חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יום האהבה - השוואה בין החג הנוצרי ליהודי

מאת: דוריבה חיליקזוגיות ואהבה02/02/20101372 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנו עומדים בפתחו של יום האהבה הנחוג ברחבי העולם הנוצרי וגם בינינו היהודים בישראל ישנם רבים החוגגים את החג, במאמר הזה אני רוצה להשוות בין יום האהבה על פי המסורת הנוצרית ובין יום האהבה על פי המסורת היהודית ולטעון כי יום האהבה היהודי הוא הנכון יותר וכי הוא מבוסס על מסורת של אהבה שפרחה באותו יום.

יום האהבה לפי המסורת הנוצרית חל ב-14 לפברואר והוא נחוג לזכר קדוש נוצרי בשם ולנטיין ונקרא על שמו. להלן ציטוט מתוך ויקיפדיה מהערך "יום ולנטיין":

"יום ולנטיין הקדוש החל כציון נוצרי לזכרו של ולנטינוס הקדוש - למעשה, לזכר שלושה קדושים, כי לנוצרים יש שלושה קדושים בשם זה. האגדה מספרת כי אחד מהם השיא בסתר זוג אוהבים לפי דיני הנצרות בתקופת הקיסר קלאודיוס השני גותיקוס ועל כך נידון למוות. לפני מותו כתב מכתב לבת הסוהר שעימה התיידד וחתם "שלך ולנטיין". במשך השנים נעשה ולנטיין לפטרון האוהבים. עם השנים התחזק מעמדו של היום המוקדש לקדוש זה כיום חג. הוא נחגג באמצעות העברת מסרי אהבה (שירים, פרחים וכו')."

ישנן מסורות נוצריות נוספות הקושרות את החג לאירועי אהבה, כמו זו הגורסת כי החג נקבע, על פי המועד שבו נישאו המלך ריצ'רד השני מאנגליה למלכה אן מבווריה, ולכבוד האירוע המשמח כתב המשורר ג'פרי קאושר פואמה, ובה הוא מהלל את יום ולנטיין שבו נישא המלך ומספר כי הציפורים גם הן הזדווגו באותו יום. למען האמת יש לא מעט אנשים שמטילים ספק באפשרות שהציפורים נהגו כך באותו היום, היות ואמצע פברואר איננה בדיוק התקופה שבה יש פעילות חיזור של ציפורים באנגליה.

לעומתו יום האהבה על פי המסורת היהודית חל בט"ו באב, שהוא היום המקביל בלוח העברי והקשור בהופכיותו האסטרונומית לתאריך ט"ו בשבט(הפרש של חצי שנה בדיוק) שהוא ראש השנה לאילנות ויום ולנטיין חל בסמוך לו(יש כאן חומר למחשבה...).לחג האהבה המסורתי היהודי ישנן גם כמה גרסאות, האחת קושרת אותו לסיפור הפילגש בגבעה(שופטים פרק כ"א): ציטוט מתוך ויקיפדיה מהערך "ט"ו באב":

"מעשה פילגש בגבעה מספר על אונס של אשה משבט יהודה בידי צעירים משבט בנימין (מהיישוב גבעה) שגרם למותה. בעקבות המעשה נלחמו בני ישראל בבנימין מלחמת חורמה ואף נדרו לא לתת את בנותיהם לבני שבט בנימין. לאחר ששבט בנימין כמעט שנכחד מחוסר נשים, הפתרון לבעית הנדר שניתן לצעירי בנימין הרווקים היה להגיע אל כרמי שילה בזמן החג ולחטוף מבין המחוללות את האשה הראויה."

והגרסא האחרת שהיא הגירסא האהובה והמקובלת עלי, אומרת כי לא רק צעירי בנימין ולא רק בכרמי שילה, כי אם כל הצעירים והצעירות ובכל רחבי הארץ.

ומדוע נמצאות הבנות הרווקות בכרמים באותה עת?

ובכן ט"ו באב חל בעונת הקיץ(בערך באמצע אוגוסט), וזוהי עונת בציר הענבים. ענבי יין נבצרים בשעות הלילה הקרירות, משתי סיבות עיקריות:

הסיבה הראשונה נובעת מכך שהבציר הוא עבודה קשה, והיות ובעונת הבציר ביום חם מאוד ובלילה קריר, נוח יותר לבצע עבודה מפרכת כזו בלילה.

והסיבה השניה היא שהטמפרטורה הנמוכה של הענבים, לא מאפשרת לשמרים הנמצאים על הקליפה החיצונית של העינב(אותו חומר דמוי שעווה לבנה המצפה את העינב), להתסיס את המיץ הניגר מהם בתסיסה שאיננה מבוקרת ועלולה לגרום להחמצה(מלשון חומצה) של היין. אגב גם כיום בציר של ענבי יין, במיוחד הזנים המשובחים, מתבצע רק בלילות.

את תהליך הבציר והטיפול בענבים שהובאו אל היקב מבצעים בתקופת התנ"ך הגברים והנשים הנשואות, הגברים יוצאים בחצות הלילה לכרמים ובוצרים את הענבים ובשעות הבוקר המוקדמות הם מגיעים חזרה אל היקב עם הענבים, הנשים מקבלות את פניהם ביקב ומאכילות אותם לאחר העבודה הקשה, ואז הן לוקחות את הפרי ועל ידי דריכה על הענבים הן מבצעות את פעולת הסחיטה וממצות אותם לתירוש שלאחר תסיסתו מתקבל יין, פעולה זו נעשית על ידי נשים היות והן עדינות יותר, ושוקלות פחות, ולכן הסחיטה עדינה יותר, ואיננה מוציאה מן העינב את החלק המריר שבמיץ, שבמידה והוא היה מתווסף לתירוש הוא היה פוגם בטעמו של היין. הפעולות האלה התבצעו עד שעות אחר הצהריים, ואז לאחר הארוחה הלכו כולם לישון, על מנת לצבור כוחות לבציר הלילי הבא.

במשך כל היום היו הכרמים מופקרים, והיתה סכנה שגנבים יגנבו מן הכרם ענבים, ולכן נשלחו הבתולות אל הכרמים מתוך מטרה שתשמורנה עליהם, וזו הסיבה מדוע הן שם בשעות היום, עובדה זו נוצלה על ידי הגברים הרווקים, שלאחר הטיפול בענבים ביקב, היו מתחמקים והולכים לחזר אחר הנשים הצעירות בכרמים, וזאת תוך בטחון וידיעה ברורה שאבותיהן, ואחיהן הבוגרים, נמים את שנתם ולכן מעשי האהבה שלהם לא יופרעו על ידם.

המסקנה האישית שלי מתוך הסיפורים האלה היא, כי חג האהבה על פי המסורת היהודית הוא חג האהבה האמיתי יותר, אם כי אין שום רע בכך שנחגוג חג זה פעמיים בשנה. מה דעתכן/ם?

ואם כבר אנחנו עוסקים ביום האהבה הנה הצעה שלי לבילוי רומנטי המשלב בין ספא זוגי וארוחה במחיר מיוחד ליום האהבה! ליחצו על הקישורים לקבלת פרטים. חג אהבה רומנטי ושמח לכולכם!!

 



תגיות המאמר: ספא, ספא זוגי, יום האהבה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיליק הינו מומחה בתחומים הבאים: שיווק באינטרנט  קידום אתרים מקצועי בגוגל, בניה וניהול מסעות פרסום בגוגל, באתרי תוכן וברשתות החברתיות, תחזוקת אתרים וקופירייטינג.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוריבה חיליק

מאת: דוריבה חיליקבריאות ילדים10/12/101361 צפיות
גברים ונשים עם הפרעות קשב וריכוז דומים בכמה אופנים ובאותה עת גם שונים בכמה מהם. הדמיון הוא בכך שיש להם את אותם התסמינים של הפרעות קשב וריכוז, יש להם את אותן הבעיות החברתיות, והם דומים בתגובה שלהם לטיפול מתגרה בהפרעות קשב וריכוז. המחקרים הראו שהשוני ביניהם מופיע בדברים הקשורים בטלטולים הורמונליים, התפתחות מוחית, ליקויים ניהוליים, פעילות מוטורית, שינויים במצב הרוח, וקצב ההפניות שלהם לטיפול רפואי.

מאת: דוריבה חיליקנדל"ן06/10/101071 צפיות
קבוצת רכישה היא כלי נדלני חדש, שפרץ לתודעה בצורה מהותית בשנים האחרונות. אך כמו לכל דבר גם לקבוצת רכישה ישנם יתרונות וחסרונות. מאמר זה בה להדגיש את היתרונות ויחד עם זאת לבחון למי הם מתאימים.

מאת: דוריבה חיליקבניין ואחזקה - כללי03/05/101229 צפיות
מאמר זה עוסק בעתידן של קבוצות הרכישה העומד להשתנות בעקבות הדיונים המתקיימים בנושא שבעקבותיהם יתבצעו שינויים רבים. שינויים אלה מגדילים את האטרקטיביות של קבוצת הרוכשים מול קבוצת הרכישה.

מאת: דוריבה חיליקנדל"ן22/04/101297 צפיות
מאמר זה מסביר את העקרונות על פיהן מתארגנות קבוצות רכישה וקבוצות רוכשים, יתרונותיהן וחסרונותיהן, ומדוע חשוב להצטרף לקבוצה הנכונה מביניהן לצורך השגת המטרה והיא: רכישת דירה חדשה בדרך שתהיה בטוחה, נוחה ובעיקר זולה. המאמר זה הוכן באדיבותו ובהדרכתו של עו"ד אוהד שחר שתחום עיסוקו והתמחותו הוא תחום הנדל"ן בכלל, ותחום הדירות למגורים בפרט.

מאת: דוריבה חיליקמוסיקה19/04/101331 צפיות
קריאת תווי תופים עוזרת לנו להתפתח בתחום ולהתקדם הרבה יותר ממה שרובנו חושבים. הקריאה עוזרת לנו "להבין" את מה שאנו מנגנים, ומאפשרת לנו להפוך למתופפים יצירתיים. מתופפים הרוצים להתקדם ולהתמקצע בענף המוסיקה חייבים לדעת לקרוא תווים אחרת....נגינת תופים, כמו כל סוג של נגינה, הינה אומנות המבוססת על ביטוי עצמי המבטא את איך שאנחנו תופסים את מה שלמדנו. הלימוד של תיאוריות ושל תווים הוא דבר שלא ניתן להתקדם בלעדיו. ישנם ספרי תופים ישנם מקורות באינטרנט, וכולם מהווים מקור למידה והשראה עשיר מאוד.

מאת: דוריבה חיליקבית חכם23/02/101635 צפיות
מצבו של משק המים בישראל הולך ומתדרדר, הממשלה מייקרת את מחירי המים מתוך כוונה שהצריכה תרד, אך המחיר היקר של המים איננו משנה את המודעות לבעיית המים, וכתוצאה מכך לחסכון במים. מאמר זה בא להסביר את הצורך המיידי לחסוך ולמחזר מים, ולא בגלל מחירם כי אם בגלל שזהו מצרך שאם לא נשתמש בו בתבונה, אנו צפויים לבעיות של מחסור במים, שהכסף שהממשלה גובה מהתושבים ומיועד לפיתוח פתרונות כהתפלה לא יפתור בטווח הקרוב והמסוכן.

מאת: דוריבה חיליקבניין ואחזקה - כללי02/02/101055 צפיות
תמ"א(תוכנית מתאר ארצית) 38 התפרסמה בשנת 1995 והנושא העיקרי שהיא עוסקת בו הוא חיזוק מבנים שהותרו לבניה לפני שנת 1980 על מנת למנוע קריסתם עקב רעידת אדמה. מהן הסיבות שהביאו להכנתה של תוכנית זו ומדוע חלה התעוררות והתעניינות מוגברת בה רק לאחרונה.

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206412 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204908 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204691 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192804 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182311 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182749 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181904 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica