דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.
כך למשל הוא שובץ לעונת האח הגדול VIP בשנת 2009 על תקן האקס המיתולוגי של דיירת אחרת בבית, הזמרת מאיה בוסקילה, אבל עד מהרה הוא מיצב את עצמו כדייר בולט ומרתק, גם בעונה עמוסת דמויות צבעוניות (למשל מנחם בן), אהובות (אמיר פיי גוטמן) ומוכרות (קורין אלאל).
גם בהמשך הדרך - ואגב, מליץ עצמו היה שמח למחוק מהרקורד הציבורי שלו את אותה הופעה בתוכנית הטלוויזיה, אם כי אין ספק שהציבור הרחב זוכר אותו לטובה, ואפילו טובה מאוד - השכיל מי שהחל את הקריירה המקצועית שלו כדוגמן ומגיש טלוויזיה לבצע סוויץ' ולמנף את הפרסום לטובת עשייה אמיתית בדמות משרד יחסי ציבור שפתח.
יושרה מלאה ודרכי נועם
מרכיבי האישיות שהובילו לזכייה בתוכנית הטלוויזיה הם גם אלה שמובילים את מליץ להצלחה מרשימה במסגרת משרד יחסי הציבור הנושא את שמו.
בפרט מדובר ביושרה מלאה ואמירת האמת ומלוא האמת גם כשלא נוח לשמוע (ובסופו של דבר כנות היא בסיס ליחסי ציבור אפקטיביים באמת), ויחד עם זאת הקפדה על אמירת אותה אמת, גם כשהיא נוקבת, בדרכי נועם שמבטיחות קשב אפקטיבי באמת.
אל קווי האופי הנ"ל חברו הבנה מעמיקה בתחומי האסטרטגיה התקשורתית והשיווק הדיגיטלי, והתוצאה כאמור - משרד יח"צ משגשג.
למה החליט דודי מליץ להתמקד בייעוץ תקשורתי?
ההחלטה של דודי מליץ לבצע סוויץ' דרמטי ולעבור מצד אחד של המצלמה לצד השני שלה, החלטה שכאמור מהווה הוכחה לכך שכל אדם יכול להשתנות ולמצוא את עצמו במקום שבאמת מתאים לו ולא כזה שאחרים אמרו לו ששם כדאי להיות, התקבלה מיד לאחר הזכייה באח הגדול.
הסיבה העיקרית לכך הייתה ההבנה שאין לו עניין בפרסום חלול אלא שאיפה לעשייה ועזרה למי שזקוק לייעוץ אסטרטגי וליווי תקשורתי יעיל.
בנוסף, הבין דודי מליץ שההבנה שלו של נפש האדם והיכולת לספר כל סיפור כך שהוא ייצור תגובה רגשית רצויה ויעביר מסרים נכונים מבחינתו הן כלים יקרי ערך ושהמקום הטוב ביותר להביא אותם לידי ביטוי הוא תחום יחסי הציבור.