאת: ישראל פלדמןמתכוני בשר03/02/148636 צפיות
בדומה למוצרי מזון רבים אחרים, גם למוצרי בשר שונים ישנם תאריכי תפוגה. חשיבותם של תאריכי תפוגה כאלה, כאשר מדובר על מזון מהחי, משמעותיים הרבה יותר לעומת מוצרים יבשים, למשל. כאשר מדובר במוצרים מהחי לא רק שלא מומלץ לצרוך מזון ישן שפג תוקפו, אלא שהדבר גם עשוי להוות סכנה מהותית לבריאות וזאת בשל התפתחותם של חיידקים ומחוללי מחלות אחרים שמתרבים עם הזמן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica