חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פורום היין של שרון ואסף

מאת: הילה איליין ואלכוהול19/01/20101040 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פורום היין של שרון ואסף – מה קורה בעולם הפורומים של חובבי יין. ובפן יחודי – מיהו אותו פורום ואנשיו אשר עוררו כזו סערה בכוס יין במהלך טעימה שערכו?

לפני כחודש ימים פורסמה אחת הכתבות היותר מעוררות הדים בפורטל היין הישראלי. כתבה שסקרה טעימת יינות מזן הקברנה פרנק שערך פורום יין אנונימי יחסית – פורום היין בניהולם של שרון תלמי ואסף עזרא.

שף אלון גונן, כתב הפורטל, הזדמן להשתתף בטעימה ובעקבות הכתבה שפרסם, עלה הפורום לכותרות. בין יתר המגיבים נכללו – אנשי יקבים, דניאל רוגוב, חובבי יין ואחרים.

איך זה שפורום של חובבי יין מצליח לעורר כזו תהודה בעולם היין? מיהם האנשים חברי פורום זה וחברי פורום אחרים? מה מטרת המפגשים של פורומים כאלה ומה מתרחש בהם?

בעקבות הכתבה, החלטתי לצאת לשטח ולהכיר את הפורומים באופן אישי.

כזכות ראשונים, בחרתי בפורום של שרון ואסף ועל בכתבה זו, הכתבה הראשונה בסדרת הפורומים של חובבי יין.

נפגשתי עם אסף ושרון, שני בחורים צעירים ונחמדים שכלל לא נראים ככאלה שיעוררו סערה. מיהם השניים, מי הם חברי הפורום ומה קורה במפגשים – בראיון כמעט חופשי שמעתי את סיפורם:

שרון תלמי, 37, מספר איך הוא נשאב לעולם היין כבר לפני מספר שנים, בעיקר בעקבות טיול באיטליה וחשיפה לחבלי היין וליינותיה. מאז, מוסיף שרון, עשיתי קורס יין ביקב שורק, אצל ניר שחם ובשנתיים-שלוש שנים האחרונות אני מבקר הרבה ביקבים בארץ וגם לא מזניח ביקורים בחבלי יין בחו"ל – כדוגמת ארגנטינה. בעיקר אני חובב יינות עולם חדש.

את אסף פגשתי בתחרות פרס ירדן של יקבי רמת הגולן האחרונה ומיד התחברנו.

אסף עזרא, 27, למד רפואה סינית בפקולטה ברחובות. במהלך הלימודים הוא עבד בסניף דרך היין בנס ציונה. ההכרות שלי עם עולם היין היא עוד מהילדות – מאבי. אבא שלי חובב יין שנים רבות ואף מייצר כיום יין בראש פינה. תוך כדי העבודה בדרך היין, התגבר בי הרצון להפוך את התחביב למשהו יותר רציני. את שרון פגשתי בתחרות פרס ירדן, משם בעיקר זכורה החויה החברתית של המפגש עם כל חובבי היין הרציניים.

בדרך חזרה באוטובוס, מרמת הגולן לתל-אביב, בעודנו שיכורים ושמחים, התחלנו לחשוב על הקמת משהו חדש מתוך רצון להמשיך הלאה את החוויה של המפגש.

קיבלנו הרבה אושר והנאה מהשיחה בין אנשים שמבינים ומדברים יין. בנוסף, מטל גל-כהן (הבעלים של פורטל היין הישראלי) שמענו בדרך את סיפורו על הפורום אליו התחבר בתחילת דרכו ביין, וזה אך הוסיף להשראה. לכל אחד מאתנו היה בבית אוסף יינות נחמד ואז החלטנו למסד מסגרת שמטרתה לשתף אחרים בשתיה, גם מיינות האוסף שלנו.

הרעיון – איסוף קבוצת אנשי יין למפגש על יינות בליווי ארוחה; קצת לשמוע ולקבל עדכונים על עולם היין בארץ ובעולם, להחליף חווית של טעימת היינות וכערך מוסף – ליצר כח קניה ליינות מובילים בארץ מן הרשתות והיקבים.

את החברים לטעימה אספנו דרך הכרות אישית (של אסף) מלקוחות דרך היין ודרך פרסום (של שרון) בשני אתרי יינות ישראל.

את הטעימה הראשונה הגדרנו כטעימת יינות בטווח המחירים 0-100 ₪. כל חבר (6 סה"כ( התבקש להביא לטעימה (עטוף בנייר כסף) בקבוק יין בטווח מחיר זה. המקום – מסעדת ביסטרו שהסכימה לארח ללא דמי חליצה.

את הטעימה עצמה הגדרנו כטעימה עיוורת והמידע היחיד שמסרנו על היינות לפני הטעימה הוא שנת הבציר והאם היין זני או בלנד (ללא ציון הזנים).

הכנו טופס לרשמי הטעימה – צבע, ארומות, טעם, התרשמות כללית וכל חבר התבקש למלא בטופס את הציונים שנתן לכל יין.

לאחר הטעימה חשפנו את הבקבוקים ונהלנו שיחה משותפת על הרשמים שלנו. בסוף הערב נותר בכולנו טעם של עוד. את הטפסים ריכז שרון ובבית ערך במחשב את סיכום תוצאות הטעימה לכולם.

כך זה המשיך. אך לאור הרצון להשאר עד מאוחר (מבלי להיות מוגבלים בבית עסק שצריך להסגר), החלטנו לקיים את המפגשים הבאים בבית.

את נושאי הטעימה יוזמים שרון ואסף ומקבלי ם את אישור החברים. טעימה נוספת היתה למשל על יינות "סופר טוסקן" אותם שרון מאוד אוהב.

בהקשר של היין המקולקל, כפי שהיה בטעימה האחרונה (היין של יקב פלטר) מכיוון שהגדרנו מחיר מוגבל לכל טעימה – לא לחרוג מ-150 ₪, אין לנו אפשרות לדאוג לבקבוק גיבוי. במאמר מוסגר מציינים השניים שרוב הטועמים בטעימה סברו שהיין של פלטר לא היה מקולקל. במצב כזה, נוסיף לרשמים הערכה שכנראה היה מקולקל או שלא נכליל אותו מראש.

סך הכל בטעימה נכללים 6-8 יינות וחשוב לנו שתהיה נציגות של יינות ישראל – 1-2 בקבוקים.

קצת על נסיון החיים בטעימות:

ברוב הטעימות (ולא רק של הפורום), מספר שרון, אנחנו מחכים ליין משובח במיוחד ופתאום בטעימה מתגלות לנו הפתעות לא בהכרח לצד החיובי. מקרה שכזה קרה לנו בטעימת יינות ספרד – ריוחה אשר לא כולם התגלו לנו כנגישים ואז נוצרה אכזבה.

בעיקר חשובה לנו במפגש הפורום האוירה הלא מלחיצה – בקצב הנכון שמתאים לנו ועם האוכל הנכון. השניים מספרים על טעימות שונות בהם ביקרו בהן הטעימה היתה מהירה מידי והאוכל פשוט לא התאים – למשל גבינה מלוחה עם יין.

לאחרונה ניסינו, בעקבות טיפ שקבלנו, לקיים טעימה פתוחה. כלומר – רשמנו על לוח את הרשמים, באופן שכולם שיתפו אחד את השני. זה היה הרבה יותר קל (בעיקר לשרון שלא נדרש לפענח אחר כך בבית את כתבי היד של כל אחד) ומהנה. אם מגיעים לטעימה בלתי משוחדים (כפי שלדעתנו צריך לעשות) אז מתגלות ההפתעות האמיתיות.

מעבר לטעימה המשותפת, אנחנו מעבירים גם מציגים בתחילת המפגש תמצית על הזן/חבל היין הרלוונטי לכל טעימה. את המידע אנחנו אוספים דרך מאמרים שאנו מקבלים, קישורים לאינטרנט וכד'.

מטעימה לטעימה אנחנו משתפרים באיכות ובתכנים. סך הכל קיימנו 7 מפגשים וכבר קבענו כמה מפגשים קדימה – תאריכים ונושאי טעימה.

ומיהם הם הטועמים בפורום שכזה? האם יש להם פרופיל משותף?

הפורום שלנו, מפתיעים אותי השניים, כולל אנשים בטווח הגילאים 26-60. בנוסף, יש לנו שני כתבי יין (ליאור יוגב ורותם פרץ). כן – 2 נשים וזוג נשוי. אכן – פורום מגוון, הן ברקע היינני והן ברקע האישי. המשותף לכולם – חובבי יין שרוצים להנות מחברה משותפת לשתיית היין ובעיקר להחלפת החוויות וההתרשמויות במהלכה.

הפורום מונה כ-12 איש במפגש, מתוכם 9 קבועים. הטעימה, מדגישים שרון ואסף, היא בעיקרה לשם הנאה – לפגוש אנשים, לדבר על עולם היין המרתק ולהרחיב את טעמי החיך שלנו לעוד ריחות, טעמים אקסוטיים וסגנונות בלתי מוכרים לנו.

כמה מילים על הכתבה מעוררות הסערה:

בעקבות הכתבה קיבלנו לא מעט פידבקים שביקרו את מעמדנו (מעמד הפורום) כנותני ציונים ליינות. המסר שאנו רוצים להעביר למבקרים אלה ולאחרים הוא שאנחנו מגדירים את עצמנו כחובבי יין מקצועיים (אך ההשתלמויות הרבות, ההשתתפות בתחרות פרס ירדן עם הגעה למקום מכובד, והרחבת הידע דרך הביקורים ביקבים ובחבלי יין מעידים על כך).

אין לנו כל כוונה להיות מבקרי יין מקצועיים (אנחנו לא דניאל רוגוב). הציון שלנו, כחובבי יין מקצועיים, אמור לתת עוד אינדיקציה ליקבים על יינותיהם אך מהפן של הלקוח. כולנו, בפורום, לקוחות – קוני יין בחנויות וביקבים. לדעתנו, היקבים לא תמיד מחשיבים את דעת הלקוח בהקשר של היין שלהם ובסופו של דבר מאתנו הם מתפרנסים.

והראיה - הכתבה הצליחה אפילו לעורר 3-4 יקבים שפנו אלינו אישית בבקשה שנכניס את יינותיהם לטעימות הבאות שלנו.

לסיכום הסערה – פגשתי בשני אנשים נחמדים ואוהבי יין ואנשים, שהקימו ביוזמה מבורכת פורום של חובבי יין. פורום שיכול להוסיף, וגם מצליח, פן נוסף ליקבים ולתעשיית היין בכלל. מעבר לכך, המפגש האישי בין חובבי יין, ואני אישית יכולה להעיד על כך ממפגשי פורום בהם השתתפתי, הוא חוויה יחודית– שונה ומשלימה את האפשרויות האחרות של השתתפות בטעימות מודרכות מקצועית או שתיית יין בבית ו/או במסעדה עם חברה, אך שאינה חברה של חובבי יין מקצועיים.

בנתיים – למי שמתעניין – הפורום מלא ויש רשימות המתנה. אך כמעט בכל מפגש מצליחים גם 2-3 אורחים חיצוניים להשתלב ולו רק בשביל חוויה חד פעמית ולקבלת השראה להקמת פורום נוסף במודל זה או אחר.

לפרטים נוספים: s_talmy@walla.co.il – שרון תלמי

פורסם בפורטל היין הישראלי: www.israelwines.co.il

הילה איל

ינואר 2010

 



תגיות המאמר: יין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הילה איל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הילה איל

מאת: הילה איליין ואלכוהול08/02/101408 צפיות
הילה איל הוזמנה לבית "איש הענבים" לטעום ממבחר יינות ישראל שיושקו במסגרת תערוכת היין הבינלאומית ISRAWINEXPO 2010 בסימן "יינות ישראל עם הפנים לעולם". התערוכה תתקיים במרכז הירידים והקונגרסים, תל אביב בין התאריכים 9 - 11 פברואר 2010. זו הזדמנות טובה להיחשף אליהם לראשונה – מידע מפורט ורשמי טעימה לפניכם

מאת: הילה איליין ואלכוהול08/02/102218 צפיות
עם צאת מהדורת 2010 של מדריך היינות של מבקר היינות דניאל רוגוב, פנתה רשת החנויות "דרך היין" לרוגוב וביקשה ממנו לדרג את עשרת היינות הטובים ביותר בשנה החולפת. בעקבות זאת, ארגנה "דרך היין" ללקוחותיה אירוע טעימה של היינות, מלווה בהדרכה מקצועית של צוות החנות.

מאת: הילה איליין ואלכוהול25/01/101036 צפיות
TecEnology 2010 , התערוכה המקצועית לתעשיית היין בישראל, נפתחה בפאנל בנושא "הדרך האורגנית". הילה איל השתתפה, סקרה את הדעות וההגיגים של המשתתפים וכולם יצאו מלאי השראה לסייר בתערוכה

מאת: הילה איליין ואלכוהול19/01/101728 צפיות
מהם 5 יינות ישראל שנחרתו אצלי לשנת 2009 וסיכום קצר על עולם היין הישראלי בשנה זו.

מאת: הילה איליין ואלכוהול19/01/101381 צפיות
קורס היין של מכללת רמת גן - סיקור שעור בנושא מיקרוביולוגיה של היין. שעור ממלא בהבנה ובהשכלה ולצדו הנאה מחברה טובה וכמובן יין לצדה.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172759 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142550 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142916 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144443 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411827 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148163 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148482 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica