חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בחרו לכם רואה חשבון שיסייע לכם להתפתח

מאת: רמיראיית חשבון07/01/20101307 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

על כל עסק להיות זהיר בבחירת רואה החשבון. רואה החשבון הוא יחיד המוסמך לחתום על דוח רווח והפסד, אבל לא רק. רואה חשבון מגיש גם דוח מס אישי, הצהרת הון, דוחות שנתיים ודיווחים שונים לרשויות המס בהתאם לצרכים של העסק ובעליו. מי שרוצה יכול להכין את הדוח לבד, אבל רק רואה חשבון מוסמך יכול לחתום עליו.

אתם רוצים למצוא מומחה שיהיה מחויב להצלחתך ויותר משאתם רוצים רק מישהו שיודע להכין דו"חות מס ומקבל תשלום לפי שעה. אתם מעוניינים ביועץ נאמן. ואכן, לבחירתו של רואה חשבון יש קשר להצלחתו של העסק.

בעלי עסקים שעברו את התהליך מציעים להתחיל את תהליך הגיוס של רואה החשבון מוקדם ככל שניתן, אז ניתן לקבל ממנו ייעוץ בעת הקמתו של העסק. התנהלות פיננסית נכונה היא בעלת תפקיד מכריע בהצלחתו של בית העסק, ובחירת רואה חשבון נכון ומתאים תוך התארגנות חשבונאית נכונה מול מערכות המיסוי בארץ היא הכרחית

אם ניקח את כל זה בחשבון הנה 8 עצות של עשה ואל תעשה לבחירת רואה חשבון מתאים.

  1. בקשו מרואההחשבון המלצות ובדקו אותן. משרדטוב לא יהסס לספק מספר ממליצים לבדיקתך לפני חתימת הסכם, אבל בזה לא הסתייםהתהליך. זה הזמן שלכם לפעול: הכינו רשימת שאלות מראש והתחילו לצלצל ללקוחות.בשאלותיכם נסו למצוא מהו הערך המוסף של אותו רואה חשבון, איך הוא תרם לשורה התחתונה,עד כמה הוא היה נגיש, עד כמה הוא נכנס לעומקם של דברים.
  2. בדקו מכתביהמלצה. רואה חשבון חייב בהשלמת לימודים אקדמיים לתוארראשון באוניברסיטאות ובמכללות המוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה, לעבור מבחניהסמכה קשים וקפדניים של מועצת רואי חשבון, ולסיים בהצלחה תקופת הכשרה של שנתייםבמשרד רואי חשבון. החברות בלשכת רואי החשבון בישראל אינה חובה.
  3. בחרו רו"חעמו אתם חשים בנוח. רואהחשבון הוא שותף בעסק. אמנם הוא לא משקיע מכספו, אבל הוא צריך לתת לכם כליםפיננסיים לניהול העסק שלכם. תלוי בסוג העסק, יכול להיות שתהיה לכם תקשורתתכופה ולא רק בסוף שנה ולכן חשוב שתבחרו מישהו שנוח לכם בחברתו. שנעים לכםלשמוע את קולו. יכול להיות שרואה החשבון אליו פניתם הוא מקצוען אמיתי, אבל אםהוא חסר סבלנות, נוטה לכעוס ולא מתייחס בסובלנות למי ששואלים מתוך חוסר הבנה – אז כדאי שתחפשו מישהו אחר.
  4. מצאי רו"חשיסבירו לכם הכול בלי להיכנס לשפה המקצועית. רואיחשבון רבים פשוט לוקחים את המידע של העסק, מכינים את דיווחי המיסים ואינםמסבירים מה המשמעות האמיתית של המספרים המסתוריים – זה לא טוב ולא מועיל.רואה החשבון צריך לספק לכם כלים, צריך לתת לכם עצות מה לעשות כדי שהדוח הבאיראה יותר טוב. לשם כך, הוא צריך להתאמץ יותר, לגלות יוזמה ויצירתיות וגםלדעת להסביר לכם מה ניתן ואפשר לעשות במסגרת החוק.
  5. דרשו לוח זמניםמוגדר לתשלומים. אין סיבה שתשלמו רק לייעוץ ראשוני. רואהחשבון אמור להיות מסוגל לתת לכם הערכה של הוצאות שנתיות לאחר ששמע את צרכיכם.
  6. אל תשלמו ביוקר. מנהל חשבונות או רואי חשבון זוטרים יכוליםלנהל משימות רבות ולכן בקשו תעריפי נפרדים לשירותים נפרדים תוך ציון מי יבצעאיזו משימה: רואה חשבון בכיר, רואה חשבון זוטר או מנהל חשבונות.
  7. אל תתקמצנו. שלמו שכר טוב לרואה חשבון מומחה, אפילו אםהעסק שבבעלותכם צעיר וקצר במזומנים. כמו בכל דבר אחר, מה שאתם משלמים זה מה שאתם מקבלים.אם תראו ברואה חשבון חותמת גומי, אז תהיו מוכנים לשלם כמו על חותמת גומיובסופו של ענין זה יעלה לכם הרבה יותר. אם תתייחסו לרואה חשבון כאל מי שיכוללחסוך לכם הרבה כסף, וזה מה שיכול לקרות, תהיו מוכנים גם לשלם יותר.
  8. אל תחפשורו"ח בזמן הגשת הדו"חות השנתיים, בדרך כלל ינואר עד אפריל. בזמן הזה רואי חשבון עסוקים מדי ואתםלחוצים מידי. הקדימו את החיפושים שלכם אחר רואה חשבון שאתם רגועים ויש לפניכםזמן להתארגנות.

בחירת היועץ המתאים לניהול הספרים עשויה להיות ההבדל המשמעותי להגעה מהירה וקלה יותר להצלחה. בנוסף לכך, אם תבחרו היטב, לא תצטרכו לדאוג לגבי טעויות פיננסיות שיסבכו אתכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רמי

מאת: רמיראיית חשבון07/01/101035 צפיות
רואי חשבון ממלאים תפקיד חיוני בכל עסק משום שתפקידם הראשון הוא לדווח לממשלה את הכנסות החברה ולשלם בהתאם את המסים וההיטלים הנדרשים. מסים הם המקור העיקרי של ההכנסות לכל ממשלה. תשלום מסים מאפשר לממשלה לשלם את הוצאותיה אשר כוללות פרויקטים תשתיתיים, משכורות של עובדי הממשלה ופעילויות ותוכניות של הממשלה. במלים פשוטות, עסקים משלמים מסים על מנת להבטיח שהממשלה תדאג לאותם עסקים.

מאת: רמישיפוצים20/12/09837 צפיות
כל אחד אשר חושב לעבור תהליך שיפוצים עולות לו שאלות רבות הנוגעות במהות תהליך שיפוצים: מה היתרונות והחסרות שיש בתהליך שיפוצים? למה כדאי לשפץ? האם זה משתלם לבצע שיפוץ? ועוד שאלות רבות. על כן נבחן ונעלה נקודות מרכזיות למחשבה אשר מסקרנות כל אדם השוקל תהליך שיפוצים

מאת: רמישיפוצים20/12/09796 צפיות
בקדמת שנות ה 2000 יותר אנשים מודעים לחשיבות מראה הדירה, לרוב דירות מגורים מעל 15 שנה זקוקות כמו כל דבר לשמירה וטיפוח, אנו רוצים שהדירה תיראה טוב ומותאמת לצרכינו אך לא פחות חשוב שתשתיות הדירה ישמרו וערך הדירה ישמר גם כן.

מאמרים נוספים בנושא ראיית חשבון

מאת: אור מחשביםראיית חשבון24/10/162566 צפיות
הדוח השנתי הוא הדיווח שמידי שנה כל עצמאי מחויב בו הבסיס בדוח שמיחד אותו אצל עצמאי אל מול שאר מגישי הדוח הוא נספח א שבו רשומות כלל ההכנסות החשבוניות שבעל העסק הוציא באותה שנה ללקוחותיו ,מתחת לשורת ההכנסות רשומות כלל ההוצאות שבעל העסק הוציא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152564 צפיות
טיפול בענייני מס נחשב מזה שנים רובת כשייך לרואי חשבון המייצגים עצמאיים ואנשי עסקים המגלגלים כסף רב, אך המצב אינו כזה ולאחרונה עוד ועוד שכירים מגלים כיתכנון מס אפקטיבי עבורם לא פחות מאשר עבור המעסיק שלהם.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152070 צפיות
פתיחת עסק עצמאי דורשת לא מעט אומץ ותעוזה כמו גם התמחות ויכולת בתחום שבו בחרתם. מעבר לכל אלו חשוב לנהל את כל ההתנהלות העיסקית בצורה נכונה וזאת באמצעות ליווי של רואה חשבון מקצועי.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151941 צפיות
אם אתם מקימים עסק חדש אתם חייבים לשכור שירותי רואה חשבון באזור המגורים שלכם ולקבל ממנו את כל סל השירותים המקובל בין רו"ח ללקוח. על כך במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151972 צפיות
אחת הדרכים הנוחות ביותר להרוויח כסף מעבודה צדדית לזו שלכם כשכירים או סטודנטים היא באמצעות פתיחת תיק של עוסק פטור. מדובר על רישום כחוק כמי שעוסק בעבודה כעצמאי אך בהיקפים קטנים שפוטרים אותו מתשלומי מעמ או קבלה שלהם. על כך במאמר הבא.

מאת: יוסי נטוביץראיית חשבון08/02/152265 צפיות
בחינת הבקרות הפנימיות בארגון ובפרט בתהליכים עסקיים הייתה ונשארה אבן היסוד בעבודת המבקר הפנימי. תהליכים עסקיים רבים בארגון מתבצעים כיום במערכות ממוחשבות ומורכבותם, במיוחד בארגונים גדולים, מקשה על יכולת המבקר לבצע עליהם ביקורת אפקטיבית ללא אמצעים ממוחשבים. פיתוח טכנולוגית כריית התהליכים (Process Mining) לניתוח ניהולי של התהליכים עורר התעניינות מחקרית רבה ביכולות השימוש שלה גם ככלי בקרה בין היתר לזיהוי הפרות אבטחת מידע , ולאחרונה אף ככלי לביקורת פנימית לניהול סיכונים , ולזיהוי הונאות ומעילות

מאת: טוב לעסקראיית חשבון20/01/151919 צפיות
אחת השאלות אשר נשאלות על ידי עסקים, היא באיזה פונקציה להשתמש לצורך ניהול חשבונות העסק. ברואה חשבון או ביועץ מס, מה בעצם ההבדל ביניהם. במאמר זה ננסה להבהיר כיצד לבחור יועץ מס וההבדל מרואה חשבון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica