חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שרצית לדעת על מסננים / יוסי צ'צ'קס

מאת: יוסי צ'צ'קסצילום18/01/20101800 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל מה שרצית לדעת על מסננים / יוסי צ'צ'קס

סוגי מסננים  UV ומחממים לסרטי צבע

UV – מסנן אולטרא-סגול. חסר צבע ומשמש להגנה על העדשה. פקטור 1.0.

Sky light 1A – צבעו מעט ורוד ולכן מסנן את הצבע הכחול שבאור יום. כמו כן מסנן UV וערפילים. משמש גם להגנה על העדשה. פקטור 1.1.

81C – מומלץ לשימוש בימי שמש חזקה ולשמיים ללא עננים. מסנן את הגוון הכחול והערפילים כתוצאה מרמת הקרינה האולטרא סגולה הגבוהה. כמו כן עוזר להתגבר על הגוונים הכחולים הנוצרים בצל. פקטור 1.2.

81EF – לצילום באור יום עם אחוז גבוה של כחול (צהרי יום קיץ). מסנן UV, מפחית את הגוון הכחול בצל וחודר ערפל. פקטור 1.4.

85 – מסנן איזון שצבעו חום. לשימוש בסרטי טונגסטן בתאורת אור-יום. פקטור 2.0.

85B – מסנן איזון שצבעו חום כהה. לשימוש בסרטי טונגסטן בתאורת אור-יום בטמפ' גבוהה (צהרי יום קיץ). פקטור 2.3.

81A – מאזן טמפ' צבע מתאורה מלאכותית לטמפ' סרט המאוזן לתאורת טונגסטן ?k3200. איזון עדין זה משמש בצילום רפרודוקציה. משמש לחימום קל של התמונה באור-יום. פקטור 1.2.

81B – מאזן טמפ' צבע מתאורה מלאכותית לטמפ' צבע של ?k3500 ומפיק תוצאה מעט חמימה יותר מה-81A. משמש לחימום קל של התמונה באור-יום. פקטור 1.2.

מסנני איזון כחולים

BW499 - FLD – צבעו סגול. מאזן את תאורת הפלואורסנט, ומונע את הגוון הכחול ירוק המתקבל בצילום סרט daylight בתאורה כזו. פקטור 2.

82A – כחול בהיר שמסנן צבעי צהוב-אדום בהיר, בצילום בשעות הבוקר המוקדמות והערב, יוצר צבעים קרים יותר. פקטור 1.1.

82C – מסנן גווני אדום. לשימוש בסרטי טונגסטן בתאורת flood – 500W. פקטור 1.2.

80D – מסנן כחול, מפחית את גווני האדום החזקים באור יום בשעות הבוקר המוקדמות והערב. מפחית את גווני הצהוב, כתום ואדום בתמונה. פקטור 1.5.

80B – כחול כהה. משמש כמסנן איזון לצילום סרט אור יום בתאורה מלאכותית ?k3400. פקטור 2.

80A - כחול כהה. משמש כמסנן איזון לצילום סרט אור יום בתאורה מלאכותית ?k3000. פקטור 2.2.

מסננים לצילום ש/ל

2E – צהוב בהיר. יוצר חמימות ורכות של צבעי הצהוב, כתום ואדום. מתאים בעיקר לפורטרטים בתאורה טבעית, ונופים. פקטור 1.5.

 8 – צהוב כהה. יוצר הבדלים דקים בין גווני הירוק ומחזק את הגוון הטבעי בשמיים.מומלץ לצילום נופים, ופורטרטים באור שמש. פקטור 2.

16 – צהוב - כתום. מכהה את הכחול והסגול, וכמו כן את הירוק,צהוב-ירוק.בשימוש לצילומי נוף וארכיטקטורה הדורשים קווי מתאר מדויקים.מדגיש את העננים על רקע השמיים. פקטור 4.

22 – אדום - כתום. יוצר שמיים שחורים ודרמטיים, וצללים כהים.יוצר הבדל גוונים טוב בצילום סטיל-לייף, ע"י הבהרה של גווני הצהוב,כתום ואדום. פקטור 4.

11 – צהוב - ירוק – לצילומים בהם חשוב הדיוק וההפרדה בין גווני הירוק. במיוחד לצילומי נוף. כמו-כן מתאים לצילומי פורטרט על רקע נוף, או צילומים קבוצתיים המצולמים באור טבעי. פקטור 2.

13 – ירוק – ירוק כהה. יוצר הבדלים ברורים בין גווני הירוק. כמו-כן מומלץ בצילום סטיל-לייף, ולתיקון של גווני האדום בצילום פורטרטים עם סרטים רגישים. פקטור 3.

080 – כחול בהיר. מסנן איזון בשימוש עם סרט daylight בצילום בתאורה מלאכותית.מכהה גוון עור בצילום באור יום. פקטור 1.5.

081 – כחול. מדגיש את תחום הגוונים בשמיים, ומגביר ערפילים בואדיות או מעל מקווי מים.ניתן להשתמש גם כאיזון לתאורה מלאכותית בצילום בסרט daylight. פקטור 2.

25 – אדום בהיר – אידיאלי להגברת ניגודיות. בצילום נוף וארכיטקטורה מדגיש את האזורים הלבנים. מפחית אובך, ומשמש גם להפרדת גוונים בצילום דומם. פקטור 5.

29 – אדום כהה. אפקט סוריאליסטי בצילום נופים וארכיטקטורה. הפרדת גוונים, ורפרודוקציה של מסמכים שהפכו לא קריאים. פקטור 8.

מסנני דחיסות N.D

BW101 -0.3 – גוון קל המפחית את מעבר האור כאשר מצלמים בתאורה חזקה בשימוש בסרטים רגישים. פקטור 2.

BW102 - 0.6 – בשימוש בפילטר זה, ניתן להשתמש בזמני חשיפה ארוכים יחסית, ובמיפתח צמצם רחב גם בתנאי תאורה חזקים. מאפשר הדגשת הנושא ע"י שליטה בעומק השדה, ויצירת אפקט תנועה. פקטור 4.

BW103 -0.9 – פילטר דחוס.מתאים לוידאו במיוחד כאשר אין אפשרות לפתיחת צמצם. פקטור 8.

BW106 - 1.8 – מתאים במיוחד ליצירת חשיפות ארוכות במיוחד,מס' דקות. מתאים גם לשימוש בוידאו. פקטור 64.

BW110 -3.0 – שימושי בצילום תיעודי של תהליכים בטמפ' ועוצמות אור גבוהות.מונע הבזקי אור חזקים,ומבליט פרטים. פקטור 1000.

BW113 - 4.0 – שייך לתחום השימוש התעשייתי,סולרי. צפיפות גבוהה המאפשרת חשיפות ארוכות. פקטור 10000.

BW120 - 6.0 – פילטר שנוצר במיוחד לצפייה ולצילום השמש. פקטור 1000000.

POLARIZER

Liner polarizer – לשימוש ברוב מצלמות הרפלקס עם עדשות ידניות, או מצלמות כוונת.הפרדת צבעים גבוהה והפחתת השתקפויות. הפקטור משתנה בהתאם לזווית הפילטר ומיקום המצלמה ביחס לשמש. פקטור בין 2.3-2.8.

Circular polarizer – לשימוש במצלמות רפלקס אוטומטיות ווידאו. פקטור משתנה 2.3-2.8.

Kasemann polarizer – פולרייזר באיכות אופטית גבוהה ביותר. בפילטר זה, קצותיו אטומים ולכן עמיד בתנאי מז"א קיצוניים. מומלץ לשימוש בצילום בתנאים המחמירים ביותר, במיוחד עם עדשות טלה-פוטו ואפו-כרומטיות. ניתן להשיג כקווי ומעגלי. פקטור 2.3-2.8.

Warm Tone polarizer – פילטר מיוחד זה משלב את יתרונות הפולרייזר וה-skylight. מפיק תמונות מרשימות, עם צבעים מחוזקים ונעימים. ניתן להשיג כקווי ומעגלי. פקטור 2.3-2.8.

I.R FILTER

89B – אדום כהה, לצילום אינפרא-אדום בסרטי ש/ל. מסנן ארכי גל שמתחת ל-650nm. מאפשר צילום באורכי הגל האדומים וניצול טוב של הרגישות הנמוכה יחסית של סרט האינפרא-אדום. פקטור 20-40.

87C – חוסם את כל הספקטרום הנראה. לשימוש עם סרטי ש/ל אינפרא-אדום הרגישים לארכי הגל עד 1000nm.פקטור נקבע ע"י רגישות הסרט.

BW099 – צבעו כתום. חוסם כחול וכחול-ירוק, עד לתחום 520nm. מפחית את הרגישות הקיצונית של סרטי אינפרא-אדום צבעוניים , לתחום זה.עוזר למנוע את הגוון הכחול השולט בתמונה. פקטור נקבע ע"י רגישות הסרט.

Close-up Lens

0.25D - NL0.25 – אורך מוקד 4000mm.

0.50D - NL0.50 – אורך מוקד 2000mm.

1D - NL1 – אורך מוקד 1000mm.

2D- NL2 – אורך מוקד 500mm.

3D - NL3 – אורך מוקד 333mm.

4D - NL4 – אורך מוקד 250mm.

5D - NL5 – אורך מוקד 200mm.

10D - NL10 – אורך מוקד 100mm.

מסנני אפקטים

Soft Focus 1 , 2 – פילטרים אלו, מורידים קונטרסט ויוצרים הילה רכה סביב האזורים הבהירים. כמו כן, אידיאלים ליצירת קונטורים מטושטשים. ניתן לשלוט במידת האפקט ע"י גודל הצמצם.

Soft Image – אפקט של הילה רכה סביב האזורים הבהירים, ברמה קצת יותר חזקה מפילטר soft focus 2. מומלץ לשימוש בצילום בתאורה אחורית, בגלל האפקט המוגבר שלו באזורים הבהירים. בצללים נשמרת החדות. האפקט אינו משתנה ע"י גודל הצמצם.

Softar 1, 2 – מרכך את האזורים הבהירים, אך משאיר את המיקוד הבסיסי של האובייקט, מה שמקל את המיקוד.חוזק האפקט אינו מושפע מגודל הצמצם. מבנה של עדשות קטנות על הפילטר הוא מה שנותן את האפקט המיוחד. דרגת הפילטר 1 / 2 וגודלו קובעים את מידת האפקט.

Fog filter 1, 2 – נותן תחושה של צילום בערפל קל. מבהיר את הצבעים ויוצר אוירה רומנטית. שלוש רמות של אפקט.

Spot Lens – תחום מעגלי, במרכז הפילטר מתקבל בחדות.שאר השטח, מתקבל מטושטש מה שגורם לעין להתמקד ישר במרכז הפריים. ניתן לשלוט במידת האפקט ע"י גודל הצמצם.

Soft Lens – תחום מעגלי , במרכז הפילטר מתקבל בחדות. שאר השטח, מתקבל בחוסר חדות ברמה כזו שעדיין ניתן להבחין בפרטים, ובגוונים בהירים יותר.

Speed Effect – חציו של פילטר זה נותן אפקט של תנועה כפי שמתקבל בתמונות בחשיפות ארוכות.הצמצם משפיע על חוזק האפקט , צמצם פתוח יותר ייצור אפקט חזק יותר.

Double Exposure – פילטר זה מאפשר חשיפה של דמות כפולה על אותו הפריים. חציו של פילטר זה הוא שחור וחוסם כל מעבר של אור. אחרי חשיפה אחת, הופכים את הפילטר ומצלמים פריים שני.

Bifo 1, 2 – פילטר זה מאפשר מיקוד בו זמנית על האובייקט קרוב ואובייקט רחוק באותו הפריים. קרוב ל-1/3 משטח הפילטר מתפקד כ-close-up lens, Bifo 1 +2.5D , Bifo 2 +3.5D מה שמאפשר  מיקוד במרחק 40 ס"מ ו-28 ס"מ בהתאמה. שאר שטח הפילטר נשאר ללא שינוי.

Close-up Prism – התקן זה הוא צירוף של דמות כפולה ועדשת close-up 7D, האפקט המתקבל הוא דמות כפולה, ניתן לשנות את הזווית ואת מיקום הדמות על הפריים (אחד ליד השני, אלכסון) מומלץ לשימוש בעדשות באורך מוקד בינוני וארוך.

Multi Image 3x – יוצר שלוש דמויות זהות, שניתן לקבוע את מיקומן על הפריים.

Multi Image 5x – חלק ריבועי במרכז, וארבע טרפזים מסביב.יוצר דמות מרכזית אחת מוקפת בארבע דמויות זהות, שניתן לקבוע את מיקומן על הפריים.

Multi Image 6x – מחומש במרכז הפריים וסביבו חמישה טרפזים.יוצר דמות מרכזית אחת מוקפת חמש דמויות זהות שניתן לקבוע את מיקומן על הפריים.

3x Prism parallel – התקן זה מכיל שלושה חלקים ישרים שוים ברוחבם.יוצר שני חלקים זהים לדמות המרכזית.ניתן לקבוע את זוית הדמויות.

6x Prism parallel – התקן זה מכיל 6 חלקים ישרים.אחד ברוחב חצי מהפילטר וחמישה נוספים, צרים, בחצי הפילטר השני.החלק הראשון נראה במלואו וחמשת האחרים מעבירים חלק מגובה הדמות.הדימוי הסופי נראה מתמוסס אל תוך הרקע.ניתן לקבוע את זווית הדמות.

3x Color Prism – מפיק את אותו הדימוי כמו 3x prism ומוסיף צבע מדורג.

6x Color Prism – מפיק אותו הדימוי כמו 6x prism ומוסיף צבע.כל הצבעים מתמזגים בדימוי המרכזי.

מאת: יוסי צ'צ'קס

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה,  יוסי צ'צ'קס

יוסי צ'צ'קס זה שמי המקורי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי צ'צ'קס

מאת: יוסי צ'צ'קסצילום18/01/102045 צפיות
המדריך לקניית מצלמת וידאו / יוסי צ'צ'קס החלטתם לקנות מצלמת וידאו, אך אתם מתקשים להבין את כל המושגים שמוזכרים בפרוספקט או באינטרנט? מה באמת ההבדל בין וידאו דיגיטלי ווידאו אנלוגי? ואיך בוחרים בין כל החברות? הפורמטים שקיימים היום במצלמות הוידאו ביתיות הם : 8 מ"מ (מסמל את רוחב הסרט), HI8, VHS-C (סרט ביתי רגיל אשר מגיע בתוך קלטת קטנה, האות C מסמלת את המילה COMPACT)SVHS-C,D8, MINI-DV ו- .MICRO-MV ארבעת הפורמטים הראשונים הם אנלוגיים וארבעת הנותרים – דיגיטליים. פורמט נוסף הוא DVD (8ס"מ) , אשר כב

מאת: יוסי צ'צ'קסצילום18/01/102106 צפיות
מצלמות דיגיטליות נגד מצלמות פילם / יוסי צ'צ'קס האם המצלמות הדיגיטליות דוחקות לפינה את מצלמות הפילם או שזו רק תחילתה של מהפיכה . כידוע ישנם יתרונות וחסרונות לפורמט הפילם ולפורמט הדיגיטלי , האם הפידבק המיידי של התוצאה במצלמה הדיגיטלית יעלה על הרזולוציה הגבוהה של הפילם ? בטבלה הבאה נעמיד את היתרונות והחסרונות אחד מול השני ללא נקיטת עמדה וניתן לך להחליט מה חשוב לך יותר ומה אתה מעדיף . בסוף הכתבה תוכלו להגיב ולשתף את דעתכם עם שאר מבקרי האתר בסוגייה זו . מצלמת פילם מצלמה דיגיטלית מצלמות

מאת: יוסי צ'צ'קסצילום18/01/101557 צפיות
המלצת ספר : "צילום דיגיטלי - קצר ולעניין "- הוצאת פוקוס / יוסי צ'צ'קס ספר זה מיועד לצלמים דיגיטליים חדשים, או לצלמים ותיקים שעושים הסבה מצילום רגיל על סרט לצילום דיגיטלי. הספר נכתב בידי שני סופרים מנוסים שחוו על בשרם את המהפך הגדול מהצילום הרגיל לצילום הדיגיטלי והם מתארים אותו בלשון ידידותית ושווה לכל נפש. בחלק ראשון של הספר תכירו את המעט הדרוש כדי לעבור לצילום דיגיטלי:

מאמרים נוספים בנושא צילום

מאת: דניסצילום16/01/182958 צפיות
תחום האטרקציות והצילום לחתונות צומת ותופס תאוצה רבה, איך נבחר מבין כל הספקים את הספק האיכותי ביותר?

מאת: ניב אבןצילום18/09/172919 צפיות
כמה זה עולה בסופו של דבר לשכור את השירותים הנאמנים של צלם אירועים מיומן שיודע את עבודתו במקצועיות רבה? קראו הלאה.

מאת: דניסצילום14/05/172216 צפיות
כשהמקרר שלנו מלא עד אפס מקום במגנטים הרגילים חשוב להעניק לאורחים באירוע שלנו סיבה לשים את המגנט שלכם על המקרר, עיצוב פולארויד הוא עיצוב רטרו משנות ה80 שידאג להבליט את המגנטים שלכם מהמגנטים האחרים.

מאת: moraleצילום18/04/172080 צפיות
חברות הייטק רבות דואגות להכין סרטי תדמית שמיועדים לצרכים שונים. סרטים אלו מבליטים את איכויות החברה, יעילות המוצר והשירות שהן מייצרות ומשווקות, הן לצרכים פנימיים, והן לצרכים חיצוניים, לקהל לקוחות מקומי וכן לקהל לקוחות בינלאומי.

מאת: moraleצילום26/03/173798 צפיות
הילדה הגיעה לגיל 12, זה הזמן לחגוג לה בת מצווה. היום לא מדובר יותר בחגיגה פשוטה וצנועה, היום כל חגיגת בת מצווה היא בעצם הפקה שלמה. אולם, קייטרינג, תקליטן, צלם, מגנטים, אטרקציות של אירועים, תלבושות ומה לא. לצד הפקת האירוע צריך גם לחשוב על הפקת בוק בת מצווה.

מאת: moraleצילום14/03/174051 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, שלצד צילומים של תמונות משפחתיות אשר מבוצעות אצל צלמים מקצועיים, נערכים גם צילומים של נשים, כשהן בהיריון. בדרך כלל, נשים מבקשות לצלם את ההיריון הראשון שלהן, למרות שבמקרים רבים נשים חוזרות שוב ושוב לערוך צילומים אלו, גם בהריונות נוספים.

מאת: דניסצילום07/03/171778 צפיות
המחיר הוא לא הכל, כאשר ניגשים לבחור ספק עבור מגנטים לאירוע שלנו חשוב לשלב בין המקצועיות, האיכות והמחיר כמובן בלי להתפשר על אף אחד מהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica