חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מנוע כלי השייט

מאת: סיילור קלאבשייט ויאכטות25/02/20091290 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בדיקה ותחזוקת מנוע. מאת קובי קורייאט

אפשר לומר שהמנוע בכלי השייט בין אם כלי השייט מנוע ובין עם כלי השייט הוא מפרשית בעלת מנוע עזר,הוא אחד האלמנטים היקר,המורכב והדרוש ביותר לצורך בטיחות כלי השייט.

על היקר אין מה להרחיב,אם לא נתחזק ונתפעל את המנוע כראוי נרגיש זאת בכיסנו . לצורך בטיחותי אתן את  התרחיש שמפחיד אותי כל פעם מחדש שאני נכנס עם כלי שייט לנמל יפו ומתפלל שהמנוע יתפקד כראוי בכניסה וביציאה.

אלמנט המורכבות קצת שנוי במחלוקת כיוון שככל שנעמיק ונכיר את המנוע שלנו כך נראה בו פחות מאיים ומורכב.

יש כמה פעולות בססיות שכל משיט חייב להכיר.

לפנייכם רשימת בדיקות מנוע אשר חשוב ביותר לבצע לפני כל הפלגה שיגרתית., נתייחס כעת למנוע דיזל בלבד.

אוורור תא המנוע.

ברוב המקרים מהפעם האחרונה אשר הפעלנו את המנוע עברה שבת אחת לפחות, מספיק זמן בכדי לגרום לאדי דלק ושמן להרגיש בבית בתא המנוע שלכם,רצוי לאוורר את תא המנוע וכך גם את השיפוליים הן בעזרת אווררים שהותקנו מראש והן בעזרת פתיחת דלת תא המנוע.

זו גם הזדמנות מעולה לבחון בעזרת עייניכם שהכל נמצא במקומו או יותר נכון לא במקומו, לאתר טיפות שמן על ריצפת שיפולי המנוע שלא היו שם,טיפות מים שלא הכרתם לפני כן, דבר המעיד על נזילות שיש לתת עליהן את הדעת, כמובן שתחזוקת חדר המנוע והשיפוליים במצב יבש ונקי הכרחי לצורך כך.

בדיקת נוזלים

שמן- בדיקת גובה מפלס השמן באגן השמן,זיכרו לבדוק את גובה במפלס לפני כל הפלגה.

חשוב לזכור כי מילוי יתר של שמן במנוע אסור ולכן אם הגזמתם במילוי שאבו את השמן המיותר החוצה.

מומלץ לדעת את כמות השמן הנכנסת במנוע בכדי לקחת איתנו כמות כזו לכל מקרה ,בדרך כלל במנועים קטנים הנמצאים ברוב היאכטות המפרשיות עד 40 פיט גלון שמן לחירום יספיק.

מים מלוחים- בדיקת ברז מי ים פתוח ולאחר ההנעה יציאת מי ים תקינה מהדופן, במקרה והפליטה לא ניראת או לא מספקת יש לבדוק את פתח היניקה הנמצא מתחת למיים,את פילטר מי הים והאימפלור של משאבת המיים.

מים מתוקים-יש לבדוק את מפלס המים המטופלים ההכרחיים לקירור המנוע, גם פה מומלץ לשמור מיכל מיים לחירום.

דלק- יש לבדוק שברז הדלק פתוח,שכמות הדלק מספיקה לכל ההפלגה המתוכננת ועוד 20% אקסטרה.

רצוי לשמור את מיכל הדלק מלא יחסית דרך קבע בכדי למנוע הצתברות מיים בדלק.

יש לבדוק את מפריד המים  ואם נראה הצתברות מים יש לנקז.

בדיקות נוספות-לפני שנפעיל את המנוע יש גם לבדוק את תקינות הרצועה המחברת ברוב המקרים את משאבת המים והאלטרנטור לגל הארכובה , מים מזוקקים במצברי היאכטה אשר חוסר במים יקצרו משמעותית אח חיי המצבר וישפיעו ישירות על תקינותם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מועדון היאכטות "סיילור"
 בית הספר לשייט יאכטות ומועדון היאכטות סיילור הוקם באהבה רבה על ידי שני מדריכי שייט ותיקים ומנוסים.

המועדון ממוקם בלב יפו העתיקה, בין סמטאות המזלות.

יחס אישי, חום, אהבה ומקצוענות ללא פשרות, הם רק חלק מאמות המידה שאמצנו בסיילור.

האווירה האותנטית והנמל העתיק הופכים כל שיעור ויציאה לים לחוויה קסומה ובלתי נשכחת
ואם אנחנו לא עונים... תנסו על ערוץ 16אנחנו בטח בים?

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיילור קלאב

מאת: סיילור קלאבשייט ויאכטות25/02/092056 צפיות
דגשים וטיפים לכניסה לנמל יפו

מאמרים נוספים בנושא שייט ויאכטות

מאת: רוני הכהןשייט ויאכטות11/06/152450 צפיות
אפשר להזמין חברים למסיבת רווקים יוצאת דופן, הרי כמה אפשר לחזור על אותו מסיבת רווקים רק עם אנשים אחרים? זה כיף להיות יוצא דופן ולחגוג אירועים מיוחדים, אחוות גברים, עם פינוקים שרק גברים יכולים להבין. אתם יכולים לבחור לצאת להפלגת דיג או לצאת לים על גבי אופנוע ים במהירות שתסחרר אתכם ותכניס אדרנלין בכל הגוף.

מאת: קובישייט ויאכטות21/09/142349 צפיות
אתם מחפשים מתנה מיוחדת ומקורית למישהו שאוהב אקסטרים, מישהו שמתנה שגרתית לו תעשה לו את זה ואתם חייבים משהו מיוחד ושונה. אתם בודקים את האפשרויות ומגלים שרובן הן אופציות די בנאליות כמו טיסה בשמי הארץ, טיסה בכדור פורח ועוד כהנה וכהנה רעיונות טובים אבל לא מספיק טובים בשביל לשמח אותו באמת. אם אתם מחפשים משהו אחר, משהו שיסעיר את מקבל המתנה ובעיקר אם הוא אחד כזה שאוהב מים קורס אופנוע ים הוא מה שאתם מחפשים. רישיון אופנוע ים יאפשר לו אחר כך להשכיר אחד כזה וליהנות בלי סוף.

מאת: קובישייט ויאכטות21/09/142452 צפיות
אתם מחפשים מתנה מיוחדת ומקורית למישהו שאוהב אקסטרים, מישהו שמתנה שגרתית לו תעשה לו את זה ואתם חייבים משהו מיוחד ושונה. אתם בודקים את האפשרויות ומגלים שרובן הן אופציות די בנאליות כמו טיסה בשמי הארץ, טיסה בכדור פורח ועוד כהנה וכהנה רעיונות טובים אבל לא מספיק טובים בשביל לשמח אותו באמת. אם אתם מחפשים משהו אחר, משהו שיסעיר את מקבל המתנה ובעיקר אם הוא אחד כזה שאוהב מים קורס אופנוע ים הוא מה שאתם מחפשים. רישיון אופנוע ים יאפשר לו אחר כך להשכיר אחד כזה וליהנות בלי סוף.

מאת: תמיר קינןשייט ויאכטות23/12/138751 צפיות
קורס להשטת יאכטות מיועד לכל חובבי הים, למי שאוהב ריגושים ומחפש תחביב חדש או למי שרוצה להתקדם בתחום השייט ומחוייב להתחיל בקורס 30 כבסיס .

מאת: תמיר קינןשייט ויאכטות23/12/138625 צפיות
הפלגות דייג הן הפלגות מלאות באדרנלין ומתאימות לאנשים שמחפשים מעט ריגוש, ההפלגות מאפשרות ליהנות מזמן איכות בים ובו בזמן להכיר את תחום הדייג על בוריו.

מאת: גולאסושייט ויאכטות19/02/132396 צפיות
אחד התנאים לרכיבה היא להוציא רישיון לאופנוע ים וכדי להוציא את הרישיון הזה רצוי לעבור קורס אשר יקנה לנו כלים להתמודד עם האופנוע בים.

מאת: אורי רצוןשייט ויאכטות23/01/138863 צפיות
הרבה אנשים בישראל אוהבים לשוט בים מהרבה סיבות זה יכול להיות על מנת לדוג או להירגע ולנקות את הראש בים הפתוח, חלק גדול מאוד אוהב לשוט על מנת לטייל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica