חפש מאמרים:
שלום אורח
19.11.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע התורה לא ניתנה לכלל האנושות?

מאת: בתיה כץיהדות07/05/201921953 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדוע התורה לא ניתנה לכלל האנושות?

תשובה: לתשובה זו יש 2 הסברים הסבר פשוט והסבר עמוק- ושני ההסברים מתאימים אחד לשני. ההסבר הפשוט מדוע אלוקים נתן את התורה רק לעם ישראל ולא לכלל האנושות הוא כי אין אופיו של עם זה שווה לאופיו של עם זה ואין ההיסטוריה של עם זה שווה להיסטוריה של עם אחר ואין טבעה של ארץ זו דומה לטבעה של חברתה. וכמו שכל עם יש לו "אופי" אחר, כך מתאים לו גם דרך חיים אחרת, התורה דורשת דרך חיים מסויימת ומחייבת מאוד ואלוקים יודע שזה לא מתאים לכלל האוכלוסייה.
יש אמונות שהתעלמו מכללים אלו ונכשלו. הנצרות חשבה להיות אוניברסאלית וסופה שנעשתה דתות הרבה שמכחישות זו את זו. כמו קטולים פרוטסטנטים וכו' הניסיון הנוצרי ליצור דת אחת נכשל כישלון חרוץ אפילו בתוך התורות הפרוטסטנטיות התפלגו לכמה תורות שונות, כל ארץ פרוטסטנטית  יצרה לה את האמונה שהתאימה לטיב האוכלוסייה.
זה ההסבר הפשוט למה נתן אלוקים את התורה רק לעם ישראל כי לכל עם יש את ה"אופי" המתאים לו ועם ישראל הוא העם שהכי התאים לו התורה.

ההסבר היותר עמוק שמשלים את ההסבר הראשון טמון בחכמת הסוד- ההסבר מופיע בספר :דרך ה'- של הרמח"ל- שם הוא מסביר את ה"היסטוריה הרוחנית" של היקום- שבתחילה אדם הראשון היה נשמה אחת גדולה שהיה צריך לעמוד בניסיון עץ הדעת ואז הוא היה מעלה את כל היקום כולו למעלה גודלה ורמה והיה יכול לעשות את תיקון העולם כולו על ידי שהיה מצליח בניסיון אבל כיוון שהוא נכשל בחטא עץ הדעת, אז נשמתו התפזרה לניצוצות קטנים, ניצוצות אלו נמצאים ביוצאי חלציו והוטל עליהם להעלות את הבריאה כמו לפני חטא אדם הראשון, הזמן שניתן להם הוא זמן מוגבל על מנת שאחריו מי שתיקן את העולם יזכה לקבלת השכר.

ומסביר הרמח"ל שניתנה אפשרות לכלל האוכלוסייה לתקן את העולם אבל הם קלקלו בדור המבול וההפלגה ובמקום לתקן את הבריאה הם קלקלו בחטאים רבים כמו עבודה זרה וגזל גילוי עריות וכו' , רק אברהם אבינו היה זה שנלחם כנגד הכפירה ופירסם את האמונה בבורא עולם ולכן הוא נבחר להיות השורש למי שיהנה בזכות לתקן את העולם וכל השאר לא זכו להיות , ואמנם עד מתן תורה אלוקים עשה חסד עם אומות העולם והציע להם את התורה ואם הם היו מסכימים לקבל את התורה הם היו גם בין אלה הזוכים להיות שותפים בתיקון העולם והבאתו אל השלימות הנצחית, אבל אומות העולם לא הסכימו לקבל את חיובי התורה ורק עם ישראל אמר "נעשה ונשמע" וזכה בתורה וזכה לחיי נצח בזכות זה.

ומאז מעמד הר סיני נגמרה האפשרות של עמים אחרים לזכות להיות שותפים בתיקון העולם כי רק עם ישראל הסכים לקבל את התורה.

אבל אלוקים שהוא רב חסד נתן אפשרות גם לאחר מתן תורה לכל יחיד ויחיד מאומות העולם שרוצה לזכות לחיי נצח של עם ישראל על ידי שיתגייר,

זאת אומרת לאחר מתן תורה רק לעם ישראל ניתן הזכות של תיקון העולם על ידי התורה ועל ידי זה לזכות לקירבה מיוחדת לבורא ולחיי נצח, אין עוד אומה שזוכה לזה, כי היה להם הרבה אפשרויות מאז חטא אדם הראשון והם לא ניצלו את ההזדמנויות.
ויתכן שאפשר לחבר את שני ההסברים - שכיוון שלא זכו שאר האומות לתורה בגלל מעשיהם הרעים ולכן יש להם אופי שונה ולכן אז נשמתם לא הוכנה לקבלת התורה ולא מתאימה ב"אופי" שלה לדרישות התורה ולכן להם אלוקים לא נתן להם את התורה כי אין להם את הזכות לקבל את התורה כי הם קלקלו, לעומת זאת עם ישראל ששורש נשמתם הוא מאברהם אבינו שעבד על תיקון עצמו ותיקון העולם  לכן הוא הראוי לקבל את התורה ולהביא את העולם לתיקונו.

באדיבות מחבר הספר לכל שאלה תשובה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקבלת קורסים חינם במייל בנושאים: חינוך ילדים, זוגיות ומודעות עצמית

כנסו לקורסים מעניינים

מעונייינים בזוהר מתוק מדבש

כנסו לקישור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בתיה כץ

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1950 צפיות
- הגיוני, הגיוני, אבל מה עם הוכחה? אנשים רבים התחזקו ב"ה הודות לתיאוריה שהצעתי. אף על פי כן היו ששאלו "תיאורית המושכלים בוחנת עובדות במציאות אך מסיקה מסקנות על פי ההגיון, דווקא היכן שאין עובדות. הרי אתה לא מוכיח מהי האמת אלא מוכיח את האמת שבה עלינו להאמין, לפי המציאות שנקלענו לתוכה".

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1941 צפיות
מאמר זה ידון ב-סדר, ארגון, הרכבה, עקביות ובמה שרק נראה כסדר, ארגון, הרכבה, עקביות. במאמר זה נתייחס לדעה הסוברת שאין כל דבר מסודר ביקום

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1943 צפיות
כיצד היינו נוהגים ללא תורה, האם האמת נמצאת מעבר לים ומדוע עלינו לחפש תורה. במאמר זה נוכיח שהאמת האלוקית לגבי הטוב והרע, צריכים להנתן בספר הדרכה והאדם מטבעו לא ידע מהו טוב ומהו רע.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/193975 צפיות
לאדם יש צורך בעבודת השם. משמעות החיים היא עשיית הטוב. באדם קיים פחד מן המוות והרגשת קיום הנצח. לכן האדם מטבעו מבקש לקיים את רצון בוראו כדי לזכות בעולם הבא. הטוב והרע הם יחסיים ולכן צריכה להיות תורה מוחלטת בעולם.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1945 צפיות
האל אינו זקוק לתפילותינו או ליחסינו אליו, ואולי איינשטיין ושפינוזה צדקו ולאל אין כלל עניין באדם. האם הבורא עזב את העולם? כיצד נוכל לדעת האם לבורא יש בכלל עניין במעשיו של האדם?

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1939 צפיות
פרופסור אלברט איינשטיין, גאון יהודי שהפך ל"שם דבר" ואחד מהמוחות הגדולים ביותר שעולם המדע הכיר, הסיק את המסקנות הברורות מאליהן הנובעות מהתבוננות בעולם מורכב כל כך כעולמנו. הוא הכיר היטב את חוקי הפיסיקה ביקומנו המופלא, ולאור זאת טען פעם אחר פעם בפני כלי התקשורת והמדיה הכלל-עולמית, כי יש בורא לעולם המחזיק את הקוסמוס ומאפשר את קיומנו המתוכנן והבלתי אקראי. הוא האמין באלו-הים, בכח עליון, בורא היקום, המחוקק והשומר הבלעדי של ההרמוניה הקוסמית.

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי12/11/1945 צפיות
בעת שהספינה היקרה בעולם טבעה בים, לא היה בכוחו של שום כסף שבעולם להציל חיי אדם. עשירים לא קבלו יחס מועדף. עשירים ועניים פלסו דרכם יחד, ונדחפו יחד לסירות ההצלה ללא הבחנה.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1950 צפיות
- הגיוני, הגיוני, אבל מה עם הוכחה? אנשים רבים התחזקו ב"ה הודות לתיאוריה שהצעתי. אף על פי כן היו ששאלו "תיאורית המושכלים בוחנת עובדות במציאות אך מסיקה מסקנות על פי ההגיון, דווקא היכן שאין עובדות. הרי אתה לא מוכיח מהי האמת אלא מוכיח את האמת שבה עלינו להאמין, לפי המציאות שנקלענו לתוכה".

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1941 צפיות
מאמר זה ידון ב-סדר, ארגון, הרכבה, עקביות ובמה שרק נראה כסדר, ארגון, הרכבה, עקביות. במאמר זה נתייחס לדעה הסוברת שאין כל דבר מסודר ביקום

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1943 צפיות
כיצד היינו נוהגים ללא תורה, האם האמת נמצאת מעבר לים ומדוע עלינו לחפש תורה. במאמר זה נוכיח שהאמת האלוקית לגבי הטוב והרע, צריכים להנתן בספר הדרכה והאדם מטבעו לא ידע מהו טוב ומהו רע.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/193975 צפיות
לאדם יש צורך בעבודת השם. משמעות החיים היא עשיית הטוב. באדם קיים פחד מן המוות והרגשת קיום הנצח. לכן האדם מטבעו מבקש לקיים את רצון בוראו כדי לזכות בעולם הבא. הטוב והרע הם יחסיים ולכן צריכה להיות תורה מוחלטת בעולם.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1945 צפיות
האל אינו זקוק לתפילותינו או ליחסינו אליו, ואולי איינשטיין ושפינוזה צדקו ולאל אין כלל עניין באדם. האם הבורא עזב את העולם? כיצד נוכל לדעת האם לבורא יש בכלל עניין במעשיו של האדם?

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1939 צפיות
פרופסור אלברט איינשטיין, גאון יהודי שהפך ל"שם דבר" ואחד מהמוחות הגדולים ביותר שעולם המדע הכיר, הסיק את המסקנות הברורות מאליהן הנובעות מהתבוננות בעולם מורכב כל כך כעולמנו. הוא הכיר היטב את חוקי הפיסיקה ביקומנו המופלא, ולאור זאת טען פעם אחר פעם בפני כלי התקשורת והמדיה הכלל-עולמית, כי יש בורא לעולם המחזיק את הקוסמוס ומאפשר את קיומנו המתוכנן והבלתי אקראי. הוא האמין באלו-הים, בכח עליון, בורא היקום, המחוקק והשומר הבלעדי של ההרמוניה הקוסמית.

מאת: בתיה כץיהדות12/11/1938 צפיות
ההינדואיזם הוא מקבץ של דתות הודיות לא מאורגנות, בלא מסורה או הדרכה ברורה, ובדומה לבודהיזם הן לא יותר מאשר דרך חיים להמונים. ההבדל היחיד בין ההינדואיזם לבין הבודהיזם, הוא שבהינדואיזם ניתן למצוא אמונה באלילים ופרשנויות דמיוניות לטבע.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica