חפש מאמרים:
שלום אורח
17.11.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אמרי שפר כ"ה כסלו ה'תשע"ו

מאת: דוד דרומריהדות07/12/2015572 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

''אפילו תרנגולת עיוורת מוצאת לפעמים גרעינים''

"אפס כי לא יהיה בך אביון" )דברים טו,ד(. אל תשהה את עזרתך עד שהנזקק יהיה חלילה אביון,

שאז עזרתך כבר לא תביא לו תועלת( .תולדות יצחק)

אפס כי לא יהיה בך אביון )ט"ו,ד'( 'בך' דייקא, צריך אתה להתבונן בעצמך, שלא תהיה אביון ח"ו

בתורה ובמעש"ט. )הישועות משה זי"ע(

"אפס קצהו תראה וכולו לא תראה" )במדבר כג,יג(. כאשר אתה מוצא חסרונות בישראל, אין זה

אלא ב"קצהו", ביחידים, ולא בכלל ישראל. )רבי מנחם-מענדל מקוצק(

אף פעם אל תזלזל בתולעת... היא יכולה להפיל עץ שלם.

אף פעם אל תמעיט מהעוצמה של פעולותיך שיכולות לשנות חייו של אדם לטובה או לרעה.

אף פעם אך תעשו טעויות ברגע של כעס. הכעס עובר... הטעויות לא.

אפשר למצוא עבד שהוא מלא חירות ובן חורין שרוחו רוח של עבד.

אפשר לערוך גלות בבית , איך?! כשיודע אתה שאינך בבית ....

''אפשר לשנות את המוח כמעט בכל מצב וגיל" )פרופ' ראובן פוירשטיין ז"ל(

אצל מצות שנינו" :והוי זהיר במצוה קלה כבחמורה " )אבות ב(. ולמה אצל עברות לא נאמרה

אזהרה על קלה כבחמורה ?- כי אצל בעל העברה אין כלל עברות חמורות - כולן קלות אצלו..

אצלנו אין מספר הבחורים לפי ההכנסה, אלא ההכנסה לפי מספר הבחורים. )הרה"ק רבי יוזל הורוביץ(

אצל הספרדים אוכלים בערב בשרי ובבוקר חלבי, כי חל"ב - ראשי תיבות להגיד בבוקר חסדך.

ארבע אבות מזיקים הם: ממון עם תאווה, כבוד עם גאווה.

ארבעה דברים אין להם מחיר: החכמה, הבריאות, הנדיבות והכוח.

ארבעה הפרשיות האחרונות של התורה הם נצבים, וילך, האזינו, וזאת הברכה. כאשר בני הזוג

'נצבים' על דעתם ואינם מוכנים לוותר, אז 'וילך' או שהולכים לרב או לרבנות... אך כאשר מקיימים

'האזינו' כל אחד מאזין לשני, 'וזאת הברכה' הברכה מגיע אל הבית...

ארור אשר לא יקים את דברי התורה וגו'. היינו מי שלמד בספר ואחר הלימוד אינו מחזירו למקום

עמידתו. )קדושת לוי(

אם אתם רוצים חיים מאושרים, היצמדו למטרות, לא לאנשים או חפצים.

העבר - אין, העתיד - עדיין, ההווה - כהרף עין, דאגה מנין?

הרה"ק רבי אליהו מוויסקוט אומר: מרובים הם המפשפשים במעשיהם לדעת, מדוע פקדום ייסורים. טרם ראיתי אדם שיפשפש במעשיו לדעת, מדוע הגיע לו העושר והרווחה.

הרה"ק רבי יעקב יוסף מפולנאה אומר: אל לעני לקנא בעשיר כי אין אדם נוגע במה שמוכן לחברו כלום.

ומנותר קנקנים נעשה נס לשושנים (סיפורי צדיקים גיליון 181)

פעם בא יהודי אל הרה"ק רבי מאיר מפרעמישלאן זיע"א לבקש רפואה לאשתו, שקיבלה "שושנה" ברגלה, שאל אותה הרבי אם נשאר להם שמן של נרות החנוכה משנה שעברה, שאל היהודי מה שייך השמן לשושנה, ענה לו הצדיק, כתוב בשיר "מעוז צור ישועתי" "ומנותר קנקנים נעשה נס לשושנים", לך הביתה ושים קצת שמן שנשאר מחנוכה על השושנה והרפואה תבוא מזה

חוויית השבוע שלי

http://h-y.xwx.co.il/

חיים מאושרים,מטרות,חפצים,העבר - אין, העתיד - עדיין, ההווה - כהרף עין,מפשפשים,ייסורים,עושר,רווחה,

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל ארגון "אורי עוז-הפקות"חבר בעמותות "רוח טובה" "החוויה היהודית"מנהל קשרי חברה וקהילה ב"קמפוס מופת למדעים",אחראי על מיזמים חינוכיים ,קשרי קהילה ומשימות לאומיות בפרוייקט "מצליח" -מצויינות לימודית חברתית, מנהל אתר "תורה" http://www.torah.in/he1

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד דרומר

מאת: דוד דרומריהדות26/11/18816 צפיות
הגמ' מביאה סגולה להצלחה בלימוד:ללמוד ליד נהר - סימן טוב הוא - כשם שמי הנהר שופעים ואינם פוסקים, כך לא יפסק לימודכם ויצליח. (כריתות ו.(

מאת: דוד דרומריהדות12/11/18834 צפיות
אין ספק שתמימות מעלה נשגבה היא, אבל אין לה ערך אצל הרמאים ...

מאת: דוד דרומריהדות06/11/18846 צפיות
בסוף, הכול יהיה טוב. אז אם זה לא טוב, זה לא הסוף !!

מאת: דוד דרומריהדות04/11/18838 צפיות
אדם צריך להאמין שאפילו קש המונח על הארץ הוא בגזירת השם יתברך שגזר להיות מונח שם. ויש השגחה פרטית איך תהא מונחת עם הקצוות לכאן או לכאן. (אמרי פינחס).

מאת: דוד דרומריהדות31/10/18679 צפיות
דבר גדול זה להיות בשמחה - כל ההישג של היצר הרע הוא לא רק עצם העבירה, אלא העצבות שאחר כך "... (שמש ינון)

מאת: דוד דרומריהדות29/10/18668 צפיות
הגאון החסיד רבי הילל מפריטש אמר: כשמתרגלים לחושך, מתחילים לחשוב שהחושך הוא אור.

מאת: דוד דרומריהדות22/10/18470 צפיות
אם אין לאדם אישה, אין לו במה לתרץ את מעשיו; אבל כשיש לו אישה, היא משמשת בעבורו 'עזר כנגדו' ומעתה יש לו תירוץ נוח לכל מה שאין הוא רוצה לעשות, בטענה שהאישה אינה מסכימה לכך.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1941 צפיות
- הגיוני, הגיוני, אבל מה עם הוכחה? אנשים רבים התחזקו ב"ה הודות לתיאוריה שהצעתי. אף על פי כן היו ששאלו "תיאורית המושכלים בוחנת עובדות במציאות אך מסיקה מסקנות על פי ההגיון, דווקא היכן שאין עובדות. הרי אתה לא מוכיח מהי האמת אלא מוכיח את האמת שבה עלינו להאמין, לפי המציאות שנקלענו לתוכה".

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1929 צפיות
מאמר זה ידון ב-סדר, ארגון, הרכבה, עקביות ובמה שרק נראה כסדר, ארגון, הרכבה, עקביות. במאמר זה נתייחס לדעה הסוברת שאין כל דבר מסודר ביקום

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1933 צפיות
כיצד היינו נוהגים ללא תורה, האם האמת נמצאת מעבר לים ומדוע עלינו לחפש תורה. במאמר זה נוכיח שהאמת האלוקית לגבי הטוב והרע, צריכים להנתן בספר הדרכה והאדם מטבעו לא ידע מהו טוב ומהו רע.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/192767 צפיות
לאדם יש צורך בעבודת השם. משמעות החיים היא עשיית הטוב. באדם קיים פחד מן המוות והרגשת קיום הנצח. לכן האדם מטבעו מבקש לקיים את רצון בוראו כדי לזכות בעולם הבא. הטוב והרע הם יחסיים ולכן צריכה להיות תורה מוחלטת בעולם.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1934 צפיות
האל אינו זקוק לתפילותינו או ליחסינו אליו, ואולי איינשטיין ושפינוזה צדקו ולאל אין כלל עניין באדם. האם הבורא עזב את העולם? כיצד נוכל לדעת האם לבורא יש בכלל עניין במעשיו של האדם?

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1929 צפיות
פרופסור אלברט איינשטיין, גאון יהודי שהפך ל"שם דבר" ואחד מהמוחות הגדולים ביותר שעולם המדע הכיר, הסיק את המסקנות הברורות מאליהן הנובעות מהתבוננות בעולם מורכב כל כך כעולמנו. הוא הכיר היטב את חוקי הפיסיקה ביקומנו המופלא, ולאור זאת טען פעם אחר פעם בפני כלי התקשורת והמדיה הכלל-עולמית, כי יש בורא לעולם המחזיק את הקוסמוס ומאפשר את קיומנו המתוכנן והבלתי אקראי. הוא האמין באלו-הים, בכח עליון, בורא היקום, המחוקק והשומר הבלעדי של ההרמוניה הקוסמית.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1929 צפיות
ההינדואיזם הוא מקבץ של דתות הודיות לא מאורגנות, בלא מסורה או הדרכה ברורה, ובדומה לבודהיזם הן לא יותר מאשר דרך חיים להמונים. ההבדל היחיד בין ההינדואיזם לבין הבודהיזם, הוא שבהינדואיזם ניתן למצוא אמונה באלילים ופרשנויות דמיוניות לטבע.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica