חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קבלה מעשית

מאת: יצחק אהרוןקבלה03/01/20102304 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המושג "קבלה מעשית" מוכר לרבים כתחום מוצנע וסגור הנועד לבעלי סוד בלבד. הוא מבטא עולם מסוכן, אפל ומסתורי של כשפים רוחות ומאגיה האומנם? במאמר זה ננסה לעמוד על טיבה של הקבלה המעשית באופן שיובן למעיין בנאמר מבלי להיכנס לעולם המושגים , הצרופים והקודים שבתורת הסוד שממילא לא יאמרו להדיוט מאומה. אז בגלישה איטית אל העבר נלמד כי חכמת הקבלה העתיקה שקיימת אלפי שנים השפיעה על כלל המין האנושי בגלוי ובנסתר. באלף האחרון חכמה זו הוסתרה ונשמרה לבני המעמד האינטלקטואלי בלבד. הם סברו שעצמה כה גדולה אסור שתהיה נחלת הרבים ויש להצניעה מהטעם שקיימת האפשרות לביצוע מהלכים דרמטיים בחיי האדם ובסביבתו. כך שאותה חברה מצומצמת שעסקה בלימוד הקבלה שמרה סודה בקנאות רבה.
ראשיתה של הקבלה בת זמננו החלה בספרד ובדרום צרפת במאות 12-15 ומשם המשיכה לעיר צפת על ידי רבי יצחק לוריא הוא האר"י הקדוש( ראשי תיבות האלוקי רבי יצחק). האר"י נולד בי-ם ונפטר בצפת בשנת 1573 בגיל 40.
המילה "קבלה" פירושה "שנתקבל" ומציינת אוצרות של ידע שהועברו באדיקות מדור לדור במשך אלפי שנים. הנחת היסוד בקבלה קובעת שאמת היא יחידה ואין בילתה ועל פיה קיימים חוקים רוחניים ברורים המשפיעים על כלל המין האנושי ללא הבדל גזע מין ודת. חכמת הקבלה חושפת בפנינו שיטות מגוונות הנותנות מענה מלא ומספק לשאלות מהותיות בחיי האדם כגון מה ייעודי, גורלי, מטרת קיומי והדרכים להגשמה עצמית בין בדרכים גלויות ובין כאלה הנסתרות. ספרות הקבלה מרבה להזהיר, להרחיק ולסייג את השימוש בקבלה מעשית. זאת משום שעל פי דברי המקובלים לעוסק בקבלה המעשית נחוצה טהרה שלמה שאותה ניתן להסיר אך ורק באמצעות אפר פרה אדומה שמאז חורבן בית המקדש אינו נמצא ברשותנו. אזהרות אלה עומדות לכאורה בסתירה לשימוש שנעשה לאורך הדורות בקבלה מעשית ובהגיית שמות קודש. יישוב לסתירה זו הביא הרב יצחק כדורי זצוק"ל שהבדיל בין השימוש בשמות הקודש כדרך להעצמת התפילה באופן שאינו מצריך טהרה לבין השימוש המעשי בשמות קודש כאמצעי לבצע את רצונו של המקובל. כאמור, תחום הקבלה המעשית כולל בעיקר את השימוש המאגי בשמות קדושים לפעולות בעולם הגשמי. עיסוק זה היה מותר בעבר הרחוק בשעת הדחק ולצרכיי ציבור בלבד והיה לנחלתם הבלעדית של מקובלים אמיתיים שקידשו את עצמם והגיעו אל מדרגת ההשגה הרוחנית תוך בקיאות מופלאה בקבלה העיונית. שאם לא כך העוסקים בדבר היו קוראים תיגר על שלמותם הגופנית והנפשית כאחד.המושג "בעל שם" מתייחס למי ששולט בקבלה מעשית ויש בידיו את הידע להשביע מלאכים, לגרש רוח רעה (ר' רוחות מספרות- מנחת יהודה הרב פתיה) ולהעניק כוח לקמעות. סוג זה של קבלה משלב בתוכו גם רפואה מעשית, וכל זאת במסגרת ההגדרה של מאגיה לבנה - להבדיל ממאגיה שחורה העוסקת בתורת השדים ובאמצעי כישוף. גם תפילות מאגיות נתחברו זמן רב לפני התפתחות הקבלה העיונית, אך מרבית החומר המאגי מתקופת התלמוד וימי הביניים נותר בכתבי יד. כמה מגדולי המקובלים שבדורות האחרונים כמו ר' יהודה החסיד (גרמניה, המאות 12 - 13), יצחק דמן מעכו (המאה ה-13) ור' יוסף בן אברהם ג'יקטיליה (ספרד, המאה ה-13) היו בעלי שם מופלאים. לאורך התקופות נטשטש השימוש בלשון הקבלה ודובר הרבה על קבלת האר"י כקבלה "מעשית" . כך שלפני שהתחדש המונח "קבלה מעשית" דברו על "חכמת השימוש" המייצגת את היסוד המאגי- מעשי. להבדיל מתאורגיה (עבודת הבורא) שבה פועל המקובל בעולמות העליונים ומבקש להתאחד עם האלוקות, הפעולה המאגית מטרתה לשנות סדרים בעולמו של האדם תוך שימוש בפעולות רוחניות ברמה גבוהה מאוד שהינן חיוניות ליכולת ההשפעה וההצלחה. תחום זה של פעילות מאגית מתוחם בענף הקבלה המעשית וכי העוסקים במלאכה יוצאים מנקודת הנחה בסיסית שלפיה העולם נברא ומונהג על ידי שמותיו של האל, והם מבקשים לשנות את סדרי הבריאה באמצעות שימוש בשמות אלו. זאת על ידי הגיית שמות הקודש, בכוח המחשבה (כוונות) או על ידי צירופים המועלים על הכתב והמסוגלים לדברים עצומים ונוראים. בקרב המקובלים רבות כבר דובר ונלמד על האלפביתיות המיוחדת וצורת הכתב שבקבלה המעשית. כתב זה אינו מזכיר במאומה את הכתב העברי המקראי של לשון הקודש המוכר לנו כיום. בספרות הקבלה כתב זה נקרא "כתב עיניים" או "כתב מלאכים" על שם צורתו הגרפית . לאותיות הכתב , המצויות בעיקר בקמעות קדושים מייחסים המקובלים כוח רוחני עצום. כנראה שמדובר בשרידים קדמוניים של "כתב היתדות" שהיה נפוץ באזור מסופוטמיה ושהחשיבוהו לכתב המסתורין. גם האלכימיה השפיעה מעט על הקבלה המעשית, אך בעוד שהאלכימאים ראו בזהב את פסגת השלמות העמידו המקובלים דווקא את הכסף , המסמל את החסד , מעל לזהב המסמל את הדין. ככתוב : " כסף וזהב חסד ואמת" דברים אלה ורמזים נוספים ניתן למצוא בספר הזוהר. מאז תקופתו של האר"י נסגר ונחתם השער שבקבלה המעשית ובימנו אין אף אדם או מקובל העוסקים הלכה למעשה בתחום זה ולכל היותר הוא מותר בידיעה בלבד. ולכל הטוען כי הוא עוסק בקבלה מעשית אצטט את דברי ר' מנחם מנדל מווארקי :"את הבורא - אי אפשר לרמות. את החכם - קשה לרמות. ומה חכמה לרמות את הכסיל?! נותר אדם מרמה את עצמו.

מוגש בברכה

www.kabalah.co.il
מאת יצחק אהרון יועץ, חוקר ומרצה של תורת הקבלה. ראש מרכז "חכמה" המרכז לקבלה וליהדות בפתח תקוה. עורך את מדור הקבלה באתר Y NET,משדר בקו המומחים של רדיו 103FM וברשת ב' בימי שישי בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. 03-9220784

© כל הזכויות שמורות•החומר באתר זה מוגש בברכה מטעם יצחק אהרון ו/או "חכמה" המרכז לקבלה למען הגברת המודעות ולשיפור איכות החיים של כל אחד ואחת. בשל כך הוא מותר לשימוש והפצה ללא הגבלה ובתנאי שתוכנו לא ישונה ויצויין מקורו.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוגש בברכה
www.kabalah.co.il
יצחק אהרון ראש מרכז "חכמה" מייעץ חוקר ומרצה של תורת הקבלה.מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית. עורך את ערוץ הקבלה באתר Y NET של ידיעות אחרונות. משדר תוכנית יעוץ בקו המומחים של רדיו 103FM ובימי שישי ברשת ב' בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. טלפון 03-9220784

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יצחק אהרון

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121468 צפיות
הנפש האנושית מלאה פחדים, מודעים ושאינם מודעים. חלקם נצברים ונאספים במהלך חיינו כחלק מהשפעות חברתיות וסביבתיות, וחלקם מולדים. יובן כי קשת האמונות והסממנים לשמירה והגנה מפני עין הרע כמוהם כים הגדול. אך מעל לכולם שוכנת לה בבטחה החמסה. על משמעותה ומקורה של החמסה במאמר שלפניכם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121206 צפיות
לצערי הרב החברה המודרנית עם כל הישגיה הרבים לא השכילה להפנים את העובדה כי יש להתייחס אל האישה כשווה בין שווים, ועדיין עינינו הרואות את מקרי ההתעללות הרבים אותם האישה חווה הן בתא המשפחתי ,במקומות העבודה ואפילו ברחוב, שם מייחדים לנשים מסלול נפרד להליכה ונסיעה בתחבורה ציבורית ועד כדי השפלה ביריקה על ילדה רכה בשנים, שהיורקים השפלים מיטיבים לבטא את מידתם הרעה והלא מתוקנת הרואה בילדה קטנה כמעוררת את היצרים רחמנא לצלן.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121335 צפיות
מאז ומעולם הנושא הבוער ביותר בקרב בני האדם היה תחום הזוגיות והאהבה. מי אינו רוצה למצוא את בן/בת הזוג המתאים לו ביותר? מי אינו רוצה למצוא זוגיות חיובית שתמלא את עולמו ותשלים אותו? מי אינו רוצה מערכת זוגית נכונה ותקשורתית? בדברים הבאים אגיש לכם הקוראים כלי בסיסי לבדיקת ההתאמה הזוגית באמצעות חישובי גורלות. אציין כי אין לראות בכך גורל זיווגים מלא אלא לכל היותר זיהוי נקודות החולשה או החוזק בקשר שלכם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/121148 צפיות
תקופת ימי ט"ו בשבט נושאים עימם ריחות של שינוי באוויר. תחילתה של תקופה חדשה בפתח הטבע משנה פניו, השמים מתבהרים וקרני השמש פורצות מבעד לעננים, מאירות ומלטפות בחמימות עדינה כיד מלטפת. שירת ימי החורף כמעט בסיומה וניתן להבחין בבואו של האביב המתקרב. עתה הבשילו התנאים להתחדשות ולפריחה מחודשת שבסופם האילנות יצמיחו פירותיהם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה13/12/111153 צפיות
אחד הדיברות אוסר על עבודה זרה, יצחק אהרון מחבר בין עבודה זרה לסקרנות ומסביר על הקשר ביניהם לתחושת הריקנות שאנו עלולים לחוש בחיינו

מאת: יצחק אהרוןקבלה13/12/111228 צפיות
חכמת הקבלה מלמדת כי לכל דבר גשמי שקורה לנו יש מקורות רוחניים וכל פעולה שאנו מבצעים מושפעת מהמזל המלווה אותנו. יצחק אהרון מלמד על כוחותיה של עין רעה ועל מה נוכל לעשות כדי לבטל את השפעתה

מאת: יצחק אהרוןקבלה17/07/111398 צפיות
מאז ימי עולם לימדו חכמי הקבלה כי לאותיות השפה העברית, בהצטרפותן לתיבה הנקראת "שם האדם", כוח רוחני עצום ורב המסוגל להשפיע על המזל ועל מאורעות החיים הנעשה עד לפרטי פרטים. לכן אין זה פלא שחכמת הקבלה עוסקת בכך רבות ומקדישה לנושא ספרות ענפה

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937456 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936316 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927991 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929637 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191667 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191293 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191609 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica