חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קנדידת וצרת דלקת בנרתיק

מאת: תמר טובירפואה משלימה09/02/20103040 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הגדרה

דלקת בנרתיק (הנפוצה ביותר מכל הסוגים) שנגרמת על ידי פטריית השמר קנדידה אלביקנס Candida albicans-.

 גורמים להיווצרות דלקת בנרתיק

קנדידה אלביקנס הוא אורגניזם נפוץ ברחבי העולם.

קנדידה קיימת ברמות נמוכות בתוך נרתיק האישה, הפה, מערכת העיכול, ועל העור מבלי לגרום למחלות או סימפטומים (כ -25% מהנשים שאנן מפתחות תסמינים יש נוכחות מוגברת של קנדידה).

התסמינים מופיעים כאשר האיזון בגוף מופר וריכוז פטרית קנדידה גדל ביחס למיקרואורגניזמים אחרים שבדרך כלל מאכלסים את הנרתיק. ריכוז קנדידה גדל כאשר בנרתיק מתפתחת סביבה אופטימאלית ונוחה או כאשר סביבת המיקרואורגניזמים האחרים מקשה עליהם לשרוד. מצב זה גורם לחוסר איזון שמוביל לאותו זיהום בנרתיק.

זיהום בנרתיק יכול להיות תוצאה של  שימוש ממושך באנטיביוטיקה שניתנה לטיפול לבעיה רפואית אחרת. אנטיביוטיקה מפרה את האיזון הטבעי בין אורגניזמים בנרתיק על ידי הפחתת מספר החיידקים הטובים.

זיהום פטרייתי הוא נפוץ, ורוב הנשים יסבלו מתישהו במהלך חייהן מתסמינים של דלקת בנרתיק. סיבות נוספות הגורמות להופעת זיהום בנרתיק כוללות: היריון, מחלת סוכרת, או קיום תנאים המשפיעים על מערכת החיסון (כגון איידס או HIV).

פטרת וגינאלית עורית לא מועברת עם קיום יחסי מין. עם זאת, 12 - 15% מהגברים יפתחו תסמינים כמו גירוד ופריחה על הפין לאחר מגע מיני עם בת זוג נגועה.

זיהומים מרובים בנרתיק עשויים להוות סימן לבעיות בריאות אחרות. ניתן לטעות ולחשוב שכל פטריה בנרתיק והפרשות מהנרתיק מקורן בקנדידה.

 זיהומים חוזרים ונשנים מיד לאחר הטיפול, או זיהום עיקש שאינו מגיב לטיפול, יכול להיות הסימן הראשון או, לפחות, סימן מוקדם שהאדם נושא נגיף HIV.

גם גברים וגם נשים עם HIV אשר התפרצה אצלם המחלה עשויים להיות בסיכון לזיהום קנדידה רב מערכתי: כולל פטריה בלשון (בפה), פטרת הושט (בוושט), ו cutaneous candidiasis (על העור).

 סימפטומים

* הפרשות חריגות מהנרתיק: נעה בין הפרשה מעט מיימית, הפרשה לבנה עבה, לבן, הפרשות צמיגות (כמו גבינת קוטג ')

* דלקת עור סביב אזור הנרתיק

* ריח לא נעים

* יחסי מין המלווים בכאב

* כאבים ותחושת צריבה בזמן הטלת שתן

* אדמומיות של הפות

* גירוד וצריבה של שפתות הנרתיק

* בטן נפוחה

אבחון דלקת בנרתיק עקב קנדידה

בדיקה של אגן הירכיים. הבדיקה עלולה להראות הופעה של דלקת עור הפות, בתוך הנרתיק, ועל צוואר הרחם. מבצע הבדיקה עשוי להבחין בפלאקים יבשים ולבנים על-גבי דופן הנרתיק.

הערכה מיקרוסקופית של הפרשות הנרתיק מראה הימצאות של קנדידה.

דלקת בנרתיק – דרכי טיפול

הצעד הראשון הוא כמובן האבחון הנכון, דרך בדיקה מכוונת אצלנו במעבדה שתתן לך אבחון מדוייק. חשוב לדעת שרמת הזיהום קובעת את אופן הטיפול. הצעד השני הוא קבלת הטיפול שבנוי בדיוק לצרכים המיוחדים שלך. ברשותנו יש גיניקולוג מומחה, מומחה לרפואה פנימית ונטורפתית מומחית לטיפול בזיהומי פטריות שתלווה אותך בדרכך להחלמה.

הטיפול בבעיה של דלקת בנרתיק או פטריה בנרתיק נמשך בממוצע כשלושה חודשים ובעזרת השם בדרך הזאת את לא רק תבריאי מהפטריה בנרתיק אלא גם תרגישי כוחות ואנרגיות מחודשים, הבטן תהיה שטוחה יותר, את תראי טוב יותר ותרגישי שחזרת סוף סוף לעצמך.

שימי לב! תינוק שנולד לאימא שבזמן הלידה סבלה מתופעות של דלקת הנרתיק או פטריה בנרתיק עלול להדבק בלידה ולפתח בשבועות ובחודשים הראשונים לחייהם סימפטומים כגון: חוסר יכולת לעכל מזון או אפילו חלב אם, כאב בטן וגאזים בעיות עור אף אוזן ודרכי נשימה.

באופן כללי, עם הופעת המקרה הראשון של דלקת בנרתיק יש לקבל טיפול ע"י רופא המשפחה.

לאחר ההדבקה הראשונה, אם התפתחה עוד דלקת ואת בטוחה לגמרי שמדובר בזיהום, ניתן לטפל בבית עם תכשירים הנמכרים ללא מרשם כגון miconazole הנרתיק או clotrimazole.. אם התסמינים אינם חולפים יש לפנות לטיפול גיניקולוגי ולהיערך לביצוע בדיקות מקיפות.

תרופות לטיפול בדלקות בנרתיק הנגרמות מזיהום קנדידה זמינות בצורת משחות למריחה חיצונית או טבליות להחדרה לעומק הנרתיק. בזמן ההיריון יש להימנע משימוש בתרופות במתן אוראלי.

התסמינים בדרך כלל נעלמים לחלוטין עם קבלת טיפול הולם.

 סיבוכים אפשריים

דלקות כרוניות או חוזרות עלולות להופיע.. הסיבה לכך יכולה להיות עקב טיפול עצמי לא מתאים או עקב הדבקה חוזרת.

זיהום משני.  גירוד אינטנסיבי וממושך של הפות עלול לגרום להיווצרות סדקים ופצעים על עור הפות, במקרים אלההרגישות לזיהום משני עולה.

 מתי לפנות לייעוץ מקצועי רפואי

התקשרי לקבוע פגישה עם הרופא שלך אם זו הפעם הראשונה שיש לך תסמיני זיהום של דלקת בנרתיק, או אם אינך בטוחה אם יש לך זיהום פטרייתי. אם את משוכנעת שמדובר בזיהום מסוג קנדידה, תוכלי לטפל בהפרעה בעצמך באמצעות שימוש בתכשירים ללא מרשם אותן תוכלי לרכוש בכל בית מרקחת.

התקשרי לרופא שלך אם התסמינים אינם נעלמים לאחר טיפול עצמי באמצעות משחות נרתיקיות, או אם פיתחת סימפטומים מחשידים אחרים.

 מניעת דלקת בנרתיק

הימנעי מיצירה של סביבה לחה מידי באזור איברי המין על ידי לבישת תחתונים או גרביונים המיוצרים מבד כותנה רפוי, והשתדלי לא ללבוש מכנסיים צמודים מידי. השתדלי לא להישאר בבגד ים רטוב  או בגדים רטובים במשך תקופות זמן ארוכות,וזכרי לשטוף אותם אחרי כל שימוש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים מקצועי באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמר טובי

מאת: תמר טובישיקום והידרותרפיה23/06/1113504 צפיות
המעי הגס הוא האיבר המרכזי שבו מצטברים רעלנים ומזהמים שונים. צטברותם של רעלים אילו במערכת העיכול פוגעים בתפקודו התקין של הגוף ועשויים לעורר את הופעתם של מחלות ובעיות בריאותיות נלוות. הידרותרפיה (חוקן מים) זו שיטה לניקוי יסודי של המעי הגס מפסולת ורעלנים שהצטברו במהלך השנים, והחזרת האיזון החומצי - בסיסי הטבעי.

מאת: תמר טובירפואה סינית20/06/111394 צפיות
שיטת הטיפול באמצעות כוסות רוח היא שיטה שמקורה לפני אלפי שנים והייתה בשימוש של מרפאים בכל הדורות וכמעט בכל התרבויות. היתרון המרכזי של טיפול בכוסות רוח טמון בכך שתגובת הריפוי הינה מיידית, והמטופל מתחיל לחוש בשיפור במצבו כבר לאחר הטיפול הראשון.

מאת: תמר טובירפואה09/05/111431 צפיות
תסמונת העייפות הכרונית, שנקראה בעבר גם “מחלת היאפים” או “מונונקלואוזיס כרוני”, תוקפת כ- 0.2% מהאוכלוסייה, בלי קשר למעמד חברתי-כלכלי. פיברומיאלגיה מוגדרת כמחלה ראומטית הפוגעת ב: 4%-2% מהאוכלוסייה, כאשר 95% מהסובלים ממנה הן נשים, רובן בנות 50-20. המחלה מתאפיינת בכאבים בשלד, במפרקים ובשרירים, ללא רקע דלקתי. על אף שהן נחשבות לתסמונות שונות, יש ביניהן קשר הדוק: שתיהן מאופיינות בתסמינים הפוגעים בצורה קשה באיכות החיים וביכולת התפקוד.

מאת: תמר טובייהדות22/03/111749 צפיות
באמצעות לימודי הקבלה ניתן להסביר את המורכבות של היקום בהיבט החומרי והלא-חומרי שלו, כמו כן, את הטבע הפיזי והמטאפיזי של המין האנושי.

מאת: תמר טובירפואה11/11/102682 צפיות
מחלת קרוהן היא מחלה דלקתית כרונית שפוגעת ברירית מערכת העיכול ויכולה להופיע בכל רקמה באזורי מערכת העיכול: החל מחלל הפה ועד לפי הטבעת. במרבית המקרים, מחלת קרוהן פוגעת בחלק הסופי של צינור המעי הדק (באזור המעבר בין המעי הדק למעי הגס).

מאת: תמר טוביספא30/10/101628 צפיות
חמאם הטורקי, הנו גרסה ים תיכונית של בית מרחץ, דוגמת הסואנה. החמאם היווה ומהווה עדיין תפקיד חשוב בתרבות הטורקית. בתי מרחץ הם רעיון ומסורת רומית שעברו אל הביזנטים, ומהם לטורקים.

מאת: תמר טוביספא30/10/101647 צפיות
ספא, הנו שם כולל לתחום ריפוי המסתמך על הקשר בין הגוף לנפש. תעשיית ה-WELLNESS התפתחה רבות בעשור האחרון וביטויה המרכזי הוא בריבוי מכוני הספא הבריאותיים והטמעת התפיסה כי ספא אינו רק מותרות ופינוק, אלא טמונים בו יתרונות בריאותיים רבים הן במישור הפיסיולוגי והן במישור הנפשי.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213907 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201543 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201455 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201346 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191637 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181642 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica