חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיכונים וסיכויים / שרון דומני – מנכ"ל בנפיט שוקי הון בע"מ

מאת: רווח מסחר בבורסהשוק ההון26/01/20101846 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לקראת תחילתה של השנה החדשה, אנו נחשפים בימים האחרונים לתחזיות של בתי ההשקעות השונים לגבי תוצאות השנה החדשה באפיקי ההשקעה השונים.

הקונצנזוס הוא שלאחר שנתיים הזויות של מפולת גדולה וגאות גדולה נחזור השנה לנורמאליות.

רוב בתי ההשקעות חוזים המשך עליות של המדדים המובילים אך בשיעור מתון בהרבה מהשנה האחרונה,

כמו כן צופים ליציבות בשוק איגרות החוב ובזירת המט"ח.

המילה "נורמאליות" עלולה להטעות, גם בשוק נורמאלי אפשר להפסיד ולא מעט. סביבה של ריבית עולה לא טובה בעיקר לשוק איגרות החוב ובהחלט יתכן שהריבית תמשיך לעלות, דבר שיגרור הפסדי הון לא קטנים באיגרות החוב בעלות מח"מ בינוני וארוך.

צריך לזכור שבשוק קיים המון "כסף חם" שניכנס לשוק רק בגלל שלא קיבל ריבית נורמאלית בפיקדון חסר סיכון ובשנה האחרונה היו צבירות של מיליארדים בקרנות ה"סולידיות" ואין ספק שחלקו יחזור ל"בונקר" כשהריבית תעלה.

ה"כסף החם" לא מסוגל לספוג הפסדים ולא מעוניין בתנודתיות גדולה וכשאלה יגיעו, יתחילו פדיונות שרק ילבו את הירידות.

שוק המניות יסבול אבל פחות אם הריבית תעלה. מצד אחד כסף שיצא מהשוק יצא גם ממניות, אך מניות יכולות לתפקד גם בסביבת ריבית שבין 3 ל 4 אחוזים.

הדבר שיכול להעיב על שוק המניות ב 2010 הוא אכזבה מהתוצאות הכספיות של החברות ביחס למחירן הנוכחי והתחזיות לרווחים בשנה החדשה. השוק כיום אינו זול ורק תוצאות טובות משמעותית מהשנה האחרונה יצדיקו שבירה של שיאים חדשים במדדי המניות.

סיכוני שוק נוספים לשנה החדשה יכולים להגיע מהעולם. בשבועות האחרונים שמענו על בעיות של חובות שלא ניתנים לכיסוי בדובאי, יוון וספרד וזאת רגע לפני שחשבנו שבעיות מהסוג הזה בעולם כבר לא קיימות.

ישנה בהחלט אפשרות שב 2010 נחווה ירידות דרוג למדינות בעולם ושוב תצוץ מצוקת אשראי חדשה שתגרום למשקיעים כאב לא קטן.

לסיכום:

 

לא יהיה קל השנה להרוויח כסף בסיכון סביר, ורק מי שיעז יוכל להרוויח אך במחיר של חשיפה לא מעטה להפסדים.

מומלץ השנה להתרחק מהשקעה במדדים השונים ולהתמקד במניות ובאגרות חוב ספציפיות בלבד.

בשוק איגרות החוב צריך להתמקד רק באיגרות חוב איכותיות במח"מ של עד 4 שנים. כמו כן להתרחק מאג"ח זבל שבימים רעים מתנהגות כמו מניות והנזילות בהן מאד נמוכה.

להלן מספר איגרות חוב המומלצות להשקעה:

דלק אנרגיה אג"ח 3 – תשואה של 3.14% נטו, מח"מ 4, האיגרת צמודה למדד ובעלת ביטחונות טובים.

בזן אג"ח 3 – תשואה של  3% נטו, מח"מ 3, האיגרת שקלית ואינה צמודה למדד.

אי די בי אחזקות אג"ח 5 – תשואה של 4.46% נטו, מח"מ 2.8, האיגרת שקלית ואינה צמודה למדד.

חנן מור אג"ח א – תשואה ל 3.8% נטו, מח"מ 1.9, האיגרת צמודה למדד.

להלן מספר מניות מומלצות להשקעה:

נטו – החברה הינה אחת מחברות המזון הגדולות בארץ ובקטגוריות שהיא פעילה היא בין מובילות השוק. בתחום הבשר והעוף הקפוא לנטו נתח שוק של מעל ל 40% והיא מובילת השוק בקטגוריה זו.

בתחום הדגים הקפואים לנטו נתח שוק של מעל ל 60%  והיא מובילת השוק בקטגוריה זו.

בתחום שימורי הטונה, עגבניות, פטריות, דגים ובשר לחברה נתח שוק של מעל ל 25% והיא מובילת השוק בקטגוריה זו. בתחום שימורי הטונה בלבד החברה מספר שתיים בשוק עם נתח שוק של 35%.

בתחום מוצרי הבצק הקפוא נטו מספר שתיים בשוק אחרי תנובה.לחברה נתח שוק של 20%.

מובילות שוק זו בקטגוריות השונות מציבה את החברה בשורה אחת עם השחקנים הגדולים בשוק(אסם ושטראוס).

לחברה הון עצמי של למעלה מ 400 מיליון ₪ המממן מחצית מהמאזן.יחס זה מצביע על איתנות פיננסית וסיכון עסקי נמוך. החברה מרוויחה כ 80 מליון ₪ בשנה ונסחרת במכפיל רווח של 5.

לסיכום מדובר בחברה מובילה בתחומה, שמרנית, צומחת ובמחיר זול.

לחברה יתרות מזומנים גבוהות ולא מנוצלות, סביר שתחלק דיבידנד גדול באיזה שהוא שלב

סאמיט – החברה הינה חברת נדלן מניב המחזיקה בנכסים מניבים בארץ ובגרמניה.

זהר לוי הבעלים של החברה השכיל לבצע הנפקה של חברת הבת סאמיט ג'רמני ב 2006 בבורסה בלונדון לפי מחיר של 1 יורו למניה. כמו כן, סאמיט ג'רמני ביצעה עוד שתי הנפקות נוספות ובסה"כ גייסה בלונדון 305 מליון אירו.

חלקה של סאמיט בסאמיט ג'רמני ירד ל 5% לאחר שלוש ההנפקות. סאמיט מכרה לסאמיט ג'רמני את כל נכסיה בגרמניה במחירי השוק הגבוהים של שנת 2007 ונכנסה למשבר בעולם עם נזילות מאד גבוהה.

באפריל 2008 רכשה סאמיט 13% ממניות סאמיט ג'רמני במחיר של 0.64 יורו למניה ובשנת 2009 רכשה סאמיט מניות נוספות לפי מחיר של 0.21 יורו למניה והגיעה לאחזקה של 95% ממניות סאמיט ג'רמני. בכך השלימה סאמיט מהלך של הנפקה בלונדון של חברת הבת בשיא הגאות ורכישתה בחזרה בשיא המשבר.

במהלך זה רכשה סאמיט את חברת הבת במחיר הנמוך משמעותית מהמזומן שבקופת החברה הבת סאמיט ג'רמני.

נכון להיום נסחרת סאמיט מתחת להונה העצמי, לחברה הון עצמי של 400 מליון ₪ ושווי שוק של 285 מליון ₪. בקופת החברה מזומן בגובה של 560 מליון ₪. רובן המכריע של התחייבויותיה  הן non-recourse כנגד נכסי המקרקעין שבבעלותה כך שירידת ערך נוספת משמעותית בשווי נכסיה לא תפגע באיתנותה בפיננסית של החברה.

מצד שני, עליה של ערך הנכסים בגרמניה תשיא לסאמיט רווחי הון גבוהים.

ריטליקס – החברה מפתחת ומשווקת תוכנה של קופה רושמת לסופרמרקטים הגדולים בעולם.

לאחרונה הסתיים מאבק שליטה בחברה במסגרתו עברה השליטה בחברה לידי קרן ההשקעות פימי וקבוצת משקיעים יוצאי חברת אמדוקס, בארי שקד המנכ"ל ומייסד החברה פרש מהחברה.

בשנים האחרונות השקיעה החברה עשרות מיליוני דולרים בפיתוח מוצרים חדשים. השקעות אלה שחקו את רווחיה של החברה, פגעו במוניטין של החברה, וגרמו לירידה חדה בשווי השוק שלה וזאת בגלל אי עמידה ביעדים.

תחת ההנהלה החדשה בוצעה בחברה התייעלות והחברה מתרכזת בהגדלת הרווח.

שווי השוק של החברה  263 מליון $ ולחברה 71 מליון$ בקופה וללא חוב. החברה תסיים את השנה ברווח נקי של מעל ל 10 מליון $.

המוניטין המוכח של הבעלים החדשים בארגון מחדש של חברות והצפת ערך מחד, ויכולותיה של החברה מאידך מציבים את החברה בעמדה טובה לשפר את רווחיותה ולהגדיל את שוויה.

סקופ – החברה עוסקת ביבוא ושיווק מוצרים וחומרי גלם בענף המתכות (אלומיניום, פלדה, נירוסטה, ניקל, נחושת ועוד...), מוצרים אלה משמשים מגוון רחב של ענפי תעשיה רבים.

לחברה 4500 לקוחות בארץ ו 120 לקוחות בחו"ל. לסקופ חברות בת בארה"ב, פולין, צ'כיה ורומניה המשרתות כ 6000 לקוחות נוספים. החברה מספקת ללקוחות את מבוקשן תוך 24 שעות ובכך חוסכת להם שטחי אחסון ומימון מלאי המסתכמים בכסף רב.

סקופ נחשבת לחברה המובילה בתחומה בארץ ובשנים האחרונות הקימה חברות בחו"ל במטרה למנף את הידע שנצבר לטריטוריות נוספות. המשבר הכלכלי העולמי לא פסח על החברה, תוצאותיה הכספיות נפגעו בצורה משמעותית ומנייתה ירדה ב 66% מהשיא של שנת 2007.

לנו כמשקיעים ירידה זו היא הזדמנות להצטרף לחברה מובילה עם ידע וניסיון מוכחים כמשקיעים לטווח ארוך. הדוחות האחרונים מצביעים על תחילתו של שיפור הנובע מהתייעלות וגידול מסוים במכירות. הניסיון מלמד שחברות מסוגה של סקופ השורדות בימים קשים מתחזקות ותוצאותיהן משתפרות משמעותית כשהמצב הכלכלי משתפר.

שווי השוק של החברה 423 מליון ₪, הונה העצמי מסתכם ב 600 מליון ₪, החברה הפסידה ב 9 החודשים האחרונים 16 מליון ₪ אך ברבעון האחרון כבר חזרה לרווח ונראה  שמגמה זו תימשך.

חברת בנפיט שוקי הון בע"מ מנהלת תיקי השקעות ללקוחות. ניירות ערך של חברות המוזכרות בדו"ח זה  מוחזקים או עשויים להיות מוחזקים בחלק מן התיקים המנוהלים ע"י בנפיט שוקי הון בע"מ, ובנפיט שוקי הון בע"מ עשויה לרכוש ו/או למכור את ניירות הערך האמורים ללא כל הודעה. הכותב הינו מנכ"ל ובעלים בחברת בנפיט שוקי הון בע"מ. הנתונים הינם למועד כתיבת המאמר (31/12/2009). אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות או המלצה לקנות או למכור את ניירות הערך המוזכרים במסמך זה ו/או ניירות ערך אחרים או מטבעות. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. האמור לעיל מוגש כאינפורמציה בלבד. מסמך זה מתבסס אך ורק על מידע פומבי גלוי לציבור ועל הערכות ואומדנים שמטבע הדברים אפשר ויתבררו כחסרים, או בלתי מעודכנים. מסמך זה אינו מהווה יעוץ או הזמנה לרכוש או למכור את ניירות הערך הנזכרים בו ואין בו משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל משקיע.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מסחר בבורסה - רווח, מאפשרת לכל לקוחותיה לסחור ולהשקיע בבורסה בדרך הזולה הנוחה והיעילה ביותר.

עמלות מוזלות למסחר בבורסה נמצאות במרחק קליק אחד מכם,

צרו קשר, www.revach.co.il | 03-5105741 | hagay@revach.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רווח מסחר בבורסה

מאת: רווח מסחר בבורסהפיננסים וכספים - כללי 26/01/101387 צפיות
הדמיון והשוני בין מנהל תיקים לבין יועץ השקעות, רווח, מסחר בבורסה.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/213998 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193453 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193239 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910463 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192994 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182837 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181749 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica