חפש מאמרים:
שלום אורח
20.02.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האים מותר לנתק חשמל כאשר קים חשש לחריגת בנייה או לשימוש שלא לפי היתר?

מאת: בנימין קלינגראדריכלות29/01/20171990 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
כל מה שרציתם לדעת על ניתוק חשמל לנכס בשל ביצוע עבירות בנייה -הוראות סעיף 157 א' (ו) לחוקל
אם קיבלתם הודעה מהועדה המקומית על כוונה לנתק לכם את החשמל כדאי שתתייחסו לכך ברצינות ותפעלו באופן מיידי להגשת ערר  על ההחלטה לוועדת הערר המחוזית,  שאם לא כן אתם עשויי למצוא את עצמכם ללא חשמל ומצבכם המשפטי יהיה גרוע בהרבה ממצבכם טרם הניתוק.
הליך ניתוק חשמל הינו הליך מנהלי דורסני ופוגעני מאין כמותו, המבוצע ללא מנגנוני פיקוח ובקרה מינימאליים, מבלי שהונחה תשתית ראייתית מינימאלית לביצועו.על אף, שלכאורה,תכליתו להביא לניתוק חשמל במקרים חריגים,בהם קיימת סכנה בטיחותית בשל קיומן של עבירות בנייה, הרי שבפועל מדובר בהליך בו נעשה שימוש לצורך תכליות שונות לגמרי: האחת, על מנת לאפשר כניסה לנכס על ידי פקחי העירייה מקום בו קיים חשש לעבירות בנייה לצורך השגת ראיות; השנייה, על מנת לעקוף ההליכים בבית משפט לעניינים מקומיים באמצעות שימוש בהליך מנהלי בו רמת ההוכחה הנדרשת נמוכה ובו נשלל מבעל הנכס כל ההגנות העומדות לנאשם בהליך פלילי. מדובר בהליך בלתי ראוי ובלתי חוקתי שמזכיר תקופות אפילות בו זכויותיהם של אזרחים נרמסו והם נתלו בכיכר העיר ללא משפט.
כיצד מתבצע תהליך ניתוק חשמל וכיצד לפעול במקרה של קבלת הודעה על ניתוק חשמל?

להלן יפורטו ההליכים לניתוק חשמל החל משלב קבלת התלונה על ידי מחלקת הפיקוח ועד למועד הגשת הערר. קיימת חשיבות רבה בליווי משפטי החל מהשלבים הראשונים על מנת לנקוט בכל הטקטיקות וההגנות הנדרשות ליצאה מהמצב בצורה הטובה ביותר.
מה קורה לפני קבלת הודעת הניתוק? כאשר מחלקת הפיקוח על הבנייה מקבלת הלשנה על  ביצוע עבירת בנייה ו/או ביצוע  עבירת שימוש חורג  ו/או פיצול דירות מגיעים פקחי העירייה לנכס על מנת לבדוק את התלונה ולאסוף ראיות בנוגע לביצע העבירה. ככל שהפקחים נכנסים לנכס ומגלים קיומה של עבירה על חוק התכנון והבנייה, הם מתעדים את העבירה, מכינים תיק תביעה  ולאחר מכן מעבירים את התיק לטיפול  המחלקה הפלילית לצורך נקיטת ההליך המתאים כגון הגשת כתב אישום, הגשת בקשה לצו הריסה מנהלי, בקשה למתן צו מניעת פעולות  וכיו"ב.  הליכים לניתוק חשמל מתבצעים, ברוב המקרים, כאשר הפקחים לא מצליחים להיכנס לנכס וכל ניסיונותיהם להיכנס נכשלים. ניסיונות אלו כוללים דרישה להגיע למחלקת הפיקוח לצורך מתן גרסה, הדבקת הודעות  בנכס על כוונה להגיע במועדים שונים לצורך  כניסה לנכס ועוד.  בהעדר יכולת להיכנס לנכס לצורך איסוף ראיות ננקט הליך לניתוק חשמל. מקרה נטסף בו ננקט הליך  לניתוק חשמל מתייחס למצבים שקיימת קושי ראייתי או משפטי או אחר לנקיטת הליכים משפטיים ומשכך ננקט הליך מנהלי של ניתוק חשמל, שכפי שהפרט בהמשך,  פשוט בהרבה מהליך משפטי ואין לבעל הנכס את ההגנות שעומדות לו בהליך הפלילי.
הודעה על ניתוק חשמל הוראה למנוע או להפסיק מתן חשמל, שירותי מים או טלפון, לפי סעיף 157א(ו) לחוק התכנון והבנייה , תהיה לפי טופס 5 בתוספת והיא נשלחת על ידי הועדה המקומית לחברת החשמל ובה דרישה להורות על ניתוק החשמל לנכס. עותק של ההודעה מודבק על דלת הנכס.  למעשה מההודעה לא ניתן להבין דבר בנוגע לעילה לניתוק החשמל, מה ההעברה שבגינה מתבקש הניתוק וכל מידע אחר למעט העובדה שנשלחה לחברת החשמל הודעת ניתוק.   חשוב לזכור כי הודעה תמימה זו   עשויה להביא לניתוק החשמל  בתוך זמן קצר ביותר (חודש-חודשיים ממועד ההודעה). ולכן יש לפעול באופן מיידי. כמו כן חשוב לדעת כי הדרך היחידה לביטול ההליך הינה באמצעות הגשת ערר. פניה לחברת החשמל בבקשה לביטול הניתוק לא תועיל שכן היא מחויבת בביצוע ההליך על פי חוק.   ביצוע הניתוק נעשה בסיוע משטרת ישראל.
הגשת ערר לועדת הערר המחוזית מי שקיבל הודעה על ניתוק חשמל חייב להגיש ערר לועדת הערר המחוזית  תוך חמישה עשר ימים. בהתאםן לחוק הדיון בועדת הערר מתקיים בתוך 30 יום (ואולם לעיתים הדבר לוקח זמן רב יותר). ועדת הערר תיתן החלטתה בערר בתוך שלושים ימים מיום שהוגש לה, ולאחר שנתנה הזדמנות לרשות המאשרת (הועדה המקומית)  להשמיע עמדתה בפניה. מהם השיקולים העומדים בפני ועדת הערר יפורטו להלן ואולם ככלל במסגרת הערר חייב בעל הנכס להציג גרסה בנוגע לטענת הועדה המקומית לקיומה של עבירת בנייה ובמקרים רבים אין מנוס מלאפשר ביקור בנכס.  יש לזכור כי העובדה שבוצע ביקור בנכס ונראה על פניו כי בוצעה עבירה לאבהכרח תביא  לניתוק  החשמל לנכס. יש גם לזכור כי ככל שינותק החשמל מהנכס בשל אי הגשת ערר, המצב המשפטי עשוי להיות קשה בהרבה שכן במרבית המקרים לא ניתן יהיה לחבר את החשמל אלא לאחר החזרת המצב לקדמותו ובעניין זה קיימת נטייה להציג עמדות נוקשות.
מהו הבסיס המשפטי לניתוק חשמל לנכס? אישורים לחיבור חשמל ומים מוסדר בסעיף 157א' לחוק התכנון והבניה, הקובע את התנאים למתן ההיתר לחיבור ואת התנאים לניתוקו, וכן במסגרת תקנות התכנון והבניה (אישורים למתן שירותי חשמל, מים וטלפון), תשמ"א–1981.בהתאם לסעיף 157א'(ו') רשאית הרשות המאשרת, כהגדרתה בסעיף 157א', להורות על ניתוק החשמל והמים וזאת במקרה שקיימת סטייה מההיתר: "(ו)ראתה הרשות המאשרת כי בנייתה של יחידת דיור, מסחר, שירותים או תעשיה היוותה סטייה מהיתר, רשאית היא להורות לחברה, למנהל או לספק, למנוע או להפסיק מתן חשמל, שירותי טלפון או מים, לפי העניין, לאותה יחידה". בהתאם לפסיקה סמכות הרשות המאשרתהינה סמכות רשות ולא סמכות חובה. כלומר, על הרשות המאשרת לשקול בכל מקרה ומקרה האם נכון וראוי להפעיל את הסמכות.
מהם  השיקולים להפעלת הסמכות?

קיומה של בנייה בסטייה מהיתר תנאי מקדמי להפעלת הסמכות לניתוק השירותים הינו הוכחה כי אכן קיימת סטייה מההיתר. לפיכך, בטרם בדיקת אופן הפעלת שיקול הדעת, יש לבחון שאכן מתקיים התנאי המקדמי:בניה המהווה "סטייה מההיתר".
חזקת החפות כפי שנקבע בפסיקה, אחד מעקרונותיו הבסיסיים של שיטת המשפט הישראלי, הינו העיקרון של החזקה המכונה "חזקת החפות". על פי חזקה זו, כל אזרח מוחזק בגדר חף מפשע עד שלא הוכח אחרת בהתאם לפרק הכללי לחוק העונשין, תשל"ז – 1977. חזקה זו עומדת גם במסגרת הליך מנהלי לניתוק חשמל ובהליכי הערר כנגד ביצוע ההליך. ונטל ההוכחה על הועדה המקומיתלהוכיח כיקיומה של בנייה ללא היתר או בסטייה מהיתר.
דרך המלך לבירור עבירות בנייה הינה בבית המשפט לעניינים מקומיים כפי שנקבע בפסיקה, ככלל, ועדת הערר אינה המקום הראוי, הנכון והמתאים, להוכחת אשמתו של אזרח בעבירות בניה.המחוקק ייחד ערכאה ספציפית ומתמחה בתחום עבירות התכנון והבנייהושלה הכליםלבירור העובדותוהאשמה במקרים של טענות בגין עבירות בניה.בית המשפט לעניינים מקומיים הינו הערכאה המתאימה לברר את אשמתו של האזרח בענייני עבירות בניה, שם מתוחמים התביעה והנאשם בהוראות סדר הדין הפלילי, שם ניתן לזמן עדים ולחקרם בחקירה ראשית ונגדית, ושם קיים מדרג ענישה חוקי. לעומת זאתועדת הערר אינה המקום להכריע בדבר אשמתו של האזרח. אין לה את הכלים הפרוצדוראליים לעשות כן, היא אינה כפופה להוראות סדר הדין הפלילי, עדויות וחקירות נשמעים רק במקרים נדירים ומבחינה מהותית הכרעה באשמתו של האזרח אינהמסוג העניינים שהמחוקק התכוון שוועדת הערר תכריע בהם. בוודאי שוועדת הערר אינה אמורהלהכריע במחלוקות עובדתיות בדבר אשמתו של האזרח וקיומן של עבירות הבניה.
הליך של ניתוק חשמל צריך להינקט רק במקרים חריגים ונדירים לדעתנו, הליך ניתוק חשמל נועד לאותם מקרים נדירים, בהם קיימת סכנה ממשית ומוחשית לחיי אדםבשל ביצוע עבירות בנייה.ההליך צריך להינקט רק מקום בו מדובר בעבירות בנייה חדשות שזה עתה נוצרו, במסגרת טווח זמנים קצר (עד 60 יום ממועד ביצוע העבירה לכל היותר). כאשר מדובר בעבירות בנייה שלא הוכח קיומה של סכנה ממשית ומידית לחיי אדם ולא מדובר בעבירות בנייה חדשות הרי שיש לנקוט בדרך המלך באמצעות הגשת כתבי אישום לבית המשפט לעניינים מקומיים.אין לאפשר הליך של ניתוק חשמל לצורך השגת ראיות לצורך ההליך הפלילי. זו אינה תכלית החוק וזו אינה מטרתו.
קיומה של מחלוקת עובדתית  אינה מתאינה לדיון בועדת הערר בנוסף,תנאי לנקיטת ההליך של ניתוק חשמל הינה מקום בואין מחלוקת עובדתית בדבר עבירת הבניה שנעברה ובדבר הסטייה מהיתר. ככל שקיימת מחלוקת עובדתיתהרי שמן הראוי שעניין זה יוכרע על ידי בית המשפט לעניינים מקומיים. מתי ניתן לומר כי לא קיימתמחלוקת עובדתית?מצב אחד הוא כאשר קיימת הרשעה של האזרח בבית המשפט לעניינים מקומיים ובמקרה כזה אין מחלוקת בדבר קיומה של עבירה. מצב שני הוא כאשר האזרח מודהבפני ועדת הערר כי בוצעה עבירת בניה.יתכנו מקרים נוספים בהם אפשר ויהיה ברור לוועדת הערר כי קיימת עבירת בניה, וכי המחלוקת העובדתית אינה מחלוקת כנה.
קיומה של סכנה ממשית ומוחשית המצדיקה בירור עובדתי על ידי ועדת הערר בהתאםלפסיקה קיימים מקרים נדירים, בהם קיימת דחיפות של ממש בניתוק החשמל ואז מוסמכתועדת הערר להכריע בנושאיםעובדתיים, קיומן של עבירות בניה וקיומה של סכנה בטיחותית. אולם זוהי אינה דרך המלך והיא תינקטבדרך זו רק במקרים נדירים.
ביקורת על ההליך המנהלי לניתוק חשמל

העדר תקנות  משנה והנחיות פנימיום הליך ניתוק החשמל לנכס הינו הליך דורסני ופוגעני המבוצע על סמך חקיקה ראשית כפי שזו נקבעה בחוק התכנון והבנייה. לביצוע ההליך לא נקבעו תקנות, לא נקבעו הנחיות מנהליות ואופן השימוש בהליך זה משתנה מעיר לעיר ובהתאם לגחמותיהם המשתנות של בעלי התפקידים באותה עיר.
לא נדרש לתמוך את הבקשה לניתוק חשמל בתצהיר לביסוס התשתית העובדתית הליך ניתוק חשמל נעשה בהתאם לטופס הנשלח לחברת חשמל. מוציא הטופס אינו נדרש לפרט מהן העובדות לביסוס בקשתו לניתוק חשמל, מהי העבירהשבגינה מתבקש ניתוק החשמל, מתי בוצעה, מהן העובדות לביסוס העבירה, מהי הסכנה הנובעת מהבנייה ללא היתר המצדיקה ניתוק חשמל.  כאשר אדם מקבל הודעה על ניתוק חשמל אין לו כל יכולת לדעת או להבין מהו הבסיס להחלטה לנתק חשמל לנכס שבבעלותו. אם נשווה אתהסעד של ניתוק חשמל, לסעדיםדרסטיים אחרים כגוןצו הריסה מינהלי, הרי שלצורך מתן צו הרסה מנהלי, החוק קובע כירשאי יושב ראש הועדה המקומית להוציא צו הריסה מנהלי לאחרשהוגש לו תצהיר חתום ביד מהנדס הועדה המקומית או מהנדס הרשות המקומית או מהנדס אחר או אדריכל, שאחד מהם הסמיכו לכך, המציין כי -(1)לפי ידיעתו הוקם הבניין ללא היתר או שהבניין חורג ובמה הוא חורג; (2)לפי ידיעתו לא נסתיימה הקמת הבניין או שנסתיימה לא יותר משישים ימים לפני יום הגשת התצהיר; (3)ביום הגשת התצהיר, אין הבניין שלגביו מבוקש הצו מאוכלס או שהוא מאוכלס תקופה שאינה עולה על שלושים ימים; כן נקבע כי לא יינתן צו הריסה מינהלי אלא לאחר התייעצות עם ראש הרשות המקומית שבתחומה מצוי הבניין החורג". כלומר, המחוקק קבע, כי לצורך הוצאתצו הריסה מנהלי נדרשתצהיר חתום של מהנדס הוועדה המקומית המפרט את החריגות הנטענות וכן חובת התייעצות עם יועץ משפטי או ראש הרשות לפי העניין. לעומת זאת, כאשר מדובר בהליך של ניתוק חשמלאין כל תצהירמטעם מהנדס הרשות, ולמעשה אין כל פירוט מוסדר מה הן עבירות הבניה בהן מואשמת העוררת.
העדר פרטים בבקשה לניתוק חשמל בנוגע לנכס ולעבירה הנטענת בנוסף צו הפסקה מנהלימחייב , לפי סעיף 238א' לחוק התכנון והבניה, לכלול פרטים רבים כגון (1)המקרקעין שעליהם הוא חל; (2)העובדה שהבניה, או החלק ממנה שיפורט, בוצעו ללא היתר, או מה הן ההפרות של תנאי ההיתר או העובדות האחרות שבגללן הבנין הוא חורג; (3)הבנין או החלק ממנו שהצו מסמיך להרסו, לפרקו או לסלקו; כל הפירוט הקיים בצו הריסה מנהלי אינו קיים בהודעה על ניתוק חשמל. בהודעה בדבר ניתוק חשמל מדובר במסמך לאקוני, נעדר פירוט, שבו רב הנסתר על הגלוי.קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאליהשירות בפריסה כלל ארצית
טל': 03-6990132
פקס: 6990134 - 03
נייד- בן קלינגר 0523-888813
www.klinger.co.il
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפלי
בית שמאי 7, רמת גן
טל': 3888813 - 052
פקס: 6990134 - 03
דוא"ל: klinger_b@bezeqint.net

|  כניסה לאתר  רישוי וייצוג מול הרשויות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון05/02/19155 צפיות
מבנה, שבמזרח ירושלים, עמד על תילו שנים רבות מבלי שננקטו הליכים להריסתו, עד שבעליו החליט לשפצו ונאלץ להתמודד מול צו מנהלי להריסת המבנה במיידי. הצו אומנם בוטל !

מאת: בנימין קלינגראדריכלות16/05/18746 צפיות
אנו נמצאים בפתחו של הקיץ. קייץ חם מהרגיל,חודשי הקיץ החמים והחופש הגדול הם זמן מצוין להינות בבריכה. מנוי לבריכה עירונית, קאנטרי או פארקים למיניהם עלולים לעלות למשפחה מאות ואף אלפי שקלים בשנה וההתארגנות לאירועים שכאלו לעיתים כרוכה בטרחה רבה. לאחרונה ניכר כי רבים מעדיפים להציב בריכה ביתית, שמהווה פתרון מעולה לבעיות שתוארו לעיל- היא זולה יחסית, נוחה, נגישה ולא מצריכה התארגנות מיוחדת. בין אם אתם מתקינים בריכה בחצר או במרפסת בבנין משותף ישנם מספר דברים חשובים שכדאי לכם לבדוק !

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין13/04/18454 צפיות
היתר בנייה הוא רישיון לעשות שינוי /בניה בנכס, שניתן בהתאם לחוק התכנון והבנייה, ובהתאם לזכויות הבנייה שנקבעו בתכנית הבנייה.אם אתם רוצים לעשות שינוי בבית/ בדירה שכרוך בשינוי שדורש היתר בנייה – לדוגמה, אתם רוצים לבנות על הגג, אזי אתם צריכים לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה (לרוב פונים עם תוכנית שמאושרת על ידי אדריכל) ואז מחכים לאישורה. האישור ניתן בהסתמך על החוק, על הבקשה הספציפית, ועל האזור בכלל (לרבות התחשבות במתנגדים). היתר הבנייה הוא מסמך פורמלי שאליו מצורפים תכניות המבנה ורשימת דרישות.

מאת: בנימין קלינגרזכויות הפרט20/06/171227 צפיות
כל בנייה מחייבת אישור של הרשות המקומית וועדות התכנון והבנייה, והתאמה לתכניות העירוניות. חריגת בנייה נחשבת בנייה שמתבצעת ללא היתר בנייה או תוך סטיה מהיתר. בנייה ללא היתר מהווה עבירה פלילית, והסמכות השיפוטית לניהול ההליך הפלילי נתונה לבית-המשפט לעניינים מקומיים.   דרך המלך - קבלת היתר ו/או אישור לשימוש חורג מראש לפני כל תוספת בנייה, יש לבדוק באמצעות איש מקצוע - מהנדס או אדריכל, האם הבנייה המתוכננת מצריכה אישור, כאשר באופן כללי, שינוי פנימי בבית ברוב המקרים אינו מצריך אישור, ואילו כל שינוי או תוספת חיצוניים מחייבים היתר בנייה בטרם ביצוע התוספת.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין30/04/17653 צפיות
א. חוק סדר הדין הפלילי (מס') (הסדר מותנה - תשלום לוועדות מקומיות), התשע"ג-2013 ב. מטרת החוק ביום 2 באוגוסט 2012 פורסם ברשומות חוק סדר הפלילי (תיקון מס' 66), התשע"ב-2012, אשר עניינו סגירת תיק בהסדר (להלן – חוק הסדר מותנה או החוק). תחילתו של חוק הסדר מותנה הוא תשעה חודשים מיום פרסומו, ב - 2 במאי 2013. חוק הסדר מותנה מסמיך תובע לערוך, בתנאים מסוימים, הסדר עם חשוד, במסגרתו מודה חשוד בעובדות, ומסכים לקיים תנאים מתוך רשימה של תנאים המנויים בחוק.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים30/04/17407 צפיות
תהליכי בלייה בבטון בארכיטקטורה המודרנית לבטון החשוף חלק נכבד בגימור חזיתות בניינים. פני הבטון החשוף נחשפים לאטמוספירה החיצונית ולמרכיבים הפועלים בה. כתוצאה מכך עובר מרקם הפנים של הבטון החשוף שינויים עם הזמן, המתבטאים בד"כ בשלב הראשוני בשינוי צבע ולאחר מכן אף לבליה.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי05/02/17824 צפיות
הועדה המקומית    הרכב הועדה: מליאת הועדה המקומית- חברי מועצת הרשות.      ועדת המשנה- היו"ר הוא ראש הרשות המקומית או אחד מסגניו  , חברי מועצה  10 חברים או יותר יהיו עד 21   כאשר במועצה שבה    חברים בועדת המשנה.   * כל התפקידים והסמכויות של הועדה המקומית מוקנים לועדת המשנה שלה. * כל חבר ועדה מקומית רשאי להגיש בקשה מנוקמת בכתב לדיון חוזר במליאת  הועדה    ימים מקבלת ההחלטה לידיו 7 תוך   * מהנדס הרשות המקומית יהיה מהנדס הועדה וישמש גם כמזכיר הועדה.    רשות הרישוי- יו"ר הועדה המקומית או יו"ר ועדת המשנה ומהנדס הועדה הינם רשות   רישוי לעניין הוצאת היתרים התואמים תכניות ותקנות .

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: עידן שלומןאדריכלות22/12/18454 צפיות
קבלנים, יזמים ואדריכלים רבים לא ידמיינו את עצמם מתחילים פרויקט בניה רציני ללא הדמיות אדריכליות מבעוד מועד. הדמיות שכאלו יכולות למנוע הוצאות כספיות גבוהות בהמשך הדרך בשלבי הבנייה או לאחר הבנייה כולה וזו הדרך הטובה ביותר "לדמיין" כיצד הפרויקט ייראה בסופו בדיוק של 99 עד 100 אחוזים.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות16/05/18746 צפיות
אנו נמצאים בפתחו של הקיץ. קייץ חם מהרגיל,חודשי הקיץ החמים והחופש הגדול הם זמן מצוין להינות בבריכה. מנוי לבריכה עירונית, קאנטרי או פארקים למיניהם עלולים לעלות למשפחה מאות ואף אלפי שקלים בשנה וההתארגנות לאירועים שכאלו לעיתים כרוכה בטרחה רבה. לאחרונה ניכר כי רבים מעדיפים להציב בריכה ביתית, שמהווה פתרון מעולה לבעיות שתוארו לעיל- היא זולה יחסית, נוחה, נגישה ולא מצריכה התארגנות מיוחדת. בין אם אתם מתקינים בריכה בחצר או במרפסת בבנין משותף ישנם מספר דברים חשובים שכדאי לכם לבדוק !

מאת: ירון כהןאדריכלות15/02/18890 צפיות
לדלתות האוטומטיות יש יתרונות רבים מעבר ליוקרה והחדשנות שהן משדרות, סיוע למוגבלויות, תחושה ואווירה נעימים יותר ובטיחות.

מאת: רוןאדריכלות05/03/172168 צפיות
לבחירת שרות אמין לעבודות זכוכית יש חשיבות מכיוון שלהכנה ולהתקנה של עבודות הזכוכית יש צורך באיש מקצוע שמכיר היטב את סוגי הזכוכית ואת אופן החיתוך וההתקנה

מאת: בנימין קלינגראדריכלות19/12/161774 צפיות
היום ידוע כי כבר מותר לבנות מרפסת מעל מרפסת, לא כמו פעם שחל איסור - האם ניתן לסגור מרפסות אלו? כיצד מתחילים הליך של הגדלת / קירוי מרפסות? משרד קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בייעוץ ייצוג ועבודה מול  גורמים מוניציפאלים הקשורים בהוצאת היתרי בניה, תכנון ערים וסביבה, מיסוי,רישוי עסקים,בקשות לשימוש חורג,שינוי יעוד,הכשרת חריגות בניה,ביטול צווי סגירה,הפסקת עבודה,צווי הריסה. בקשות לשינוי תב"ע ,היתרי בניה,אדריכלות, קידום בקשות ,זרוז הליכים בירוקרטים ,יעוץ סטטוטורי,הסדרים והסכמים עם הרשויות,שרותי הנדסה ופקוח על הבניה.

מאת: webetterאדריכלות25/08/162662 צפיות
התחדשות עירונית בירושלים – עתיד חדש כבר כאן!

מאת: אקסטזה בראדריכלות09/08/161098 צפיות
צבעי בא מהלשון צבע, שיפוצניק בא מהמילה שיפוץ וכאשר אדם אינו מבין בכל אותם תחומים אינו יכול לקרוא לעצמו בשמות מקצוע. תמיד יש פרסומים של צבע את ביתך ב1000 ש"ח חשוב לזכור כי המחיר כמובן יכול להתבטא בחומר, וברשלנות מקצועית. בעל בית שהשקיע את רוב ממונו בנכס בו הוא מתגורר אינו היה רוצה לגרום לעצמו נזק בגלל אחד שהגדיר את עצמו כבעל מקצוע. משפט שחשוב לדעת הזול הוא היקר והיקר הוא הזול.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica