חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חסכון במים ומיחזור מים- האם הם נטל כספי נוסף או שהם חובה הנובעת ממודעות לבעיית המחסור במים?

מאת: דוריבה חיליקבית חכם23/02/20101636 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאזן משק המים של ישראל שלילי כלומר הצריכה הממוצעת של מים בישראל עולה על כמות המשקעים הממוצעת. עקב כך נתונה המדינה בשנים האחרונות במשבר מים הולך ומתמשך. גידול בצריכת המים לנפש במקביל לגידול באוכלוסיה הולך ומדלדל את מקורות המים הטבעיים, בעייה מקבילה נוספת הקיימת ומחמירה את המצב היא בעיית זיהום מקורות המים. בשנים האחורונות הולכת וגוברת המודעות לנושא וכתוצאה מכך יותר ויותר אנשים מחפשים פתרונות לחיסכון במים, הצריכה החקלאית המהווה כמחצית הצריכה של מים בישראל מתבססת יותר ויותר על מי קולחין מטוהרים כתוצאה מעליית המודעות לצורך במיחזור מים.

כ-70% מגופנו הם מים, אבל עובדה זו איננה משקפת את היחס שלנו לחומר הטבעי, היקר והחשוב הזה. אנחנו ממשיכים להתייחס למים כדבר מובן מאליו, וברוב המיקרים איננו חוסכים במים או מחפשים דרכים למחזר מים. מיחזור מים בטבע הוא תהליך שקיים מאז שעולמנו קיים, מחזור המים בטבע מתקיים כל הזמן ובזכותו ייתכנו החיים עלי אדמות. אבל רוב בני האדם על פני כדור הארץ איבדו את הקשר עם תופעה זו ואינם מתייחסים אליה. המים מופיעים באורח פלא בברז הביתי ונעלמים לאחר מכן בצורה נוחה אל תוך פתח היציאה לביוב, בלא שמושקעת מחשבה במיחזורם. וזאת למרות שניתן לבצע פעולות כמו סינון וניקוי המים, טיפול בעזרת כימיקלים ודרכים נוספות על מנת להביא את המים המטופלים לשימוש חוזר בבית לצרכי ניקיון, כביסה או שטיפת האסלה. הידעת?: הצריכה הממוצעת לנפש בישראל לצורך שטיפת האסלה היא כ-20,000 ליטרים של מים שפירים בשנה!

להלן כמה נקודות הקשורות לחיסכון במים בצריכה הביתית, שיש לשים אליהן לב:

  • בדיקת נזילות כל ברז מטפטף צורך כמויות גדולות של מים למרות שזה לא נראה כך, יש לבדוק נזילות גם בבית וגם בחצר. ניתן לבצע בדיקת נזילות על ידי סגירת כל הברזים בבית ובדיקה של מד המים, אם מד המים מסתובב סימן הוא כי ישנה נזילה וצריך לטפל בה בדחיפות.
  • התקנה של אביזרים חוסכי מים כחסכמים, קוצבי מים, מיכלי הדחה מוקטנים לאסלה ובעלי כמויות הדחה מוקטנות. ניתן לוסת את גובה המים במיכל על ידי הורדת גובה המצוף. מיכלי הדחה ישנים מכילים כתשעה ליטרים של מים, בעוד החדשים מכילים שישה ליטרים ויש בהם מנגנון המאפשר גם שמוש במחצית כמות המים להדחה.
  • שמוש חכם במכונות ביתיות אין להפעיל את מכונת הכביסה או המדיח כאשר הם אינם מלאים.
  • שמוש חכם וחסכוני במים לצורך הניקיון האישי או הדחת כלים: יש לסגור את הברז בשעה שמצחצחים שיניים, מסתבנים במקלחת או מסבנים את הכלים.
  • שטיפה חיצונית של חלונות, מדרכות וכלי הרכב יש לבצע עם דלי ולא בעזרת צינור, קיים חוק האוסר שטיפת כלי רכב בעזרת צינור ואי קיומו כרוך בקנס כספי גבוה.
  • איסוף מים ניתן לאסוף את המים המתנקזים ממערכות מיזוג האויר ולהשתמש בהם להשקייה של עציצים ואדניות.

הממשלה בישראל החליטה להעלות את תעריפי המים מתוך כוונה שהדבר יגרום להפחתת הצריכה, הוחלט גם להטיל מס בצורת על צרכני מים מעבר להקצבה שנקבעה לכל נפש. אך האם זהו פתרון פלא לבעיית מחסור המים? כלל וכלל לא! הכספים שייאספו כתוצאה מהחלטות אלו, אמורים לשמש את הממשלה לצורך השמה של תוכניות לטווח ארוך, שישפרו את מצב משק המים למשל על ידי הקמת מפעלי התפלה נוספים, אך פתרונות אלו כולם הם פתרונות שתוצאותיהם יתבררו בטווח הרחוק, על הממשלה לעורר את המודעות של הציבור לצורך הדחוף בחסכון במים, עליה להחליט באילו דרכים יתאפשר לציבור להשתמש במים ממוחזרים, הנקראים "מים אפורים", ולהשתמש בכספים שהיא גבתה לצורך עידוד, על ידי סיבסוד, של רכישת ציוד המתאים למיחזור מים ואף לחייב את כל מי שעוסק בבנייה להשתמש במוצרים חוסכי מים ובמערכות מיחזור מים בבניינים החדשים המוקמים מעתה והלאה, בעיית המחסור במים כנראה היא לא בעייה חולפת היא תשאר איתנו לנצח ומוטב ונתייחס אליה כעת בכובד ראש הראוי לה ויפה שעה אחת קודם!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיליק הינו מומחה בתחומים הבאים: שיווק באינטרנט  קידום אתרים מקצועי בגוגל, בניה וניהול מסעות פרסום בגוגל, באתרי תוכן וברשתות החברתיות, תחזוקת אתרים וקופירייטינג.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוריבה חיליק

מאת: דוריבה חיליקבריאות ילדים10/12/101362 צפיות
גברים ונשים עם הפרעות קשב וריכוז דומים בכמה אופנים ובאותה עת גם שונים בכמה מהם. הדמיון הוא בכך שיש להם את אותם התסמינים של הפרעות קשב וריכוז, יש להם את אותן הבעיות החברתיות, והם דומים בתגובה שלהם לטיפול מתגרה בהפרעות קשב וריכוז. המחקרים הראו שהשוני ביניהם מופיע בדברים הקשורים בטלטולים הורמונליים, התפתחות מוחית, ליקויים ניהוליים, פעילות מוטורית, שינויים במצב הרוח, וקצב ההפניות שלהם לטיפול רפואי.

מאת: דוריבה חיליקנדל"ן06/10/101072 צפיות
קבוצת רכישה היא כלי נדלני חדש, שפרץ לתודעה בצורה מהותית בשנים האחרונות. אך כמו לכל דבר גם לקבוצת רכישה ישנם יתרונות וחסרונות. מאמר זה בה להדגיש את היתרונות ויחד עם זאת לבחון למי הם מתאימים.

מאת: דוריבה חיליקבניין ואחזקה - כללי03/05/101231 צפיות
מאמר זה עוסק בעתידן של קבוצות הרכישה העומד להשתנות בעקבות הדיונים המתקיימים בנושא שבעקבותיהם יתבצעו שינויים רבים. שינויים אלה מגדילים את האטרקטיביות של קבוצת הרוכשים מול קבוצת הרכישה.

מאת: דוריבה חיליקנדל"ן22/04/101297 צפיות
מאמר זה מסביר את העקרונות על פיהן מתארגנות קבוצות רכישה וקבוצות רוכשים, יתרונותיהן וחסרונותיהן, ומדוע חשוב להצטרף לקבוצה הנכונה מביניהן לצורך השגת המטרה והיא: רכישת דירה חדשה בדרך שתהיה בטוחה, נוחה ובעיקר זולה. המאמר זה הוכן באדיבותו ובהדרכתו של עו"ד אוהד שחר שתחום עיסוקו והתמחותו הוא תחום הנדל"ן בכלל, ותחום הדירות למגורים בפרט.

מאת: דוריבה חיליקמוסיקה19/04/101331 צפיות
קריאת תווי תופים עוזרת לנו להתפתח בתחום ולהתקדם הרבה יותר ממה שרובנו חושבים. הקריאה עוזרת לנו "להבין" את מה שאנו מנגנים, ומאפשרת לנו להפוך למתופפים יצירתיים. מתופפים הרוצים להתקדם ולהתמקצע בענף המוסיקה חייבים לדעת לקרוא תווים אחרת....נגינת תופים, כמו כל סוג של נגינה, הינה אומנות המבוססת על ביטוי עצמי המבטא את איך שאנחנו תופסים את מה שלמדנו. הלימוד של תיאוריות ושל תווים הוא דבר שלא ניתן להתקדם בלעדיו. ישנם ספרי תופים ישנם מקורות באינטרנט, וכולם מהווים מקור למידה והשראה עשיר מאוד.

מאת: דוריבה חיליקבניין ואחזקה - כללי02/02/101055 צפיות
תמ"א(תוכנית מתאר ארצית) 38 התפרסמה בשנת 1995 והנושא העיקרי שהיא עוסקת בו הוא חיזוק מבנים שהותרו לבניה לפני שנת 1980 על מנת למנוע קריסתם עקב רעידת אדמה. מהן הסיבות שהביאו להכנתה של תוכנית זו ומדוע חלה התעוררות והתעניינות מוגברת בה רק לאחרונה.

מאת: דוריבה חיליקזוגיות ואהבה02/02/101373 צפיות
לקראת יום האהבה על פי הנצרות אני מבקש במאמר זה להשוות בין החג הנוצרי לחג היהודי, הסיבות ההיסטוריות שיצרו אותו, ומדוע למרות שנהוג לחגוג את שניהם, החג היהודי הוא הנכון והאמיתי יותר.

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181702 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181569 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181432 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181498 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181665 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181507 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171637 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica