חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מלכת המטבח

מאת: נטע ניסיםשיפוצים22/02/20101954 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא רק באח הגדול, המטבח הוא לב ליבו של כל בית ישראלי.

בני הבית נוהגים להתכנס בו במשך שעות היממה, והוא משמש כאחד ממוקדי ההתרחשות המרכזיים בבית
המטבח הוא המקום בו בני הבית מבלים בו רבות משעות היום, מתכנסים בו לארוחת ערב ומתגנבים אליו לעת ליל. הוא משמש כאחד ממוקדי ההתרחשות המרכזיים בבית, כאשר על פי רוב הוא ממוקם בחלל פתוח ומחובר לפינת האוכל ולחדר המגורים.

מעבר לערך העיצובי אסתטי, יש חשיבות גדולה לארגון נכון של המטבח, שיאפשר נוחות ונגישות תוך כדי בישול. הכוונה היא שתהיה אפשרות לשלוף סיר בנוחות, ולמצוא את המחבת מהר, שיהיה קל למצוא את השמן זית כשהאורחים בדיוק הגיעו, וכמובן שעם פתיחת הארון העליון לא ייפול לנו כלום על הראש.

דוגמא למטבח שמציע, תרתי משמע, אי של שפיות, ניתן לראות בבית האח הגדול. רינה אלקובי, מעצבת הבית של דקור, שאחראית על עיצוב המטבח, ביססה אותו על דגם שעיצבה בעבר ושזכה לשם "מטבח האונייה" - לא בגלל שהמצרכים מתנדנדים בו מצד לצד, אלא בגלל צורתו הזוויתית של האי המרכזי, שנראית כמו ירכתיים של ספינה. לצורה הזו יש משמעות רבה עוד יותר בבית האח הגדול - היא משדרת תנועה ודינמיות, ומן הסתם משרה תכונות אלה על כל מי ששוהה בסביבת המטבח. ובבית שבו אין טלוויזיה, אין אינטרנט, אין עיתונים ואין (כמעט) אורחים - הזרימה לכיוון המטבח הא כמעט בלתי פוסקת. האיים, שמשמשים תחנות עבודה עשויים מחומרי גלם ייחודיים אשר עוצבו ועובדו במפעלי דקור. באי אחד מצוי כיור, בשני כיריים, כיור נוסף וברז מבית 'ניגא', ובשלישי תנור ומשטח עבודה מעץ שקוע בחומר ייחודי. להשלמת המראה הנקי, הותקנה באחד האיים יחידת מעלית, שבלחיצת כפתור מעלה ממקום מסתור מכשירי חשמל כמו מיקסר, טוסטר ומוצרים משלימים נוספים. היחידה גם כוללת נקודת חשמל נשלפת, פטנט חדשני במטבח הישראלי. עוד תמצאו במטבח שני מקררים מובנים ושאר אביזרים ומכשירי חשמל, הכל כדי להבטיח שלמות, אווירה נינוחה וסינרגיה בין הדיירים.

מעטות הן החברות הישראליות שמצליחות למקם את עצמן בשורה אחת עם בתי העיצוב המובילים בעולם, דקור היא אחת מהן. קבוצת 'דקור תעשיות' מעניקה פתרונות כוללים ללקוחותיה, ומעצבת, מייצרת ומשווקת בארץ ובחו"ל מטבחים, ארונות לחדרי רחצה, משטחי קוריאן, ארונות קיר ודלתות פנים וחוץ. מטרת הקבוצה היא לאפשר ללקוח להזמין, תחת מטריה אחת, סל של מוצרים לפי הזמנה אישית לפי תקציב הלקוח ומאפשרת שילוב של עיצוב המוצרים וצבעיהם. מוצריה ידועים לא רק באיכותם אלא בעיקר בזכות פיתוח תדיר של עיצובים יפיפיים, פטנטים ייחודיים וחידושים מעניינים. החדשנות, המקוריות, האסתטיקה ויישום הפטנטים הבלעדיים, הפכו את קבוצת ״דקור״ למובילה בישראל בתחומה.

אי במטבח - כשרוצים להתחדש מבלי להחליף...

"כשאין תקציב להחליף את כל המטבח, או כש"מתיחת פנים" לארונות או לדלתות המטבח אינה מספיקה, יש אפשרות , להוסיף אי, שישדרג את מראה המטבח, ירענן אותו ויתרום לתחושת החידוש בבית", מוסיפה אלקובי. "הנוהג ההולך וצובר תאוצה של אירוח במטבח מגדיל את הדרישה לאי במטבח. איי המטבח הפופולריים הפכו לאלמנט נפוץ למדי במטבחים. המטבח המודרני אינו בנוי במבנה המסורתי של "ח" ו"ר", אלא מערב מוקדי עבודה במרכז המטבח המרווח, במטרה להעביר את האזור "הרטוב", שמסביב לכיור, ואזור הבישול הכולל גז, ובכך לאפשר פעילות נקייה ומאווררת בשאר משטחי המטבח. מדובר בארון בעל משטח עץ יוקרתי, קוריאן, או משטחי בוצ'ר למיניהם, שניצב באמצע המטבח ואמור לסייע ליותר מבשלן אחד לעסוק בשלו תוך מתן גישה נוחה יותר לכלי העבודה ולפרודוקטים.

אם מדובר במטבח גדול, מומלץ להוסיף אי בעל פתרונות פונקציונאליים רבים, דוגמת מגירות, ארונות ומדפים לאחסון, מתקנים לתליית אביזרי עזר לבישול, פח פנימי ועוד. אם מדובר במטבח קטן, ניתן להוסיף אי נייד, אותו אפשר להצמיד לפינות המטבח בעת הצורך.

דירה במודיעין

 



תגיות המאמר: עיצוב, בית, מטבח


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת FIX מתמחה בפתרונות נדל"ן- www.fixnadlan.co.il מביאה עמה רוח של שינוי והתחדשות, מטפלת במכלול התחומים הקשורים במבנה ובאחזקתו: מכירה, קנייה או שכירות של דירות או בתים בתחומי מודיעין מכבים ורעות, ניהול מבנים (כחברת ניהול), ניהול נכסים, מגוון רחב של נותני שירות בכל תחום (ספקים, מומחים, יועצים, בעלי מקצוע ושירותי הנדי מן).

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נטע ניסים

מאת: נטע ניסיםנדל"ן22/02/101129 צפיות
קודם כול צביעה בחינם. אחר כך סידור הגינה. ותיקוני חשמל. גם כן בחינם. אחר כך מדברים על אחזקה שנתית שוטפת בסטנדרטים הגבוהים ביותר. וטרם דיברנו על שירות 'ידי הזהב' לתיקונים קלים בדירות פנימה.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232657 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223315 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212880 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211351 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211230 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201404 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201135 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica