חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כריזמה כשפת גוף

מאת: ערן סברייעוץ עסקי02/01/20101173 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כריזמה על פי רוב, נובעת מתחושת עצמי חזקה, מאמונה עמוקה בערכך ומהידיעה כי לא ניתן לאלף אותך. לטעמי, הדבר נכון בחלקו. כריזמה היא תוצאה של שילוב בין אמונה בעצמך, לבין הסתמכות על קליטה אינטואיטיבית של שפת הגוף של אחרים ותגובות בוטחות, השולחות מסרים ברורים שבונים קשר טוב.

רבים מאיתנו מנסים לשמר היבטים מסויימים של חיינו האישיים בסוד. כשאנו באים במגע עם העולם, אנו עוטים מסכה ציבורית ומנסים לנהל את ענייננו כך שאחרים לא יראו את המתרחש באמת מאחור. מחקרים מראים כי 93% מהתקשורת הבין אישית אינה מילולית. האופן בו אנו מניעים את גופינו, הבעות הפנים שלנו, הטונאציה, המהירות בה אנו מדברים ואפילו סדר הישיבה בו אנו נוקטים, כולם מבטאים את מה שאנו מרגישים וחושבים, על עצמנו ועל האדם העומד מולנו.

כעת הרשו לי לחלוק עמכם סוד...

כולכם יודעים לקרוא שפת גוף. אבות אבותינו פיתחו הבנה חדה של שפת הגוף הלא מילולית ואנו ירשנו חוש שישי זה מהם. מחקרים הוכיחו כי מוחינו מתפתח בהתאם לתקשורת הלא מילולית עם השנים. הבעיה היא בכך שאנו נוטים להתעלם ממנה עם הזמן ומתכנתים עצמנו לא לשים לב לאיתותים שכאלה. לטעמי, אנחנו פשוט מתעצלים ומרכזים את מלוא תשומת הלב במה שאומרים ברמה המילולית בלבד. אנו מתכחשים לתחושות הבטן שלנו, משום שאנו סבורים כי אין להסתמך עליהן בהערכה הרציונאלית של האחרים. כתוצאה מכך אנו לא פעם מוצאים עצמנו מבולבלים בתחושותינו ונופלים לא פעם ברשתם של רמאים ונוכלים.

כשאנו מאבדים את היכולת הטבעית שלנו לקרוא שפת גוף, אנו גם עלולים לשלוח מסרים מוטעים לאחרים מבלי לשים לב. בסוף אחת מהרצאותיי, פנתה אלי אישה ואמרה: "אני בסה"כ אדם טוב ונחמד, אבל משום מה כולם מתרחקים ממני ואני לא מבינה מדוע?". הבטתי עליה, פניה נראו נפולות, הכתפיים שמוטות, ידיה משולבות זו בזו והיא נמנעה מליצור עימי קשר עין רצוף. לא פלא שאנשים התרחקו ממנה, הרי שפת הגוף שלה שדרה חוסר ביטחון והסתגרות.

בשליחתנו מסרים מוטעים, אנו עלולים להרחיק מאיתנו אנשים או לסגור עצמם בפנינו. ברצוני לשתף אותכם במספר עקרונות מפתח, אשר בעזרתם תתחברו לפלאי המערכת התקשורתית של גופכם ותגבירו את יכולתכם להטות את המחזה לטובתכם.

שיטה מצויינת בה נתקלתי היא שיטת ריימן לבניית יחסי אמון,  המונה כ-10 שלבים. חשוב להדגיש כי יש לתרגל כל נקודה למשך כ-3 שבועות לפני שעוברים לנקודה הבאה:

1. הפנים שלנו הם החלק הראשון באינטראקציה אשר נחשף בפני אחרים. הרפו את שרירי הפנים ושימרו על נינוחות בוטחת. תרגלו נשימות ונשיפות מול המראה, הרפו את הקרקפת ושילחו אותות הרגעה למצח. הרפו את הלחיים, הפה ושימרו על סנטר מקביל לרצפה. 

2. צרו סימטריה ברורה בגופכם. עמידה סימטרית משדרת יופי, בריאות ושלווה בוטחת. שימרו על עמידה ישרה וזקופה, האריכו צוואר והורידו כתפיים. 

3. חייכו את החיוך החברתי שלכם- חיוך טוב משדר ביטחון עצמי, שליטה והרגשה טובה לגבי עצמכם. חייכו עם העיניים.    

4. שכללו את לחיצת היד שלכם- כשאתם פוגשים אדם זר היו הראשונים ללחוץ את ידו, כך תיתפסו כשולטים במצב באופן בלתי מודע.

5. הנהנו, שקפו והובילו- לכל אדם יש צורך להרגיש ששומעים ושרואים אותו. הנהון פירושו אני שומע אותך, שיקוף פירושו ישיבה זהה או תנועות מקבילות, מאין מתן אישור לאדם מולכם האומר אנחנו באותו הראש.

6. הקפידו על מחוות ידיים ברורות ומאופקות. אנשים זוכרים מסרים מילוליים המלווים במחוות ידיים, טוב יותר.

7.גוונו את גובה הקול שלכם- להיבט גובה הקול יש השפעה רבה על הדרך בה אחרים תופסים אותנו.

8.כבדו את המרחב האישי של העומדים מולכם- שימרו על טריטוריית האחר והימנעו מלפלוש למרחב שלו.

9. עוררו הרגשה טובה- צרו עוגן ברגע שיא. משפט שנאמר ברגע מצחיק יתן הרגשה טובה גם כשיאמר לאחר מכן.

10. ערכו חזרות- זיכרו כי מוחינו אינו מבדיל בין חיוך אמיתי למזוייף. ככל שנשכיל לתרגל יותר, כך יגדלו סיכויינו להרגיש כך באמת .  

זיכרו כי התת מודע ניתן לאימון. מי שרוצה להיראות נינוח או בטוח בעצמו, יוכל לתרגל ביטוי של תכונות אלה גם אם אינו מרגיש כך בתחילה. מצד שני ברגע שתלמדו לשלוט בשפת הגוף שלכם, תדעו באופן אוטומטי לשלוט במחשבות הלא מודעות של אחרים וברושם שאתם מעוררים בהם.

(c) כל הזכויות שמורות לחברת "כריזמה".
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן סבר

מאבחן ויועץ ארגוני

כריזמה- אבחון, ייעוץ וליווי ארגוני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן סבר

מאת: ערן סברראיון עבודה02/01/101718 צפיות
"שלושה דברים חשובים בדיבור- מי אומר את הדברים, איך הוא אומר אותם ומה הוא אומר. האחרון מבין השלושה הוא הכי פחות חשוב." (ג'ון מורלי). בשנים האחרונות נכתב ונאמר רבות אודות מה יש לומר בראיון עבודה, אך מעט נכתב אודות שפת הגוף או כיצד עלינו להתנהג פיזית בראיון עבודה. מטרת המאמר אם כן היא לתת פרספקטיבה נוספת ולטעמי האישי חשובה לא פחות, אודות התנהגותינו כהכנה לראיונות עבודה.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222239 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221487 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22900 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211217 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21952 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211034 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201514 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica