חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכן עצמך לחורף

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה12/03/20101231 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החורף כבר בפתח, ואליו מתלוות תופעות ההצטננות, ההשתעלות וההתעטשות, וכמובן - הדיכאון העונתי .
נשמע מוכר? איך באמת עלינו לחזק את מערכת החיסון מפני מחלות החורף ?
רגע לפני, המאמר הבא יכין אתכם לקראת החורף, ייתן כלים כיצד להתמודד עם מחלות החורף בצורה הטובה ביותר וייתן מענה לכל השאלות הנפוצות בעניינים הקשורים לחורף.

בכדי להתגבר על מחלות החורף יש לחזק את המערכת החיסונית.
האומנם אפשר לחזק את המערכת החיסונית בעזרת הארומתרפיה ?
השמנים האתרים יכולים לחזק את התגובה החיסונית בשתי דרכים :
1. על ידי התנגדות ישירה למיקרו-אורגניזמים המאיימים
2. על ידי המרצת פעילותם של האיברים והתאים הנלחמים בהם

מספר שמנים עושים פעולות אלה ואילו הן :ברגמות ,אקליפטוס, לבנדר ,עץ התה, אנגליקה , קינמון,וטיבר, קמומיל ורברנסה. אלו פועלים נגד מגוון רחב של בקטריות וחיידקים ובה בעת מגבירים את התגובה החיסונית. בכדי להבין את הוויתם אפרט את תכונותיהם:
אנגליקה - בעל כושר טיהור, מעולה לשימוש בזמן שפעת ומחלות ויראליות, אפרודיזיאק. בשימוש במבער השמן הוא מעולה לטיפול בהצטננות, נוגד דיכאון למחלות החורף, נותן תחושה נעימה ועוזר לגוף להיפטר מרעלים.
קינמון - שמן הקינמון נפלא לימי החורף עקב היותו שמן מחמם מאוד. מצוין בטיפול בהתקררות ואף גם לחולשה, מקל על הנשימה בעת הצטננות, משמש בטיפול מונע למחלות החורף ומחזק את מערכת החיסון .


וטיבר - אחד השמנים הטובים ביותר לחיזוק מערכת החיסון, זאת עקב תכונותיו כאנטיספטי וכאפרודיזיאק. שמן הוטיבר הינו שמן מאזן, מרגיע ומשרה שלווה (היפראקטיביים לא יתחברו לשמן הזה כי הוא מייצב אותם). תורם לחיזוק מערכת החיסון ע"י חיזוק כדוריות הדם האדומות ושיפור זרימת הדם בגוף. טוב במיוחד לסימפטומים הקשורים במתח. שמן הוטיבר נחשב כשמן נשי, שכן הוא מטפל בכל בעיות גיל המעבר ובעיות הורמונאליות. בהודית שמן הוטיבר נקרא 'שן השלווה' ואכן שמן זה הוא מרגיע מאוד, מקל על מתחים, מפחית תחושות חרדה ומסייע נגד נדודי שינה.
רברנסה - תכונותו העיקרית הינה אנטי בקטריאלית, קוטל חיידקים ומחזק מערכת חיסון. לכן שמן זה מעולה לחיזוק מערכת החיסון. כמו כן הוא שמן בטוח לילדים ומעולה למחלות החורף.


קמומיל - הקמומיל הינו אחד מעשבי המרפא העתיקים בעולם! תכונותיו הבולטות הן חיזוק מערכת החיסון, יצירת תאי דם לבנים ומניעת התפתחות דלקות משניות. עקב תכונותיו האנטי דלקתיות הינו מעולה לכל סוגי הכאבים, יחד עם זאת הינו אנטיספזמודי אנטי אלרגי והינו בטוח לשימוש לילדים ולתינוקות.

אנשים המשתמשים בשמנים אתריים כל הזמן כחלק מן הרחצה היומית והטיפול בעור מפתחים רמת התנגדות גבוהה למחלות ונוטים " להידבק " פחות מחיידקי שפעת ואם הם חולים התאוששותם מהירה יותר מאלה אשר לא משתמשים בשמנים אתריים .
כאשר הדלקת חוזרת או מתמשכת והמערכת החיסונית נחלשת יש להמשיך את הטיפול בשמנים אתריים במשך חודש לפחות כך שנוסף על דיכוי המיקרו אורגניזמים בגוף, תתחזק המערכת החיסונית כולה ותוכל לעמוד בפני התקפות חוזרות.



כיצד מתבצע תהליך הרחת השמנים במבער ואיך בדיוק עובד הטיפול בהרחה?

שאיפת השמנים במבער : אדי השמן מגיעים דרך האף לאזור המכוסה בשכבת ריר דקה ובתוכה קצות עצבים של חוש הריח, כ20 מליון שערות קטנות. עצבי חוש הריח קולטות את פרודת הריח ומתרגמות אותו לגירוי עצבי הגירוי המתקבל בממבראנה יוצר תגובה עצבית שמועברת דרך עצבי הריח למרכזים רגשיים במוח, המוח קולט, מעבד ויוצר תגובה רגשית שנשמרת בזיכרון.
החדרת השמנים בעיסוי : תמציות השמנים משפיעות עלינו דרך מערכת העצבים והעיכול, הן חודרות לדם וללימפה ולכל הרקמות בגוף. התמצית האתרית מגיעה לגוף תוך 20 דקות מרגע השימוש ועוזבות את הגוף תוך 3-4 שעות, לא משנה באיזו שיטת טיפול השתמשנו, בהרחה, בעיסוי או בקומפרסים.

מספר אפשרויות לחיזוק מערכת החיסון לקראת מחלות החורף :

עיסוי רפואי - את המערכת החיסונית אפשר לחזק בעזרת העיסוי עם שמנים אתרים אשר יחזקו את המערכת החיסונית כגון הקמומיל או הקינמון, אשר תכונותיהם פורטו לעיל.
עיסוי בשמנים אתריים יעורר את מערכת הלימפה ויחזק את המערכת החיסונית, יעורר אברי פינוי ויביא לשיפור תפקוד איברים.
המלצתי לתרכובת לעיסוי לחיזוק מערכת החיסון:
ראשית יש לציין כי יש למהול את השמנים בשמן בסיס שקדים: לוקחים בקבוק של 50 מ"מ ממלאים כ70% שמן בסיס שקדים ומוסיפים-
2טיפות קינמון
2 טיפות קמומיל
1 טיפה אנגליקה
1 וטיבר
1 טיפה רברנסה
1 טיפה לבנדר


* אזהרה - אם המטופל סובל מאחת התופעות או המחלות הנ"ל, אין לעסותו בתרכובת שהוזכרה לעיל:
מחלות חום , מחלה ויראלית או דלקתית בשלב אקוטי, אזורים דלקתיים או נפוחים, חבלות ונקעים, ורידים מודלקים, כבים ( סכרת ) , מחלות לב , 3 חודשים אחרי ניתוח, רווי תרופות, חולי דיאליזה ( במקרה של אלה יוכן תרכובות לפי סוג הבעיה אישית כל מקרה לגופו אנא הקפידו על הוראות אלה ).
בכל מקרה של כוונות לשימוש בהמלצתי יש להתייעץ עם ארומתרפיסט מוסמך לפני השימוש .

מבער - הטיפול במבער עובד על מערכת הנשימה, משרה רוגע, פותח ומסדיר נשימה(סינוסים ) משפר את מצב הרוח ומחזק את מערכת החיסון. כן הוא יעיל לכל מחלות החורף כגון צינון , קשיי נשימה ומצבים רגשיים .
המלצתי לתרכובת במבער לחיזוק מערכת החיסון:

1 לבדר
1 רברנסה
1 קמומיל
1 אנגליקה
1 וטיבר

אזהרה - בטיפול בתינוקות אין להשתמש בלמעלה מ15 דקות באינהלציה. בטיפול בחולי אסטמה אין להשתמש באינהלציה רטובה, אלא בסטרידור אדים קרים.

ההצטננות הרגילה היא דלקת ויראלית באף ובגרון. קיימים לפחות 30 מינים שונים של וירוסים, היכולים לגרום לתסמיני הצטננות. אלו מתרבים בהתמדה בעת שהקרומים הרירים של האף והגרון מודלקים הם הרבה יותר רגישים להתקפת הבקטריה וזו יכולה להוביל להתפתחות דלקות משניות כמו סינוסיטיס, דלקות אוזניים וברונכיטיס שהם מחלות רציניות יותר .
למרבה המזל יש מספר לא מבוטל של שמנים אתריים אשר מרחיקים את אי הנוחות הנגרמת בשל ההצטננות, ואף מקטינים את הסכנה להתפתחות דלקות משניות, זאת הודות להיותם אנטי בקטריאליים ולסיועם בחיזוק יכולתו של הגוף להילחם בדלקת. הטובים מבניהם הם הלבנדר, עץ התה ושמן הניאולי. ניתן להשתמש גם בשמני מנטה, רוזמרין ואורן. הקורנית מצוינת נגד כאבי גרון.


אמבטיות עם אזובית ומיורן יסייעו בהפחתת רעד וכאבים ויפיגו את כאבי הראש המלווים את ההצטננות .
אמבטיות עם שמן עץ התה עם הסימנים הראשונים להצטננות יכולים למנוע את התפתחותה. לשאיפת אדים ( מבער ) עם השמנים האתריים המתאימים יש מספר יתרונות - היא פותחת את מעברי האף ומרגיעה את הקרומים הרירים המודלקים, כאשר במקביל השמן האתרי משמיד חלק גדול מהבקטריות.
אדים חמים מאוד הנם כשלעצמם סביבה עוינת לחיידקים, והוספת שמן אנטי ויראלי כגון האקליפטוס או עץ התה מגבירה את יעילותם. מומלץ לשאוף בתחילת היום את אחד מן השמנים הללו ( או לחילופין שמן רוזמרין ושמן מנטה ) שכן יש להם השפעה ממריצה, ולפני השינה שמן לבנדר, כיוון שלו השפעה מרדימה.
אמבטיות ערב עם אזוביון ( לבנדר ) תסייע לשנת לילה טובה, ריסוס תמיסת שמן אתרי לבנדר בחדר עוזר גם הוא, במיוחד במקרים של הצטננות מלווה בשיעול.
טבליות או כמוסות שום ואכילת שום טרי מסייעות בהרחקת ההצטננות וגם מונעות אותה. תזונה טובה, המכילה שפע של פירות וירקות טריים המספקים ויטמין C , תמנע גם היא דלקת. כן לגבי תוספות של ויטמין C (עד 10 גרם ליום ). אלו נמצאו כמסייעים בקיצור משך ההצטננות.
להשגת תוצאות מרביות, ניתן לשלב אמצעים אלה עם ארומתרפיה .

במקרים של שיעול, הטיפול הטוב ביותר הוא שאיפת אדים שירגיעו את הגרון והסמפונות וישחררו עודף ליחה כך שיהיה קל יותר להיפטר ממנה בעזרת שיעול. אם השיעול נגרם בשל דלקת בקטריאלית ניתן להשתמש בשמנים קוטלי בקטריה שילחמו בשורש הבעיה,
הקורנית היא אחד השמנים היעילים ביותר לבעיה זו. שמנים נוספים שילחמו בשיעול הם הבנזואין ( מרגיע מאוד את הגרון כאשר הוא צורב ), האקליפטוס , הלבונה והלבנדר .
לחילופין, ניתן לעסות את הצוואר והחזה עם כל אחד מהשמנים הללו, וניתן להשתמש בשתי השיטות יחדיו - שאיפה ועיסוי. טפטוף שמנים מהסוג שציינתי במבער יעזור מאוד במשך הלילה, שתיית משקה לימון חם עם דבש או תה צמחים מרגיעה גם היא את הגרון .


* יש להיוועץ עם ארומתרפיסט מוסמך לפני השימוש *

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניר חוכיימה עיסוי רפואי וטיפול בכאב

שיקום  אורטפדי,עיסוי רפואי,עיסוי רקמות עמוק

https://www.nir-massage.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213889 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201537 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201450 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימההריון ולידה12/08/204683 צפיות
תקופת ההיריון היא תקופה נהדרת ,עוצמתית ומשמחת עבור כל אישה,יחד עם זאת תקופת ההיריון מלווה בצורך לטפל בגוף ולסייע בהורדת כאבים ולחץ מגב תחתון וריפוי בצקות שמקשות על ההליכה .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201342 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: ניר חוכיימהבריאות ורפואה כללי27/10/111669 צפיות
רפלקסולוגיה תומכת בכל מערכות הגוף, ולכן משפרת את העיכול, הרבייה, הנשימה ,הלימפה, המערכת החיסונית ומערכת האנדוקרינית.היא עוזרת לגוף לתפקד ברמה אופטימאלית, ומסייעת במניעת מחלות.

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה27/10/111917 צפיות
אילו מקרים חל איסור לעשות מסאז? מה חשיבותו של מסאז?באיזה שמנים משתמשים במסאז?איזה שמן מתאים לאיזה סגנון מסאז ?איזה ויטמינים יש בשמנים ? איזה מטרה הוא בא לשרת? איך בוחרים מטפל/מעסה?מה צריך לשאול את המטפל/מעסה בשיחה הראשונה ?מתי מומלץ לקבל מסאז? באיזו תדירות ?נדון בשאלה החשובה למטופל/ת מה כדאי לבחור מטפלת או מטפל? נדון בשמירה על צניעות המטופל מסאז ?ועל האתיקה המקצועית של המטפל, ועוד. לפניכם מדריך למסאז רפואי

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213889 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201537 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201450 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201342 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191630 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181635 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica