חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שלמה ארצי התחלות גנוזות

מאת: עידית פסימוסיקה02/03/20101931 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלמה ארצי נולד בעשרים ושישי לנובמבר 1949 בקיבוץ אלוני אבא. עד גיל שמונה הוא גר ברמת ישראל וכאשר היה בן שמונה הוא ומשפחתו עבור לשכונת צהלה בצפונה של תל אביב. כילד בבית הספר היסודי הצטיין שלמה ארצי דווקא במשחק ולמוסיקה הוא הגיע בגיל שתיים עשרה כאשר החל לנגן על גיטרה ולשיר בלהקת הצופים. בגיל שש עשרה הוא הקים יחד עם חברתו לספסל הלימודים רבקה מנשה את "צמד סיני". לימים, נודעה חברתו לצוות כזמרת ריקי גל.

לאחר שהתקבל אמנם ללהקה צבאית, התגייס שלמה ארצי לשייטת שם שירת זמן קצר אך עבר עקב השילוב בין פחד גבהים והצורך לעבור קורס צניחה לחיל התותחנים. בחיל התותחנים הקים את להקת התותחנים ומשם הגיע ללהקת חיל הים.

כאשר הגיע ללהקה היא הייתה באמצע סיבוב ההופעות "וביום השלישי" והוא השתלב אחד מחברי הלהקה ללא תפקיד מיוחד, אך במופע הבא של הלהקה "רפסודה בכחול" ארצי כבר בלט ככוכב ושר כסולן מספר להיטים גדולים בינהם "אנשי הדממה" ו"כשאהיה גדול". השיר "כשאהיה גדול" לווה בוידאו קליפ בכיכובו של ארצי - והיה לאחד מהוידאו קליפים הראשונים שנעשו בארץ. במקביל, להקת התותחנים הצליחה גם היא במצעדים עם שיר שהוא כתב "תפילת התותחן".

עוד לפני שיחררו מהצבא הופיע וזכה בפרס ראשון בפסטיבל הזמר והפזמון לשנת 1970 עם השיר "פתאום עכשיו פתאום היום", הידוע גם כ"אהבתיה", אותו כתבה תרצה אתר והלחין יעקב הולנדר.

עם שחרורו מצה"ל הקים שלמה ארצי חברת הפקות ביחד עם מיכאל תפוח ואיתן גפני שנקראה "אירה המקליטה", והוציא אלבום ראשון שנקרא "שלמה ארצי" . בנוסף על ההקלטות וההופעות הוא גם השתתף בפסטיבל שירי הילדים עם השיר "ארץ פומפורנל", שר בסרט "מלכת הכביש", הופיע בהצגה "אברהם אבינו נגד שרה אמנו" שם גם שר בדואט עם שושנה דמארי "ציפור ציפור" ועם מכבי נתניה את "מה מה נה נה", ולראשונה נבחר להיות זמר השנה.

בשנתיים הבאות לאחר השנה הפוריה הראשונה הוציא שלמה ארצי עוד שלושה אלבומים: "על אנשים", "פתאום אחר ימים רבים" ואלבום ילדים בשם "טיול לארץ התוים".

בשנת 1973 חלו שני שינויים מהותיים בקריירה המוקדמת של שלמה ארצי: הוא החליף חברת התקליטים בה הקליט עד אותו הזמן, חברת ישראדיסק, בחברת הד ארצי, ובנוסף הקים את להקת גברת תפוח על שמו של מיכאל תפוח. 1973 הייתה גם שנת מלחמת יום כיפור בה הרבה שלמה ארצי להופיע עם להקתו, להקת גברת תפוח, בפני חיילים. בשנת 1973 זכה שלמה ארצי בשניה בתואר זמר השנה.

לאחר המלחמה ובעקבותיה הוציא את האלבום "לכל החברים מהמסע מים אל ים" ובשנת 1974 הופיע וזכה עם השיר "הבלדה על ברוך ג'מילי" בפסטיבל הזמר והפזמון. בשנת 1975 נבחר לייצג את ישראל בארוזיון בשוודיה שם שר את "את ואני" שלא זכה להצלחה רבה, והוציא תוך שבועיים אלבום בשם "את ואני" שאמור היה לרכב על גלי הצלחת שיר הנושא. לכבוד יום הולדתו העשרים ושש הוציא אלבום שנקרא "משחקי 26" שאף הוא כשל, ב-1976 את "יש לי אשה ילדה ולמברטה", וב- 1977 את האלבום "רומאנסה ופיוט" שכלל בעיקר שירים עממים ופיוטים שתורגמו מלאדינו. כל שלושת אלבומים אלו לא הצליחו.

ואז התחילה הקריירה האמיתית של שלמה ארצי. עד הזמן האחרון העדיף שלמה ארצי לשכוח ולהתעלם מכל השנים הראשונות שקדמו ל"גבר הולך לאיבוד", אך לאחרונה בשנת 2008 הוציאה חברת הד ארצי מארז המכיל את רב אלבומיו הראשונים ונקרא "השנים הראשונות" ובקרוב יעלה המחזמר "לילה לא שקט" המבוסס על שיריו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידית פסי

מאת: עידית פסימוסיקה20/03/101353 צפיות
הזמר שריף הוציא לאחרונה מספר סינגלים לקראת אלבומו הקרב ובא. מעט פרטים על חיי הזמר והקריירה שלו עד היום במאמר זה

מאת: עידית פסימוסיקה19/03/102443 צפיות
הזמר ישי לוי ידע לא מעט עליות ומורדות בחייו המקצועיים. מאמר זה סוקר את התקופות השונות שחייו התאפיינו בהן, את התחנות הטובות, וגם את אלו שפחות.

מאת: עידית פסימוסיקה18/03/1010409 צפיות
שרית חדד התחילה את דרכה כזמרת מזרחית. כיום, כחמש עשרה שנים מאוחר יותר היא ממוצבת כזמרת פופ-דאנס ישראלית הנמצאת במרכז המיינסטרים. יש המאשימים אותה בהתכופפות והשתכנזות, האמנם?

מאת: עידית פסימוסיקה15/03/101954 צפיות
זוהר ארגוב נודע כמלך המוסיקה המזרחית. עלייתו הייתה מהירה כמו נפילתו, ושיאי ההצלחה אליהם הגיע היו גבוהים כמו עומק תהומות הסמים אליהם התדרדר. על חייו ומורשתו של זוהר ארגוב במאמר זה.

מאת: עידית פסימוסיקה13/03/101640 צפיות
לזמר עופר לוי קריירה ארוכה שמתחילה עוד בשנות השמונים. קריירה זו נקטעה למשך עשור כאשר חזר הזמר בתשובה ובמשך כעשרו חי כחרדי, בחמש שנים האחרונות הוא חזר להופיע ולהקליט חומרים שהם לא רק דתיים. על עופר לוי והדת במאמר זה.

מאת: עידית פסימוסיקה10/03/101359 צפיות
שירי מימון פרצה לתודעה הציבור בישראל לאחר שהפסידה לנינט טייב בגמר העונה הראשונה של כוכב נולד. הפרסום הרבה לו זכתה עקב השתתפותה בתוכנית הקנה לה נקודת זינוק טובה להמשך הקריירה והביא אותה להשתתפות והגעה למקום שלישי בתחרות מטעם MTV לאחרונה.

מאת: עידית פסימוסיקה01/03/101975 צפיות
הזמר קובי פרץ הוא אחד הזמרים המצליחים בזמר הישראלי, הפופ הים תיכוני, כיום. סיפור ההצלחה שלו התחיל כבר לפני כעשרים שנה והוא מכיל הרבה עבודה קשה, התמדה, וקהל מעריצים נאמן.

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204835 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205309 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205314 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195958 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193577 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193534 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193812 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica