חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיון עובדים

מאת: ivTextאינטרנט - כללי27/02/20091193 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות חל שינוי גדול בתהליך מיון העובדים בארץ ובעולם: לפני מספר שנים הייתה התאמה רק בין העובד לעיסוק עכשיו יש גם התאמה בין העובד ל: עיסוק, תרבות ארגון, ממונה ישיר, עמיתים בארגון.

  • עובד- תרבות ארגונית: ההתאמה נמדדת לפי כמה פרמטרים: האני מאמין שלך יחסי לארגון, ערכי הארגון לעומת הערכים שלך והנורמות בארגון לעומת הנורמות שלך. ארגון מאוד בירוקרטי (כמו גוף ממשלתי) שבו יש מנהלים מלאי גאווה, לא יתאים לאדם פתוח ויקשה עליו את ההסתגלות בארגון.
  • עובד- מנהל ישיר- צריכה להיות התאמה מבחינת מערכת יחסי האנוש בין העובד למנהל הישיר שלו, צריכה להיות לשניהם אותה תפיסת עולם בקשר לעבודה, וצריך להיווצר "קליק" ביניהם כדי שעבודתם המשותפת תהיי פורייה ומוצלחת. כך גם בהקשר של העובד והעמיתים שלו.

בגלל הרצון להגיע  ל-4 התאמות הללו תהליך המיון הופך לארוך ויקר מאשר פעם.תהליך המיון מורכב מהמון שלבים, כל שלב מדומה למסננת. השלב הראשון שהוא המיון הגס ביותר מדומה למסננת הגסה ביותר וככל שתהליך המיון מתקדם ונמשך (על שלביו של תהליך המיון בהמשך) כך הוא נהיה עדין יותר ויותר וכך גם המסננת שמדומה אליו. כל מיון כמו כן יכול לעסוק בתחום שונה שרלוונטי אך ורק למיון זה (שכר, עתיד, פרטים אישיים וכו') בסופו של תהליך מיון ארוך זה אמורה החברה לקבל מועמד אחד או שניים לעבודה כשבתחילת תהליך המיון ישנם מעבר ל-1000 מועמדים.

1. פרטים אישיים- מצב משפחתי, טלפון, שירות צבאי, הסכלה, ניסיון קודם במקצוע וכו'. השלב הראשון הוא שליחת קורות החיים למקום העבודה המבוקש- זו המסננת הגדולה ביותר.

2.  המלצות כתובות הן בעיקר אידיאליזציה של העובד. הן, לרוב, לא כתובות באופן רציני ונוטות להיות הרבה יותר חיוביות מאשר המציאות.

3. טופס פרטים אישיים הוא שלב של מסננת יותר עדינה. בשלב זה עושים איחוד של כל המועמדים כאשר נותנים לכולם שאלון מסוים שאותו הם אמורים למלא- שאלון זה מיחד את כל המועמדים ולא יוצר יוצאים מן הכלל כך שהחברה מתחילה להסתכל עליהם יותר ברצינות, שאלון זה מראה גם על העובדים יותר ברצינות. העובדים נשאלים שאלות שהם לא היו נשאלים בדרך כלל כמו למשל: מגבלות רפואיות, כמה הם היו רוצים להרוויח, סיבות עזיבה של העבודה הקודמת וכך גם מספרים ושמות של מעסיקים קודמים שהיו לעבד הזה.

4.  הראיון האישי שהוא סינון מאוד רציני נעשה בשלב שישנם לא הרבה מועמדים והם מתאימים מכל בחינות שנבדקו עד אז. אנו משתמשים ברעיון של גו' והרי כדי להסביר את העניין:

  • בחלון הגלוי- ניתן למצוא בחלון זה מידע שהמרואיין יודע על עצמו והמראיין יודע עליו.
  • בחלון הסמוי- ניתן למצוא מידע שהמרואיין יודע על המצב והמראיין לא יודע עליו.
  • בחלון העיוור- ניתן למצוא מידע שהמראיין יודע על המרואיין והמרואיין לא וידע שהמראיין יודע את המידע הזה. המידע הושג ע"י שיחות אם בוסים קודמים של המרואיין.
  • בחלון הלא ידוע- ניתן למצוא מידע ששני הגופים לא יודעים על המרואיין.

מטרתו של הראיון האישי הוא לא רק לדלות פרטים, הוא גם להכיר את האדם ולראות אותו פנים מול פנים. אפשר לפי שפת גוף לקבוע הרבה דברים חשובים כמו: ביטחון אישי, פתיחות, לחץ וכו', דברים שיכולים לעזור בבחירת המעמד. בראיון האישי גם כן אפשר לראות האם נוצר קליק בין המראיין שהוא  ברוב המקרים המנהל הישיר של המרואיין  (בתנאי שהוא יתקבל לעבודה) לבין המרואיין עצמו. ראיון ההעסקה צריך לדלות פרטים על העבר של המרואיין (תעסוקתי, פרטי) ההווה (מה הוא עושה כרגע (מקום עבודה ופרטים אישיים ועל העתיד (תעסוקתי ופרטי/ משפחתי).

הטעות שיפוט

  • אינן קוגנטיביות- מין, גיל, עדה, לאום, מראה,/ הופעה, מבטא.
  • עקב תחרות- מאיים עלי מבחינת תפקידית (מתאים לתפקיד שלי, מאוד מתאים לקידום).
  • אפקט הדומה לי- אנו נוטים להעריך בן אדם אם הוא דומה לנו במשהו- באופי, ברקע ההשכלתי/ צבאי.
  • עקב הפרעות רגשיות- כללית/ כלפי המועמד- תלוי במצב רוח שהמראיין קם איתו באותו הבוקר, או להפך אם הוא אהב את המרואיין והוא נראה לו נחמד או אם הוא לא אהב את תווי פניו ולכן לא אהבתי אותו.
  • קוגנטיביות- 1. אפקט ההילה- מהללים אדם באופן שלא מגיעה לו.
  • קוגנטיביות- 2. אפקט הקרניים- כאשר אנו חוקרים אדם ויש לנו דעה ראשונית רע עליו אנו יכולים לראות שאנו ננסה להכשילו בכוונה תחילה ולא ניתן לו את הסיכוי הראוי.
  • קוגנטיביות- אפקט הפיגמליון- אם האדם מוצא חן בעינינו אנו בכוונה נעשה הכל כדי לעזור לו בראיון ולאחר מכן נחשוב עליו יותר מאשר אחרים.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://www.ivtext.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ivText

מאת: ivTextשיווק באינטרנט28/02/091810 צפיות
במקרים רבים מתעורר הצורך לשכור את שירותיה של חברת קלדנות מקצועית. השוק ככלל ורשת האינטרנט בפרט כיום רוויים בחברות ועסקים המציעים שירותי קלדנות מקצועיים. לצורך ניווט קל ומהיר בתחום זה, ליקטנו מספר טיפים ועצות מועילות אשר בעזרתם תוכלו למצוא שירותי הקלדה מקצועיים אשר יתאימו לרוחכם ולכיסכם.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091726 צפיות
כל עסק מבוסס על ניהול מסמכים ודו"חות בשגרה, באירועים מיוחדים ובסיכומים תקופתיים. לעיתים עסקים קמים ונופלים על איכות ודיוק של עבודת קלדנות. הקלדה לא מדויקת של נתונים יכולה להיות בעלת משמעויות הרות גורל. עבודת קלדנות מקצועית ואיכותית יכולה לשמור על התנהלותו היעילה והמוצלחת של כל עסק, באמצעות הקלדה והדפסה של כל החומר הכתוב במשרד, החל במסמכים, פרוטוקולים והרצאות וכלה בחוזים ובסיכומי ישיבות.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091732 צפיות
תחום הקלדנות המקצועית כולל בתוכו מגוון רחב של שירותים העוסקים בהקלדת מלל, הזנת נתונים, עריכת ספרים ועבודות ועוד. קלדנות מקצועית מתאפיינת במהירות, באיכות וביעילות. חברות ועסקים מחזיקים לעיתים קלדנים כעובדים אורגניים של החברה. בזמן האחרון ניתן להצביע על המגמה ההולכת וצוברת תאוצה להוציא את השירות הזה מהחברות ולהעבירו כמיקור חוץ לחברות אשר מתמחות בקלדנות מקצועית.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091972 צפיות
אנשי מקצוע מתחומים רבים נאלצים להתמודד בשגרה היומיומית עם עבודה אשר אין להם צורך או שאיפה להתמחות בה. תחומים רבים דורשים עבודת איסוף נתונים וסידורם, הפצת מסמכים ודו"חות ארוכים ומפורטים וכן הפקת ספרים וחוברות. במשימות מעין אלה באים לידי ביטוי היתרונות הרבים של השימוש בשירותי קלדנות. לשימוש בשירותי קלדנות יתרונות רבים וחשובים לאנשים ממגוון תחומים, החל בעסקים, דרך פרויקטים אישיים וכלה בתחומי ההוראה והאקדמיה. במאמר זה נציג כמה מהיתרונות המרכזיים של השימוש בשירות קלדנות מקצועי.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091757 צפיות
העברת משימות לשירותי הקלדה מקצועיים יכולה להוות הקלה לסטודנטים ומרצים. העברת הקלדה של מסמכים, עבודות, מאמרים ודומיהם לשירותי הקלדה, מאפשרת לאקדמאים לעסוק בעיקר ולא לבזבז את זמנם על משימות שהם אינם מומחים בביצוען.

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/091681 צפיות
מה אומרת לכם המילה טכנולוגיה? הניחוש שלי הוא שהאסוציאציה הראשונה שתעלה בדמיוננו היא "אפשרויות" - הטכנולוגיה משפרת את חיינו ומאפשרת לנו לעשות דברים רבים יותר במהירות וביעילות. אך האם חשבתם פעם על הפער בין התפתחותה של הטכנולוגיה לבין היכולות של רובנו, שאינן מצליחות להדביק את קצב התפתחותה של הטכנולוגיה העומדת לרשותנו? כמה מכם מכירים את כל הפונקציות של מערכות השמע המשוכללות שבסלון ביתם או של מכשיר הסלולארי שלהם?

מאת: ivTextניהול תוכן28/02/092511 צפיות
הקלדה עיוורת היא מיומנות חשובה מאוד עבור כל מי שעוסק במקצועות הקלדנות השונים וכל מי שרוצה לייעל את מהירות ההקלדה שלו. כקלדנית מקצועית אני מוכרחה להתוודות שחיי המקצועיים השתנו מן הקצה אל הקצה ביום בו למדתי הקלדה עיוורת, שכן הדבר הגביר לאין שיעור את מהירות הקלדת הטקסטים שלי ושיפר את יכולת הריכוז שלי ואת ערנותי לפרטים החשובים ביותר בטקסטים שאני מקלידה. שכן קלדנות היא מקצוע שדורש יכולת ניתוח והבנה של הטקסטים שמקלידים, לצורך תיקון שגיאות שונות כגון שגיאות הכתיב.

מאמרים נוספים בנושא אינטרנט - כללי

מאת: בנימין קלינגראינטרנט - כללי04/04/223058 צפיות
הצהרת נגישות אנו בקלינגר רישוי עסקים והתרי בניה רואים חשיבות עליונה בסיוע והנגשת אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר למרבית האוכלוסייה לגלוש בקלות ובנוחות ולהנות מהאתר המושקע. בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם עם מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני.

מאת: nirאינטרנט - כללי01/11/213532 צפיות
שיווק בגוגל עדיין נתפסת כחברה מגניבה וצעירה ברוחה שמשקיעה במשרדים ובעובדים הרבה יותר מהמתחרים, אבל רבים שוכחים שהיא פועלת בדיוק באותה סביבה תחרותית שבה ענקים אחרים ממהרים להדביק את התקדמותה.

מאת: רוןאינטרנט - כללי28/07/193856 צפיות
לימודי הסייבר פותחו בהתאם לצורך הלאומי להגנת מהקאינג, על מנת להבטיח רמה מקצועית גבוהה, מהימנות וידע עדכני לכל העוסקים בתחום.

מאת: רוןאינטרנט - כללי24/06/163168 צפיות
מאמר על אתר קופונים

מאת: יוסי לויאינטרנט - כללי02/05/163263 צפיות
כולם היום קונים צפיות ביוטיוב על מנת למתג את העסק שלהם, זה מתחיל בזמרים וממשיך לבעלי עסקים גדולים / קטנים, מומלץ בחום רב לבחון את האופציה לרכוש צפיות איכותיות ממשתמשים בחו"ל הריי שהדבר יכול לתרום לכם רבות למיתוג ולהפוך לגדולים, העין קובעת ומייצרת מציאות.

מאת: ליאוראינטרנט - כללי22/02/163205 צפיות
תרגום אתרים בעזרת חברת שירותי תרגום, בעלת מוניטין, מביא לתוצאה טובה מאוד. תרגום אתרים שמתבצע היטב, מאפשר להקים אתר חדש, שמיועד לקהל יעד חדש.

מאת: מאיר סוויסה אינטרנט - כללי07/01/163315 צפיות
מובילים בשרון כולנו זקוקים לחברת מובילים בשרון מקצועית ואמינה על מנת לעבור דירה, לשנע מטענים שונים ולהוביל חפצים ממקום למקום. חברת מובילים בשרון מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הובלת דירות, הובלה עם מנוף לפינוי חפצים גדולים מקומה גבוהה ודירות גג, הובלת מטענים בעיר וברחבי הארץ וכן שירותי אריזה, פריקה ואחסון. חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין טוב בענף, מומלץ לחתום על חוזה מסודר הכולל פירוט העבודה, עלות, ביטוחים ואחריות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica