חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מצלמות דיגיטליות נגד מצלמות פילם / יוסי צ'צ'קס

מאת: יוסי צ'צ'קסצילום18/01/20102105 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מצלמות דיגיטליות נגד מצלמות פילם / יוסי צ'צ'קס

האם המצלמות הדיגיטליות דוחקות לפינה את מצלמות הפילם או שזו רק תחילתה של מהפיכה .

כידוע ישנם יתרונות וחסרונות לפורמט הפילם ולפורמט הדיגיטלי , האם הפידבק המיידי של התוצאה במצלמה הדיגיטלית יעלה על הרזולוציה הגבוהה של הפילם ?  בטבלה הבאה נעמיד את היתרונות והחסרונות אחד מול השני ללא נקיטת עמדה וניתן לך להחליט מה חשוב לך יותר ומה אתה מעדיף .

בסוף הכתבה תוכלו להגיב ולשתף את דעתכם עם שאר מבקרי האתר בסוגייה זו .

מצלמת פילם מצלמה דיגיטלית
מצלמות פילם בד"כ זולות יותר ממצלמות דיגיטליות מצלמות דיגיטליות בד"כ יקרות יותר  ממצלמות פילם .  מצלמות דיגיטליות נעשות טובות יותר וזולות יותר עם הזמן ותהליך זה נמצא בעלייה וכך יימשך . כידוע כל התחום הדיגיטלי  נמצא בדינמיות מתמדת , כך שככל שעובר זמן אנו רואים מוצרים איכותיים יותר וזולים יותר.

אין צורך במחשב

יש צורך במחשב כדי לטפל , לנהל ולאחסן את התמונות . ישנן מדפסות ברמת Photo המאפשרות להדפיס ישירות דרכן ללא מחשב ( אך במקרה זה ההדפסות הן העותק היחיד שישאר לנו מהתמונות שצילמנו מהסיבה שצריך למחוק את התמונות בכרטיס הזיכרון כדי לצלם תמונות נוספות )
צילום במצלמות פילם עולה כסף . ככל שמצלמים יותר כך ההוצאות גדולות יותר . כדי לצלם צריך לקנות סירטי צילום ולאחר מכן , כדי לראות את התמונות צריך לפתח את הסרט ולהדפיס את התמונות . לגבי סוללות ניתן להשתמש בסוללות נטענות או לרכוש כל פעם סוללות חד פעמיות . צילום תמונות במצלמה דיגיטלית אינו עולה כסף . רוכשים באופן חד-פעמי כרטיס זיכרון בנפח מתאים מצלמים חופשי ומורידים את התמונות למחשב כדי לפנות מקום לצילומים נוספים וכך הלאה . לגבי סוללות ניתן להשתמש בסוללות נטענות או לרכוש כל פעם סוללות חד פעמיות .
חייבים להיות סבלניים כדי לראות את התמונות . רק אחרי שנמסור את הסרט לפיתוח ונדפיס את התמונות וניקח את התמונות מהמעבדה נוכל לראות את התוצאה של הצילומים שעשינו . תוצאה מיידית . הפידבק ממצלמה דיגיטלית הוא מיידי הודות למוניטור של המצלמה המאפשר לנו לראות את התמונות שצילמנו מייד לאחר הצילום .
יש צורך להסתמך על כישורינו כצלמים מפני שאין אנו יודעים בוודאות כיצד תיראה התמונה שצילמנו , עד שנקבל את התמונות בחזרה מהמעבדה .כמה פעמים קרה שכמות לא מבוטלת של תמונות לא יצאו בחשיפה נכונה או שסרט הצילום נשרף או שמעבדת הפיתוח " דפקה " לנו את הסרט . אין צורך להיות בעלי כישורים כצלמים מנוסים כדי להוציא תמונות טובות הודות לפידבק המיידי . אם התמונה שצילמנו לא ניראית לנו אחרי שראינו אותה במוניטור נוכל למחוק אותה ולצלם אחרת במקומה . או שנצלם את אותו הדבר מספר פעמים ( כי זה לא עולה לנו כסף ) וכשנגיע למחשב נבחר את הטובה ביותר ונמחוק את הפחות טובות .
עותקים נוספים מהתמונות עולים כסף וזמן ולא תמיד ניראים אותו הדבר  ( תלוי במעבדה ) . עותקים 100% מדוייקים נעשים בקלות ובמהירות .לא יותר מכמה לחיצות על העכבר ויש לנו עותק .
עיבוד התמונות והפיכתן למדיה דיגיטלית מצריכה ציוד יקר או הוצאות על שירותי סריקה ולאחר מכן עיבוד בתוכנה גרפית . התמונות הן כבר מדיה דיגיטלית . ובד"כ מסופקת עם המצלמה תוכנה גרפית לעיבוד התמונות .
בעידן המחשבים , אנו לעיתים קרובות מצלמים תמונות למשלוח בדואר אלקטרוני לחברים  או ללקוחות שלנו או לשילובן באתר האינטרנט שלנו . כדי לבצע זאת אנו צריכים לקנות סרט צילום ,למסור  לפיתוח והדפסה , לקחת את התמונות מהמעבדה , להפוך אותן למדיה דיגיטלית ע"י סריקה ואחרי כל התהליך הזה אנו מוכנים לשלוח את התמונות בדוא"ל או לשלבן באתר האינטרנט . התמונות כבר מוכנות למשלוח בדואר-אלקטרוני ללקוח  או לחברים שלנו או לשילובן באתר האינטרנט שלנו .
 תמונות ( לדוגמא : בגודל 18X24) ממצלמת פילם ,  איכותיות יותר מתמונות בגודל 18X24 ממצלמה דיגיטלית . התמונות חדות יותר ובצבעים מדוייקים יותר . יש מגוון רחב של סרטים ברגישויות שונות וסרטים המתאימים למטרות צילום שונות . שימוש בפילטרים ומסננים לקבלת תוצאות קריאטיביות גמיש יותר במצלמות פילם . כדי לקבל תוצאות איכותיות (ברמה הקרובה לתמונות שאנו מקבלים ממעבדת הפוטו ) יש צורך במדפסת הזרקת דיו ברמת Photo בעלות של כ 300$ ובהוצאה על מיכלי דיו ונייר הדפסה איכותי ויקר . אופצייה אחרת היא למסור את כרטיס הזיכרון או דיסק צרוב עם התמונות למעבדה ( כפי שמסרנו את סרט הצילום ) ולקבל הדפסה איכותית כמו הדפסה מסרט צילום בעלות של כשקל וחצי  לתמונה . הצבעים לא תמיד נאמנים למקור , הדבר תלוי בהגדרות מראש של ASA , White-Balance ...
אם ברצונך בהגדלות , אין בעייה , שלם יותר למעבדה וקבל הגדלות איכותיות . הפקת הדפסות גדולות יותר מגודל גלוייה תלוייה בכמה מרכיבים : הרזולוצייה המקסימלית של המצלמה הדיגיטלית קובעת את הגודל האופטימלי להדפסה , איכות העדשה והטכנולוגיה של המצלמה הדיגיטלית הינה מרכיב חשוב באיכות וחדות התמונה  , רמת המדפסת ואיכות נייר ההדפסה משפיעות על התוצאה הסופית . ככל שהתמונה קטנה יותר ( צפופה יותר ) כך היא ניראית טוב יותר .
כדי להפיק את התוצאות המקצועיות והאיכותיות ביותר  , צריך מצלמת 35 מ"מ יקרה או מצלמת מדיום או לארג' פורמט שהמקביל להן במצלמות דיגיטליות ( או גבים דיגיטליים ) יעלה לפחות פי 3 מצלמות דיגיטליות 35 מ"מ מקצועיות או מצלמות מדיום ולארג' פורמט ( או גבים דיגיטליים ) לשוק המקצועי עולות בערך פי 3 מהמקבילות אליהן במצלמות פילם לשוק המקצועי .
סרט הצילום מוגבל ל 36 תמונות ( עד שנחליף לסרט הבא ) איננו מוגבלים לכמות של 36 תמונות כמו בסרט הצילום המסורתי . כמות התמונות שנוכל לצלם נקבעת בהתאם לנפח של כרטיס הזיכרון שבמצלמה ולהגדרת הרזולוציה שקבענו. נוכל לצלם מאות ואלפי תמונות על כרטיס זיכרון אחד ( תלוי בנפח של הכרטיס , ישנם כרטיסי זיכרון בנפחים של עד 2 גיגה כיום )
רוב הצלמים מאחסנים את התמונות במגירות או באלבומים שונים התופסים מקום איחסון רב , יש כאלו המסודרים יותר המאחסנים את הנגטיבים בצמוד לתמונות כדי שיוכלו לשכפלם בעתיד . מציאת תמונות ספציפיות לעיתים הופכת למלאכה קשה בגלל חוסר סדר ואירגון התמונות . לכמה מאיתנו , מסתובבות ברגע זה תמונות על שולחן העבודה שלא מסודרות באלבום מתאים ? ומה אם ברצוננו בגישה לתמונות מסויימות כאשר אנו לא נמצאים בבית או בעבודה ? סידור ואיחסון תמונות דיגיטליות ,מציאתן וגישה אליהן היא הרבה יותר פשוטה וקלה מתמונות מודפסות .חיפוש אחר תמונה מסויימת אינה כרוכה עוד בחיפוש במחסן התמונות שלנו ודיפדוף מייגע בערימת התמונות , כשיש לפנינו את המחשב . בקלות נוכל לראות אינדקס של כל התמונות בתוכנות צפייה שונות או נפתח את התיקייה של תמונות המשפחה שנמצאת בתיקיית התמונות שלנו . ישנן תוכנות ארכיון למאגרים גדולים מאוד של תמונות המאפשרים לנו איתור מהיר של תמונה ספציפית מתוך המאגר הענק של התמונות שלנו ע"פ חיפוש לפי מילות מפתח שנתנו לתמונות . יש אתרים רבים הנותנים שירות חינם של  איחסון תמונות ואלבומים ברשת האינטרנט ובכך נותנים לנו או לאחרים גישה למאגרי התמונות שלנו .
תמונות הן לעיתים בעלי ערך סנטימנטלי גבוה מאוד לבעליו . חס וחלילה במיקרה של שריפה , שיטפון או גניבה אין לנו גיבוי של התמונות או של הנגטיבים ושום ביטוח לא יכול להחזיר את הערך הריגשי של אלבום החתונה שנשרף . ( אלא אם סרקנו את הנגטיבים ואיחסנו אותם במקום אחר ) גיבוי ויצירת עותקים של כל מאגר התמונות הדיגיטלי הוא תהליך פשוט וקל . בדקות ספורות נוכל ליצור עותק של אלפי תמונות דיגיטליות על גבי תקליטור , ולשמור אחד בבית ואחד במשרד למקרה של קריסת המחשב או במקרה של שריפה , שיטפון או גניבה . גם תקליטור יכול להישרט לכן בקלות כדאי ורצוי ליצור עותקים נוספים .
כמה פעמים קיבלת את התמונות מהמעבדה  והראית את התמונות המוצלחות לחברים או למשפחה , ועכשיו מגיעות הבקשות שתעשה להם עותקים , ואתה מוצא את עצמך רושם : 3 עותקים  מכל תמונה מספר 12 ,18 ,21 ,25 ליוסי ולתמר עותק ממספר 4 , 9 , 10 ,24 וכן הלאה . ולאחר מכן רץ למעבדה ומבקש שידפיסו עותקים לפי הרשימה שלך ולמחרת מחלק את התמונות ואוסף כסף ממי שרצה עותקים .

 איזה כיף !

תוכל להראות לחברים או למשפחה את התמונות אפילו על המוניטור של המצלמה הדיגיטלית  ולשלוח כמה עותקים שרק ירצו לדואר האלקרטרוני שלהם . או לשים את כל התמונות  , של הטיול האחרון שעשית עם החבר'ה מהעבודה , באחד האתרים הנותן שירותי איחסון ואלבומי תמונות בחינם ברשת האינטרנט , ואז לתת להם את כתובת האתר ושכל אחד ישמור לעצמו את התמונות שהוא רק רוצה במחשב שלו.
כמה פעמים הראית את התמונות לחבר שביקש כל כך יפה את התמונה ונתת לו אותה ואמרת לעצמך שתפתח לעצמך אחד אחר במקום . ולא עשית את זה ? כמה פעמים הראית את התמונות לחבר והוא ביקש כל כך יפה את התמונה ? או.קיי שלח לו באי-מייל .
אתה בטיול במזרח ! ואתה רוצה לשלוח את התמונות החוויתיות לחברים או למשפחה . סביר להניח שרק אחרי שתחזור מהטיול ותפתח ותתדפיס ותיראה את התמונות רק אז תראה להם אותן . אתה בטיול במזרח ! ואתה רוצה לשלוח את התמונות החוויתיות לחברים או למשפחה . כנס לאינטרנט קפה מקומי  ושלח להם אותם בדואר אלקטרוני .
מאת: יוסי צ'צ'קס

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה,  יוסי צ'צ'קס

יוסי צ'צ'קס זה שמי המקורי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי צ'צ'קס

מאת: יוסי צ'צ'קסצילום18/01/102045 צפיות
המדריך לקניית מצלמת וידאו / יוסי צ'צ'קס החלטתם לקנות מצלמת וידאו, אך אתם מתקשים להבין את כל המושגים שמוזכרים בפרוספקט או באינטרנט? מה באמת ההבדל בין וידאו דיגיטלי ווידאו אנלוגי? ואיך בוחרים בין כל החברות? הפורמטים שקיימים היום במצלמות הוידאו ביתיות הם : 8 מ"מ (מסמל את רוחב הסרט), HI8, VHS-C (סרט ביתי רגיל אשר מגיע בתוך קלטת קטנה, האות C מסמלת את המילה COMPACT)SVHS-C,D8, MINI-DV ו- .MICRO-MV ארבעת הפורמטים הראשונים הם אנלוגיים וארבעת הנותרים – דיגיטליים. פורמט נוסף הוא DVD (8ס"מ) , אשר כב

מאת: יוסי צ'צ'קסצילום18/01/101800 צפיות
כל מה שרצית לדעת על מסננים / יוסי צ'צ'קס סוגי מסננים UV ומחממים לסרטי צבע UV – מסנן אולטרא-סגול. חסר צבע ומשמש להגנה על העדשה. פקטור 1.0. Sky light 1A – צבעו מעט ורוד ולכן מסנן את הצבע הכחול שבאור יום. כמו כן מסנן UV וערפילים. משמש גם להגנה על העדשה. פקטור 1.1. 81C – מומלץ לשימוש בימי שמש חזקה ולשמיים ללא עננים. מסנן את הגוון הכחול והערפילים כתוצאה מרמת הקרינה האולטרא סגולה הגבוהה. כמו כן עוזר להתגבר על הגוונים הכחולים הנוצרים בצל. פקטור 1.2. 81EF – לצילום באור יום עם אחוז גבוה

מאת: יוסי צ'צ'קסצילום18/01/101556 צפיות
המלצת ספר : "צילום דיגיטלי - קצר ולעניין "- הוצאת פוקוס / יוסי צ'צ'קס ספר זה מיועד לצלמים דיגיטליים חדשים, או לצלמים ותיקים שעושים הסבה מצילום רגיל על סרט לצילום דיגיטלי. הספר נכתב בידי שני סופרים מנוסים שחוו על בשרם את המהפך הגדול מהצילום הרגיל לצילום הדיגיטלי והם מתארים אותו בלשון ידידותית ושווה לכל נפש. בחלק ראשון של הספר תכירו את המעט הדרוש כדי לעבור לצילום דיגיטלי:

מאמרים נוספים בנושא צילום

מאת: דניסצילום16/01/182958 צפיות
תחום האטרקציות והצילום לחתונות צומת ותופס תאוצה רבה, איך נבחר מבין כל הספקים את הספק האיכותי ביותר?

מאת: ניב אבןצילום18/09/172919 צפיות
כמה זה עולה בסופו של דבר לשכור את השירותים הנאמנים של צלם אירועים מיומן שיודע את עבודתו במקצועיות רבה? קראו הלאה.

מאת: דניסצילום14/05/172216 צפיות
כשהמקרר שלנו מלא עד אפס מקום במגנטים הרגילים חשוב להעניק לאורחים באירוע שלנו סיבה לשים את המגנט שלכם על המקרר, עיצוב פולארויד הוא עיצוב רטרו משנות ה80 שידאג להבליט את המגנטים שלכם מהמגנטים האחרים.

מאת: moraleצילום18/04/172080 צפיות
חברות הייטק רבות דואגות להכין סרטי תדמית שמיועדים לצרכים שונים. סרטים אלו מבליטים את איכויות החברה, יעילות המוצר והשירות שהן מייצרות ומשווקות, הן לצרכים פנימיים, והן לצרכים חיצוניים, לקהל לקוחות מקומי וכן לקהל לקוחות בינלאומי.

מאת: moraleצילום26/03/173798 צפיות
הילדה הגיעה לגיל 12, זה הזמן לחגוג לה בת מצווה. היום לא מדובר יותר בחגיגה פשוטה וצנועה, היום כל חגיגת בת מצווה היא בעצם הפקה שלמה. אולם, קייטרינג, תקליטן, צלם, מגנטים, אטרקציות של אירועים, תלבושות ומה לא. לצד הפקת האירוע צריך גם לחשוב על הפקת בוק בת מצווה.

מאת: moraleצילום14/03/174049 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, שלצד צילומים של תמונות משפחתיות אשר מבוצעות אצל צלמים מקצועיים, נערכים גם צילומים של נשים, כשהן בהיריון. בדרך כלל, נשים מבקשות לצלם את ההיריון הראשון שלהן, למרות שבמקרים רבים נשים חוזרות שוב ושוב לערוך צילומים אלו, גם בהריונות נוספים.

מאת: דניסצילום07/03/171778 צפיות
המחיר הוא לא הכל, כאשר ניגשים לבחור ספק עבור מגנטים לאירוע שלנו חשוב לשלב בין המקצועיות, האיכות והמחיר כמובן בלי להתפשר על אף אחד מהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica