חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך סוסים מתמודדים עם הכשות נחש?

מאת: רובי אוזןבעלי חיים - כללי19/10/20155988 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך סוסים מתמודדים עם הכשות נחש?

בארץ שלנו, בעקבות מזג האוויר הנחשב לחם ברוב ימות השנה בשילוב צמחייה הגודלת באזורים רבים וחקלאות ענפה, הכשות נחש נפוצות הן בבני אדם והן בבעלי חיים. בארץ פזורות חוות סוסים רבות, חוות אלו ממוקמות לרוב סמוך לאותה צמחייה המעודדת מחייה של נחשים. השאלה היא כיצד סוסים מתמודדים עם הכשות נחש ומה ניתן לעשות במקרה שסוס מוכש?

כיצד נוכל לדעת שהסוס שלנו עבר הכשה?

אמנם רוב הנחשים אינם ארסיים אך עדיין הצפע שגדל בארץ אחראי על לא מעט הכשות. איך תזהו אותו?. הוא בעל ראש משולש באורך ממוצע של בין 1-1.35 מטרים. על גבו מעוינים וכאשר הוא מכיש סוס הוא עושה זאת לרוב בראש או בגפיים. הכשה בראש עשויה להיות מאוד מסוכנת שכן הארס יכול לגרום ללחץ ולהפריע לאוויר לעבור אל מערכת הנשימה. הכשה ברגל מסוכנת גם כן, זאת משום שמהרגל יש מעבר ישירות אל מחזור הדם של הסוס. הבעיה עם הכשה של נחש בגופו של הסוס, היא שלא תמיד ניתן לדעת שהסוס עבר הכשה, מה שעלול להחמיר את המצב. תוכלו לזהות הכשה במצבים בהם הסוס מדמם, מרייר, מתקשה לנשום או צולע. במידע ולא תזהו את ההכשה בזמן, עלול להתפתח זיהום שיגרום לנמק מקומי וחוסר איזון במערכת הקרישה שעלולים כמובן לעלות לסוס בחייו. במקרים מסוימים של הכשות בארץ, התגלה כי הסוסים מתו לאחר כמה חודשים כתוצאה מפגיעה בשריר הלב.

מה ניתן לעשות?

בכדי למנוע החמרה של הסימנים אותם תיארנו קודם לכם ובכדי לעצור היווצרות של סיבוכים מאוחרים יותר, יש לקרוא מיד לווטרינר שייתן לסוס אנטיביוטיקה, אינפוזיה ונוגדי דלקת. מתן נסיוב התגלה כמציל חיים זאת משום שהוא מגן על המערכת החיסונית ופועל ישירות נגד החומר הערסי.

הדבר החשוב ביותר הוא להיות מודעים לתופעה, לעשות בחודשי הקיץ החמים סיבובים תכופים יותר בחווה הסוסים, להימנע מטיולי סוסים ומרכיבה על סוסים במקומות שאינם מסומנים כשבילים ולהיות עירניים. כדאי מאוד לבחור בוטרינר שגר סמוך למקום החווה כדי שבמקרה חירום תוכלו להציל את הסוס שלכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רובי אוזן - "רובי ובן שיווק באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רובי אוזן

מאת: רובי אוזןקניות 17/11/151737 צפיות
אז עשיתם שיעורי בית, בדקת לגבי המזרנים המומלצים ביותר בשוק, בחנתם מזרונים במבצע וסוף כל סוף מצאתם את המזרן המושלם בהתאם לצרכים שלכם ולדרגת הקושי המועדפת עליכם. דעו לכם, שככל שתקפידו לשמור על המזרן שלכם טוב יותר, כך הוא יחזיק מעמד זמן רב יותר וישרת אתכם לאורך שנים רבות. תחזוקת המזרן מתחלקת לשתי קטגוריות: שמירה על צורתו של המזרן ושמירה על ניקיונו.

מאת: רובי אוזןימי הולדת21/10/151653 צפיות
אחד הדברים האהובים על כולנו, ובעיקר על הילדים שלנו הוא שוקולד. בכל צורה ובכל טעם, ילדים מתים על שוקולד. אם אתם מתלבטים איך לחגוג לילדכם יומולדת השנה, כדאי לכם לחשוב על סדנת שוקולד לילדים.

מאת: רובי אוזןמתכוני מתוקים21/10/152381 צפיות
שוקולד הוא חומר גלם עם קסם הייחודי רק לו, איתו כייף ונעים לעבוד. מן מרקם כזה שלא ניתן להחליפו במשהו אחר. טעם של שוקולד. סדנאות שוקולד מועברות במרכז ובאזורים שונים בארץ מהן ניתן ללמוד, על תהליך הכנת השוקולד ולשלבן עם אינספור אפשרויות. משוקולד אפשר להכין כל כך הרבה דברים. אחד הדברים היותר מיוחדים שאפשר לעשות בתור זוג הוא סדנת שוקולד זוגית.

מאת: רובי אוזןטיולים בארץ19/10/152019 צפיות
בין האלמנטים שהכי משפיעים על אופיו של ילד ועל רמת המסוגלות שלו להתמודד עם העולם בו אנו חיים הוא רמת הביטחון העצמי אותה הוא לומד לפתח במהלך שנותיו הראשונות. הסביבה היא הגורם בעל השפעה עמוקה והיא זו שמאפשרת לכל ילד לטפח את בטחונו העצמי או לחלופין לערער אותו. בין אם אנו מתייחסים לסביבה הלימודית כלומר לבית הספר או לגן, לסביבה המחבקת שהיא ברוב המקרים המשפחה שלנו הילד סופג כבר מגיל 0, התרחשויות ומצבי תיווך שונים שיטפחו את בטחונו העצמי.

מאת: רובי אוזןהפקת אירועים24/09/152485 צפיות
תכנון של אירוע כמו כנס בין אם מדובר בכנס מקצועי של חברה, כנס העוסק בתחום מסויים המאגד בתוכו קשת רחבה של אנשים מאותו תחום, תערוכה או פאנל נחשב ברוב המקרים להפקה של ממש. בכדי שהכנס יעבור בשלום וגם יזכה להצלחה, עלינו לחשוב על כל הפרטים הכי קטנים. במאמר הבא, נציג בפניכם את כל הפרמטרים הכי חשובים לארגון כנס מקצועי.

מאת: רובי אוזןגינון20/09/151393 צפיות
פרגולה היא תוספת מרשימה, המאפשרת להשלים את עיצוב הגינה ולהעניק לה מראה ייחודי ומעניין. היא נחשבת למבנה פשוט וזול באופן יחסי לבנייה, ומאפשרת לנו לארח בנוחות ובנעימות כמעט בכל חודשי השנה.

מאת: רובי אוזןבידור ופנאי - כללי02/05/151349 צפיות
סדנת שוקולד לילדים היא פעילות מקורית ומהנה, אותה ניתן לשלב בימי הולדת, ימי גיבוש, ימי כייף ועוד. הסדנא מפתחת את כישוריהם של הילדים, הן ברמה הביצועית בה הם מתנסים בהכנת יצירות של חומר החדש להם והן ברמה הקוגנטיבית.

מאמרים נוספים בנושא בעלי חיים - כללי

מאת: בתיה כץבעלי חיים - כללי03/12/195913 צפיות
אך מה יהיה ניתן לומר על מנגנון המשלב בו מספר חלקים מופרדים הפועלים בתיאום? הרי כדי שאבולוציה תשמור מקרה כלשהו, עליו לתת יתרון הישרדותי משמעותי בו ברגע, אחרת היצור לא "ישרוד יותר טוב מאחיו". מסתבר שקיימים מנגנונים בטבע המראים של"אבולוציה" ניחנה גם בראיית העתיד, או במילים אחרות, עובדה נוספת לקיומו של גורם אינטלגנטי חיצוני.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173619 צפיות
הרחקת יונים באמצעות רשת להרחקת יונים, הינה שיטה נפוצה ואופטימלית, אשר קיימת במס' רב של מבנים ובניינים ומספקת פתרון מקיף למניעת קינון ומטרד רב של היונים. רשת נגד יונים ניתנת להתקנה באזורים שונים של הבית, בגדלים שונים ובסוגים שונים.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173364 צפיות
לא רבים יודעים כי קיים מקצוע בשם "מרחיק יונים". מרחיק יונים כשמו כן. מרחיק יונים משתמש בשיטות שונות להרחקת היונים מהאזור המבוקש .

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173170 צפיות
הרחקת יונים הינו תחום גדול בו קיימים חברות ובעלי מקצוע רבים ושונים, אשר נותנים מגוון פתרונות לכלל סוגי האוכלוסייה, החל מלקוחות פרטיים, וועדי בתים, ועד ללקוחות עסקיים וחברות. בתחום זה חשוב להבין מהו צרכיכם ולהכיר את השיטות השונות הקיימות להרחקת יונים, וכן למצוא בעל מקצוע אמין ומנוסה, אשר יוכל לספק לכם שירות הרחקת יונים כמו שצריך.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172819 צפיות
הרחקת יונים מאזורי קינון ביתיים, מצריכה לנקוט במספר דרכים מסוימות אשר באמצעותם ניתן להרחיק את היונים ולהיפטר מהם אחת ולתמיד. אין זה מספיק לגרש את היונים ולקוות שלא יחזרו, נדרשות כאן שיטות מיוחדות להרחקת יונים וכן הקדשת זמן והשקעה רבה בכדי להשיג פתרון יעיל בהרחקת היונים.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172732 צפיות
הרחקת יונים משלטים הינה שיטה חדשה ויעילה אשר נותנת מענה למטרד היונים אשר מביאות עימם לכלוך ורעש כאשר הם מקננות על גבי שלטי פרסום של עסקים וחנויות. מטרד זה יכול לעורר סלידה אצל הלקוחות המבקרים במקום ואף חלילה להרחיק אותם, דבר אשר יכול לפגוע בפרנסתו של העסק או בעל החנות.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172437 צפיות
הרחקת יונים ניתנת לביצוע באופן עצמאי על ידי מס' שיטות מסוימות להרחקת יונים משטח ביתכם או מבית העסק שלכם, אך, בכדי להשיג תוצאות טובות יותר, המאפשרות הרחקת יונים לצמיתות, כדאי שתשקלו פניה אל חברה מקצועית להרחקת יונים, אשר מומחית בכלל סוגי העבודות הרחקת היונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica