חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהם אזורי צל בגינה וכיצד להפוך אותם לפינות מטופחות

מאת: רוןעיצוב28/09/20162258 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
עיצוב גינות כולל בחירת אלמנטים מרכזיים המושכים את העין, כגון מדשאה, פרחים ומסלעות, אך שטח הגינה עשוי לכלול גם אזורים מוצלים שאינם מטופחים. הסיבות לכך יכולות להיות  קירבה למבנה או לגדר המטילים צל, לעץ גבוה שאינו מאפשר מעבר אור, או מיקום באזור נמוך ומוצל של הגינה. שטחים אלה, שיכולים להיות זניחים בגינה קטנה אך בגן או גינה גדולים עשויים להתפרש על חלק גדול מהשטח, ניתן לנצל לעיצוב גינה מטופחת ומרשימה.

בניית גינה שבה אזורי צל כוללת אפשרויות שונות, ביניהן ריצוף הקרקע, כיסוי דשא מלאכותי וגידול צמחייה הדורשת מעט שמש בלבד. ניתן לתכנן פינות אלו במגוון דרכים, אך יש להביא בחשבון כי תכנון ועיצוב גינות נוגע לעיצוב הגינה כולה ולהחליט כמה כדאי להשקיע בטיפוח שטחי הצל של הגינה.

ריצוף וחיפוי בגינת צל

? אם בוחרים שלא להשקיע בגידול צמחיית קרקע בשטח המוצל, אפשר לבחור בכיסוי השטח בדשא מלאכותי שמתאים לכיסוי הקרקע ושאותו אפשר לעצב בהתאם לגודל הדרוש.

? אזורים מוצלים יכולים להפוך לפינות ישיבה מקסימות, כאשר מבנה הקרקע מתאים לבניית דקים או ריצוף.

? יציקות בטון אולי חדגוניות במקצת, אך על ריצוף בטון אפשר להציב מגוון אלמנטים דקורטיביים, אם ספסל, כדים או מזרקות.

? אפשר לחפות את השטח המוצל באבני חצץ או לרצף באבנים טבעיות, לעצב אבנים בצבעים ובגדלים שונים ולשלב תאורה מעניינת.

שתילת צמחים בגינת צל

עיצוב גינה כולל גם את בחירת הצמחייה ושיקולים שונים של מיקומה. ככלל, ישנם צמחים שזקוקים לתאורה מלאה (שש שעות לפחות של קרינה ישירה), צמחים הזקוקים לחצי צל, שהיא קרינת שמש ישירה למשך כמה שעות בבוקר או בערב, וצמחי צל להם דרושות שעתיים ופחות של קרינת שמש ישירה.

צמחיית גינה זקוקה לרוב לתאורה מלאה כדי להתפתח במלואה, בעוד שצמחי בית מתקיימים היטב בחצי צל ובתאורת צל, אבל ישנם סוגי צמחים רבים שאותם ניתן לגדל גם בשטחי גן מוצלים, כגון צמחים המוכרים כצמחי בית, שזקוקים לחצי צל או לצל. מי שרוצה, אני מכיר חברה מצוינת בתחום: tivee.co.il

פתרון דקורטיבי לגידול צמחיית צל הוא שתילה בכדים. אפשר למקם את הכדים המעוטרים בצמחייה מתחת לעצים מצלים או בצמוד למבנים ובאופן הזה גם ניתן לשלוט על כמות ההשקייה.

לעיצוב גינה מומלץ לבחור בצמחי צל וחצי-צל שאינם רגישים ואינם דורשים טיפול מיוחד. בין צמחי הצל העשויים להתאים לשתילה בגינת צל או בכדים:

אוזן פיל – צמח עלים רב שנתי ירוק עד

הורטנזיה – תפרחות גדולות ורב שנתיות

בשמת – צמח ירוק עד עם פריחה שנתית

קיסוס החורש – צמח מטפס, מתאים לסככות ופרגולות אך מתפשט במהירות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רון

מאת: רוןאינטרנט - כללי28/07/193845 צפיות
לימודי הסייבר פותחו בהתאם לצורך הלאומי להגנת מהקאינג, על מנת להבטיח רמה מקצועית גבוהה, מהימנות וידע עדכני לכל העוסקים בתחום.

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193795 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: רוןאומנות - כללי04/07/173146 צפיות
החלקה אורגנית כוללת כמה פורמולות חדשניות להחלקת שיער, המבוססות על רכיבים פעילים טבעיים, בשונה מהחלקות אורגניות שהרכיבים הפעילים שלהן כוללים תרכובות כימיות שונות

מאת: רוןאומנות - כללי04/07/172733 צפיות
קעקוע קטן הוא בחירה מועדפת על ידי מי שרוצים להסתיר קעקוע ראשון או פשוט מעוניינים בעיצוב מינימליסטי, ועבורם יש מבחר עיצובים שמתאימים במיוחד לקעקועים קטנים.

מאת: רוןבתי מלון05/05/171104 צפיות
מאמר על מלונות באילת

מאת: רוןצימרים05/05/171518 צפיות
מאמר על מלונות באילת

מאת: רוןצימרים05/05/171483 צפיות
מאמר על מלונות באילת

מאמרים נוספים בנושא עיצוב

מאת: דרור אטריעיצוב28/10/172514 צפיות
עבודות של אחזקת נדל"ן מתבצעות על ידי חברות מיוחדות של תחזוקה, ניקיון ושאר שירותי גננות ותיקונים. בנייני מגורים ובנייני משרדים בערים הגדולות זקוקים לעבודות שוטפות של תחזוקה בכל שעות היממה. משרדים גדולים דורשים שעות ארוכות של עבודות תחזוקה וניקיון בכל יום. צוות מקצועי ממונה על ניקיון חדר האוכל, חדרי השירותים וריקון של פחי האשפה במשרדים. שמירה על רמה גבוה של ניקיון תורמת לבניית סביבת עבודה נעימה ובריאה לעובדים ולדיירים.

מאת: moraleעיצוב19/07/175134 צפיות
במהלך השנים התחום של הדפסה על זכוכית השתנה באופן מהותי, מתחום בו נהוג היה להשתמש אך ורק לצרכים עסקיים ושיווקים או לצרכים אומנותיים לשם תצוגה בתערוכות ומוזיאונים, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא שימוש הולך וגובר בהדפסה מסוג זה גם לצרכים אישיים, פרטיים.

מאת: SEOMANעיצוב25/06/172606 צפיות
רוצה לשפר את הלוק שלך? כך תעשי זאת בדרך הנכונה באמצעות שרשרת אחת עדינה שתשנה אותך מקצה לקצה. כל מה שצריך לדעת על האביזרים הקטנים שיכולים לעשות את השינויים הגדולים.

מאת: Droxitעיצוב06/06/172364 צפיות
לעיצוב הדירות הקטנות יש יתרונות רבים, ביניהם בחירת ריהוט פרקטי וייחודי, החל משולחן סלון מעוצב ועד להדפסים על הקירות

מאת: moraleעיצוב19/03/172287 צפיות
כל עסק מבקש לשווק את עצמו לקהל לקוחותיו בכלים הטובים ביותר, בין אם מדבר בשיווק דרך האינטרנט, תקשורת כתובה ואלקטרונית, בשלטי חוצות וכן במיקום בו העסק פועל, אם זה משרד, חנות, מפעל או כל דבר אחר. כל עסק עושה זאת בהתאם לצרכיו ויכולותיו הכלכליות והאחרות.

מאת: רוןעיצוב11/12/162218 צפיות
שרותי זגגות הם תחום הקשור לאספקה, התקנה והחלפת מוצרי זכוכית בבית, ברכב ובעסק, חשוב להזמין זגג אמין היכול לייעץ בבחירת המוצר המתאים להתקנה.

מאת: רוןעיצוב28/09/162437 צפיות
עבודות זכוכית משמשות בעיצוב פנים של בניינים, בתים ומשרדים. כיום ניתן לייצר סוגי זכוכית מיוחדים, מעוצבים ובטיחותיים המשתלבים בכל עיצוב חלל פנים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica