חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכניסה לנמל העתיק של יפו

מאת: סיילור קלאבשייט ויאכטות25/02/20092059 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הפלגה ליפו טיפים לכניסה לנמל יפו

בניגוד לדעה הרווחת, הכניסה בכלי שייט לנמל יפו העתיק אינה בעייתית כפי שרבים משערים אולם, בטרם נעשה זאת חשוב להכיר היטב את כל תנאי השטח. בכניסתנו לנמל יש לבחון את כל המשתנים במשוואה, מכשולי הניווט, משטר העומקים וכמובן את כל מה שמסתתר מתחת לפני השטח.

ברצוני להפריך את המיתוס הנוסטלגי של הכניסה באמצעות תכווין המעבר (טרנזיט) שבין שני האורות האדומים שכיוונו 123° ע"פ המפות. תכווין מעבר זה מעביר אותנו קרוב מדי לסלעים הנשטפים שמצפון לפתח.

ראשית נציין כי לנמל יפו שתי כניסות. כניסה צפונית רדודה (עומק הים 3 מטרים, צ’יפס מנהל הנמל מדד בעצמו) ומתאימה לכלי שייט בעלי שוקע נמוך. הכניסה המערבית שעומקה המינימלי הינו 2.5 מטר (דווקא באזור הבריכה שסמוכה לצופי ים) והיא מיועדת ליאכטות.

באופן כללי לא הייתי ממליץ לכלי שייט בעלי שוקע של יותר מ- 2 מטר להכנס לנמל יפו, וזאת כיוון שבחלקים רבים הנמל רדוד מאוד. בנוסף רצוי לתאם את הכניסה לנמל עם המנהלת עקב מצוקת מקומות עגינה פנויים.

במקרה של ים שקט, ניתן להקשר גישת דופן לרציף האבן הקרוב למרכז השייט והממשה הצפוני של אופנועי הים.

מכשולי הניווט
מכשולי הניווט העיקריים הינם קבוצת הסלעים והשרטונות הנמצאת מצפון לפתח הנמל. הכניסה תבוצע ביניהם לבין המגדלור הירוק שבקצה שובר הגלים.

אופן הכניסה לנמל
לפוקדים את נמל יפו מצפון מומלץ לנוע מצפון לדרום בעומק של לא פחות מ- 6 מטר, אלה הבאים מדרום יכולים להתקרב עד לעומקים של 5 מטר. הפנייה מזרחה לכיוון הפתח תתבצע ע"פ תכווין המעבר שבין שני צריחי המסגדים, חשוב מאוד לציין כי תכווין מעבר זה "עובד" נפלא עד לכניסה לפתח. כאשר נגיע אליו, עלינו לתקן קצת ימינה ולנווט ע"פ תעלת המצופים. מיותר לציין כי בכל מקרה עלינו להתחשב בתנאי הסביבה וברוח.

במקרה בו שני כלי שייט נעים יחדיו בנמל, סביר שלא יוכלו לעבור בו זמנית בתעלה, קל וחומר אם מדובר באחד המכמורתנים או בספינות הטיולים היוצאות מנמל יפו. לאור אלה, טרם הכניסה חשוב לוודא כי אין כלי שייט נוסף היוצא מהנמל. שלא ע"פ חוקי השייט, בהם זכות הקדימה ניתנת לכלי שייט היוצא מהנמל (תעלה צרה),ישנה נקודה בכניסה לנמל בה מאוחר מידי להסתובב חזרה לים הפתוח. בנקודה זו ימשיך כלי השייט הנכנס לנמל לתוך תעלת המצופים, בעוד כלי השייט היוצא ימתין בבריכה.
נקודה זו עשויה כמובן להשתנות בהתאם לכלי השייט ויכולות התמרון שלו.

מומלץ בחום לבצע לפחות כניסה אחת לנמל באור יום לפני ביצוע אחת שכזו בלילה. הראות ביום תהיה טובה יותר וברורה יותר. כך נוכל לאתר לדוגמא את מגדלור יפו ומגדלור הכניסה הירוק, אלו נראים מצוין מרחוק, בעיקר בשעות היום.

מומלץ לתרגל את הכניסה ביום, ולאחריה נוכל לעשות זאת בקלות גם בלילה:
ניתן להבחין במגדלור יפו הממוקם מעל לנמל, ממרחק רב, כמו גם במגדלורי הכניסה, הדרומי בקצה השובר המנצנץ בצבע ירוק והמצוף אדום המערבי ביותר המנצנץ בצבע אדום. אלו מספקים מענה נאות לכניסה בשעות החשכה. ניתן לראות בברור את הטרנזיט המיתולוגי 123? לאורות האדומים של צופי ים (אך יש לזכור לא להשתמש בו!). הצריחים מוארים גם כן ובדרך כלל יש תאורה מרובה גם מאיזור הבריכה בעיר העתיקה.

לחיי הספינות ש בדרך ליפו !

עמית הרי - מועדון היאכטות סיילור

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מועדון היאכטות "סיילור"
 בית הספר לשייט יאכטות ומועדון היאכטות סיילור הוקם באהבה רבה על ידי שני מדריכי שייט ותיקים ומנוסים.

המועדון ממוקם בלב יפו העתיקה, בין סמטאות המזלות.

יחס אישי, חום, אהבה ומקצוענות ללא פשרות, הם רק חלק מאמות המידה שאמצנו בסיילור.

האווירה האותנטית והנמל העתיק הופכים כל שיעור ויציאה לים לחוויה קסומה ובלתי נשכחת
ואם אנחנו לא עונים... תנסו על ערוץ 16אנחנו בטח בים?

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיילור קלאב

מאת: סיילור קלאבשייט ויאכטות25/02/091293 צפיות
הבסיס שסקיפרים אמורים לדעת על תחזוקת המנוע שלהם.

מאמרים נוספים בנושא שייט ויאכטות

מאת: רוני הכהןשייט ויאכטות11/06/152453 צפיות
אפשר להזמין חברים למסיבת רווקים יוצאת דופן, הרי כמה אפשר לחזור על אותו מסיבת רווקים רק עם אנשים אחרים? זה כיף להיות יוצא דופן ולחגוג אירועים מיוחדים, אחוות גברים, עם פינוקים שרק גברים יכולים להבין. אתם יכולים לבחור לצאת להפלגת דיג או לצאת לים על גבי אופנוע ים במהירות שתסחרר אתכם ותכניס אדרנלין בכל הגוף.

מאת: קובישייט ויאכטות21/09/142353 צפיות
אתם מחפשים מתנה מיוחדת ומקורית למישהו שאוהב אקסטרים, מישהו שמתנה שגרתית לו תעשה לו את זה ואתם חייבים משהו מיוחד ושונה. אתם בודקים את האפשרויות ומגלים שרובן הן אופציות די בנאליות כמו טיסה בשמי הארץ, טיסה בכדור פורח ועוד כהנה וכהנה רעיונות טובים אבל לא מספיק טובים בשביל לשמח אותו באמת. אם אתם מחפשים משהו אחר, משהו שיסעיר את מקבל המתנה ובעיקר אם הוא אחד כזה שאוהב מים קורס אופנוע ים הוא מה שאתם מחפשים. רישיון אופנוע ים יאפשר לו אחר כך להשכיר אחד כזה וליהנות בלי סוף.

מאת: קובישייט ויאכטות21/09/142456 צפיות
אתם מחפשים מתנה מיוחדת ומקורית למישהו שאוהב אקסטרים, מישהו שמתנה שגרתית לו תעשה לו את זה ואתם חייבים משהו מיוחד ושונה. אתם בודקים את האפשרויות ומגלים שרובן הן אופציות די בנאליות כמו טיסה בשמי הארץ, טיסה בכדור פורח ועוד כהנה וכהנה רעיונות טובים אבל לא מספיק טובים בשביל לשמח אותו באמת. אם אתם מחפשים משהו אחר, משהו שיסעיר את מקבל המתנה ובעיקר אם הוא אחד כזה שאוהב מים קורס אופנוע ים הוא מה שאתם מחפשים. רישיון אופנוע ים יאפשר לו אחר כך להשכיר אחד כזה וליהנות בלי סוף.

מאת: תמיר קינןשייט ויאכטות23/12/138754 צפיות
קורס להשטת יאכטות מיועד לכל חובבי הים, למי שאוהב ריגושים ומחפש תחביב חדש או למי שרוצה להתקדם בתחום השייט ומחוייב להתחיל בקורס 30 כבסיס .

מאת: תמיר קינןשייט ויאכטות23/12/138628 צפיות
הפלגות דייג הן הפלגות מלאות באדרנלין ומתאימות לאנשים שמחפשים מעט ריגוש, ההפלגות מאפשרות ליהנות מזמן איכות בים ובו בזמן להכיר את תחום הדייג על בוריו.

מאת: גולאסושייט ויאכטות19/02/132398 צפיות
אחד התנאים לרכיבה היא להוציא רישיון לאופנוע ים וכדי להוציא את הרישיון הזה רצוי לעבור קורס אשר יקנה לנו כלים להתמודד עם האופנוע בים.

מאת: אורי רצוןשייט ויאכטות23/01/138866 צפיות
הרבה אנשים בישראל אוהבים לשוט בים מהרבה סיבות זה יכול להיות על מנת לדוג או להירגע ולנקות את הראש בים הפתוח, חלק גדול מאוד אוהב לשוט על מנת לטייל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica