חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההיסטוריה היהודית של ספר התנ"ך - תורת ישראל

מאת: בתיה כץיהדות07/05/2019978 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההיסטוריה היהודית של ספר התנ"ך - תורת ישראל

שאלה מה היא תורת ישראל - כיצד נוצרה ונכתבה, מה הם חלקיה,ומי כתב אותם?

תשובה: על פי המסורת היהודית (שאותה נוכיח בהמשך השאלות) בשנת 2488 לבריאת העולם (בשנת 1312 לפני הספירה הנוצרית) היה מעמד הר סיני, המעמד בו עם שלם נכח בהתגלות אלוקית לעם שלם - לעם ישראל, במעמד זה ניתנו עשרת הדיברות בכתב וכן שאר מצוות התורה בפרטיהן ודיקדוקיהן ניתנו נלמדו ושוננו בעל פה.
40 שנה לאחר מעמד הר סיני הושלמה כתיבתם של חמישה חומשי תורה (שהוכתבו ישירות על ידי האלוקים למשה) בחמישה חומשי תורה כתובים מצוות התורה אבל במקוצר ומתומצת ולכן כל פרטי מצוות התורה באופן מורחב נשארו בעל פה. לדוגמא בתורה כתוב להניח תפילין אבל איזה צבע התפילין וכמה פרשיות לשים בהן, כל זה נמסר בתורה שבעל פה שמשה קיבל והעביר במעמד הר סיני ובמשך כל זמן שעם ישראל היה במדבר.

בזמן שנכתבה התורה (חמישה חומשי תורה) חיו מאות מיליוני האנשים (עם ישראל) שחוו את המאורעות ואת הניסים המופלאים הכתובים בתורה ומיליוני האנשים האלה יכלו לאשר או להכחיש את הכתוב בתורה. לאוזננו לא הגיע שמץ של ידיעה על ניסיון הכחשה כלשהו על כל הכתוב בתורה.

מאז ועד הקמת בית שני שזו תקופה של כ-1,000 שנה הלוא היא תקופת הנבואה שבה נחזו נאמרו ונכתבו שאר כתבי הקודש המכונסים בנביאים ובכתובים (נ"ך בראשי תיבות)

במשך תקופה ארוכה זו עמדו לעם ישראל אלפי נביאים שאמרו נבואות ועשו ניסים, יש לזכור שעל פי התורה אין נביא נעשה נביא אלא אם הוכר על ידי הסנהדרין שבדקו אישרו ואימתו את נבואותיו ואת אמיתותו כנביא. ניסים רבים נעשו על ידי נביאי ישראל והרבה מניסים אלו נעשה לעיני ההמונים.

בשנת 3408 לבריאה (352 לפני הספירה הנוצרית) נערך ונחתם התנ"ך על ידי עזרא הסופר, ונסתיימה תקופת הנבואה.

בשנת 3978 לבריאה (218 לספירה הנוצרית) נכתבו עיקרי התורה שבעל פה- דהיינו המשנה

בשנת 4128 לבריאה (368 לספירה הנוצרית) נכתבו כל פרטי התורה שבעל פה- התלמוד (גמרא)

המאמר באדיבות מחבר הספר לכל שאלה תשובה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקבלת קורסים חינם במייל בנושאים: חינוך ילדים, זוגיות ומודעות עצמית

כנסו לקורסים מעניינים

מעונייינים בזוהר מתוק מדבש

כנסו לקישור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בתיה כץ

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196037 צפיות
תיאורית האבולוציה סוברת שבעלי חיים מתפתחים מבעלי חיים פרימיטיביים מהם, בתהליכים איטיים ובמשך מיליוני שנים. למשל, שדג מסוגל להפוך לזוחל וזוחל לציפור או יונק וקוף פרימיטיבי לאדם החושב. אנו נבחון את התיאוריה לפי סעיפים, ונענה על כל ראיה שהללו מציעים לתיאורית ההתפתחות ההדרגתית.

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196005 צפיות
במאמר על התנין וציפור התנינן הצגנו סימביוזה בין התנין לציפור המקננת בתוך שיניו כדי לאכול את שאריות המזון. האם אבולוציה מסוגלת ליצור סימביוזה בין בעלי חיים, או שרק תכנון עומד מאחורי הדברים? יהיו אנשים אשר ינסו לבטל את הסימביוזה שבין התנין לתנינן בטענה שעדיין מדובר במקרה נדיר. אך אין זה אומר ששיתוף פעולה קיצוני בין בעלי חיים בטבע הוא נדיר. למעשה, מקרים רבים של שיתוף פעולה קיצוני בין טורף לנטרף מתועדים בטבע.

מאת: בתיה כץבעלי חיים - כללי03/12/195905 צפיות
אך מה יהיה ניתן לומר על מנגנון המשלב בו מספר חלקים מופרדים הפועלים בתיאום? הרי כדי שאבולוציה תשמור מקרה כלשהו, עליו לתת יתרון הישרדותי משמעותי בו ברגע, אחרת היצור לא "ישרוד יותר טוב מאחיו". מסתבר שקיימים מנגנונים בטבע המראים של"אבולוציה" ניחנה גם בראיית העתיד, או במילים אחרות, עובדה נוספת לקיומו של גורם אינטלגנטי חיצוני.

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196030 צפיות
מתוך מיקרוסקופ או אפילו באמצעות עין בוחנת, יתגלו טביעות האצבע כבקעים בתוך העור, רכסים ועמקים מסוטטים, קוים עמוקים המקבילים אלה לאלה. הן גורמות לכך שהידיים שלנו מחוספסות קמעה. הסיבה לכך היא גאונית.

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי03/12/195988 צפיות
תיאוריה זו התבססה על הרעיון של מישהו בשם לאמרק, אשר טען כי היצורים משתנים והופכים מותאמים לסביבתם הודות לשינויים הסביבתיים והמאמצים שהם עושים לשם כך. לפי תיאוריה זו סברו שבני האדם העתידיים יהיו נמוכים ובעלי אצבעות ארוכות...

מאת: בתיה כץתאולוגיה02/12/1990968 צפיות
לפני פחות ממאה שנה היו מלמדים בבתי הספר כי הג'ירפה מתחה את צווארה ולכן נולדו צאצאיה עם צוואר ארוך יותר. כמו כן היו מספרים כי הדג במים הרדודים רצה מאות ללכת על החוף, ולכן צאצאיו נולדו עם סנפירים-רגליים. זו היתה תיאוריית האבולוציה של פעם, אך עד היום הזה יש אנשים החושבים שזה מה שהאבולוציה טוענת.

מאת: בתיה כץתאולוגיה02/12/195765 צפיות
חלק מהתומכים בתיאורית האבולוציה, מנסים לטעון שהסיכוי שהחיים נוצרו בעצמם הוא יותר טוב מהגרלה בלוטו,

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102482 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195550 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195616 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195634 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195589 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195615 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195609 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica