חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שפת גוף בראיון עבודה

מאת: ערן סברראיון עבודה02/01/20101715 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"שלושה דברים חשובים בדיבור- מי אומר את הדברים, איך הוא אומר אותם ומה הוא אומר. האחרון מבין השלושה הוא הכי פחות חשוב." (ג'ון מורלי).

בשנים האחרונות נכתב ונאמר רבות אודות מה יש לומר בראיון עבודה, אך מעט נכתב אודות שפת הגוף או כיצד עלינו להתנהג פיזית בראיון עבודה.

מטרת המאמר אם כן היא לתת פרספקטיבה נוספת ולטעמי האישי חשובה לא פחות, אודות התנהגותינו כהכנה לראיונות עבודה.

מחקרים הוכיחו כי כ-93% מהתקשורת הינה תקשורת בלתי מילולית, למען הדיוק 38% מהתקשורת מתייחסת לטון ולגוון הקול, 55% מהתקשורת מתייחסת לשפת גופנו ורק כ-7% מהתקשורת מתייחסת למילים היוצאות מפינו.

האופן בו אתם מניעים את גופכם, הבעות הפנים שלכם, מהירות הדיבור, כל תנועה של פרק היד, או שינוי טון הקול משדרים משהו על מה שאתם מרגישים וחושבים על האדם שאתו אתם מדברים. האם אתם נותנים אמון באדם הזה? האם אתם מאמינים באמת במוצר אותו אתם מוכרים? האם אתם משדרים אמינות בעצמכם?

המוח עשוי להתמקד בהבנת המילים הנאמרות, אך תת המודע עובד קשה על "קריאת" הרמזים הלא מילוליים, שמעידים על כוונותיו האמיתיות של האדם מולנו. מה הפלא אם כן שאנו חוזרים לא פעם מראיון עבודה כשאמרנו את כל הדברים הנכונים להגיד אבל עדיין יצאנו עם תחושת החמצה.

שילוב נכון בין שפת גופינו למילים היוצאות מפינו במקביל, יהווה אינדיקציה נכונה למידת הצלחתנו בראיון. זכרו כי ראיון עבודה הינו מפגש היכרות לכל דבר ועלינו להתנהג אם כן בהתאם.

להלן מספר כללים חשובים לשפת גוף בראיון עבודה:

חייכו- משפט עתיק אומר "חייכו לעולם והוא יחייך אליכם חזרה". לכולנו קיימים במוחנו נוירונים (קולטנים) הנקראים "קולטני REM". תפקידם לחקות ולהזדהות עם מה שמוחינו קולט. כשאנו רואים מישהו בוכה, מיד דמעות עולות בגרוננו. ועל כן כשמישהו מחייך אלינו, אנו מבלי לשים לב מחייכים חזרה. זכרו כי חיוך טוב משדר ביטחון עצמי, שליטה והרגשה טובה לגבי עצמכם.

לחצו יד- חוש המישוש או המגע הינו אחד החושים החיוניים ביותר עבורנו, לחיצת הידיים הגיעה עוד מימי הביניים כשחיילים נהגו לאחוז זה בזרוע של זה על מנת לוודא שאינם נושאים נשק בשרווליהם. לחיצת היד הינה הזדמנות מצוינת ליצירת קשר. "אני מרגיש טוב עם עצמי ולכבוד הוא לי להכיר אותך".

מרחב אישי- לכולנו קיים אזור מגן מרחב אישי אם תרצו (מגופינו עד שישים סנטימטר). בדר"כ קיים שולחן המפריד ומגן על מרחב זה אך לעיתים אין דבר שחוצץ בין המראיין למרואיין. אנשים מתייחסים לאזור האישי כהמשך של גופם. קרבה רבה מדי עלולה להיתפס כאיום מיידי. ברגע שתבחינו בתנועות מסורבלות, תדעו שגרמתם למראיין להרגיש נבוך ופגיע. אם שמתם לב לאחד מהסממנים הנ"ל תאטו ותיסוגו כבדרך אגב עד לחזרתכם למרחב האישי הרצוי. אנשים בעלי מרחב אישי יחבבו אתכם יותר אם תשמרו על המרחב שלהם משום שהדבר שיקף את רצונם.

קשר עין- שימרו על קשר עין לאורך הראיון. שימרו על קשר עין במשך 70% מהזמן. היזהרו לא לבהות באדם מולכם אלא למצמץ. קשר עין מעיד על כנות ואמון.

קשב ועניין - גלו עניין וקשב בראיון ובמרואיין עצמו. היזהרו מהישענות אחורה בכיסא, הכתפיים שפופות והסנטר קרוב לחזה, תנוחה זו עלולה לשדר כי אתם שחצניים או שהנושא אינו מעניין בשביל שנשב זקופים. שימרו על יציבה גבוהה וזקופה לאורך כל הראיון.

הנהנו, שקפו והובילו- לכל אדם יש צורך להרגיש שרואים ושומעים אותו. הנהון פירושו אני שומע אותך. השתדלו לא להיכנס לדברי השני מפני שהפרעה אומרת "דברי חשובים יותר". שיקוף פירושו מתן אישור לאדם מולכם. שימו לב לא להגזים בחיקוי (שותה מים אז גם אתם). שקפו גם את קצב הדיבור. אדם שמדבר לאט עלול להתבלבל אם אדבר איתו מהר.

 סיימו את הראיון באותה מידה בה נכנסתם: חיוך, לחיצת יד ואמירת תודה. המלצתי היא להיערך לראיון בהתאם: הסתכלו מול מראה בבית ותרגלו, עירכו חזרות רבות עד שמוחכם ירגיש כאילו חווה את האירוע כבר.

בהצלחה בראיון העבודה הבא

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן סבר

מאבחן ויועץ ארגוני

כריזמה- אבחון, ייעוץ וליווי ארגוני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן סבר

מאת: ערן סברייעוץ עסקי02/01/101172 צפיות
כריזמה על פי רוב, נובעת מתחושת עצמי חזקה, מאמונה עמוקה בערכך ומהידיעה כי לא ניתן לאלף אותך. לטעמי, הדבר נכון בחלקו. כריזמה היא תוצאה של שילוב בין אמונה בעצמך, לבין הסתמכות על קליטה אינטואיטיבית של שפת הגוף של אחרים ותגובות בוטחות, השולחות מסרים ברורים שבונים קשר טוב.

מאמרים נוספים בנושא ראיון עבודה

מאת: יונתן קדםראיון עבודה09/03/148777 צפיות
ראיון עבודה בעגלות הוא דבר לא פשוט, אתם הולכים לטוס לתקופה ארוכה וכדאי לברר היטב מי המעסיק ומה התנאים שמוצעים לכם.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה22/11/128757 צפיות
אולי תופתעו לגלות, כי לראיון עבודה אפשר ורצוי להתכונן. מדובר באירוע חשוב ומכריע ושווה להתאמץ ולהגיע מוכנים ולא לנסות ו"לזרום אותו".

מאת: אלעד רוןראיון עבודה03/10/128606 צפיות
ראיון עבודה, היא התחנה החשובה ביותר בתהליך שלכם אל עבר משרת חלומותכם. בתחנה זו פוגשים פנים אל פנים את הנפשות הפועלות והמשפיעות בארגון (לרוב הם לא כ"כ נגישים לאחר שמתקבלים לעבודה), פוגשים את הארגון, האנשים והאווירה. בתחנה זו יש לכם הזדמנות חד-פעמית להוציא את המיטב מעצמיכם ולהדגיש בצורה אוטנטית את רצונכם והתאמתכם מעל כל מועמד אחר למשרת החלומות. ככל שתהיו אקטיבים לקראת הראיון, תכינו את עצמיכם לאירוע, תחשבו על שאלות ותתרגלו תוכלו להרגיש נוח יותר, לחוצים פחות ותהיו מוכנים ל"הופעת חייכם".

מאת: לוח דרושים אולפריראיון עבודה20/07/128706 צפיות
לכול ראיון עבודה יש שאלות שונות אך הגורם המשותף בכול ראיון הוא מעשה הסימלי של לחיצת יד שמתרחשת בכול ראיון עבודה ,כיצד לעשות רושם ראשוני טוב בלחיצת יד.

מאת: לוח דרושים אולפריראיון עבודה16/06/128508 צפיות
לאחר שליחת קורות החיים למודעת דרושים מגיע שלב ראיון עבודה הטלפוני שעיקר מטרתם הוא לשמש את חברות בסינון ראשוני של מעומדים פוטנציאליים לגיוס לקראת ראיון פנים מול פנים.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה08/04/128364 צפיות
בראיון עבודה לא מספיק לענות יפה על השאלות, צריך גם לראיין את המראיינ/ת. ואם לא ניתנת לכם ההזדמנות לשאול שאלות- היו אתם אלה שתיזמו, זה רק יראה למראיינ/ת שאתם מועמדים רציניים, שהכנתם שיעורי בית והגעתם מוכנים לראיון

מאת: שלומי שם טובראיון עבודה26/02/128433 צפיות
להתכונן לראיון עבודה יכול להיות דבר שהוא מאוד מורט עצבים, אי אפשר להתכחש לזה. 30 דקות של שאלות אינטנסיביות ייקבעו את המסלול אליו יפנה החיים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica