חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אמרי שפר כ"א אייר ה'תשע"ו

מאת: דוד דרומריהדות29/05/2016714 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אמרי שפר כ"א אייר ה'תשע"ו

אמר רבי חיים יוסף דוד אזולאי: צריך להשתדל שכל מה שעושים בשבת, אוכלים, לובשים וכדומה, אף שאדם נהנה מזה - שיתכוון לשם שמים, לכבד את השבת, ולא רק להנאת עצמו.

האבנים הרבות הפזורות בדרך בואכה מירון. הם הם האבנים הגדולות והבצורות שנגולו מעל לבם של יהודים הנתונים בצרה ובשביה באתרא קדישא על ציון התנא הא' רשב"י.

המהר"ל (דרך החיים - אבות סוף ההקדמה) כתב: נהגו האמוראים ללמוד בשבת בספרי אגדות (תמורה י"ד:) ולא בעיון ובעומק, מפני שהלימוד בעיון הוא ביטול עונג שבת, משא"כ אגדה מושכת לב אדם.

המסתורין הוא הדבר היפה ביותר שביכולתנו לחוות . זהו המקור לכל אומנות אמיתית ולכל המדע.

כוחו של דמיון

עד כמה אנחנו מושפעים מדמיוננו - זאת לא ניתן לתאר ולשער. להלן סיפור המעובד מתוך "הגאון החסיד" אותו סיפר הגאון החסיד ר ' שמאי גינזבורג לנכדיו, וכך היה סיפור המעשה : "בצעירותי כילד, מאכל האורז הגיע לפולין, תחליף לתפוחי האדמה המסורתיים . ההתלהבות מהאורז גרמה לכך שבביתי,  כמו בבתים רבים, בישלו אורז כל יום!... לא אהבתי מאכל זה, אך חששתי מלומר זאת, כיוון שהחינוך בבית היה שאסור להתפנק, כל אוכל המוגש - צריך לאכול! ואם אומר פעם שאיני אוהב מאכל מסויים, אזכה לקבל אותו מאכל חודש ברציפות עד שאתרגל..." " פעם נאלצה אמי לנסוע למספר ימים לוורשה, לביקור חולים אצל סבתא. במשפחתי לא התירו למשרתת הגויה לגשת למטבח כלל (בשל בישולי גוים, הכנסת אוכל שאינו כשר וכו'). אמי ביקשה מהשכנה , שהיא תחמם ותגיש לנו את ארוחת הצהריים. מה שלא ידעתי , כי אמי החרוצה בישלה כמות גדולה של אורז , שתספיק לנו לכל תקופת העדרותה. בכל אותם ימים אכלתי את הארוחה בתאבון רב ." "כששבה אמי ושמעה שאכלתי אורז ללא כל בעיה, שאלה אותי: ' מה קרה שהינך אוכל אורז לתאבון?' עניתי לתומי, שכדאי לה לשאול את השכנה איך היא מבשלת את האורז, זה מבושל בצורה טעימה ביותר... לא העליתי כלל בדעתי , שזה מעשה הקדירה של אמי...". סיים רבי שמאי, "כמה מוסר השכל ניתן להפיק מסיפור זה: כח המדמה שבאדם, בכל גיל, בכל מצב,  המשכנעו כי האורז, האוכל, הדירה - החיים של השני טעימים יותר, נעימים יותר, יפים יותר! ".

חוויית השבוע שלי

http://h-y.xwx.co.il/

להשתדל,אוכלים,לובשים,אבנים,ספרי אגדות,לב האדם,מסתורין,אומנות,מדע,דמיון,

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל ארגון "אורי עוז-הפקות"חבר בעמותות "רוח טובה" "החוויה היהודית"מנהל קשרי חברה וקהילה ב"קמפוס מופת למדעים",אחראי על מיזמים חינוכיים ,קשרי קהילה ומשימות לאומיות בפרוייקט "מצליח" -מצויינות לימודית חברתית, מנהל אתר "תורה" http://www.torah.in/he1

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד דרומר

מאת: דוד דרומריהדות26/11/181621 צפיות
הגמ' מביאה סגולה להצלחה בלימוד:ללמוד ליד נהר - סימן טוב הוא - כשם שמי הנהר שופעים ואינם פוסקים, כך לא יפסק לימודכם ויצליח. (כריתות ו.(

מאת: דוד דרומריהדות12/11/181552 צפיות
אין ספק שתמימות מעלה נשגבה היא, אבל אין לה ערך אצל הרמאים ...

מאת: דוד דרומריהדות06/11/181581 צפיות
בסוף, הכול יהיה טוב. אז אם זה לא טוב, זה לא הסוף !!

מאת: דוד דרומריהדות04/11/181512 צפיות
אדם צריך להאמין שאפילו קש המונח על הארץ הוא בגזירת השם יתברך שגזר להיות מונח שם. ויש השגחה פרטית איך תהא מונחת עם הקצוות לכאן או לכאן. (אמרי פינחס).

מאת: דוד דרומריהדות31/10/181378 צפיות
דבר גדול זה להיות בשמחה - כל ההישג של היצר הרע הוא לא רק עצם העבירה, אלא העצבות שאחר כך "... (שמש ינון)

מאת: דוד דרומריהדות29/10/181435 צפיות
הגאון החסיד רבי הילל מפריטש אמר: כשמתרגלים לחושך, מתחילים לחשוב שהחושך הוא אור.

מאת: דוד דרומריהדות22/10/181244 צפיות
אם אין לאדם אישה, אין לו במה לתרץ את מעשיו; אבל כשיש לו אישה, היא משמשת בעבורו 'עזר כנגדו' ומעתה יש לו תירוץ נוח לכל מה שאין הוא רוצה לעשות, בטענה שהאישה אינה מסכימה לכך.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102530 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195552 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195618 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195637 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195592 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195618 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195612 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica