חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לא לפחד מהפחד? חרדה מחרדה, מפחד לפחד, פחד להרגיש רע, איך לא לפחד? איך לטפל בפחד? איך להתמודד עם פחד? איך לא להיות בחרדה? טיפול בחרדות, איך להירגע?

איך לא לפחדמהפחד? חרדה מחרדה, מפחד לפחד, פחד להרגיש רע, איך לא לפחד? איך לטפל בפחד? איךלהתמודד עם פחד? איך לא להיות בחרדה? טיפול בחרדות, איך להירגע? שקט נפשי, לאהוב אתמה שיש

עכשיו מה הדברהכי מפחיד שיכול להיות לבן אדם, מה הדבר הכי מפחיד שיכול לקרות לבן אדם מה אתהאומר?

ש: שהמציאותכנגד רצונו בעוצמה הכי זוועתית.

אליעד: מה עודקודם כל מה שאמרת זה נכון שהמציאות, מה הדבר הכי מפחיד שיכול לקרות לבן אדםשהמציאות, לא אבל זה לא נקרא מפחיד.

ש: לא זה נקראמפחיד שיש סיכוי גבוהה שזה יקרה, שיש סיכוי הרי מה זה פחד? פחד זה סיכוי.

אליעד: כשישסיכוי מאוד גדול שזה יקרה והוא מאוד לא רוצה שזה יקרה. מה שאמרת זה נכון אוקי מהעוד אפשר איך עוד אפשר להסתכל על הנושא הזה של מה הכי מפחיד, מה הדבר הכי מפחידשיכול להיות בעולם מה הדבר שמננו כולם מפחדים?

ש: לא להיותקיים.

אליעד: לא אנילא אומר שזה לא נכון אבל אפשר לומר משפט כדלקמן שיש בו היגיון שהדבר הכי מפחידבעולם הוא להרגיש את הפחד הכי גדול בעולם "הוכחה".

ש: זה משחקמילים.

אליעד: לאתבין את ההיגיון, הוכחה אם אנשים לא היו מפחדים להרגיש את תחושת הפחד הכי גדולהבעולם לא הייתה משמעות לפחד מלכתחילה. יש תחושת פחד זה קצת משחקי מילים, זה קצתאיזה מניפולציה בשאלה ובתשובה אבל אני אומר כזה דבר יש תחושת פחד אם בן אדם היהאומר "לא אכפת לי להרגיש את תחושת הפחד הכי גדולה בעולם" לא היה ניתן להפחידאותו.

זאת אומרת ישתחושת פחד בן אדם מאוד לא רוצה להרגיש פחד דהיינו, הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לונניח זה נגיד תחושת פחד מאוד גדולה ובגלל שהוא לא רוצה להרגיש תחושת פחד דרך זהמנהלים אותו "אתה לא רוצה להרגיש פחד נכון? לכן תשים על עצמך שריון לכן תעשה ככהותעשה ככה" הכל כדי שלא יהיה מצב שתרגיש תחושת פחד. בן אדם עושה דברים כדי למנועפחד עושה ביטוח כדי שלא יהיה מצב שאז הוא פתאום יפחד הוא אומר "תראה אני לא רוצהלפחד בא נעשה משהו שיחסוך ממני תחושת פחד", זאת אומרת שהדבר הכי מפחיד הוא תחושתפחד מקסימלית נניח.

ש: גם תחושתהסבל.

אליעד: זהנכון אוקי אבל סתם משחק עם המילה פחד אחר כך נלביש את זה למילה סבל. עכשיו מה שזהאומר פרקטית בעצם שמי שרוצה להתמודד עם הפחד שלו בן אדם שרוצה להתמודד עם הפחדההתמודדות הגדולה ביותר להתמודד עם פחד היא, מה הדבר הכי מפחיד מה הדבר הכי גדולשאתה יכול לפחד ממנו זה תחושת פחד ולכן הדרך האידיאלית להתמודד עם פחד זה בעצם לאלפחד מלהרגיש תחושת פחד.

לא לא לפחדשדברים רעים יקרו כי בן אדם אומר "טוב אני לא רוצה לפחד אני מפחד שדברים רעים יקרואז בא נבדוק מה אני מפחד שיכול לקרות נטיל ספק שזה לא יקרה, נשכנע את עצמי שזה לאיקרה נשכנע את עצמי שזה לא משנה שזה יקרה ואז אני לא אפחד שזה יקרה" ואת כל זה הואעושה כי הוא לא רוצה להרגיש פחד.

ש: אז אושהמהות זה הפחד ואז ההרגשה של הפחד.

אליעד: בן אדםיש לו פחד הוא מפחד למות ואז הוא אומר לעצמו "אוקי איך אני מטפל בזה? אוקי מה שצריךלעשות, אוקי למה לא אין סיכוי שאני אמות למה אם אני אמות זה לא משנה" הוא מחליש אואת המחשבה שאם הוא ימות זה רע או שאת המחשבה שיש סיכוי שהוא ימות אבל אז ואז הואכאילו לא מפחד אבל מה נשאר לו ביד אומנם הוא מפחד אבל בסופו של דבר.

ש: התחושהעצמה, מה שאני מבין ממך שאם הוא כאילו יש.

אליעד: אבלבסופו של דבר הוא מפחד להרגיש פחד.

ש: פחד נכוןואם לא יהיה אכפת לו להרגיש את הפחד הכי גדול.

אליעד: הואנאחז במחשבה שאומרת שזה לא משנה אם הוא ימות הוא נאחז במחשבה שאומרת שאין סיכוישהוא ימות ואת שני אלו הוא נאחז בהם כדי לא לפחד, זאת אומרת המחשבה שאומרת "אני לארוצה לפחד" היא מנהלת אותו אבל אם הוא היה אומר "לא אכפת לי לפחד למות אז יש סיכוישאני אמות, אם אני אמות זה יהיה הכי רע" והתחושה שנובעת מהמחשבה שאומרת "אני לארוצה למות ויש סיכוי שאני אמות ואם אני אמות זה רע התחושה הרעה עצמה הזאת לא מפחדממנה, לא מפחד שאני מפחד אז למה אני מפחד".

ש: זה תרגיליםבסדר.

אליעד: חכהקודם כל זה כיוון חשיבה תכף נראה איך מתרגלים את זה חכה, באתי להגיד המהות של מהשאני מנסה לומר זה אל תפחד מלהרגיש פחד, למה כי בן אדם שלא מוכן להרגיש פחד לא יכוללחיות לא יכול ליהנות בחיים פחד נוצר כשיש אהבה אם אוהבים משהו בשנייה שאוהבים אותומפחדים לאבד אותו. הרבה אנשים לא מתאהבים כי הם מפחדים לאבד לא נקשרים מפחדים לאבד,לא זה מפחדים להיפגע מפחדים להתאכזב מפחדים להתחייב מפחדים להיקשר מפחדיםלהיפגע.

כי ברגעשאוהבים ככל שאתה אוהב יותר משהו ככה אתה יותר מפחד לאבד אותו ולכן בן אדם שלא מוכןלהרגיש פחד, בן אדם שמפחד להרגיש פחד הוא בעצם מנטרל את החיים הוא לא יכול להתאהבהוא לא יכול לאהוב ואז זה נקרא להגיד שהוא מפחד לא לאהוב ואז בגלל זה, עכשיו אנחנועושים סיבוב שלם אוקי אבל המהות של מה שאני אומר היא שקודם כל כמודל זה לא רעלהרגיש פחד.

נגיד שמישהואומר לך "אני אסביר לך איך לא לפחד" ואז אתה יכול לשאול אותו "אוקי אתה יכול להסבירלי איך לא להרגיש רע מזה שאני מפחד, אני רוצה לפחד רק איך לא להרגיש רע מזה שאנימפחד" כי כשמישהו אומר "אני אלמד אותך איך לא לפחד" זה בעצם מבוסס על הפחד שלךמלפחד, אתה מפחד מלחיות בפחד ואז הוא אומר "תן לי מאה שקל אני אסביר לך איך לאלפחד, ממה אתה מפחד יותר שלא יהיה לך מאה שקל או שתפחד? אתה מפחד יותר שתפחד נכוןמהמאה שקל אתה לא מפחד אם לא יהיה לך נכון" אז הוא משתמש בפחד שלך מזה שתחיה בפחדיםכדי לקחת לך את המאה שקל.

אבל אם הואאומר לך "אבל מה הפנימי יותר" הפנימי יותר זה "בוא אני אלמד אותך איך לא לפחד מזהשאתה מפחד" זה החכם יותר היה מבקש את האופציה הזאת כי יש אנשים שיגידו "לא רוצהלפחד לא רוצה לפחד".

ש: למרות שגםזה.

אליעד: שנייהרוב האנשים יגידו "לא אני לא רוצה לפחד לא רוצה לפחד" כי אם אתה תגיד לו "רגע אבלבוא אני יכול ללמד אותך איך לא תפחד מזה שאתה מפחד, לא עזוב אותי תן לי לא לפחדמזה" למה כי הוא כל כך מפחד מהפחד שהוא לא מוכן שיגידו לו שהוא לא חייב לפחד מהפחדלא מוכן לשמוע על האופציה הזאת. עכשיו מה האמת יש פה עוד אמת שכדי לא לפחד מהפחדהדרך לעזור לבן אדם לא לפחד מהפחד, ככה יותר קשה לא לפחד מהפחד מאשר לא לפחדבכלל.

אם נגיד בןאדם מפחד מאריה יותר קל לעזור לו לא לפחד מאריה מאשר לעזור לו לא לפחד מזה שהואמפחד ולכן כשמישהו אומר "אני רוצה שתעזור לי לא לפחד" אז האמת היא שבשביל להביאאותו למצב שהוא לא מפחד מזה שהוא מפחד קודם כל צריך לגרום לו להגיד לו "וממה אתהמפחד?", קודם כל לשאול אותו "ממה אתה מפחד?" ואז קודם כל לגרום לו לא לפחד מזה.

ש: מאריה.

אליעד: כן"למה אתה מפחד מ - x? קודם כל בהנחה שאתה לא חייב לפחד מזה" בשלב הבא "אוקי בוא אניאראה לך שאתה גם לא חייב לפחד מזה שאתה מפחד" כאילו יש איזה היגיון בלהתחיל "בבואנפתור את הפחדים שלך" ולא להתחיל ישר בבוא נפתור את זה שבכלל אתה מפחד מזה שאתהמפחד" אבל אף על פי כן במהות באידיאל "מה אתה כל כך מפחד לפחד מה הבעיה בלפחד, מיאמר שלפחד זה רע מי אמר שרע זה רע מה הבעיה בלהרגיש רע" כי מי שמפחד מלפחד לא יכוללחיות את החיים ברגע שלא תפחד בכלל נגמר החיים כי נגמר הרצונות אתה לא רוצה פחדיםאין רצונות אין כלום.

ש: כשאתהמפסיק לפחד.

אליעד: אם אתהלא מפחד בכלל. ואיך בן אדם יכול להגיע למצב שהוא לא מפחד מלפחד על ידי הדבריםהרגילים, שמה אומר הדברים הרגילים ללמוד לאהוב את המציאות בלי תנאים נגיד כי אם אתהבלי תנאים נגיד מקבל את המציאות אז אתה לא חייב נגיד לדוגמא לרצות את המציאות דווקאבצורה שאתה רגוע, אתה אומר "אוקי מה אכפת לי שאני מפחד".

ש: אבל איךמגיעים למצב הזה נניח?

אליעד:מתחילים להטיל ספק "למה אני מפחד מאריה? כי ככה וככה, למה זה? כי ככה וככה" ככהמטילים ספק ואז אומרים "אוקי ולמה אני בכלל לא רוצה לפחד מלכתחילה? כי זה רע, מיאמר שזה רע?" ואז הולכים עוד אחד פנימה "ולמה אני לא רוצה להרגיש רע? כי אני לארוצה להרגיש רע, ולמה אני לא רוצה מי אמר שיש הבדל בין טוב לרע" כל מיני דברים.

אבל במודל מהשאני מנסה לחדד לא חייב לא לפחד, לא צריך לפחד לפחד זה כמו להגיד שנאה עצמית אתה לאחייב לאהוב את עצמך אתה יכול לאהוב את זה שאתה שונא את עצמך זה גם בסדר. אחד מנסהלאהוב את עצמו למה הוא מנסה לאהוב את עצמו כי הוא שונא את זה שהוא לא אוהב עצמו אזבגלל שהוא שונא את עצמו על ידי שהוא הוא אומר "עכשיו אני צריך לאהוב את עצמי" והואכאילו אוהב את עצמו אבל בעצם הוא שונא את...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il

הכנס לאתרותהנה מעוד מטפל הוליסטי, אימון אישי ועסקי, יעוץאישי, התמודדות, רע, להרגיש רע, חרדות, טיפולים נגד חרדה, אימון / אימון אישיקואצינג, התמודדות ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא בריאות הנפש

מאת: moraleבריאות הנפש24/07/181845 צפיות
לא אחת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו ליד אנשים שחווים התקף חרדה. זה יכול להיות בן או בת משפחה, חבר קרוב או אפילו אדם זר. אנחנו נדע לזהות התקף כזה, במספר צורות, בין אם זה בגלל שהם נמצאים במצב של "שיתוק", כלומר הם לא זזים ולא אומרים מילה, הרבה פעמים הנשימה שלהם תהיה מואצת, יש מקרים בהם נרגיש שהם רועדים ולא מגיבים למרות שברור לנו שהם בהכרה מלאה, נושמים ואין שום בעיה פיזיולוגית שאמורה למנוע מהם להגיב.

מאת: ברסלב מאירבריאות הנפש07/11/171699 צפיות
פדיון נפש - מי צריך לעשות? ומה צריך לעשות? ומי לא ראוי לעשות? דבר טבעי שכל אחד מאיתנו חפץ בחיי חרות הצלחה ומנוחת הנפש, אך מה היא החירות האמיתית ומה היא מנוחת הנפש? פדיון נפש הוא המתקת הדינים כעין רעונן נהיגה כדי להמתיק נקודות רעות של עבירות תנועה... כנסו תבינו.

מאת: אלעד רימובריאות הנפש27/09/161606 צפיות
נשים רבות חוות תופעות רגשיות ופיזיות לאחר לידה הקשורות בשינויים ההורמונליים ובשינוי הסטטוס. לרוב תופעות אלה חולפות מעצמן בתוך מספר שבועות, אך לפעמים הבעיה מתפתחת ומעמיקה לכדי דיכאון אחרי לידה.

הלקוח תמיד צודק, איך לגרום ללקוח להרגיש טוב, מה נכון לענות, איך לא לצאת צודק, איך למכור יותר, טיפול בהתנגדויות לקוח, אימון אישי לחיים, מאמן עסקי: וכאן אבאר, כי איש מכירות טוב, יש לו מראש תשובה טובה לכל התנגדות אפשרית של הלקוח. תשובה כל כך טובה, שמסבירה ללקוח, למה עליו לקנות את המוצר הזה, דווקא בגלל הסיבה שבגללה הלקוח חושב שהוא לא אמור לקנות את המוצר, וכמו שהסברתי את זה במקום אחר. יחד עם זאת, יש לציין ולהסביר, כי לא משנה כמה אתה כאיש מכירות, חושב שאתה חכם / צודק / יודע מה טוב ...

איך לא לדפוק את הלקוח, מוסריות בתהליך מכירה, איך למכור מוצר גרוע, להאמין במוצר, לא מאמין במוצר, איך למכור מוצר יקר, תמיכה נפשית, אימון עסקי: וכאן אבאר, נקודת מבט שחשוב לאיש מכירות לדעת אותה, והיא נקודת המבט על עד כמה הלקוח צריך / רוצה את המוצר שאתה מוכר לו. כי כל מיני סוגים של לקוחות. לדוגמא יש לקוח שרוצה את מה שאתה מוכר לו, ויש לקוח שצריך את מה שאתה מוכר לו, ויש לקוח, שאומר שהוא רוצה, אבל הוא לא צריך וכולי. והעניין הוא, שיש אנשי מכירות שמנסים להיות "מוסריים", והם מרגישים רע ...

טיפול זוגי אחרי בגידה, האם לסלוח על בגידה, מתי לסלוח על בגידה, בעיות בזוגיות, התמודדות עם בגידה, להתגבר על בגידה, מאמן אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: עכשיו נגיד בן אדם שבגדו בו אוקי והוא סולח על זה שבגדו בו מה זה אומר, אתה הבנת הייתה נגיד אשתך נגיד בגדה בך ואתה סולח לה על זה מה זה משדר לה? ש: מה זה משדר לה? אליעד: כן חולשה חוזקה. ש: תלוי עד כמה היא מצטערת. אליעד: מה הקשר היא לא מצטערת מה הקשר עכשיו? ש: זה משדר חולשה אם היא לא מצטערת. אליעד: לא חייב מחויב טוב זאת התשובה שלך? ש: לא ...

איך לשכוח מישהו, איך למחוק געגוע, איך לא לפחד מבגידה, איך למחוק זיכרון אהבה, nlp, איך לא לאהוב, מאמן אישי מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: וכאן אבאר נוסחא, איך לחזק אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו, ואיך להחליש אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו. וממילא גם בצורה הזאת ניתן להשפיע על התלות הרגשית של אותו האדם, בדבר שאותו הוא אוהב. ואסביר גם איך יוצרים התניה בתת מודע, איך יוצרים עוגנים, איך שותלים מחשבות, איך לשכוח אקס, איך לא ליצור תלות רגשית, איך לגרום למישהו להתאהב או לא להתאהב בך, איך ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica