חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שינוי ארגוני בראיית יעוץ ארגוני

יעוץ ארגוני: פיתוח מנהיגות - תנאי הכרחי לתהליך שינויבארגון


Coaching בגישה שונה
דורית קיי MA פיתוח אישי,יעוץ ארגוני

"הדבר הקבוע בחיינו הוא השינוי" (הרקליטוס ,המאה החמישית לפני הספירה).משפט זה מתנוסס במחלקת יעוץ ארגוני באחד החברות שאני מלווה בתהליך של פיתוח מנהלים.אחד המאפיינים של העבודה בארגון המסוים הזה ,הוא שינוי ארגוני שהנהלת החברה יוזמתאחת לכמה זמן.כיום, כשחברות רבות חוות מיתון ושינויים כלכלים , עולה השאלה האםמדיניות של עריכת שינוי ארגוני ,כהחלטה גורפת ,אכן מקדמת את הארגון.
בשנת 2008ערכה חברת קן בלאנצ'ארד (חברה המתמקדת בארץ בתהליכי אימון עסקי, פיתוח מנהלים ותהליכי יעוץ ארגוני) מחקר ומצאה שיותר מ70% של יוזמות לביצוע שינוי ארגוני נכשלות.ארגונים רבים עומדים לפני אתגרים כלכלים, תחרות הגוברת והולכת, שינויים תרבותיים,הנובעים בין היתר כתוצאה מתהליכי גלובליזציה,מחסור בכוח אדם מומחה ועוד.

קשר בין כישלון השינוי לתהליכי יעוץ ארגוני


חוקרים מצאו שתהליך שינוי ארגוני אינו עולה יפה עקב סיבות שניתן היה לחזות מראש. בתהליכי פיתוח מנהלים , אני פוגשת מנהלים שאינם לוקחים תהליכים אלו בחשבון ברמת תכנון. לכישלוןהארגוני מספר סיבות:

היעדר שקיפות
מנהלים רבים אינם מצגים את כלהמידע לעובדים שלהם, על כן חלק מן העובדים אינם מאמנים בנחיצות ודחיפות של תהליכישינוי ארגוני, דבר הבולט כבר בראשית התהליך של יעוץ ארוגני.
פחד
במהלכו של תהליך התערבות בארגון,כחלק מתהליך של יעוץ ארגוני, עובדים אכן משתפיםפעולה בתחילת התהליך, אך עקב שקיפות ומידע חסר,עולים הפחדים האישים שלהעובדים,וכתוצאה מכך דפוסי העבודה אינם משתנים או משתנים חלקית ותוצאותיו שלתהליך שינוי ארגוני נמוגות כבר בראשית התהליך.

היעדר סיועבתחום יעןץארגוני
בתקופות כלכליות קשות לארגון, אני פוגשת מנהלים בתהליכי פתוח מנהליםשמנסים לחסוך בהוצאות פיתוח ולהסתמך על ידע פנים ארגוני, ולא להסתייע במומחה כגון יועץ ארגוני, מאמן אישי ועסקי וכדומה. מנהלים אלו על פי רוב מקימים צוות היגוי קטן מתוך ההנהלה,שלא תמיד השפעתה על העובדים ניכרת.

יעוץ ארגוני: שינוי ארגוני המסתמך על אימון אישי


כאשרארגון מחליט על שינוי ארגוני, בין אם הוא הסתייע בשירותי יועץ ארגוני ובין אם הואעורך את השינוי ללא סיוע של מומחים,עליו לדעת שינוי ארגוני כמו כל תהליך שינוי אחר מתרחש קודם כל ברמת המיקרו, אצל כל אדם בנפרד. על כן לא נכון לדבר בתהליכי יעוץארגוני רק על עשייה ממוקדת תוצאות מדידה,אלא חובה להתייחס גם להוויה-לbeing.בתהליכי אימון אישי נשאל את המתאמן בעת חיבור החזון שלו, מה היאהרגשתו כשהוא חושב על עתידו המיטבי, ומה יתאפשר לו כתוצאה מכך. בתהליך של יעוץארגוני ותהליך של פיתוח מנהלים ,נרצה להבטיח בארגון שהמנהלים מודעים לרגשות ולפחדיםשל העובדים,ואינם מתעלמים מהם. אם מנהלים בתהליך פיתוח מנהלים ובתהליך יעוץ ארגוני,ייקחו בחשבון את רגשות העובדים ,ולא יתעלמו מהם,הם יגלו שהעובדים כן מוכנים לשתףפעולה ,וקל יהיה להם יותר להפעיל צעדים בוני הצלחה לארגון שימנעו אתהכישלון.

יעוץ ארגוני: תנאים לכינון שינוי ארגוני



אבחון הארגון
בתהליך יעוץ ארגוני יועץ ארגוני מנוסה יבדוק את נכונותם של עובדיהארגון לקבל את השינויים בארגון ולהצטרף לתהליך שינוי ארגוני,והוא יעריך נכוחה אתמידת השפעת חששות העובדים בארגון.

פיתוח ארגוני
תהליכי יעוץארגוני המשלבים תהליכי פיתוח מנהלים בארגון יתרמו לשימוש במיגון רחב של אסטרטגיותמקדמות שינוי.

שותפות
אם וכאשר מנהלים אכן מאבחנים את חששותיהםשל העובדים, חובה עליהם להשתמש באסטרטגיות שונות המתאימות לשונות העובדים, זאת עלמנת לרתום אותם לטובת שינוי ארגוני שברצונם לחולל.

תוכנית פעולה ותוכנית אילוצים
משפט שגור בהקשרים רבים הם החיפזון מן השטן. בתהליכי פיתוח מנהלים,מנהלים רבים מבקשים לחולל שינוי ארגוני במהירות האפשרית, ללא בדיקה לעומק שלחלופות, התוצאה מידע חלקי לעובדים והיעדר שותפות. רצוי מאד לבחור מדגם של עובדיםשבקרבם יחל השינוי, כך יוכלו קברניטי הארגון בסיוע של יועץ ארגוני מומחה לתהליכיפיתוח ארגוני, להעריך ולבדוק את התקדמות השינוי, מהם היתרונות, החסרונות, האיומיםוההזדמנויות של הארגון עצמו.

תאום
על מנת להפיץ מסר אחד וברורבארגון,כדאי לבחור צוות מנצח המשמיע קול אחד בארגון. צוות זה יפעל כמגשר בין תומכיהשינוי ומתנגדיו. תאום בין חברי צוות יתרום לבניית האמונה בקרב העובדים שהמהלך שלשינוי ארגוני אכן יצלח.

מסרים ברורים
מנהלים בארגון חייביםלהיות מודעים לשתי שאלות עקרוניות: מהו השינוי הנדרש לארגון? ועל איזה צורך שינויארגוני עונה, או מדוע נדרש השינוי. שאלות אלו, שאת תשובותיהן יש לחשוף בתחילתו שלתהליך יעוץ ארגוני, יאפשרו לחולל תהליך הדרגתי של שינוי מקדם תוצאות בארגון ולאמהפכה שעלולה להביא לזעזועים מיותרים במערכת.

מדדי הצלחה
על מנתלכונן שינוי ארגוני מוצלח ,חשוב להגדיר תפוקות ומדדים מדידים להצלחת השינוי,בדיוקכמו בתהליכי אימון אישי ואימון עסקי. מדדים ותפוקות אלו יוגדרו ביחד עם אסטרטגיותתואמות להשגתם.

הוקרות
כאשר פרט מחליט לחולל שינוי בחיים הואמסתייע בשירותי מאמןאישי. עובדים בארגון יזדקקו גם הם לתמיכה מצד מאמנים אישיים ומאמנים עסקים.חשוב לבנות מנגנון תמיכה שכזה ,שיגובה גם ע"י תגובות מנהלים לתהליכי שינויארגוני שהעובדים מסייעים להשריש בארגון.

אחריות אישית
כשאנועורכים שינוי במסגרת תהליך של אימון אישי ותהליכי פיתוח מנהלים, עלינו להפנים שהאחריות לתוצאות אינה נופלתעל כתפיו של יועץ ארגוני או על רלו של מאמן אישי, אלא על העובדים בארגון. על כן,חשוב יהיה למדוד את השפעתו של השינוי על עובדי הארגון,לתת להם משוב,בדיוק כפי שהיהמאמן אישי עושה בתהליך של אימון אישי, על מנת להעלות את המוטיבציה. מנהלים צריכיםלאסוף סיפורי הצלחה על מנת להעצים את העובדים שלהם , ולשנות נהלים הנוגדים אתהתפיסות החדשות שהופיעו עקב תהליכי שינוי ארגוני.

יעוץ ארגוני - לסיכום


הובלת שינוי ארגוני מוצלח בארגון,היא תולדה של תכנון מוקפד, ושימוש באסטרטגיות שונות ומתאימות לארגון בעת כינוןהשינוי תוך תמיכה מתמדת בעובדים ובמובילי תהליכי שינוי ארגוני

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים התקשרו למספר:  08-6466820 או פנו אלינו בכתובת המייל: Info@LoadSEO.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת LoadSEO - קידום אתרים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122459 צפיות
העלות של דק סינטטי משתלמת בדר כ יותר מאשר הדק הרגיל שלעיתים יקר יותר פי 2 דק סינטטי הוא בעל מראה טבעי המחזיק שנים רבות ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122265 צפיות
המחיר של דק סינטטי הוא זול יותר מדק רגיל ועשוי חומרים מיוחדים הנחשבים לעמידים מאוד המחיר של הדק עשוי להשתנות בהתאם לסוג ואיכות החומר

מאת: LoadSEO - קידום אתריםעיצוב גינות31/07/122046 צפיות
התקנת דק סינטטי חשוב שתעשה ע י חברה מובילה בתחום התקנת דק סינטטי ע י איש מקצוע תעשה את כל ההבדל ובכך תאפשר לכם להינות מגינה יפהפיה ובעלת מראה טבעי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/121905 צפיות
היתרון של דק סינטטי על פני דק טבעי מתייחס בעיקר לחומר ממנו הדק הסינטטי עשוי דק סינטטי עמיד מפני נזקי מזג האוויר, מזיקים, צבעו אינו דוהה ומאפשר תחזוקה קלה

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122004 צפיות
ישנם שני סוגי דשא סינטטי המאפשרים לכם ליהנות מדשא איכותי, לאורך זמן רב ובמראה נהדר סוגי הדשא הסינטטי הם דשא סינטטי ללא מילוי ודשא סינטטי עם מילוי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/122050 צפיות
חיים שכאלה הוא סרטון המספר את הסיפור של המשפחה שלכם וכולל תחקירים מקדימים, איסוף חומרים, צילום אנשים שרלוונטים לסיפור ועוד צרו קשר לפרטים נוספים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/121824 צפיות
תהליך הפקת סרט זיכרון לרוב מתחלק לתחקיר טרם יצירת הסרט, בניית התסריט בדר כ בעזרת המשפחה, צילומים בעזרת אנשי צוות נוספים ועריכה שבה מרכיבים את החלקים

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193619 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173765 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173791 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174134 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162642 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163062 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162602 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica