חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תערוכת היין הבינלאומית בישראל

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול22/02/20101583 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

יינות ישראלים בתערוכת היין הבינלאומית:

את טעימת היינות בתערוכת היין הבינלאומית לא עשיתי לבד, הזמנתי לסיבוב הטעימה שנפרש על שלושה ימים חלק מלקוחות המסעדה אשר יחוו דעתם מהפן הלא מקצועי. כשאני כותב על יין מסויים אני רואה לנגד עיני את הטועם הממוצע שמגיע למסעדה ומבקש להתרגש מיין, לא תמיד הוא מבין מה כתבו עליו הביקורות, לא תמיד הוא מבין את הסבר המלצר ויש הרגשה של חוסר אונים מול התפריט. הפעם התבוננתי בפניהם של הטועמים וניסיתי לקלוט את תחושתם כשהם לוגמים את היין. את המגע הראשון של הנוזל הנפלא הזה על לשונם ואת התחושה שהוא נותן להם כשהוא מחליק בגרון. הרבה אנשים מחייכים ומאושרים פגשתי בתערוכה. שתהיה לכולנו רק שנה של יינות טובים ואוכל משובח.

שף אלון גונן-

אל בריו – אוכל טוב ויין משובח

איש הענבים: ארועים ברמה אחרת

יקב בשן קברנה סובניון כרמון 2006:

24 חודשי חבית, 14 אחוזי אלכוהול.הגפנים גדלות על אדמת בזלת בגובה 430 מטר,

צבע אדום אטום נוטה לשחור בוהק ומבריק, בהרחה בוקעים המון פירות בשלים נוטים לריבתיות, ריחות של תבלינים ארומטיים נפלאים של טימין , פלפל אנגלי ומעט ציפורן שפותחת את בלוטות הרוק באופן מיידי והיין מתגלה כלעיס באופן מדהים, טעמי החבית מאפשרים לטעמי הקפה הקלוי שפורץ לאזן את המנטה והוא הזכיר לי את

 הפרלין AFTER 8   המשובח שהיה מוגש במחלקות עסקים של SWISS AIR בלבד. 

שילוב המנטה מרענן מאוד את היין והסיומת שלו מאוד חמאתית ומאוד מעודנת . זה יין מורכב ועשיר בטעמים, הוא לא יין ששותים כבדרך אגב, היין מבקש תשומת לב מרובה והשקעה. ישתבח בבקבוק וללא ספק יחזיק מעמד עוד תקופה ארוכה. יופי של יין.

Trio winery  - 2008

קברנה סובניון עם מעט פטיט ורדו, ללא עץ, 13.5 אלכוהול.

יין פירותי, חמאתי, עפיצות נעימה, ריחות טובים של פירות יער צעירים המעניקים רעננות וניקיון ליין.

79 שקלים מחיר לצרכן (משפחת שקד דאגה לנו ליופי של קיץ עם היין הזה)

 - TRIO WINERY the secret

קברנה סובניון ומרלו מהרי ירושלים- שנה בחבית עץ.

יין מורכב יותר מקודמו, בעל גוף, חמאתי ונעים לשתיה עם עפיצות מתונה, פירותי מאוד וניחוחות של תבלינים שמעקצצים את הלשון וגורמים לחיוך של אושר- יופי של יין.

יקב אמפורה- קברנה סובניון 2005:

24 חודשי חבית 14.5 אחוזי אלכוהול.

היין שמנוני בכוס ומחליק יפה בגרון, עפיצות גבוהה. היין לעיס מאוד, פירותי מאוד. היין ללא ספק עוד צריך להתיישן בבקבוק ולדעתי יש לו פוטנציאל למשוך עשור. זהו לדעתי היין הטוב ביותר שעשה יקב אמפורה .

60-60 שיתוף פעולה בין יקב צ'ילאג לסוסון ים:

צבע אדום מימי, חסר חומציות ואין כל כך גוף ליין, טעמי הפירות שבהרחה היו מבטיחים אך נעלמו במהרה בערבול הכוס. יין בסה"כ קליל ונחמד אם יוגש מצונן קלות לצד מנות קלילות.

יקב סוסון ים: גרנש-מרוודו-סירה ( 30% ) 2008 : יין עמוס תבליני פרובנס, ניחוחות נהדרים שמגרים את החיך לאוכל טוב,היין ממלא את חלל הפה בשמנוניות נהדרת וטעמי המרווה והשומר הם פשוט חגיגה. סיומת מעט ריבתית עם חמיצות שמאזנת. היין צריך כמה דקות בכוס על מנת להפתח ולשחרר את האלכוהול שבו. יופי של יין.

יקב סוסון ים  זינפנדל 2007 עם 10% פטיט :

הזן החם הזה קיבל קוביית קרור מהפטיט אשר ריכך אותו ואיפשר לטעמי הפירות הנפלאים שלו להתחבר לעוצמת העץ. היין שמנוני ומורכב מאוד. עפיצות נעימה והוא זינפנדל מהנה ביותר.

יקב אדיר: קברנה סובניון 2007: שנה בחבית, שנה בבקבוק. 14% אלכוהול.

טעמי פירות בשלים, חמאתי, יין חזק שנשאר בחלל הפה ומתפתח. יש תחושת עיקצוץ קלה על הלשון כנראה מנסיון השתלטות של החבית על היין. יין מורכב מאוד ומהנה ביותר.

אדיר מרלו 2007:שנה בחבית ושנה בבקבוק גם כאן אחוזי האלכוהול 14% - מרלו בעל מתיקות. מאוזנת ועפיצות מאוד נעימה. היין חמאתי מאוד ובעל גוף חסון. אחד המרלו הטובים שיש על המדפים.

יקב בנימינה : זינפנדל 2007: 14 חודשי עץ 14% אלכוהול.

יין פירותי, העץ כמעט ולא מורגש, אחוזי האלכוהול עושים חסד עם היין הזה ומאפשרים ליהנות ממנו ולתת לפרי לומר את דברו, טעמי הפירות מתפתחים עם כל לגימה, העפיצות כמעט ולא מורגשת. היין מציף את הפה בטעמים של תבלינים עדינים ופירות יער צעירים. יין חביב ללא יומרות אשר ילווה כל ארוחה טובה.

יקב רימון: יין רימון מבעבע קלות.

צר לי על שמיץ הרימון נכנס לקטגוריה של יין.

זה לא יין, זה מיץ רימונים סחוט והפעם הכניסו לו קצת גז.

קווה לעניים במחיר מופקע.

יקב רקאנטי :יסמין לבן 2009

אמרלד ריזלינג וסובניון. יין קליל ונחמד, ללא משחקים. טעמים טרופיים מרעננים. לחגוג עליו בקיץ.

יקב ברקן:שיראז רזרב 2006

בטעימה היין מאוד מאוד קשה לשתיה. לדעתי הוא חייב לנוח לו מינימום חצי שנה עד שנה בבקבוק, היין לדעתי לא מוכן לשתיה, חמיצות גבוהה ולא מאוזנת, ריחות לא ברורים ומשתנים. היין חייב מנוחה. לא ברור לי למה היקב הוציא את היין עכשיו. מנסיון של שנים עברו עם יינות ברקן שיצאו טרם זמנם לשוק ההפתעה הייתה נפלאה לאחר תקופת יישון בבקבוק.

יקב טוליפ: סירה רזרב 2007

16 חודשים בחבית , 15 אחוזי אלכוהול.

יין שדקנטר עשה לו פלאים. אם בטעימה הראשונה

היין היה לי קשה, הרבה פרי בפה וחמיצות גבוהה, אז לאחר כמה דקות בדקנטר היין נפתח ובקעו ממנו טעמי שוקולד נפלאים. היין מאוד חמאתי ומעניק תחושה נעימה בשתייתו העץ הפסיק להשתלט ואחוזי האלכוהול העניקו לסירה אפשרות להתפתח בכוס ולזרוק כל הזמן עוד ועוד טעמי פרי בשל .

יקב טוליפ בלק טוליפ 2006 :

קברנה סוביניון (60%) , מרלו (20%), קברנה פרנק (13%) ופטיט ורדו (7%) , 4 הזנים הקלאסים ספגו 30 חודשי חבית והגיעו יחד ל15 אחוזי אלכוהול.

היין כמעט ואטום למראה עם צבע שחור בוהק נפלא, טעמי פירות בשלים וטעמי ווניל שמוסיפים עידון ליין הכבד והחמאתי הזה. היין מאוד מורכב לשתיה ומתגלים בו עוד ועוד טעמים ותבלינם עם כל לגימה. יין לעיס מאוד ומבחינתי הוא כמו תבשיל קדרה משובח שחומרי הגלם שבו נבחרו בקפידה וניתן לו את כל הזמן שהוא היה צריך על מנת להתמזג יחד. גדולת שף טוב היא להבין שכשיש חומר גלם טוב, זמן, והבנה אז לא תמיד צריך להתערב ולתת לחומר הגלם לומר את דברם ואז מתקבל תבשיל שמרגש עד דמעות.

במקרה של בלק טוליפ אני חושב שדמעות היינן תיבלו את היין נפלא.   
 

יקב טפרברג:קברנה סובניון רזרב 2007:

זהו יין עם עמוד שידרה וגוף מוצק, חמיצות גבוהה ונעימה, יין עגול ובשל, חמאתי מאוד ונעים לשתיה. טעמי הפירות ממלאים את חלל הפה ומעניקים תחושת אושר.

יופי של יין.

יקב טפרברג  קברנה סוביניון  רזרב 2006 :
בעל צבע ארגמן בוהק ומלא. ריחות פרי עשירים בניחוחות טובים המון פרי עם מעט פלפל ירוק, קקאו מריר, עץ קלוי וטעמי וניל הממלאים את חלל הפה באושר, פירות בשלים מאוזנים סיומת חמאתית עם טעמי שזיף בשל בסוף. יין טוב מאוד, יהיה משובח הרבה יותר בעוד שנתיים שלוש.

יקב  72 ,א.ל.ד קברנה ,מרלו,שירז 2007:

יקב בוטיק של יקב רימון, מערכת יחסי הציבור מצוינת החל מהבקבוק הראשון.

מוטיב קבלי, 72 זה גם ע"ב שמות מושג המהווה לפי הקקבלה מפתח לשפע וברכה.

טעמי וניל נפלאים והם מורגשים גם בריח, יין כבד, חמאתי, עשוי נפלא ומוקפד מאוד. אחד היינות הטובים שנטעמו בתערוכה.

היקב מתמחר את היין ב 180 שקלים לבקבוק.

יקב בן חיים: מרלו רזרב 2006:

יין אלגנטי, גוף מעודן, קטיפתי, טעמי פירות שמתפתחים עם כל לגימה, יין אציל מאוד.

ההוספה של הפטי סירה והקברנה פרנק מביאים את היין הזה לדעתי לאחד הטובים והמרגשים שיש על המדפים כיום.

יקב ססלוב : שיראז קברנה 2006
בעל צבע ארגמני סגול. ריחות של פירות שחורים בשלים, ריבתיים משהו, חבית עץ מאוד דומיננטית אשר מתבלת את היין בתיבול עשיר ומלא. טעם הקפה מאוד מורגש ומעלה חיוך נעים על הפנים, גוף  מלא, היין חמאתי אך מעט מריר בבליעה. יין עולם חדש עשוי טוב.

יקב כרמל הסדרה האזורית פטיט סירה 2006 :
צבע  סגול עמוק ומהנה לעין. ריחות עשירים של פרי בשל עשירים מאוד, טעמי מנטה אניס וליקריץ ממלאים את החיך ברעננות טובה. העץ מחבק את הזן הדומיננטי והוא נעים מאוד. הפה מתמלא בטעמים מורכבים ועשירים, מתיקות נעימה ומאוד ממוקדת בלשון. יופי של טאנינים, קצת אלימים, אך הסיומת חלקה ונעימה והטאנינים מתרככים. פטיט סירה במיטבו שיחזיק מעמד עוד שנים רבות.

יקב אלכסנדר סנדרו קברנה מרלו 2008:
צבע עמוק ואטום, בערבול בכוס היין מאוד שמנוני ומפיץ ניחוחות עמוקים של פירות בשלים, ריח האדמה עם מעט הטחב מתמזג נפלא עם טעמי העץ הקלויים והמעושנים משהו. היין מאוזן ועגול, הפירות הבשלים מעניקים ליין גוף חסון ומאפשרים לו לשחרר טעמי חמצמצות ופלפל, מה שהופך את היין למאוד מעניין, פרי בשל עם תיבול חמצמץ, מפתיע בכל לגימה. סיומת טובה וארוכה.היין צעיר ומצפה לו השתבחות טובה.

יקב סגל רכסים דישון קברנה סוביניון 2005:
צבע עמוק ובשל, פירות בשלים ומורכבים מעט ריבתיים. גוף בינוני שמאפשר לפרי להתפתח ולשחרר טעמי פלפל. יין אלגנטי אשר מעניק חווית שתייה נעימה ומתמשכת. יין טוב מאוד ומהנה מאוד.

יקב דלתון שיראז 2008 :
צבע אדום עמוק בוהק. ריחות מורכבים ומלאים של פרות שחורים שנקטפו טרי טרי, הפרי עובד כל הזמן וממלא את הפה בטאנינים שופעים אך נעימים, רמת אלכוהול ועץ מורגשים ובאף יש מעט עשן וטוסט קלוי. גוף טוב ועשיר. סיומת מהירה אך די חמאתית המעניקה מתקתקות נעימה. שיראז טוב, בעל פוטנציאל.

יקב דלתון: זינפאנדל 2007:

שנה בחבית עץ אמריקאית,  15.5 אחוזי אלכוהול.

היין קשה לשתיה, טאנינים מוצקים אשר לא נרגעים גם אחרי חצי שעה בכוס, טעמי הפירות הבשלים המתבקשים מהזן הזה נבלעים בעץ ובאלכוהול בלי שום רחמים על השותה. טעמי הווניל והקינמון האמורים להגיע מהחבית האמריקאית מאוד מינורים ולא נותנים תחושה נעימה בשתיית היין.

יקב טפרברג קברנה סוביניון רזרב 2006:
צבע ארגמן כמעט אטום ומאוד יפה. כבר בהרחה ובטעימה האף והפה מתפוצצים בריחות של פירות טובים, שוקולד מריר וקקאו חזק, הווניל מעט משתלט על הסיומת שהיא ארוכה וריבתית. יין צעיר טוב מאוד.

יקב כרמל Mediterranean 2007:

יין שהוגדר על ידי מערכת יחסי הציבור של היקב כ"יין ישראלי"

אני אתעלם מקביעה זו ואתעלם מעשרות הכתבות ששיבחו שסוף סוף יקב עשה יין ישראלי.

אין יין ישראלי כפי שאין אוכל ישראלי. יש זנים שלמדנו לאהוב ולאמץ ולשים עליהם גושפנקה ישראלית, נו הרי אנחנו עם כובש לא לשכוח.

אני אנתח את היין על פי מרכיביו ועל פי טעמי האישי ללא קשר לשם שניתן לו.

היין מורכב מ 37% ענבי קריניאן, 26% ענבי שיראז, 20% ענבי פטיט וורדו,  15% ענבי פטיט סירה ו 2% ויונייה.

צבעו סגול עמוק וכל האשמה היא בפטיט סירה ובפטיט וורדו שעושים עבודה נפלאה, השיראז מעניק אלגנטיות ותבלינים טריים ואפילו וניל בקע מהשיראז הוותיק. הכבוד הוא לקריניאן שהעניק גוף חסון וטאנינים עוצמתיים שמאפשרים רכות וחמאתיות ליין. היין מעניק חווית שתייה מהנה ואלגנטית, Mediterranean 2007 הוא לא יין ישראלי . הוא בסה"כ יין טוב שימשיך להשתבח בבקבוק ויגרום לעונג רב.

שעות הפעילות של החנות הן:
ראשון עד חמישי: משעה 9 עד שעה 17
ימי שישי וערבי חג: משעה 8 עד 14
טלפון חנות: 04-6251266

http://www.adomolavan.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלון גונן-שף

פורטל היין הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול03/11/121325 צפיות
יינן ויקטור שונפלד. קברנה סוביניון עם תוספת של 6% מרלו. 15% אלכוהול. 18 חודשי חבית. היקב סיפר על היין בהשקתו בשנת 2009, כי "היין יישמר במצב מצוין 15 עד 20 שנה", תמחר אותו אז ב- 330 שקלים, וכמובן העניק המלצה להגישו עם מנה ראויה: "שילוב מרתק יהיה כתף טלה מושרה במרינדה, ממולא בפטריות בר ועשוי בצליה איטית על גחלי עץ" (כזה קשקוש לא שמעתי מזמן, והגיע הזמן שילדות ממשרדי יחסי ציבור יפסיקו להתאים יין לאוכל).

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121453 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121276 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול15/07/121329 צפיות
יקב שטרן התארח השבוע בבר יין 107 ומזג טעימות לסועדים שהתקבצו לשם כך. יקב שטרן שוכן לו בקיבוץ תובל בגליל המערבי, היקב הוקם ב 2004 על ידי ג'וני שטרן ורן בגם שני חובבי יין שהחליטו להגשים חלום ולייצר יין. ג'וני שטרן מעיד על עצמו שהוא אוטודידקט בנושא יין והניסיון הוא המורה הטוב ביותר שלו.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121490 צפיות
טפרברג 1870-סדרת יינות מתוקים יינות בעלי שמות כלי נגינה מקראיים. נבל, כינור, חליל. אז כל שנותר הוא לצאת בתופים ובמחולות ולשקוע בסימפוניה לבית משפחת טפרברג 1870 מאת שיקי ראוכברגר ואוליבייה פרתי. מאת שף אלון גונן.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121408 צפיות
יקב עמק האלה השקת יינות מסדרת: vineyards choice השקה מוזרה בהחלט שף אלון גונן רבות נכתב על השינויים הפרסונליים שנעשו ביקב עמק הלה אבל לא בזה עסקינן אנוכי. לין גולד היא הייננית החדשה ביקב ומוטלת עליה משימה ואחריות לא פשוטה בכלל. אני לא חושב שהיא צריכה להיכנס לנעליו של קודמה כפי שמצפים ממנה , אני גם לא חושב שהיא צריכה להיות זו שצריכה הייתה להציג את היינות שעדיין לא היא עשתה וחתומה עליהם. הם לא שלה לטוב ולרע. לא ברור לי למה בהשקה לקחה לין גולד את המושכות והציגה את היינות שהושקו, לי היינות לא היו ברורים ולעניות דעתי גם לה לא היה מושג ביינות שהיא נאלצה להגיש לנו לטעימה ולסנגר עליהם.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121466 צפיות
טעימות קריניאן מאת שף אלון גונן המון גפנים של קריניאן פזורים בכל שטחה של ישראל , לאחרונה חזרו שוב להעריך את הזן החזק הזה והוא מקבל אט אט מקום נכבד כיין זני ביקבים המסחריים וביקבי הבוטיק. אפשר להפיק מדונם אחד של קריניאן בסביבות 4 טון לדונם ואז מקבלים מיץ ירוד ואפשר כמובן לשמור על משטר דילול קפדני ולהפיק מהענב מיץ בעל איכויות טובות. ענב הקריניאן גם יודע לספוג את טעמי חבית העץ וזה דבר נוסף שחייבים לקחת בחשבון אם לא רוצים מיץ אלון. נכון שהקריניאן הוא זן שהגיע מצרפת ומספרד אולם הוא נחשב לכל כך ישראלי והגיע הזמן שבאמת הוא ימצא את מקומו האיכותי בין היינות המסורתיים כמו הקברנה והמרלו.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172759 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142550 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142916 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144443 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411827 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148163 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148482 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica