חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכומטרי - מה זה ולמה צריך קורס פסיכומטרי

מאת: טל זולברגפסיכומטרי30/12/20091670 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קצת על פסיכומטרי

פסיכומטרי משמש את האוניברסיטאות והמכללות כתנאי סף לרוב הפקולטות (תארים) על מנת לסנן חלק מהסטודנטים שמעוניינים להתקבל.

המצב נוצר עקב ביקוש והיצע שמתגברים מדי שנה בעיקר מאחר שכמות הסטונדטים עולה מדי שנה, גם בהתאם לאוכלוסייה המתפתחת וגם בעקבות הסיבה שהיום לרוב העבודות שנחשבות לקריירה יש צורך בתואר מתאים.

פסיכומטרי נוצר ונכתב על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה,  המבחן פסיכומטרי ממיין בעצם את הנבחנים לפי עמידה בלחצים בעיקר.

פסיכומטרי אינו נחשב מבחן קשה שכלית, עם שימוש נכון בזמן ומתמטיקה ואנגלית ברמות סבירות ניתן בהחלט להוציא ציונים סבירים (ביחס לממוצע הארצי לפסיכומטרי שנקבע על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה).

קורס פסיכומטרי למה?

מאחר שקורסי פסיכומטרי הם מבחן חובה לסטודנטים עתידיים שמעוניינים ללמוד במקום עם שם טוב, הם צריכים לעבור את מבחן הפסיכומטרי בהצלחה.

מאחר שמבחן הפסיכומטרי לא קל, והציונים שבו הם על פי ממוצע ארצי של המרכז לבחינות והערכה, הנבחנים מעוניינים בקורס פסיכומטרי.

כל המטרה של פסיכומטרי היא מעט ידע והרבה שאלות שצריך לענות עליהם בזמן קצר יחסית.

בכדי לחסוך בזמן ולעלות את הציון הסופי של הפסיכומטרי הנבחנים בדרך כלל עושים קורס פסיכומטרי המלמד אותם לחסוך זמן ולהקנות כלים לחסכון בזמן.

הקורס אורך סביב השלושה חודשים וכולל בתוכו מרתונים, תרגולים וסרגלי כלים שכולם יחד עוזרים לנו לעבור את המבחן פסיכומטרי בציון טוב יותר.

מה הציון שאני צריך?

נבחני הפסיכומטרי מתחלקים לשני חלקים:

1.      כאלה שנבחנים ולפי הציון מחליטים מה ללמוד והיכן.

2.      כאלה שמחליטים על איזה מקצוע הם מעוניינים ללמוד לתואר ואז הם שואפים לתנאי הסף של אותו מקצוע.

קבוצה 2 היא בעלת יתרון קטן, הם יודעים לאיזה ציון הם שואפים והם שמים אותו למטרה.

ביחד עם קורס פסיכומטרי והמטרה הם בהחלט יכולים לעמוד במטרה.

במידה ואתם יודעים מה אתם מעוניינים ללמוד, פנו לאוניברסיטאות והמכללות על מנת לקבל את תנאי הסף של המקצוע ולפי כך תדעו מה הציון שאתם זקוקים לו על מנת להצליח.

מה יש במבחן פסיכומטרי?

המבחן פסיכומטרי הינו בעל 8 פרקים, 2 מהפרקים נקראים פיילוט ואינם נחשבים בציון הפסיכומטרי, אך מאחר שלא רשום עליהם שהם פרקי פיילוט הם בעצם חלק מהמבחן לכל דבר ועניין.

6 מהפרקים שנשארו הינם 3 נושאים בעלי 2 פרקים כל אחד: כמותי, מילולי ואנגלית.

לנבחנים באותו חדר יש מבחנים שונים, הן מבחינת סדר השאלות והפרקים והן מבחינת השאלות עצמם.

טיפ קטן: שם בית הספר של הפסיכומטרי (או המוניטין של השם) אינו אומר כלום על הלימודים שם, בתי ספר אלה בד"כ דורשים פי שניים או אפילו פי שלושה מבתי ספר שהם קצת פחות מוכרים אפילו אם הם יותר מועילים לציון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כותב המאמר הינו טל זולברג,

מנכ"ל סרב ישראל המספקת שירותי אחסון אתרים מקצועי, בניית אתרים וגם קידום אתרים במנועי החיפוש.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל זולברג

מאת: טל זולברגדיאטה ותזונה31/03/151921 צפיות
על רקע האחוזים ההולכים וגוברים של הסובלים ממשקל עודף במאה ה-21, גדל גם מספר האנשים המחפשים אחר פתרון יעיל, שיאפשר להם להפחית ממשקל הגוף שלהם. כיום מוצעים אינספור טיפולים ופתרונות, חלקם מוצלחים במיוחד וחלקם פחות, או אפילו עלולים לחולל יותר נזק מתועלת. המאמר הבא מתייחס ליתרונות המגוונים של מדבקות הרזיה, אשר הביקוש להן כיום מגיע למימדי שיא.

מאת: טל זולברגבעלי חיים - כללי23/03/159803 צפיות
אנשים רבים מעוניינים לגדל דגים באקווריום ולא יודעים מהיכן להתחיל. גם אנשים שכבר קנו דגים לאקווריום לא תמיד יודעים כיצד לגדל אותם, כיצד לטפל בהם נכון, אילו תנאים דרושים להם. בשורות הבאות נספק כמה כללים בסיסיים שיעזרו לכל אחד לדעת את הצעד הראשון בדרך לאקווריום יפה, עם דגים נהדרים.

מאת: טל זולברגעסקים - כללי23/03/151233 צפיות
כמעט כל עסק בימינו עושה שימוש רב באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. עם זאת, גם העסק שמציע שירות של רכישה מקוונת, מידע מעולה באתר אינטרנט, או מערכת ניתוב שיחות אוטומטית, חייב לספק ללקוח שירות של מענה אנושי, עם ערך מוסף. בסופו של דבר, עסק, כל עסק, מוכר מוצרים או שירותים לאנשים ואנשים מחפשים את המענה האנושי.

מאת: טל זולברגבניין ואחזקה - כללי23/03/151486 צפיות
כמעט כולם זקוקים לפתרונות אחסון מצוינים. דבר זה נכון לכל מי שגר בדירה עירונית והוא נכון שבעתיים עבור מי שמתגורר בבית צמוד קרקע, עם גינה. בסקירה הנוכחית נדבר על מחסן עץ לגינה, כדרך מצוינת להשיג מקום אחסון נוסף. בין היתר נראה: · מה ניתן לאחסן במחסן כזה. · כיצד הוא משפיע על חווית המגורים בבית כולו. · אילו יתרונות ניתן למצוא בפתרון אחסון מעוצב שכזה.

מאת: טל זולברגמחשבים וטכנולגיה - כללי02/01/121030 צפיות
טכנאי מחשבים הוא אדם שתפקידו לפתור מגוון רחב של תקלות ובעיות במחשבים. להלן נתאר כמה מן הבעיות הנפוצות בהם יכול לטפל טכנאי מחשבים

מאת: טל זולברגמחשבים וטכנולגיה - כללי05/06/102031 צפיות
מה ההבדל בין מחשב רגיל לבין מחשב מקינטוש? ומתי אנחנו זקוקים לטכנאי מוסמך לטיפול במחשבי מקינטוש בלבד?

מאת: טל זולברגאירועים וחתונות – כללי10/03/101361 צפיות
מתקנים מתנפחים הם אטרקציה מדהימה לילדים. אם תמיד חשבתם להפיק אירוע יומולדת מיוחד אנחנו ניתן לכם כמה טיפים כדי להפוך אותו אפילו ליותר מיוחד.

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161633 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161858 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133093 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132244 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132281 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132116 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132574 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica