חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד אירית רייכמן - תשלום דמי מזונות לקטין מורד - האמנם ?

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה23/12/20091806 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האמנם אנו חייבים לילדינו הכל? האם יש קשר בין  חובתנו כהורים להתנהגות ילדינו ? האם הילד כלל אחראי למעשיו ומשכך עליו לשאת בהשלכות התנהגותו כלפי הוריו או שלא משנה עד כמה מחפירה התנהגותו תהיה, חובתנו אליו תעמוד בעינה?

לדעת עו"ד אירית רייכמן , כהורים, חייבים אנו לפי המוסר הפנימי שלנו כמו גם לפי החוק, להעניק לילדנו כר גדילה והתפתחות נאות. אין הכוונה לחובה בלתי מוגבלת עתירת מותרות כי אם לחובה לגדל את הילד בכבוד.

כאשר בני זוג מתגרשים, זכאי ה"הורה המשמורן" (ההורה אצלו שוהים הילדים רוב הימים) לקבל דמי מזונות מההורה השני עבור גידול הילדים- מגוריהם, לימודיהם, בגדיהם, מזונם וכ'ו. ההורה השני, שע"פ רוב הוא האב, חייב בתשלום זה עד הגיע הילדים לגיל 18 או עד גיוסם לצה"ל (לפי המוקדם מביניהם). מאז ועד הגיעם לגיל 21 או שחרורם מצה"ל (לפי המוקדם מביניהם) חייב הוא בשליש הסכום.

אך מה קורה במצב בו הקטין  מסרב להפגש עם אחד  מהוריו, להגיע אליו כחלק מהסדר משמורת שנקבע ע"י ביהמ"ש או אף מדבר אליו בשפה גסה ולועגת.

התשובה היא שע"פ רוב- לאור עיקרון "טובת הילד"- חובתו של ההורה לשלם עובר מזונותיו  אינה קשורה להתנהגותו של הקטין. עם זאת, במקרים קיצוניים של ילדים הנוהגים כלפי אחד מהוריהם בניכור , התעלמות ובהתנהגות קשה ונמשכת , רשאי בית המשפט להגדירם כ"מורדים" דבר שיאפשר את צמצום ואף את ביטול חובת המזונות ובלבד שהילד לא יגיע לחרפת רעב.

עו"ד אירית רייכמן מציינת כי כל שנאמר עד כה נכון בעיקר למערכת השפיטה האזרחית, בעוד אלו שייבחרו להתדיין בפני בית דין רבני- צפויים להחמרה עם הילדים החצופים ויד קלה יותר על הדק שלילת המזונות.

לאחרונה, שלל בית המשפט למשפחה מזונות מילדה בת 17 שסירבה לראות את אביה במשך 3 שנים מאז עזב את בית המגורים. לעומתה, אחיה בן ה-13 שנוהג באותו אופן, ימשיך לקבל את מזונותיו אך בסכום מצומצם יותר.

שיקול חשוב בשאלה האם לשלול או לצמצם את חובת המזונות הינו שאלת האחריות על ניתוק הקשר- במצב בו מדובר בילדים בוגרים, בעלי דעה  עצמאית אשר מתנהגים באופן לא ראוי – יאפשר ביה"מש פגיעה במזונותיהם עד כדי שלילתם המוחלטת, לאור "אחריותם" על המצב והעובדה כי ניתן לצפות מהם להבין כי להתנהגותם השלכה כלכלית. לעומתם, על ילדים קטנים המסרבים לקשר, לא יטיל ביהמ"ש עונש שכזה, בוודאי שלא באופן מוחלט לאור האשמת ההורה המשמורן ב"שטיפת המוח" של הילד, דבר שאין הילד אחראי לו. בנוסף, מקפיד ביהמ"ש לבחון את המאמצים הכנים שעושה ההורה השני למען שיקום וחידוש הקשר עם ילדיו- ככל שהוא לא עושה כן לא יפגעו במזונות הילדים.

ע"פ רוב, לדעת עורכת דין אירית רייכמן, שלילת המזונות הינו הליך ארוך ומדורג הבוחן את ניסיונות הצדדים לגשר על הפער. בית המשפט מעוניין לראות תחילה את התנהגות הצדדים ותגובותיהם לסנקציות קלות יחסית ועל כן עד אשר יוכרז ילד כמורד, עשויות לעבור כמה שנים טובות מרגע התחלת התנהגותו המבזה.

ישאל השואל מדוע רק בסנקציות כלכליות  דן  בית המשפט למשפחה ולא בניסיונות שיקום היחסים. לדברי עו"ד אירית רייכמן התשובה לכך הינה שראשית, אין בית המשפט יכול לחייב את הצדדים ללכת לטיפול אלא רק להציע זאת. בנוסף, משכו הארוך של התהליך הוא הדרך בה בית המשפט מאפשר לצדדים שוב ושוב לשפר דרכיהם טרם יגיע העונש. בית המשפט מודע לכך שפגיעה במזונות הילד לא תשפר את היחסים בתוך המשפחה ולכן זהו המוצא האחרון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד אירית רייכמן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית רייכמן

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה15/02/101193 צפיות
בהחלטה שניתנה בתאריך 10.12.09 בתיק בבית המשפט העליון בבע"מ 4197/09 פלונית נ' פלוני אושר פס"ד של בית המשפט למשפחה בתמ"ש 12259/04 בו הועברה משמורת על קטין לאביו היות ואימו לא אפשרה קיום תקין של הסדר הביקורים

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה09/02/101232 צפיות
צוואות הדדיות הן צוואות שעורכים שני בני הזוג במשותף ובאופן הדדי ביניהם. בצוואה זו נקבעות הוראות זהות שיחולו על שניהם בנוגע לחלוקת רכוש לאחר פטירת כל אחד מהם. הוראות אלו נסמכות על התוכן הזהה של שתי הצוואות.

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה28/01/101177 צפיות
שיעור הגירושין הגבוה בישראל אינו פוסח על ענף ההיי-טק. בניתוח שיעור הגירושין של הלמ"ס ניתן לראות כי אחוז המתגרשים גבוה יותר ביישובים המאופיינים בתושבים העובדים בענף היי-טק דוגמת מודיעין ( שבה חלה עלייה של 24% במספר הזוגות המתגרשים בשנת 2008 ביחס לאשתקד).

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה28/01/101220 צפיות
הגישור בהליך גירושין הינו הליך ליצירת הידברות ופתרון סכסוכים בין בני זוג . מטרת הגישור הינה לאפשר לכל צד בסכסוך להגדיר את האינטרסים והצרכים שלו בצורה שתאפשר גם לצד השני להבינם ובדרך זו מגיעים הצדדים במשותף להחלטות הממזערות את הנזק ומפיקות תובנות רבות מן הסיטואציה אליה נקלעו הצדדים. המגשר מוגדר על פי חוק בתי המשפט משנת 1984 כמי שתפקידו לסייע לבעלי הדין להגיע להסכמה על ישוב הסכסוך שביניהם בהליך גישור בדרך של ניהול משא ומתן חופשי, מבלי שיש בידו את הסמכות להכריע בו. הליך הגישור הינו הליך קצר וממוקד

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה25/01/101011 צפיות
בהתאם להלכות שהיו עד כה הפסיקה העמידה שני תנאים לקיומה של מערכת יחסים של ידועים בציבור האחד- חיי משפחה, חיים אינטימיים כמו בין בעל לאישה המושתתים על אותו יחס של חיבה ואהבה ,מסירות ונאמנות המראה כי קשרו את גורלם זה בזו. השני- ניהול משק בית משותף, שיתוף במקום המגורים ובשאר הצרכים שאדם נזקק אליהם בחיי היום יום, כאשר כל אחד מבני הזוג מקבל את הדרוש לו ותורם אם מכספו ואם מעמלו כפי יכולתו. עם זאת , עורכת דין אירית רייכמן מציינת כי לאחרונה חל שינוי משמעותי בתנאים שבית המשפט דורש לצורך הגדרת בני זוג

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה25/01/10978 צפיות
לצערי, אני נתקלת בשגרה בעובדה שילד מסרב לדבר עם אחד ההורים בעקבות הליך גירושין שאותו הורה יזם", אומרת עו"ד אירית רייכמן, מומחית לדיני משפחה. "אני מייצגת הרבה מאוד גברים שזועקים לקשר. הם כאובים, פגועים ולא יודעים מה לעשות כדי לחדש את הקשר עם ילדיהם. כמובן שהיו גם מקרים הפוכים שהאם יזמה את הליך הגירושין והאב נפגע מאוד ומנע קשר עם האם".

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה25/01/101055 צפיות
עו"ד אירית רייכמן ממליצה לכל זוג צעיר העומד להנשא כדת משה וישראל לחתום על הסכם קדם נישואין וזאת דוקא כדי לשמר את הנישואין . הסכם זה יכול להיות קצר בן עמוד אחד בלבד ובו מדגישים בלבד את העובדה שכל צד יכול לבקש מהצד השני להתגרש מבן זוגו ובן הזוג מתחייב להסכים בכל שלב ללא כל עיכובים.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211502 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211297 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201612 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182009 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181577 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181680 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171794 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica