חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה ההבדל בן מהנדס בנין ל קונסטרוקטור ? וכמובן כל מה שחשוב לדעת!


שירותי קונסטרוקטור: עבודת מהנדס קונסטרוקטור נחלקת לשלושה נושאים עיקריים:
1. עבודות בטון.
2. קונסטרוקציית פלדה (פרופילים, ריילסים, אר. אייץ'. אס)
3. בנייה קלה.

 

1. תכנון:
מהנדס קונסטרוקטור חותם על הגרמושקה (תוכנית אדריכלית בצורת אקורדיון בקנ"מ 1:100), אחראי על קבלת אישורים מול הג"א. קונסטרוקטור נכנס לעבודת תכנון מפורטת, כאשר יש ברשותו תוכנית אדריכלית מפורטת, כולל מידות, מטרת החללים וכדומה.
עליו למקם את העמודים בתוכנית (בתאום עם האדריכל), להחליט על סוג הביסוס (לפי סוג הקרקע) וסוג התקרה, לבצע חישובים סטטיים, לחשב מומנטים, כפיפה, גזירה, לחיצה, קריסה, שקיעה ושקיעה דיפרנציאלית וקונסולידציה.
עליו לשרטט את תוכנית הקונסטרוקציה בקנ"מ 1:50. עליו לבצע פיקוח עליון: בפיקוח עליון יגיע מהנדס קונסטרוקטור לאתר הבניה ויבדוק את התאמת המצב, באזור היציקה לתוכניות אותם הכין.
עליו לוודא את קוטר הברזל, דרך הנחתו ואת צורת קשירתו.
באחריותו לבדוק את הרגליים התומכות ביציקה, עליו להנחות את הקבלן בטיפול ביציקת הבטון.
מהנדס קונסטרוקטור מקבל את תוצאות בדיקת מעבדת הבטון ועליו לנתח אותן ולאשר סופית את היציקה.

2. בדיקות קונסטרוקציה:
קונסטרוקטור, בודק ומאשר לביצוע פונקציות הקשורות בקונסטרוקציה בתחום השיפוצים.
בתחום זה, מומלץ להפעיל מהנדס קונסטרוקטור, בטרם הפעלת אדריכל או מעצב פנים, מכיוון שהקונסטרוקטור צריך לבדוק את המבנה הקיים ולתת מידע הנדסי על מיקום העמודים לאדריכל.
זכרו שתוכניות קונסטרוקציה מפורטות, מבוצעות לאחר היתר בנייה. בתהליך הבנייה ייתכן שהתכנון ההנדסי המקורי, שונה מעט מהתוכנית שברשותכם ולכן באופן טבעי, יש לבדוק את המצב האמיתי במבנה, להעביר אותו לאדריכל/מעצב פנים שיקבלו הנחיות ממהנדס קונסטרוקטור.

3. חיזוק למבנה קיים וחיזוק כנגד רעידות אדמה:
קונסטרוקטור מבצע בדיקת מצב מבנה קיים ומתכנן את צורת החיזוק הדרושה (במידה ונדרש חיזוק).
בעקבות תמ"א 38, עלתה המודעות לנושא חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה, אך בפועל השינוי איטי ולא מספיק.
מדינת ישראל נמצאת באזור מועד לפורענות בנושא רעידות אדמה ומומחים טוענים שרעידת אדמה בינונית ואף חזקה הינה בלתי נמנעת.
הקונסטרוקטור, מתכנן את דרך החיזוק ע"י חיזוקים שונים: חיבור קורות ייסוד, עיבויי עמודים,
הוספת עמודים, בניית מעטפת בטון לבניין, הוספת מגדלי ממ"ד היושבים אחד על השני בקצוות הבניין, קשירת פיר מעלית מבטון לאלמנטים בבניין.

מהנדס קונסטרוקטור מנוסה ייעשה כל מאמץ ע"מ למצוא פתרון הנדסי שתואם בצורה הטובה ביותר לתוכנית האדריכלית הנתונה. הוא יימנע מתכנון עמוד באזור הסלון או באזור מהלך המדרגות, ע"מ ליצור חלל נקי, ללא הפרדה.

הקונסטרוקטור מנוסה, ייקח בחשבון את עלויות הבנייה ויחפש פתרון איכותי תוך כדי מציאת פתרון כלכלי אופטימאלי. פתרון זה יחסוך בפרויקט קטן כגדול.
במהלך התכנון, תיבדק דרך הגישה למגרש וזאת ע"מ לוודא שתהיה דרך נוחה שתתאים לעבודות הביצוע: מיקום המשאבה, מיקום מערבל הבטון וכלים כבדים נוספים.
לעיתים עשויה להשתנות שיטת הביסוס בעקבות מצב הנגישות באתר הבנייה.
בית או מבנה ובו מרתף, כלומר מבוצעת חפירה בעומק של 3 מטר ויותר, יש לשים לב לנושא מכיוון שפרופיל הקרקע בעומקים אלו משתנה ולכן צורת הביסוס יכולה להשתנות. בנוסף יילקחו בחשבון שיקולים של ניקוז מים.

מבחינת קונסטרוקציה, ניתן לתכנן מבנים במפתחים גדולים. כאשר יש דרישה למצב זה, מהנדס קונסטרוקטור בוחן שימוש בבטון דרוך ע"מ לגשר על מפתחים אלו.
כאשר התקציב מאפשר, ניתן לבצע כמעט כל רעיון אדריכלי.

קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאליביטל': 03-6990132פקס: 6990134 - 03

נייד- בן קלינגר 0523-888813

www.klinger.co.i

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
קלינגר בנימין יועץ בכיר לתכנון בנייה ורישוי נייד 0523-888813
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/232407 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/232540 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232630 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222804 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל20/11/222481 צפיות
קיבלת התראה על קנס מינהלי? בנית ללא היתר? חשוב לדעת את החוק בעניין קנסות מנהליים ,קנס קצוב ובעניין שימוש שלא ע"פ היתר הבנייה. חשוב גם לדעת שעומדים בפנייך מספר אםפשרויות בכדי לצמצם את ה"נזק" ולהמנע מקנס מינהלי. וגם אם קיבלת קנס מינהלי עדיין יש מה לעשות- לא סוף פסוק!

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222537 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרמו"מ16/11/222318 צפיות
דירת מגורים בראי העליון שדחה את עתירת רשות המסים פה אחד-פסיקה זו מחזירה עשרות אלפי דירות מגורים בישראל להיכנס לגדר דירת מגורים, על פי הפרשנות של החוק במשך עשרות בשנים, לפיה מבחן העל בחוק מיסוי מקרקעין הוא מבחן השימוש, ולא קיומה של תב״ע מתאימה או רישום בטאבו. העליון (14.11.2022), גם הפעם, אישר את החלטת ועדת הערר ודחה את ערעור המדינה בעניין שטיין (ע״א 1073/20): הסוגייה המרכזית שנדונה האם דירת מגורים המשמשת למגורים, ואולם אין לה היתר מתאים כחוק לשימוש למגורים, חרף שימוש בה למגורים ובידיעת העירייה, האם בעת מכירתה ניתן לקבל בגינה פטור ממס שבח או חישוב לינארי מיטיב במסגרת סעיף 48א(ב2) לחוק?

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222804 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223114 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211372 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211330 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211590 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211564 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211751 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica